DSP и кодиране и диагностика
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
DSP и кодиране и диагностика
Здравейте
Някой да има идея, защо DSP не излиза в списъка на process ecu в NCS expert, а във файла, който генерира с екстрите
фигурира TOP HI FI?
При диагностика пък със Scanner излизат 4 грешки.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Някой да има идея, защо DSP не излиза в списъка на process ecu в NCS expert, а във файла, който генерира с екстрите
фигурира TOP HI FI?
При диагностика пък със Scanner излизат 4 грешки.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: DSP и кодиране и диагностика
Ако колата ти е произведена преди 06/98, няма да го видиш ДСП-то, като кодируемо ЕКУ с NCS.
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: DSP и кодиране и диагностика
Благодаря за отговора.
Дори и това, че е вкарано по zcs код?
За това ли вади тези грешки?
Щом с ncs expert не може, коя може?
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Дори и това, че е вкарано по zcs код?
За това ли вади тези грешки?
Щом с ncs expert не може, коя може?
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Re: DSP и кодиране и диагностика
Колега, напиши тук или на ЛС рамата, SA, VN и GM номерата си или ги снимай, и аз ще ги разгледам и ако грешката е в тях, ще ти кажа как да се оправиш.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: DSP и кодиране и диагностика
А всъщност DSP-то при теб ретрофитвано ли е или си е серийно.
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: DSP и кодиране и диагностика
Ретрофитвал съм го преди доста години, но наскоро сега се зайграх с кодиранията и видях, че липсва.
Добавих го заедно с ulf, като промених zcs и в листа с екстрите излиза, но в process ecu, не.
Понеже при добавянето на DSP промених само SA номера вчера по съвет на колега промених и VN и действително се появи, но при опит за кодиране излиза грешка.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Добавих го заедно с ulf, като промених zcs и в листа с екстрите излиза, но в process ecu, не.
Понеже при добавянето на DSP промених само SA номера вчера по съвет на колега промених и VN и действително се появи, но при опит за кодиране излиза грешка.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: DSP и кодиране и диагностика
Незнам коя година е dsp.PeReZ написа:Колегата ми изпрати тези негови ZCS номера.
Беше добавил ДСП в SA номера, но не го беше добавил във VN номера.
За да има някаква полза от темата, ето как се добавя във SA:
0000000000010000
а ето как се добави във VN номера в неговия случай:
0001000000
След промяната на VN номера му, DSP.C01 вече е в списъка с модулите в НЦС Експерт, какъвто беше основният въпрос на темата.
Обаче коя година е ДСП усилвателят, дали някога е работил, какво и кога се е случило, за да спре, какви други модули си сменял и защо?
Ретрофитнал съм го на мястото на фабричния 10 канален усилвател още преди 8,9,10 години и никога не е спирал да работи и работи супер. Когато го ретрофитнах навремето не съм кодирал нищо, но както написах по-рано наскоро се заиграх с ncs expert заради ulf и тогава установих, че dsp и съответно ulf липсват. След това разбрах, че трябва да се промени zcs за да се видят и го промених, като преди това гледах в папката daten в NCS expert кодовете, но там видях промяна само в SA номера, но не и във VN.
По колата съм заменил:
оригиналната мк1 с мк4
Оригиналния усилвател с dsp
Оригиналния телефон с ulf
Пуснах темата не защото не работи, а защото не се достъпва, което пък може да се окаже причина за не свиренето на bm24 becker де да знам.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: DSP и кодиране и диагностика
Това имах предвид, като казах, че с НЦС могат да се кодират ДСП усливатели (след 06/98) от типа ДСП II (LOEWE, UTLOEWE и LEAR) с версии ≥ от HW: 01 SW: 01 (CI_01h). За по ранните Филипс - DIS, SSS Progman.
Re: DSP и кодиране и диагностика
http://sve.tar.bg/dsp/E39-DSP.C01-ModuleFunctions.txt
http://sve.tar.bg/dsp/E39-DSP2.C02-ModuleFunctions.txt
Това са възможните опции за кодиране в ДСП усилвателите. Никъде не виждам да има версия на радиото, така че според мен проблемът не е в кодиране на ДСП усилвателя.
Според мен грешките от първата снимка ги записва в момента, в който радиото е свалено или по някаква друга причина не е имало IBUS комуникацията, която е нужна на DSP-то, за да стои будно, защото няма начин тази грешка да е активна, а ти да четеш ДСП усилвателя през БМВ Скенер. Единствената връзка на ДСП-то с останалите модули е IBUS.
Аз бих прочел IBUS комуникацията с това радио, с което имам звук, после бих я сравнил със съобщенията, които новото радио изпраща. Можеш да ползваш ИНПА кабела като IBUS interface, като за целта, PIN7 и 8 от D-CAN OBD2 буксата трябва да са свързани към IBUS. Така с Навкодер ще можеш да видиш с очите си какво прави работещото радио и какво не прави неработещото.
http://sve.tar.bg/dsp/E39-DSP2.C02-ModuleFunctions.txt
Това са възможните опции за кодиране в ДСП усилвателите. Никъде не виждам да има версия на радиото, така че според мен проблемът не е в кодиране на ДСП усилвателя.
Според мен грешките от първата снимка ги записва в момента, в който радиото е свалено или по някаква друга причина не е имало IBUS комуникацията, която е нужна на DSP-то, за да стои будно, защото няма начин тази грешка да е активна, а ти да четеш ДСП усилвателя през БМВ Скенер. Единствената връзка на ДСП-то с останалите модули е IBUS.
Аз бих прочел IBUS комуникацията с това радио, с което имам звук, после бих я сравнил със съобщенията, които новото радио изпраща. Можеш да ползваш ИНПА кабела като IBUS interface, като за целта, PIN7 и 8 от D-CAN OBD2 буксата трябва да са свързани към IBUS. Така с Навкодер ще можеш да видиш с очите си какво прави работещото радио и какво не прави неработещото.
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: DSP и кодиране и диагностика
Първата снимка с грешките всъщност я правих преди да сменя радиото, тоест със старото работещо bm24 Philips.
С Navcodera не съм работил, но ще пробвам какво ще излезе с едно и с другото радио.
Рових в сервизното меню на радиото и там на настройката "DSP" пише DSP - E......... 1, което значи че има dsp демек го разпонзанва, но това "Е" никъде не го видях из нета какво значи.
Как да кодирам това радио ако въобще е вариант, като не се вижда?
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
С Navcodera не съм работил, но ще пробвам какво ще излезе с едно и с другото радио.
Рових в сервизното меню на радиото и там на настройката "DSP" пише DSP - E......... 1, което значи че има dsp демек го разпонзанва, но това "Е" никъде не го видях из нета какво значи.
Как да кодирам това радио ако въобще е вариант, като не се вижда?
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: DSP и кодиране и диагностика
Почти не остана тема в нета от чуждите форуми маркирана като непрочетена.
На доста места споменават, че dsp Philips не е съвместим с Becker радио модулите. Започвам да вярвам, че това е причината. Тия дни ще пробвам с NAVCODER и dis ако намеря и ако не стане, ясна е работата.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
На доста места споменават, че dsp Philips не е съвместим с Becker радио модулите. Започвам да вярвам, че това е причината. Тия дни ще пробвам с NAVCODER и dis ако намеря и ако не стане, ясна е работата.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: DSP и кодиране и диагностика
След тест с dsp Utloewe, тоест по-нов модел, нямаше проблем да се кодира.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани