Е39 530Д проблем с бууст-а

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 8.09.2017
Пол: Мъж

Е39 530Д проблем с бууст-а

Мнение от todorov93 » 21 Май 2019, 16:46

Здравейте колеги, собственик съм на е39 530д 184 к.с. ръчна кутия 09/1999 год. Ще започна с малко предистория преди същинския проблем.
През последните 2 години (20-30 000км) по автомобила съм сменил:
Нов дебитомер- Пиербург
Нов ел.магнитен клапан на турбото Пиербург
2 нови горивни помпи- едната Пиербург, тази под шофьора е ВДО
Всички маркучи по вакуум системата ( тампони на двигател и ЕГР са изключени )
Филтрите не ги броя- те са си на всяка смяна на маслото- и там слагам уж читави марки- Бош, Манн, Шампион и т.н.
Та, към проблема:
Реших да ремапна колата при известен мапер с дино ( не искам да споменавам името му да не излезе като антиреклама, защото не съм убеден, че вината е в него), след като мой приятел си ремапна фейслифтовата е39-ка при него и нямаше никакви забележки.
Та, след ремапа колата пренадуваше и имаше леко колебание в мощността около 2000 оборота. Мнението на човека който я настройва беше, че има проблем с геометрията. Свалям турбото- нося го в голям, реномиран сервиз- направо смениха геометрията, настроиха турбото и дадоха гаранция. Слагам го и колата от 1900 оборота до 3000 оборота (!) започва да ускорява на тласъци и то не какви, ами ако сложа чаша с кафе в къпхолдера, то ще се разлее, сиреч изобщо не става за каране. По време на тласъците се чува как клапана връща геометрията, турбото разтоварва и после пак я дръпва, тя пак надува и после пак разтоварва и това в интервали от по 1-1.5 секунди.
Връщам се при мапера- казва, турбото не е направено както трябва- ок свалям го втори път и го нося при друг майстор. Той го настройва, качвам го- още по- зле. Пробвам с друг дебитомер от въпросната ремапната е39-ка която няма проблеми- никаква промяна, с нейния МАП пробвам- същата работа. Слагам друг компютър със заводски софтуер,синхронизирам EWS, тръгвам- никакви проблеми. Отивам пак при мапера- стигаме до извода, че на компютъра който ремапнахме може да има хардуерен проблем. Ремапваме с другия компютър- пак тласъци, връщаме заводския софтуер- няма проблеми.
Проблема на колата се изразява, че на по- голяма мощност не си управлява турбината, или по-скоро започва едно колебание и гонене на надув през прекалено голям интервал от време. Четох и в чуждестранните форуми- никой така и не можа да даде решение на проблема, обикновено хората са си продали колите понеже няма оправия. Интересно ми е да чуя вашите мнения, надявам се да има и друг човек който е имал такъв проблем и го е отстранил. Ако някой пък знае от какво е, готов съм да си платя да оправи колата, че не искам да я продавам.
Благодаря за вниманието и се извинявам за дългия пост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д проблем с бууст-а

Мнение от Z3Ro* » 31 Май 2019, 10:49

Щом със стоков софт е ок, значи трябва да пробваш при друг мапер, ако държиш на това. Все пак кажи какво става с налягането, когато се лашка колата - какъв пик прави и на колко пада?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Е39 530Д проблем с бууст-а

Мнение от FaceOff » 31 Май 2019, 12:32

Сваляш и качваш турбини, сменяш геометрии, сменяш турбо сервиза, но мапера не? Още повече, че със стоковия софтуер няма проблем. Би било интересно да споделиш кой е той.
Мапера закачи ли някаква диагностика, докато беше на диното колата?

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 8.09.2017
Пол: Мъж

Re: Е39 530Д проблем с бууст-а

Мнение от todorov93 » 06 Юни 2019, 0:49

Малко развитие по проблема и да отговоря на въпросите:
Оказа се, че и със стоковия софтуер го прави, но за много по- кратък интервал от време и не се усеща такова пропадане в мощността. Няма грешки колата, наляганията на горивото са добре, една дюза има на корекция +2 единици единствено, но не вярвам да е от нея проблема (все пак приемам съвети и мнения).
Днес взех нов клапан на турбото- той се оказа, че изобщо пък не работи ( марката му е Engitech), върнах стария и закачих манометър за вакуум на изхода на клапана преди турбото. Оказа се, че докато колата върви на тласъци клапана разтоварва вакуума към вакуумния клапан на турбото, съответно то си връща геометрията и разтоварва, след една секунда отново пуска пълен вакуум и опъва геометрията и така докато не подмине 3000 оборота мотора. При плавно ускорение това нещо го няма, единствено когато под 2000 оборота ѝ дам пълна газ на трета или четвърта предавка и когато наближи 2000 започва да дърпа и връща лоста на турбината.
Както казах и със стоковия софтуер го прави, но много по- леко и по- малко и не се усеща в мощността, понеже е с права генерация се чува как турбината разтоварва в този диапазон и пак надува.
Мапера ще го споделя ако се окаже, че вината е в него. Искам да съм максимално коректен към всеки и не бързам да опюя някого без да съм сигурен, че е в него причината.
Та дотук изключвам проблема да е в: МАП, дебитомер, ел.клапан на турбото, турбо, софтуер....
Като допълнителна информация мога да кажа, че компютъра със заводския софтуер го закачих с Progman и си излезе най- актуалната версия на софтуера, въпреки това го презаписах, но разлика нямаше. В DIS изтрих всички адаптации- също никаква разлика.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 20.03.2021
Пол: Мъж

Re: Е39 530Д проблем с бууст-а

Мнение от Dd.Todorov » 09 Апр 2021, 10:56

Колега здравей,някъкво развитие по сличея защото май имам подобен проблем малко е стара темата но все пак благодаря предварително!

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 8.09.2017
Пол: Мъж

Re: Е39 530Д проблем с бууст-а

Мнение от todorov93 » 03 Юни 2021, 21:41

Не, кардинално решение на проблема не се намери. Смених още веднъж 6-те дюзи и нямаше резултат. Накрая с програмата testo по малко по малко сам регулирах оста на турбината колкото да не лашка много, но остана лагава и пропушва. Остава съмнението за разтеглена верига, но вече не ми се занимава.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook