Диференциал - Помощ !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 21.09.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530d

Диференциал - Помощ !

Мнение от cvetan.cvetanov_ » 10 Апр 2021, 8:50

Здравейте, имам нужда от помощ с избора на какъв диф да сложа. Колата е 530д, ръчка и на 200км съм с 4100 оборота. Въпросът ми е с какво предавателно число, трябва да търся диф, че да може да напълни километража, без оборотите да са в червеното. Благодаря !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Диференциал - Помощ !

Мнение от dak » 22 Апр 2021, 21:34

Не знам дали ще напълниш километржа но за гащите съм почти сигурен :lol: Колега , сложи диф от пернишки голф , става перфектно и на 250 км си с 1500 оборота , даже мойта веднъж вдигна 300+ ама дойде един завой иначе можеше още .

Тоя близо 30 годишен кош не бива да вдига повече от 140+ по магистралата , ако си решил да се трепеш има други начини , не да застрашаваш живота на други хора които с нищо не са виновни !!!

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Диференциал - Помощ !

Мнение от c04 » 23 Апр 2021, 10:41

dak написа:Не знам дали ще напълниш километржа но за гащите съм почти сигурен :lol: Колега , сложи диф от пернишки голф , става перфектно и на 250 км си с 1500 оборота , даже мойта веднъж вдигна 300+ ама дойде един завой иначе можеше още .

Тоя близо 30 годишен кош не бива да вдига повече от 140+ по магистралата , ако си решил да се трепеш има други начини , не да застрашаваш живота на други хора които с нищо не са виновни !!!

Ппц съм съгласен, но ако е на 20год и отлично поддържан, не виждам какъв е проблема със 140++ :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Диференциал - Помощ !

Мнение от dak » 23 Апр 2021, 12:39

c04 написа:
dak написа:Не знам дали ще напълниш километржа но за гащите съм почти сигурен :lol: Колега , сложи диф от пернишки голф , става перфектно и на 250 км си с 1500 оборота , даже мойта веднъж вдигна 300+ ама дойде един завой иначе можеше още .

Тоя близо 30 годишен кош не бива да вдига повече от 140+ по магистралата , ако си решил да се трепеш има други начини , не да застрашаваш живота на други хора които с нищо не са виновни !!!

Ппц съм съгласен, но ако е на 20год и отлично поддържан, не виждам какъв е проблема със 140++ :roll:



Проблема е , че силно се съмнявам това да е така , много са малко хората дето набиват пари в дизелова е39 . Даже с новите еко стикери дето ги измислиха скоро едва ли ще останат такива в София :D Тия коли вече само се крепят от собствениците освен ако не е някоя лачена М5-ца . Сметни колко финанси трябват само по ходовата част. За да си позволиш да караш с 200 км Е39 първо трябват 4 бр. нови хубави гуми в най добрия случай само те са 1000 лв. после вс. носачи и тампони + всичко по спирачките барабар с пълен рецилаж на апаратите това са още към 2000 лв. разбира се може и повече в зависимост от частите. И сега , нека всеки да си каже дали по неговата дизелова е39 ка е подменил изброените неща :D Истината е че масово собствениците на е39 набиват пари в брони , джанти и ако остане некой лев почват да засилват мотора :mhihi: а как ще спират и ще седи ли колата на пътя ... абе все тая .

Поздрави на всички и карайте със съобразена скорост защото скоростта убива !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: Диференциал - Помощ !

Мнение от Vladocbr » 23 Апр 2021, 13:49

Лека полека е39, които се движат се карат от хора, които ги поддържат
Не виждам, каква е разликата от новата кола ако и тя не е с хубави гуми, окачване, спирачки и тн.
По темата ...струва ми се странно толкова много обороти при 200. Моята е tds автомат и на 200 е с 3600. Може би във времето е сменян тия диф, а може и да си е така, де да знам.

Изпратено от моят Mi A3 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 14.08.2019
Местоположение: Софето
Пол: Мъж
Кара: E39 M62B44TU
Мечтае да кара: Влака

Re: Диференциал - Помощ !

Мнение от otv » 30 Май 2021, 21:37

Е39 530Д с ръчна кутия е с един от най-дългите дифове - 2.35 !
По-дълъг май беше само на някой от вариантите на Е46 330Д и то не смного -> беше нещо от сорта на 2.28, което:
1. Не си стува хамалогията и парите, дори да го вземеш за 50лв.
2. Корубите на двата дифа са с различен захват -> няма да пасне на моста.
За това, което търсиш човечеството е измислило 6 скорости. НО!
Като здравина те устройват скорости GS6-53DZ от Е60 525Д/530Д или Е46 330Д 204кс, обаче със сегашният ти дифф, на 6та на 4000 об ще газиш с около 250....но и тук има няколко тънки момента:
1. Малко вероятно, НО: в тая кутия 6та е с число 0.835 + твоя диф става малко тежка предавката и може мотора (ако все още няма жокери) да няма сила да бутне . На Е60ката дифа е 2.47 и мотора е по-як.
2. Камбаната на тая 6-цата е по-широка и съм почти сигурен, че няма да легне на блока -> иска преправяне.
3. С тази кутия най-малко ще ти трябва и друг феродов диск -> шлиците със сегашния са различни.
4. Кутията е с поне 10-12см по-дълга от сегашната ти и ще трябва да скъсяваш и карданЯ + да го балансираш -> 100тина лв.
5. Друга лапа за захващане към купето.
6. Преправяне на лостов механизъм.
Скорости от 2-литров дизел може и да станат на блока, не съм сигурен, НО останалите неща са в сила и за 2-литровата кутия (GS6-37DZ).....плюс че е по-слаба от GS6-53DZ, но това да речем че ще се молим да държи.

На кратко: КАРАЙ И НЕ БАРАЙ !

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook