Помощ за обезвъздушаване

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 03 Яну 2020, 19:05

Здравейте колеги,по темата е писано много,прочетох няколко теми който намерих ,но нищо неможах да разбера.От няколко месеца съм собственик на е39 520и 1996г.Нямах проблеми с колата,докато не отидох при газаджията.От тогава постоянно течове и въздух.Няколко пъти давах пари за пътна помощ, и 6-7 пъти по 20лв. за вадене на въздух.От половин месец имах теч от пробката на радиатора,купих нова и отново съм прецакан.Немога и незнам как да извадя въздуха,опитвам се от седмица и нищо.Колата не надува маркучите,дори са доста меки,не вдига повече от 93-94гр. на място,в дживение държи 91 на място вдига 93-94,но изпарителя не се затопля,ако не карам колата.Когато е загряла и я изгася изпарителя изстива много бързо.Моля ви за помощ и съвети,не искам пак да давам пари за това.:help:

Аз правя следното:
1.Отвивам капачката
2.Отвивам 2-те пробки 1-2 оборота
3.Настройвам парното на 32гр. и една черта
4.Наливам антифриз докато спре да поема
5.Паля двигателя нивото пада и доливам 2-3 минути казаха ми,че капачката не трябва да стои повече отворена.
6.Затварям каапчката и чакам от 2 те пробки да текне антифриз.От тази на радиатора тече постоянно,но тази на термостата от време на време.
7.Чакам колата да затопли долният маркуча,следя температурата от менюто,завивам пробките и отивам да карам 5-10км.
8.На другия ден проверявам и доливам.Къде ми е грешката колеги? :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от drifty » 03 Яну 2020, 19:29

Аз втора пробка при мен не съм открил още, но това което правя аз е да отвия тази при радиатора напълно, заедно с капачката, наливам от в разширителня докато от пробката спрат да излизат балончета, тогава затварям капачката, и слагам пробката, но не я завивам докрай. Паля, 32 градуса и максимална степен на вентилатора и чакам да дойде парното. Като дойде парното завивам пробката и това е. Първия път чаках колата да загрее, отвори термостати и т.н и държах пробката ту отворена, ту затворена, та накрая я сцепих. Но ако на теб постоянно ти влиза въздух, вероятно дърпа от някъде.
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Lenco » 03 Яну 2020, 19:33

Tobi написа:Къде ми е грешката колеги? :help:

Tobi написа:отидох при газаджията.

Предполагам и пари си му дал.
Тоя двигател общо-взето сам се обезвъздущава.
Дай снимка, къде е вързал водата на изпарителя.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 03 Яну 2020, 21:34

drifty написа:Аз втора пробка при мен не съм открил още, но това което правя аз е да отвия тази при радиатора напълно, заедно с капачката, наливам от в разширителня докато от пробката спрат да излизат балончета, тогава затварям капачката, и слагам пробката, но не я завивам докрай. Паля, 32 градуса и максимална степен на вентилатора и чакам да дойде парното. Като дойде парното завивам пробката и това е. Първия път чаках колата да загрее, отвори термостати и т.н и държах пробката ту отворена, ту затворена, та накрая я сцепих. Но ако на теб постоянно ти влиза въздух, вероятно дърпа от някъде.


Звучи лесно,но парното идва някъде към 50-60гр.Тогава ли я завиваш?Може би при мен проблема е ,че не съм сигурен кога да ги затворя.При един опит за обезвъздушаване събирам около литър от анфириза който изтича :dummy:

Lenco написа:
Tobi написа:Къде ми е грешката колеги? :help:

Tobi написа:отидох при газаджията.

Предполагам и пари си му дал.
Тоя двигател общо-взето сам се обезвъздущава.
Дай снимка, къде е вързал водата на изпарителя.


Колега може грешно да си ме разбрал,не съм слагал газовото.Така взех колата,имаше проблем с прехвърлянето на газ.Газаджията направи ремонт на изпарителя,прецакоха маркучите и оставиха въздуха.Утре ще кача снимки,но ако можеш да ми обясниш как да я обезвъздуша правилно ще съм ти много благодарен.Виждам,че си от Бургас не е проблем да дойда на място :dunno:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Lenco » 03 Яну 2020, 21:57

От Бургас съм, но работя в София, а и от газови не разбирам, но дай снимка да видим, предполагам изпарителя е вързан на грешното място.
Колегата ти е обяснил, няма никаква философия, пробките вършат еднаква работа.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от drifty » 03 Яну 2020, 22:09

При мен парното идва почти веднага след запалването. Тя на изхода на синия сектор е вече на 50 градуса ;)
Изображение


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от ivoo » 03 Яну 2020, 23:54


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от zvetiko » 04 Яну 2020, 10:53

Изпарителят трябва да е под нивото на най-високата пробка. С тези сложни схеми на обезвъздушаване резултата може да е само отрицателен. Пробките служат само да се напълни правилно системата. Най-честата грешка, която се допуска е да си мислиш, че си напълнил системата, но реално може да се вкара още 1-1.5 литра. Вече ако я направиш се образува въздушен джоб и за мен изхода е не да претакаш с десетки литри вода- виждал съм го до 70, а да оставиш двигателя да изстине добре на отворена капачка, при което въздуха ще излезе. След, което да се напълни и накрая да се покара колата на отворени клапи на отоплението и малко по-високи обороти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 04 Яну 2020, 15:13

ivoo написа:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3190090&sid=2077f283c262c3758144cf66c1d8940d


Колега това е едната тема,която четох.Направих това,което колегата е писал и тя започна да грее,а преди това термостата отваряше.После пробвах това видео https://www.youtube.com/watch?v=Q6BeQozdOYc само че,при мен е доста по различно и разширителният съд е от дясно.Балончетата не излизат както на клипа,не знам дали има някаква разлика мястото на разширителният съд.Гледах този клип,но като видях как бърка с отверката вътре се отказах :mhihi: https://www.youtube.com/watch?v=JOnnepAUrCM

Изпарителя мисля,че е на правилното място.Със зелено съм отбелязъл маркучите на изпарителя.
http://picbg.net/u/57251/39904/886656.jpg
http://picbg.net/u/57251/39904/886657.jpg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Benord » 04 Яну 2020, 18:45

Колега вдигнете предницата на две магарета или ако нямате все някъде наблизо има улица или изход с някакъв видим наклон.Двигателят Ви трябва да е студен,а предницата на колата нагоре.Давате на контакт,без да палите мотора. Парното за температурата на макс,вентилатора на мин.Махате капачката за доливане и двете пробки за обезвъздушаване.Наливате охладителна течност докато текне без балончета първо от долната пробка на тръбата и я затваряте,после продължавате и докато се случи същото с горната пробка.Затваряте и нея и доливате докато течноста стане на макс.Поставяте капачката за доливане,но не затягайте само я завийте леко.Стартирайте моторът и за съвсем кратко дайте газ до 5000оборота за не повече от две-три секунди.Изгасете мотора и го оставете само на контакт.Долейте ако е необходимо отново до макс охладителна течност и този път си завийте капачката стабилно. Стартирайте мотора и го оставете да си загрее на тихи обороти.Когато достигне оптимална температура вече не Ви трябва наклон приберете колата където си стои и я оставете да изстине.На студен мотор долейте пак течност до макс и това е цялото упражнение.После два-три дена след каране си проверявате нивото и ако всичко е наред не трябва да мърда въобще като ниво.Ако пак иска доливане значи ,че има теч някъде и тогава ще го мислим пак.Успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 04 Яну 2020, 21:38

Benord написа:Колега вдигнете предницата на две магарета или ако нямате все някъде наблизо има улица или изход с някакъв видим наклон.Двигателят Ви трябва да е студен,а предницата на колата нагоре.Давате на контакт,без да палите мотора. Парното за температурата на макс,вентилатора на мин.Махате капачката за доливане и двете пробки за обезвъздушаване.Наливате охладителна течност докато текне без балончета първо от долната пробка на тръбата и я затваряте,после продължавате и докато се случи същото с горната пробка.Затваряте и нея и доливате докато течноста стане на макс.Поставяте капачката за доливане,но не затягайте само я завийте леко.Стартирайте моторът и за съвсем кратко дайте газ до 5000оборота за не повече от две-три секунди.Изгасете мотора и го оставете само на контакт.Долейте ако е необходимо отново до макс охладителна течност и този път си завийте капачката стабилно. Стартирайте мотора и го оставете да си загрее на тихи обороти.Когато достигне оптимална температура вече не Ви трябва наклон приберете колата където си стои и я оставете да изстине.На студен мотор долейте пак течност до макс и това е цялото упражнение.После два-три дена след каране си проверявате нивото и ако всичко е наред не трябва да мърда въобще като ниво.Ако пак иска доливане значи ,че има теч някъде и тогава ще го мислим пак.Успех!


Благодаря за изчерпателния отговор.Имам стойки за повдигане предполагам,че ще свършат работа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 5.11.2015
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 316i,323ci e39 520i
Детайли за колата: Кармъзъ

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Tobi » 05 Яну 2020, 14:46

Направих всичко,колата прехвърли на газ на 50гр,не вдигна повече от 93гр.Долният маркуч беше топъл,духаше топло на 1 черта,но преди да я изгася видях,че маркучите бяха много твърди.Изгасих колата и маркучите започнаха да омекват,нивото е до капачката,но не фъщи от нея и нивото не пада.Изпарителя изстина бързо.Аз ли съм пълен идиот или тази кола се бъзика с мен. :dummy: :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Benord » 05 Яну 2020, 16:45

Значи вече си е обезвъздушена добре.Ако нивото е над чертата за макс на студен мотор трябва с един маркуч да се отнеме от течността до нивото на чертата.Тази въздушна възглавница е необходима,за да поеме налягането от разширяващата се течност.Иначе може да гръмнете нещо.Термостата ви отваря на 93 градуса или е заял отворен.Ако имахте въздух в системата парното ще Ви духа студено,а моторът ще прегрява,което пък е опасно за мотора.Планирайте смяна на термостата.Иначе го проверете като стартирате на студен мотор и го оставете на тихи обороти.Хванете долният маркуч и усетете дали загрява равномерно с мотора.Ако е така значи термостата Ви не работи и е за смяна.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от drifty » 05 Яну 2020, 18:28

Няма как да е заял отворен и колата да поддържа 93 градуса при външна температура около 0 градуса :)
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Помощ за обезвъздушаване

Мнение от Lenco » 05 Яну 2020, 18:43

Tobi написа:Направих всичко,колата прехвърли на газ на 50гр,не вдигна повече от 93гр.Долният маркуч беше топъл,духаше топло на 1 черта,но преди да я изгася видях,че маркучите бяха много твърди.Изгасих колата и маркучите започнаха да омекват,нивото е до капачката,но не фъщи от нея и нивото не пада.Изпарителя изстина бързо.Аз ли съм пълен идиот или тази кола се бъзика с мен. :dummy: :banghead:

Системата работи на малко над една атмосфера, няма как маркучите да са меки.
Като изстине си направи нивото както трябва и карай, и гледай няколко дни къде стои нивото.
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook