Фийчър или бъг при ТДС-а?!?!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535d e60

Фийчър или бъг при ТДС-а?!?!

Мнение от defect » 22 Авг 2007, 9:11

Здравейте,

от скоро съм собственик на Е39, двигател 2500 кубика ТДС. Колата е зверска, адски пазена и нямам никакви забележки към нея, върви нечовешки, но има 1 нещо, което ме озадачава, за което не можах да открия никаква информация:

На скорост при обороти над 3600 (ако е на 5-та предавка това е около 180-190 км/ч) при опит за по-голяма скорост педалът на газта някак си "омеква". Нито глъхне двигателчето, нито се случва нещо нередно, но някак си колата не ми позволява да и дам зор над 3600-4000 оборота. Дори да го настъпя докрай, колата си поддържа оборотите, които си е направила до този момент и въобще не обръща внимание на това, че педалът е настъпан докрай.

Самият аз се сещам за 2 причини:

1. Помпата не може да качи толкова нафта, щото има боклуци във филтъра.
2. Колата просто си има ограничение на тия обороти и не позволява да се вдигнат повече.

Не че искам да я карам с 250 км/ч, но се чудя да не би да има някакъв проблем, затова искам да се допитам до вас, хора, които имат някакъв опит с този модел, за да не стане така, че да отида в сервиза и да ми кажат, че тва си е някаква настройка и т.н.т.

Благодаря ви предварително за информацията, ако имате такава.
Сексът е като игра на бридж: ако партньорът ти не е добър, дано имаш добра ръка . . . :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: burgas

Мнение от dango » 22 Авг 2007, 21:15

Колега,по принцип им дават максимална 215 средно.Моето мнение е значи смени си филтъра сигурно говориш за горивния и ако си остане пак така ,,проблема,, по добре не се занимаваи с майстори че тогава се започват истинските проблеми.Мое лично мнение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: Русе, Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 535д-06г;

Мнение от KARAIVANOV » 22 Авг 2007, 22:57

провери си цедката на помпата в резервоара,тои е под задната седалка,имаш 2 отвора,развиваш десния и там е помпата,отдолу на нея има една цедка,почиства6 я или я сменяш и пак тестваш,ако не е от това,незнам.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535d e60

благодаря :)

Мнение от defect » 22 Авг 2007, 23:29

предполагах, че се намира там, баща ми има 318 от тия по-старите и нея съм я разглобявал на съставни части и пак съм я сглобявал, та знам за кво иде реч по тия машини, ама дизеляк досега не съм борил, благодаря за обяснението :)
Сексът е като игра на бридж: ако партньорът ти не е добър, дано имаш добра ръка . . . :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 22 Авг 2007, 23:40

Спокойно всичко се оправя ако е развалено :)
Я си кажи ти от както си взел колата какво си правил по двигателя и може и да успея малко или много да ти кажа на къде да се насочиш...

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535d e60

Мнение от defect » 23 Авг 2007, 12:19

Ми сложен е нов алтернатор, нови ролки, нов ремък, нова водна помпа, щото нали тдс-а е склонен ако му е поизносена водната помпа да спука глава. Тва е правено по двигателчето, въпреки, че и преди тва си беше ок, просто знаех, че е добре тия нещя да се сменят.
Сексът е като игра на бридж: ако партньорът ти не е добър, дано имаш добра ръка . . . :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 27 Авг 2007, 22:29

Първо честито колега и със здраве да си я караш!
Аз си мисля, че проблема е разтегната верига. Моята беше загубила мощност. От февруари до юли разликата в наемането беше осезаема и с мъка стигаше до 160 км/ч. Смених й "плочката" на ГНП, настроих аванса на 4 и мощността се възвърна. Само че понякога не пали от половин оборот, ами от цял, че и от два :mhihi:
След тази процедура 200 си ги минава спокойно. Но забелязах, че над ~ 4600 оборота спира да тегли, въпреки че педла на газта е натиснат до край. Все още не съм я изпробвал за пълните й възможности, пък и не смятам да го правя. За спортните изпълнения има други двигатели, и още повече - други серии на БМВ.
А относно мнението на dango, в спецификациите за Е39 525 ТДС дават максимална скорост 207 км/ч. [/quote]
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 27 Авг 2007, 23:48

defect написа:Ми сложен е нов алтернатор, нови ролки, нов ремък, нова водна помпа, щото нали тдс-а е склонен ако му е поизносена водната помпа да спука глава. Тва е правено по двигателчето, въпреки, че и преди тва си беше ок, просто знаех, че е добре тия нещя да се сменят.


До тук добре, но ако не си сменил горивен, маслен и въздушен филтър + маслото естествено и не си махнал катализатора, както и ако не си направил центровка на ГНП пробвай да ги направиш тези неща и кажи дали има разлика... Аз ремък, ролки и помпа не съм сменял, но алтернатора съм го ремонтирал щото даде фира по едно време...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 28 Авг 2007, 2:10

pazokolarov написа:Но забелязах, че над ~ 4600 оборота спира да тегли,


какви са тия дизели дето ги карате :shock: ? тдс-а не е ли до 4400 оборота ограничен
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 28 Авг 2007, 13:00

Ееее айде стига :shock: Не може да е на 4400 защото няма да върви !!! Моя изсъхва на 4800 - 4900... След тея обороти няма ни коне ни момент...

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535d e60

Мнение от defect » 28 Авг 2007, 15:03

pazokolarov написа:Първо честито колега и със здраве да си я караш!
Аз си мисля, че проблема е разтегната верига. Моята беше загубила мощност. От февруари до юли разликата в наемането беше осезаема и с мъка стигаше до 160 км/ч. Смених й "плочката" на ГНП, настроих аванса на 4 и мощността се възвърна. Само че понякога не пали от половин оборот, ами от цял, че и от два :mhihi:


Благодаря за честитката и инфото :) Тая верига дали се сменя? или струва майка си и баща си :))))) щото то бива да седне човек и да си я барне колицата да си я нагласи, за да си и се кефи, в крайна сметка за тва съм си я взел, да ме радва :)
Сексът е като игра на бридж: ако партньорът ти не е добър, дано имаш добра ръка . . . :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 28 Авг 2007, 15:09

Веригите са две и се сменят на около 200000 км. Не е толкова скъпо - под 700 е мисля, с труда и всичко ново.

[steeN] написа:какви са тия дизели дето ги карате :shock: ? тдс-а не е ли до 4400 оборота ограничен

До сега не съм попадал на достоверна информация относно ограничители при ТДС-а, било чрез обороти, чрез макс. скорост или друго. Ако някой разполага с такава, нека я сподели.
Дали са 4600 или 4900, не мога със сигурност да кажа, но в никакъв случай не са 4400 об/мин, когато ускорението осезателно намалява.
Предполагам, че това е момента, когато турбото престава да помага, защото налягането във входящия колектор става много голямо. От там на татък двигателя работи като "обикновен" дизел и до колкото може :) . Колкото по-малко е натоварена колата - толкова по-добър резултат ще покаже.
Още по-невероятно е това да става преди 4000 об/мин.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 28 Авг 2007, 16:32

Макс мощност 143к.с/4600об.
Макс въртящ момент 280Nm/2200об.
Макс обороти кратковременно 5200об.
;)

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535d e60

Мнение от defect » 29 Авг 2007, 18:26

Мда, верно е, на 5200 оборота има праг, тествал съм го :)
Сексът е като игра на бридж: ако партньорът ти не е добър, дано имаш добра ръка . . . :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Авг 2007, 18:35

wow, то като бензин се върти направо :shock:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook