Няколко въпроса и проблема свързани с e39 520i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 29.10.2020
Пол: Мъж

Няколко въпроса и проблема свързани с e39 520i

Мнение от pesho9097 » 29 Окт 2020, 15:25

Здравейте, от около 2 месеца съм собственик на e39 520i, 97-ма година с двигател M52B20. Нямах особен успех с търсачката относно моите проблеми и запитвания.
Ще започна с проблемите - Някои дни при студен старт, целия панел с климатика и парното не работи. Вентилатора започва да духа на макс, бутоните светят, но не реагират по никакъв начин. След около 20-30 минути, или почти час, от самосебе си се оправя. Някакви насоки относно този проблем ?
Другия проблем с който се сблъсках е, че от време на време ми светват лампите, че стоповете не работят. (но те реално си работят) Ретрофитнати са фейслифт стопове без баласти.
Темпомата от време на време също не работи - но когато изгася и запаля колата започва да си работи без проблеми.

Като цяло това са проблемите - учудващо, проблеми с ръжди и гнилочи нямам.

Сега към няколко въпросчета - ако изобщо има, начин да "изтискам" малко повече сила ? Става дума за 20-30 коня отгоре, или повече мощност в по ниските обороти. Просто колата да стане малко по "динамична".
Има ли нещо притеснително в разход 14-15/100 градско ? (за София става дума) Този двигател как понася газова уредба ?

Ще ви бъда адски благодарен за всякаква помощ относно моите казуси. :) Иначе, колата се усеща адски комфортно и стегнато. Чак се учудвам какви неща са правили през 97-ма...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Няколко въпроса и проблема свързани с e39 520i

Мнение от drifty » 01 Ное 2020, 15:12

Безпроблемно е слагането на газ. 14-15 на 100 в София може би е нормално, но пак ми се струва леко завишено. Но и трафикът там си го има. За сравнение, в малък град, моята 528 дава 13-14 разход. Но няма да имаш проблеми с газова уредба.

За останалото за съжаление нямам никаква идея от какво може да се получава.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Няколко въпроса и проблема свързани с e39 520i

Мнение от TheFreeRider » 01 Ное 2020, 17:09

Първият проблем е вероятно от “таралежа” - потърси, има доста писано.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса и проблема свързани с e39 520i

Мнение от Hip-hopotam » 01 Ное 2020, 17:46

Този проблем с темпомата, при мен излезе от клеморед.
За газ е перфектен, слагай, не е нужно супер скъпа система, трябва адекватен майстор и добре подбрана комплектовка.
Разхода е относително нещо, на жената пунтото 1.2 гори 8 до 10 градско (Варна) бензин, така че 520ка ръчка под 12-13 бенз и под 14-15 газ не вярвам да гори в градски условия

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 16.10.2016
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39, 520i

Re: Няколко въпроса и проблема свързани с e39 520i

Мнение от NewLine » 04 Ное 2020, 22:19

В първия момент за проблема ти с климатика можех да предположа таралежа, но е само предположение.
При мен обаче по времето когато започнаха проблеми с климатроника, можех да си управлявам скоростите на вентилатора например, но при промяната им на дисплея, те не се променяха реално за вентилатора и той продължаваше да си работи на която скорост си пожелае.
След смяната на таралежа като цяло вече системата работи нормално и се управлява добре, но имам съмнения, че сутрин например, при дадена заварена ниска температура в купето, скоростта на автоматичен режим на вентилатора докато гони постигане на температура е по-слаба, отколкото беше с моя таралеж. Сякаш при едни и същи температури в купето, двата таралежа регулират скоростта на вентилатора към различна степен.

По въпроса със стоповете, третия стоп дали си погледнал?
Иначе при мен го има същия проблем с индикацията за стоповете, които също са фейсови на преди фейс кола, но грешката я дава всеки път след палене на колата и е налична само до първото натискане на педала за спирачката.
Предполагам, че е до още някое кодиране и при свободно време ще обърна внимание и на това.

Онтосно темпомата, пробвал ли си когато не работи и си в движение, да повдигнеш леко с пръстите на крака педала за съединителя или спирачката нагоре и след това да натиснеш бутона на волана за увеличаване на скоростта?
При мен сякаш пружината на педала са съединителя е поомекнала/ амортизирана с течение на годините и вероятно седи малко по-ниско отпуснат в свободно положение, при което ако случайно не сработи темпомата, това е нещото, което при мен върши работа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Няколко въпроса и проблема свързани с e39 520i

Мнение от dokie » 05 Ное 2020, 2:17

Относно климатика (предполагам климатроник) аз бих закачил първо някаква диагностика и ако не се появи нищо, ще взема от някъде един панел за проба - ако проблемите изчезнат - виновникът става ясен... Има и по-болезнени начини, но те са за по-напреднали в технологично отношение...
Пробвай със скенер (или друг софтуер) да изключиш проверката на конкретните светлини... Аз съм с диоди на предните габарити и на осветлението на номера... Нямам сигнализация на таблото, единствено малко святкат на cold check-a, но не мога да стигна да закача и корегирам...
Относно разхода - карах 6 години М52В20 на е34 седан ръчка... На газ градско си харчеше 14-17/100, извънградско 9-14/100 в зависимост от това кой и как натиска газта... Обаче наистина намери добър майстор, че иначе стават филми... В момента на М54В30 автомат комби разходът е 15-17/100 в градски условия (газовата рейка не е от бързите), но вървежът си е приличен - тежки коли са и не вярвам на никой, който ме убеждава в разход 10/100 градско... Толкова ми гори голфът, когато го кара жена ми...
Относно идеи за вървеж (не очаквай магия) - може да започнеш с премахване катализатори и виско (слагаш електрическа перка или оставяш своята предрадиаторна, ако е от по-яките), някой ти "пипа" малко софтуера на ЕКУ-то и съживяваш малко от загиналите през годините коне... Има и други дреболии, които обаче не са оправдани от гледна точка инвестиция/ефект...
Успех и много безаварийни!

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 29.10.2020
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса и проблема свързани с e39 520i

Мнение от pesho9097 » 05 Дек 2020, 16:33

Ъпдейт - послушах съветите ви. На диагностиката не излезе нито една грешка... Почнаха се смени на части на принципа "проба грешка" и накрая виновниците се оказаха двама. Таралежа и управлението. Само при смяна на управлението, контролите и тем подобни си работеха напълно нормално, но вентилатора забиваше на макс. След това смених и таралежа и всички проблеми изчезнаха. Благодаря ви за съветите и помощта.

Относно другите проблеми... Проблема с грешките за стоповете, се дължеше изцяло на буксите. Когато се опитах да изкарам едната - бам, директно се счупиха крачетата. Целите бяха корозирали до неузнаваемост. Възползвах се от малко от чуждестранни форуми и проблема го реших, като просто закачих кабелите директно по пистите с помощта на обикновенни обувчици и самонарезни винтове.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook