Профилактика на сгъваеми огледала

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 28.01.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530iA Touring
Мечтае да кара: e3-е39
Детайли за колата: 2001

Профилактика на сгъваеми огледала

Мнение от dankata » 26 Мар 2018, 14:27

От доста време се каня да я пусна темата, ама пусто време...
Та, имах си разни кахъри със огледалата преди време - трудно отваряне/сгъване, луфт в отворено положение, разни тракащи звуци от механизма. В един момент се оказа, че имам 4 огледала - 3 шофьорски и едно пасажерско. Всички без пасажерското бяха с горните проблеми/симптоми. Понеже достигнах плюшкинската бройка, при която ти светва, че имаш много неща и всичките са неизправни, реших че е време. И така...

Огледалото свалено
Изображение
Изображение
Изображение

Тези двете втулки е добре да не се губят
Изображение
Изображение

Слагам всички снимки от разколачването
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Кабелите от горните две букси се вадят внимателно (удачно е да си запишете кой къде е), за да може да стигнете до състоянието от последните снимки. Ако имате подходящ уред можете да извадите зегер-шайбата. Ако ли не я режете. Внимавайте като правите последното защото тя е под голямо напрежение заради пружината.
Изображение

Както споменах, едно от огледалата ми имаше луфт и се държеше по следният начин:


След като го разглобих стана ясно защо е в това състояние - шлиците на двете части, които държат огледалото към корпуса се бяха износили и имаха луфт. Нагледно:


Има разни палачорски начини луфтът да се премахне - заварка/клин/лепило. Аз подбрах читавите части и от 3 огледала сглобих 2.
По въпроса с трудното прибиране/разгъване, на снимката съм оградил къде обикновено е проблемът. В тези зони се събира доста гняс, резонно и ръжда. Това със стрелката е лагер, който на едното огледало беше корозирал до степен полуразпад. На снимката се виждат и всички механични части, без моторчето. Нужно е да си набавите нова зегерка, както и гарнитура за между огледалото и капака на моторчето (нямам идея дали се продава, аз си я направих)
Изображение
Изображение

Следва чистене, смазване и сглобяване по обратният ред. Тънък момент е слагането на зегерката, ама с малко повече чалъм стават нещата. И накрая един полеви тест:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook