Помощ за обезвъздушаване

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 05 Яну 2020, 19:12

Термостата е сменян октомври месец.Предполагам,че работи добре,защото колата работеше доста време на 91гр. и когато го пипах беше студен.Когато стана 92/93гр. започна да стопля, газта прехвърли както трябва на 50 гр.Парното беше се усилоло до към половината,само незнам дали е нормално.Всеки път се усилва,но незнам кога,аз го намалих на 1 черта.Незнам дали съм направил правилно.Нивото на антифриза винаги е било много под чертата на която аз нямам надпис,но не знаех,че трябва да бъде на студен двигател там.Майстора винаги го е оставял доста по надолу и когато нагряваше стигаше почти до чертата,затова и аз така го оставях.Както е писано по горе първо пуснах парното,после развих капачката и пробките.Тогава антифриза скочи до капачката, засмука въздух,започнах да сипвам и то поемаше постепенно докато не текна от термостата и то доста стабилно текна.Пълних пак докато текна.После направих така и с пробката на радиатора,обаче тази процедура я гледах на клипче както съм писал на първият пост само,че при мен е малко по различно.Казанчето е от дясно и е по различно,а на клипа е от ляво.При тях излизат балончета стабилно,а при мен поема до някъква степен и когато си реши засмуква смуче,смуче и плюе когато си реши,сипвах и изчаках няколко пъти,докато извади само антифриз.Предполагам това е процедурата или имам някакъв проблем с тази помпа,тогава затворих капачката малко, запалих и форсирах няколко секунди.Изгасих колата и я оставих на контакт,видях,че нивото все още стои до капачката,завих я и запалих колата.Чудя се дали съм изчакъл достатъчно дълго за да извади балончета на контакт,защото то почти не изкара.Преди да изгася колата видях,че маркучите са много твърди и се изплаших,възможно ли е да е останал въздух някъде и да надува без да загрява,или просто антифриза идва повече.Сега го гледам до горе е и не съска от капачката,а предишните опити съскаше когато изгася колата и нивото падаше.Когато натиснех маркуча пак се чуваше съскане, а сега не се чува,дори когато натисна маркуча.Утре ще го източа и се надявам всичко да е както трябва :conf:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от drifty » 06 Яну 2020, 8:55

Имай предвид, че дори всичко да е наред, до няколко дни може да има лек спад на нивото в казанчето.

Аз пък никога не съм обезвъздушавал на контакт :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 08 Яну 2020, 11:55

Честно казано и аз не знам,колко съм обезвъздушил на контакт,защото балончета не излязоха. Тествам колата 2 дена,не вдига повече от 95гр. на място,в джижение почти постоянно държи 91градуса, рядко 92-93.Маркучите са меки,дори може би повече от обичайното.Има парно,прехвърля на газ на 50градуса,лошото е ,че когато спра и я изчакам малко да истине, примерно 81-85гр. и я запаля,трябва да изчакам от 2-3 минути да прехвърли на газ,незнам дали има ваздух,или времето му идва студено.Антифриза е паднал малко под чертата,нормално ли е когато загрее отново да отива до капачката? Защото след обезвъздушаването на студена, беше до капачката,намалих я до чертата и пак отиваше до капачката загряла.Сега е малко под чертата и пак като загрее отива до капачката.Това нормално,ли е защото майстора който обезвъздушаваше колата преди,беше някъде до там и на загряла кола не отиваше до капачката?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от drifty » 08 Яну 2020, 12:26

При загряване охладителната течност се разширява и е нормално нивото да се вдигне. И при мен отива доста нагоре, но ми е черно казанчето и не мога да видя до къде точно. Това е идеята на разширителния съд.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 08 Яну 2020, 16:19

Днес времето е по топло и прехвърля на газ няколко секунди след като е запалена,не е като вчера и онзи ден.Предполагам,че времето е било проблема,но нормално ли е след някакво каране,спирам някъде и пипам долния маркуч,който е затоплен, карам малко спирам някъде и пак го пипам,а тои е студен.Не трябва ли да е топъл постоянно,след като е отворил термостата и се чудя,възможно ли е някъде да е останал въздух при положение,че колата не нагрява,има парно,но маркучите ми се струват доста меки.След като изгася колата 5-10 минути по късно стават още по меки все едно не съм палил колата,или така ми се струва,а антифриза като ниво е добре :dummy:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от ildivvy » 08 Яну 2020, 20:18

Това,от което зависи твърдостта на маркучите е налягането в системата! То зависи от температурата на течността и дали системата е затворена! Ако капачката ти е наред и колата прави наистина тези 92'С, то маркучите трябва да са твърди като неотваряна бутилка с кока-кола (най-точното определение според колегите)! Според мен,сега колата ти е добре обезвъздушена,но капачката ти не е много добре! Ако качи над 100'С,течността може и да кипне,защото системата няма да е под налягане!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Hristo » 08 Яну 2020, 23:35

Внимавай и как стягаш капачката. Трябва да поведе хубаво по резбата и да се стегне здраво до откат- да няма повече ход. При това положение стисни горния маркуч и слушай дали изпуска леко от капачката, трябва да няма изпускане, а и по самото усещане на маркуча докато го стискаш се разбира че системата е херметична. Пробвай с отворена и с добре стегната капачка и ще усетиш разликата.
Болтчетата за обезвъздушаване ги отвивай само като пълниш системата. При топъл двигател не отвивай нищо, никога ба топъл не отвивай болта и капачката едновременно- губи се сифонния ефект и нивото в казана и радиатора се изравнява, което води до качване нивото на казана.
Принципно една нова капачка не е излишна, да ти е мирна главата, както и болтчетата, че се чупят когато няй не трябва

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 09 Яну 2020, 13:48

Капачката я стягам нормално,до момента в който не се върти,прилагам малко сила,изщраква 2-3 пъти и повече не мърда.Когато развивам капачката,мисля че леко съска,но разлика не намирам когато пипам маркуча на отворена и затоврена капачка.Когато капачката е затоврена,при натискане на маркуча на студена кола не съска,но когато колата е загряла и я изгася и натисна маркуча съска,ако това не е нормално,ще сменя капачката,а това с шишето от кока-кола ще го пробвам утре за да сравня маркучите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от drifty » 09 Яну 2020, 18:18

Аз пък си взех нов маркуч на радиатора, който си има пробка, а моя няма. А по каталог си излиза този..
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Hristo » 09 Яну 2020, 21:28

щом съска директно я сменяй, от там губиш налягане и течност
явно клапана отваря не на 2бара, а доста по-рано

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от ildivvy » 10 Яну 2020, 8:28

Hristo написа:щом съска директно я сменяй, от там губиш налягане и течност
явно клапана отваря не на 2бара, а доста по-рано


:yes: На капачката ти трябва да пише 200 (за 2бара),нали знаеш? Не си с капачка с надпис 140, предполагам..?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 10 Яну 2020, 18:44

Днес на студена кола пипнах маркуча и съскаше,а вчера не съскаше.Запалих колата и тръгнах,когато загря спрях и пипнах маркучите,бяха много меки,а тя беше на 95гр. Изгасих колата, вдигна 100-101градуса,пипнах маркучите и бяха твърди,мисля че точно такива трябва да бъдат по принцип. Пипнах маркуча и не съскаше,минаха около 5 минути и започна да съска сам, другото което забелязах е,че пуска по малко антифриз от капачката.Решено е утре ще купя капачка,ако работят магазините,другото което ми е много интересно,дали изобщо съм направил нещо при последния опит за обезвъздушаване,защото антифриза беше до капачката на студена кола,тя и по време на обезваздушаването беше до там.Източих го до чертата която трябва да е макс,след което колата си загряваше и той отиваше до капачката,1-2 дена след това видях,че е малко под чертата която трябва да е макс,когато загрееше пак отиваше до капачката.Всеки път когато оставях колата на майстор да я обезвъздушава,винаги антифриза на студена е бил на най долната черта,която най вероятно е минимум или 1-2 чертни над нея,когато колата загрее,или е стигала до чертата макс или малко под нея.Източих антифриза до най долната чертичка,когато загрее колата отново отива до капачката,струва ми се доста странно,чудя се дали избощо съм направил нещо когато съм я обезвъздушавал,или майстора ми толкова я е обезвъздушавал.Просто е странно антифриза е на едно ниво,а при мен отива до капачката,предполагам,че антифриза е намалял малко,когато бях го оставил на макс,защото го е вадила през капачката.Възможно ли е,заради капачката,нивото на антифриза да скача толкова много? :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Hristo » 10 Яну 2020, 21:53

Докато си с тази капачка губиш антифриз, влиза въздух. Изобщо не може да гледаш нивото така/
Купи си капачка гледай съда да е до средата на студена кола. Стягай капачката и карай. Наблюдавай има ли добро парно, ако е слабо иска антифриз, Като изстине колата ще си сложиш до средата. Гледай и температурата да не мине средата случайно.
Покарай малко и я остави на място /аз предпочитам някъде с муцуната нагоре/ да поработи виж дали стопля добре и долния маркуч, да си отвори хубаво термостата, изгаси я и след като истине хубаво си долей ако има нужда. Прегледай я така 2-3 пъти ако има нужда да си долееш до средата на студено.
Общо взето болтчетата са да може да излиза въздуха докато пълниш. Не си играй да ги развиваш на работеща кола, само губиш течност и има вероятност да ги иззпочупиш или да повлече резбата. Този мотор и сам си се обезвъздужава ако няма газ и всичко е изправно. Ако газаджията е натворил някакви небивалици покрай изпарителя може и да е по-зор и да имаш по-лошо парно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 11 Яну 2020, 15:24

Смених капачката,налях антифриз до средата,колата загря и маркучите отново бяха меки,но с новата капачка тече още повече антифриз.Явно колата има някой по сериозен проблем,ще я пращам за части стига толкова нерви. :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от ildivvy » 11 Яну 2020, 18:31

Имай предвид,че стара капачка на нов радиатор не става! Най-вероятно и нова капачка на стар радиатор може да прави мизерии! Това ти го казвам от опит! Явно с времето,капачката и гърловината на радиатора се 'измятат' и заедно са ОК,но с нови не стават! Аз така смених радиатора с нов и маркучите меки и това е! Смених и капачката с нова и всичко си дойде на мястото! До преди това никакви проблеми! Радиатора беше спукан и затова го смених! Не бързай да отписваш колата! Нищо и няма! Разбирам да 'надува' и да струва повече пари ремонта... Просто,от капачката не трябва да тече или съска нищо никога,когато загрее маркучите да са твърдички и течността на студен мотор да е около чертата на казанчето! Когато загрее,нивото и се вдига,но не и до капачката! Нали там има въздух,който се компресира и няма от къде да излезе..? Щом маркучите ти остават меки,това означава,че системата ти не е херметична! От там влиза и излиза въздух,който обърква нещата... Из форума има теми за обезвъздушаване,където сме разисквали доста и са много полезни! Не е трудно!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook