Проблем с клапите на парното на Е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Проблем с клапите на парното на Е39

Мнение от drifty » 23 Авг 2023, 18:34

Здравейте, колеги!

Преди известно време ми се повреди вентилатора на парното и наскоро се заех да го сменям. За смяната е нужно таблото да се извади. След като това се направи, за да се достигне вентилатора, пречат клапите за централните отвори на таблото в колата, които са поместени в една пластмасова "кутия", в която влиза ос, задвижвана моторче, което реално управлява положението на клапите. В упътването за ремонти, което имам, не намерих информация как се вади тази ос, за да може да се извади кутията и да се стигне до вентилатора, та рових в интернет и намерих информация, че с отвертка се напъва малко ос-та за да излезе от клапите и кутията или по-точно въздуховода, та опитах с това, но ми изплесна отвертката и за късмет повреди кабела на буксата на моторчето, което управлява въпросните клапи. Също така едната част на моторчето беше полуизвадена. Бащата отремонтира кабела и през него върви ток, но клапите не работят както трябва. При всичко навързано в почти всички опити, които направих с настройките на парното, само веднъж моторчето отвори клапите и това беше. Пробвах и да разцъквам управлението на климатроника само с вързано моторче, без да е закачено към ос-та на клапите - или не работи въобще, или веднъж се завърта на някъде и само веднъж изглеждаше като да работи окей, но когато го закачих на клапите и нищо не стана.

Всички останали клапи се отварят коректно, включително тези за рециркулацията на въздуха в купето. Преди да разглобя колата не помня да е имало проблем с клапите, та предполагам съм повредил нещо с отвертката, но дали кабела или самото моторче? Дали пък пропускам нещо в работата на самите клапи? Тези за предния прозорец, както и тези в краката имат по няколко положения - напълно отворени ако въздухът е насочен само към определената секция и полуотворени, ако има и други секции, към които е насочен въздух. Предположих, че и централните клапи работят на същия принцип, но може би бъркам и има някаква специфика при тях? Играх си с каквото се сетих по управлението, пусках климатик, местих въздуха на всички позиции, но клапите не работят. Моторчето сякаш се затопля, та ток до него стига, а и като споменах, имаше наченки на движение.

Дали има някакъв проблем в кабела, който прекъснат и не е бил ремонтиран правилно, въпреки, че си върти ток на всичките му писти, или пък нещо моторчето съм повредил? Има ли някаква специфика, която пропускам? Ще прикача и няколко снимки:

1. Разглобено табло с описание за кои клапи става въпрос
таблоОписания.jpg


2. Близък план на моторчето, буксата и оста, която влиза в въздуховода с клапите
буксаосмоторче.jpg


3. Извадено моторче и "избита" ос от въздуховода с клапите
буксаосмоторчеразглобени.jpg


Помагайте :) Утре идва вентилатора и ще го пробвам, но не искам да сглобявам таблото с неработещи клапи после, трябва да намеря решение на тоя проблем преди това..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с клапите на парното на Е39

Мнение от ивчо » 24 Авг 2023, 14:58

Попрегледах TIS ама не дават никаква процедура за обучение :roll: И все пак дават да се кодира наново управлението след монтаж/демонтаж .
Има ли шанс да е нещо по мотора или кабела ? Защо не пробваш с друго моторче ?
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Проблем с клапите на парното на Е39

Мнение от drifty » 25 Авг 2023, 21:52

Деба, не мога да го кодирам това :dunno:

Викнах днес друго моторче и букса, ще пробвам утре с моторчето да видя какво ще стане. С ИНПА дали може да се кодира?
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 700
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Re: Проблем с клапите на парното на Е39

Мнение от DoesNot » 26 Авг 2023, 14:21

drifty написа:Деба, не мога да го кодирам това :dunno:

Викнах днес друго моторче и букса, ще пробвам утре с моторчето да видя какво ще стане. С ИНПА дали може да се кодира?

Inpa е за диагностика, кодира се с Ncs ако си сменил управлението.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook