Вдига температура над средата!!!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Вдига температура над средата!!!

Мнение от toni2222 » 24 Юли 2007, 17:02

Здравеите колеги,пак имам проблем с моята петица.Значи карам си из центара на софия преди няколко дни-в големите жеги и поглеждам стрелката и гледам ,че е малко преди червеното.отидох на маистор и тои ми каза,че е виското на перката ,смених го 160лв.Пак карах няколко дни в жегите и пак вдигна темп. над средата,отидох и смених и термостата и прегледахме водната помпа-беше добре.Вечер като карам и не грее,също и като е на сянка,с висока скорост не грее.Колеги даите съвет!!! Благодаря!!! :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 31.03.2007

Мнение от BMW-M3-GAZE » 24 Юли 2007, 17:11

Ами щом си сменил виското,термостата,аи водната помпа ти е ок.не виждам друга при4ина освен,въздух в охладителната ти система или запушен радиатор.По принцип БМВта та се обезвъздошават малко по трудно от другите автомобили,иска се пове4ко търпение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 24 Юли 2007, 17:29

Преди да пробваш да отпушваш радиатор, пробвай да измиеш този на двигареля и на климатика пред него, дори и ако на външен вид изглеждат добре. Често голям процент от серпентините им са запушени и не преминава въздух за да охлажда. И колкото и да духат вентилаторите - файда никаква!
Обикновенно боклуците от пътищата влизат от долу през дупките на бронята и задръстват радиатора на климатика и дясната долна част на двигателския, а от там - радиатора на двигателя отстава с капацитет 2/3. Нищо чудно, че ти вдига температурата в жегите.
Последна промяна pazokolarov на 24 Юли 2007, 17:34, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Вдига температура над средата!!!

Мнение от pazokolarov » 24 Юли 2007, 17:33

toni2222 написа: ... ,отидох и смених и термостата и прегледахме водната помпа-беше добре.Вечер като карам и не грее,също и като е на сянка,с висока скорост не грее.Колеги даите съвет!!! Благодаря!!! :dunno:

Водната ти помпа с метална турбинка ли беше или с пластмасова? Ако е с пластмасова, възможно е проблема да е от нея (30% вероятност ;) )
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 24 Юли 2007, 17:56

BMW-M3-GAZE написа:По принцип БМВта та се обезвъздошават малко по трудно от другите автомобили, иска се повечко търпение.

Ей това изобщо не е вярно, обезвъздушават се много лесно - отвиваш малкото болче и капачката на радиатора и наливаш на празен ход при загрял мотор и пуснато парно докато почне да излиза течност от дупчицата на болчето - после го завиваш заедно с капачката и това е всичко - направи го ако не си. Измий си и питата на радиатора, както казаха колегите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 31.03.2007

Мнение от BMW-M3-GAZE » 24 Юли 2007, 18:02

Да бе така е, но става бавничко и се иска търпение. А и ако не знаеш за тези стъпки има да си обезвъздошаваш,,,...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 24 Юли 2007, 23:09

Ами обезвъздушихме точно по начина, които е описан, когато сменяхме виското, току що измих радиатора с пароструйка и ще видим утре какво ще отчете уреда. :D

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 25 Юли 2007, 0:12

Водна помпа е по-вероятно!
Купи си такава с метална турбинка! 8)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 25 Юли 2007, 9:53

Измиването на радиаторите става като се свалят на място с пароструйка е бошлаф работа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Мнение от koko29 » 25 Юли 2007, 21:15

Същия проблем го имах и аз и заради него сега сменям гарнитура на главата и шлайфам глава. В десния край на радиатора, където е датчика за перката, имаше много мръсотия /вътре, не отвън на питата/ и перката изобщо не включваше. В задръстванията си загря един ден и аз съм спокоен че съм обслужил колата изобщо не гледах температурата и белята стана. А датчика за перката също ми беше нов. Виж ако не си я отремонтирал вече дали няма наслагвания, ако има или нов радиатор или да го отворят и да го почистят. Иначе пак ще прегрее в жегите.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.04.2007
Местоположение: Благоевград

Мнение от kirilbojkov » 26 Юли 2007, 10:57

И при мен беше сущия проблем и се разминах със термостат и сваляне и промиване на радиаторите с обезмаслител и пароструйка ... просто според мен това е хроничен проблем по 525тдс и честото поглеждане по таблото с уредите е спасението, аз лично не знам как да се оправя ако тръгне да прегрява единственото, което съм чувал е, че трябжа да сваля предавките и да вдигна оборотите... до колко е вярно - не знам !

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 26 Юли 2007, 11:09

Проблемът не е хроничен колега. Проблемът е в собствениците на колите, защото когато купиш кола 2-ра употреба трябва мнооого да четеш, мнооого части да смениш и мнооого профилактики да направиш, които предишните собственици не са направили. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.04.2007
Местоположение: Благоевград

Мнение от kirilbojkov » 26 Юли 2007, 11:41

С риск да ядосам ICE !!!
Аз ако исках да сменявам части и да чета по цял ден упътвания - щях да си купя Опел ....
Имах друго предвид ... като гледам скоростта с която прегряваше ... до ден днешен аз друга стрелка по таблото не поглеждам ... страх ме е какво ще стане ако на път за морето по магистрала се случи пак ... какво да правим ние- по-неопитните шофьори?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 26 Юли 2007, 14:21

kirilbojkov написа:И при мен беше сущия проблем и се разминах със термостат и сваляне и промиване на радиаторите с обезмаслител и пароструйка ... просто според мен това е хроничен проблем по 525тдс и честото поглеждане по таблото с уредите е спасението, аз лично не знам как да се оправя ако тръгне да прегрява единственото, което съм чувал е, че трябжа да сваля предавките и да вдигна оборотите... до колко е вярно - не знам !


Проблема определено не е хроничен, ICE ти го обясни много добре!
А по въпроса за загряването и предпазване от прегряване (освен ако нещо не се е сговнясало тотално! ) - изключваш от скорост и пускаш парното на максимална степен: врътката на централната духалка на 3 червени точки, вентилатора на МАХ и температурата на 30 градуса.
(Лятно време може да отвориш и прозорците! :mhihi: )
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 26 Юли 2007, 15:57

Тони, чета ти темите и тук, и в е34 дето пуска... се ми се струва, че твоята кола я сърби на по-сериозни места от тези, дето си я почесал... дано не съм прав...

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook