От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 1.03.2008
Местоположение: област Монтана
Пол: Мъж
Кара: '99 BMW 523I M52TU Sedan
Мечтае да кара: само BMW

От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от Ivan_BMW » 15 Сеп 2020, 13:00

Здравейте колеги!Имам следния въпрос относно сензор за дъжд и светлина.В момента на колата имам фабричен сензор за дъжд с малкото петно на стъклото с малката капачка и буксата в средата,но искам да го заменя с RLS комбиниран за дъжд и светлина. Има ли някой който да е правил такава корекция и да ми даде малко информация как да станат нещата. Взех един от кола с голямо петно, но буксата му е от страни и мойто капаче не може да спасне на тоя сензор. БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от Dyakov » 15 Сеп 2020, 13:25

Вероятно искаш да подкараш автоматичните фарове, но предполагам знаеш, че ще ти трябва LCM III B и нагоре и ключа за фаровете. На въпроса, първо пробвай с голямото капаче, дали ще можеш да го закопчееш, а също така призмата на сензора е различна и ако държиш да използваш твоето стъкло ще се наложи да разлепиш старата и да залепиш новата от RLS сензора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 1.03.2008
Местоположение: област Монтана
Пол: Мъж
Кара: '99 BMW 523I M52TU Sedan
Мечтае да кара: само BMW

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от Ivan_BMW » 15 Сеп 2020, 15:10

Да ключа за фаровете съм го сменил и също така взех LCM-4б мойто стъкло ще остане, но за да сложа по-голямите капачки ще се наложи да взема и друго огледало което е за такива капаци и след като черното петно на стъклото е малко с тия капаци ще стане доста грозно.Преди седмица се продаваше със спупен мотор една 540-ка и тя беше точно с такъв сензор,буксата в средата, малко петно на стъклото и малката капачка. Търсих къде ли не и такъв сензор неможах да намеря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от Dyakov » 15 Сеп 2020, 15:22

Тези капаци се слагат на рейн сензорите вграждани до 03/99 г., така, че нямам как да намериш RLS със старите капаци. Огледалото е същото (ако не се лъжа), това около него са пластмасови капачета. Слагаш сензора, разчертаваш с новите капачки точните размери на петното и с фолио или спрей запълваш необходимото. ПС Всъщност се оказа, че до 10/97 първите огледала са с неразглобяеми капаци, а ако е след тази дата вече би трябвало да няма проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от Ivo_Borisov » 15 Сеп 2020, 19:11

Аз минах по твоя път, не съм сменял капаците, с тези от сензора само за дъжд съм. Лепих новата призма на мястото на старата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 1.03.2008
Местоположение: област Монтана
Пол: Мъж
Кара: '99 BMW 523I M52TU Sedan
Мечтае да кара: само BMW

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от Ivan_BMW » 15 Сеп 2020, 20:19

Буксата не ти ли опира в малката капачка която закрива сензора?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от Ivo_Borisov » 17 Сеп 2020, 15:09

Не, пасва си идеално.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от dokie » 17 Сеп 2020, 23:56

Аз бях без никакъв сензор за дъжд или светлина... Взех си RLS и отделена от стъклото на донора призма, буксата за датчика, копчето за фаровете и голямото капаче зад огледалото... Почистих плочката и за 10лв (толкова я платих в Кобра) бе залепена на предното стъкло на обозначеното от мен място - има малко въздух, но разбрах - не е фатално... Огледало не съм сменял, залепих черно фолио (не обичам със спрей вътре в колата) и сложих голямата капачка без проблем. Прокарах кабелите и ги запоих към съответните кабели на буксата на GM модула (имаше тема с указания кое къде). LCM-a дори нямам представа какъв е (колата е 01.2002)... Копчето е plug&play... Другото беше въпрос на кодиране... Автоматичните чистачки тръгнаха без допълнителни интервенции, но сензора за светлина и GM-a ги запозна майстора софтуерно и сега е като оригинално :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 16.10.2016
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39, 520i

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от NewLine » 23 Ное 2020, 23:14

Колеги, от около седмица съм в тези премеждия по смяната от сензор за дъжд, към сензор за дъжд и светлина.
Взех правилният ключ за светлините с опция за автоматични фарове, съответно от същото място взех и RLS сензора, като лайт модула ми е 4b и него нямаше какво да го мисля.
След уговорка с човек по телефона, лайт модула ми беше кодиран за новия RLS сензор, който на този етап в "проекта", съм го прикачил временно с хартиена лента към стъклото, след като съм почистил предварително идеално лилавата пластмасова част от сензора, която реално се залепва към стъклото посредством прозрачен силикон/лепило/лента.
Сега въпроса е дали за това, че сензора е само прилепен (доколкото може да се разчита на метода ми с хартиената лента, вместо вместо с прозрачното лепило силикон) и за това не сработват нито автоматичните фарове, нито частта по автоматичното регулиране на чистачките или е необходима и някаква адаптация чрез програма или намеса с лоста за чистачките например и т.н., на което попаднах из клипове в нета?
Под кодиране на лайт модула, само една опция в настройките му беше променена от неактивна, към активна, но поради естеството на метода на залепване или друго, не можах да накарам сензора да заработи във функция дъжд или автоматични светлини.
Чета коментари с избиране и настройки в самия сензор, но така и не съм съвсем сигурен от къде мога да окажа кодиране или каквото е необходимо именно към него.
Ако някой има мнение какво пропускам, с удоволствие ще се вслушам в съветите му.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от Vladocbr » 24 Ное 2020, 11:47

Няй вероятно е от това. Вземи си една такава лепенка за сензори 6/7 лева е, като остава варианта сензора или да е дефектен или въобще да не е за RLS

Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 16.10.2016
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39, 520i

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от NewLine » 24 Ное 2020, 13:19

Не попаднах на лепенка от тук и съм поръчал от чуждите онлайн магазини. Вероятно има и тук разбира се, но съм го подминал по невнимание.
Иначе сензора си е точно такъв и мисля, че едва сега след поредния опит за кодиране, разбрах защо не се получава.
Всъщност независимо от успешните процедури и съобщенията за финализиране на кодирането в Ncs програмата, след проверка на настройката, тя отново е в изходно положение, а именно неактивна.
Ще търся проблема в невъзможността за запазване на настройките при кодирането.


П.п. Развитие от днес 25.11.2020.
В крайна сметка успях да завърша с кодирането на сензора и автоматичните светлини заработиха чудесно.
Иска ми се да разбера дали има вариант за настройка на чувствителността към светлината, но за това ще почета още.
Иначе няма да откажа съдействие с информация относно адаптирането на сензора за дъжд, защото него все още не успявам да го накарам да заработи коректно. На автоматичната степен не реагира на вода, а след първоначалното еднократно движение при пускане, повече не повтаря, независимо от водата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от PeReZ » 27 Ное 2020, 17:15

Браво, какъв се оказа проблемът, защо досега не успяваше да кодираш? Грешен профил в NCS или нещо друго?
А по следващия казус, какви са настройките ти тук и пробвал ли си настройка за чувствителността, както и за WINDSCREEN RESET CONTACT логиката?

Скрийншот от NCS DUMMY:
Изображение

Според мен заради това са проблемите ти в момента.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от dokie » 29 Ное 2020, 12:28

По спомен (че беше преди повече от година и майсторът го правеше пред мен) а и не съм много навътре в кодирането...

Лепенката ми я лепнаха за 30сек автостъклари от известна фирма... преди това нямаше автоматични чистачки... има малко въздух, но това не пречеше на работата... гледам за година и нещо е поизчезнал...
При мен след като закачих всичко - чистачките си тръгнаха без проблем и с врътката се настройваше само чувствителността, но фаровете - не...

Не просто се активираше функцията за фаровете, а се променяше някакъв код на самия модул - смяташе го една програмка, когато се вземеше настоящия код от модула - там букви и цифри... и се добавеше опция за наличност на RLS и се получи малка промяна в последователността... нанесохме новата последователност и вече колата знаеше, че има такъв модул...

След това вече се избира от 2 степени на чувствителност за активиране на фаровете... ама на едната си светеха почти постоянно... и избрах тази, при която чака да стане по-тъмно, за да пусне късите...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 16.10.2016
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39, 520i

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от NewLine » 29 Ное 2020, 17:23

Като причина за липсата на запис на новите промени, визирам профила, който се ползваше при опитите, защото едва ли омазването на настройките в LCM модула, след кодирането за автоматични светлини от иначе уж запознат с това, можеше да е причината.
Просто приоритет вече беше сам (защото никой от хората, било то светила или не в областта кодиране, не се захвана с кодирането, поради явното си нежелание) да си възстановя правилналната работа на модула и светлините, а в последствие и коректното кодиране на автоматичните светлини.
В компилацията на NSC Expert имам само два профила, съответно профил Manipulation и профил Factory codding.
Мисля положителния резултат със запаметяване на новите настройки и полседващото активиране на автоматичните светлини, стана с профил Манипулация.
Смятам, че липсата на некоректната работа на сензорите за дъжд и свелина, като за "некоректнa" работа на сензора за светлина, имам предвид включването веднага на късите светлини след палене на сянка или облачно време, което може да е следствие И от липсата на лепенката между сензора и стъклото, лепенки, които иначе чакам от чужд онлайн магазин за по долар и 80-сет и поръчах преди две седмици.
Тук в България попаднах на търговец, явно не се намират много, но цената е 13 лв. за брой , а като сметна и доставката до София, цената автоматично набъбваше до 20лв.
Ще тествам опциите за чувствителност към светлина, не съм убеден за съответната комбинация, но ще тествам, докато тази опция за мотора на чистачките, мисля коментираха коато основно и крайно положение на чистачките при различните модели коли, на които е монтиран сензора.
Интересно ми е точно кой от параметрите трябва да се промени и защо за 4 отделни опции с параметри?
Над този казус съм от около седмица и тътрся информация къде ли не из интернет пространството.
Накъде споменават само една от опциите да се промени, но все пак са 4 отделни реда с настройки за чувствителност.

Това за опцията с корекция на моторчето, например, ако не бъркам моделите разбира се - Е39, Е53, която настройка при мен за контактите уж си е правилна, или Е46, Е90, които са за друга от моята настройка на тези контакти от снимката ти с настройки.




PeReZ написа:Браво, какъв се оказа проблемът, защо досега не успяваше да кодираш? Грешен профил в NCS или нещо друго?
А по следващия казус, какви са настройките ти тук и пробвал ли си настройка за чувствителността, както и за WINDSCREEN RESET CONTACT логиката?


Скрийншот от NCS DUMMY:
Изображение

Според мен заради това са проблемите ти в момента.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 16.10.2016
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39, 520i

Re: От сензор за дъжд към RLS комбиниран за дъжд и светлина

Мнение от NewLine » 09 Дек 2020, 20:26

След наколко дни на много работа, в крайна сметка намерих време за опит към смяна на чувствителността на сензора за светлина.
Уви обаче, оказа се, че нямам тези необходими редове с опциите след прочитането на файла с Дъми програмата, та какво остава за корекция на стойности там. :shock:
Факт е, че автоматичното включване на светлините заработи, но каква би могла да е причината за липсата на опциите за корекция на стойности?
Каква е вероятността за вмъкване / вписване на необходимите редове (FLC_SCHWELLWERT_SATZ с под опция wert_02 например) със съответните стойности чрез текстов редактор?
Дали въобще би било решение на казуса или просто ще увелича големината на файла с някой КВ и ефекта би бил нулев, поради съществена, но неясна за мен причина за липсата на параметри в моя файл? :dunno:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook