Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.02.2014
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е39 520и 1998г
Мечтае да кара: Mercedes Benz S AMG63 и кола която никога не се чупи

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от iceman12 » 16 Юли 2020, 20:30

Здравейте, понеже темата е от по-новите затова питам тук. Мойте седалки са механични няма подгрев въпроса ми е понеже са с жълти букси ако си купя механичен салон с черни букси какво трябва да прехвърля и може ли да стане разбира се и като цяло като са механични тези букси каква роля играят?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от red_bull92 » 18 Юли 2020, 10:27

Много полезна тема. Браво за труда на автора, благодаря много и за помощта за свързването на мултиволана :bowdown: :ok:
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 19.03.2017

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от desonator » 13 Фев 2021, 7:04

Много добра и полезна тема.
Нека и аз да я изтупам малко и да попитам...
след като се инсталира било подгрев или ел.седалки с памет, трябва ли колата да се кодира за новите екстри?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от Dyakov » 15 Фев 2021, 16:48

За подгрева - не.
За паметта - да

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.01.2021
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530D
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от Stoyanow00 » 19 Сеп 2021, 15:06

Колеги всичко в навързано по схема обаче забих в това положение може ли малко помощ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от stony1 » 07 Окт 2021, 15:49

Каква помощ ти трабва?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 16.01.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от slaiko » 07 Фев 2022, 19:02

Здравейте. Някой би ли споделил схемата за превръзването на жълта букса към черна или обратното. Имам фейсов Ел. Салон и искам да слагам преди фейсов комфорт салон.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 520i
Мечтае да кара: Pershing 115

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от Jenkov » 12 Фев 2023, 13:59

slaiko написа:Здравейте. Някой би ли споделил схемата за превръзването на жълта букса към черна или обратното. Имам фейсов Ел. Салон и искам да слагам преди фейсов комфорт салон.


Тези дни ми предстои същата процедура , е39 преди фейса , сегашните седалки са с подгрев с отделни бутони.
Ще монтирам комфортен салон от фейслифт с подгрев и памет. Като гледам описанията в темата , мисля че на 95% ми става ясно кое как , само частта с конзолата ми остана малко мътна , понеже мисля да сменя сегашните отдени бутони с конзола. От това което разбрах , при смяна на бутоните с конзола се променят пиновете:

Шофьорска:
На pin1 от буксата под шофьорската седалка (КАФЯВ) трябва да свържем маса, ако нямаме. Аз би следвало да имам , защото и до сега съм имал подгрев.
Pin1 от централната конзола (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под шофьорската седалка.
Pin12 от централната конзола (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под шофьорската седалка.

Пасажерска:
На pin1 от буксата под пасажерската седалка (КАФЯВ) трябва да свържем маса, ако нямаме. Аз би следвало да имам , защото и до сега съм имал подгрев.
Pin13 от централната конзола (БЯЛО-ЗЕЛЕН) отива в pin3 от буксата на пасажерската седалка (БЯЛО-ЖЪЛТ).
Pin22 от централната конзола (БЯЛО-КАФЯВ) отива в pin2 от буксата на пасажерската седалка (БЯЛО-СИН).

Само не съм сигурен , ако салона е фейслифтов (жълти букси) , вероятно просто трябва Pin3 да го заменим с Pin25 и Pin2 да го заменим с Pin23 от страната на седалките. Ей тук не съм 100% сигурен дали това е валидно.

Едит: Отделно на конзолата има бутони за функцията масаж. Също така предполагам че другите пинове на по-новите седалки също може да са различни, кантара например и т.н

Моля за съвети , хем да вдигна малко темата и аз :)

Благодаря !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от PeReZ » 13 Фев 2023, 10:56

Да, ще имаш маса.
Преминаване от бутони към SZM конзола: цветовете на кабелите, които ти трябват, съвпадат. Конзолата се нуждае от K-BUS. Имаш го на една от буксите на климатроника, така че с това ще се справиш лесно.

Подгрев при кола с жълти букси, както правилно си се ориентирал:
Шофьорска:
Pin1 от централната конзола (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin25 на жълтата букса (X275) под шофьорската седалка.
Pin12 от централната конзола (БЯЛО-СИН) отива в pin32 на жълтата букса (X275) под шофьорската седалка.

Пасажерска:
Pin13 от централната конзола (БЯЛО-ЗЕЛЕН) отива в pin25 на жълтата букса (X279) под пасажерската седалка.
Pin22 от централната конзола (БЯЛО-КАФЯВ) отива в pin23 на жълтата букса (X279) под пасажерската седалка.


Масаж при кола с жълти букси:
Шофьорска седалка:
На pin15 от жълтата букса (X275) трябва да имаме P-BUS (синьо-червен кабел).
Pin11 от SZM конзолата с бутони (ЖЪЛТО-СИВ) към pin16 от жълтата букса (X275)

Пасажерска седалка:
На pin15 от жълтата букса (X279) трябва да имаме P-BUS (синьо-червен кабел).
Pin10 от SZM конзолата с бутони (ЖЪЛТО-СИН) към pin16 от жълтата букса (X279)

Т.е. и при масажа няма нещо особено, така че ако си вземеш седалките и SZM конзолата с техните букси, цвят по цвят ще съвпадат нещата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 520i
Мечтае да кара: Pershing 115

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от Jenkov » 18 Фев 2023, 12:26

PeReZ написа:Да, ще имаш маса.
Преминаване от бутони към SZM конзола: цветовете на кабелите, които ти трябват, съвпадат. Конзолата се нуждае от K-BUS. Имаш го на една от буксите на климатроника, така че с това ще се справиш лесно.

Подгрев при кола с жълти букси, както правилно си се ориентирал:
Шофьорска:
Pin1 от централната конзола (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin25 на жълтата букса (X275) под шофьорската седалка.
Pin12 от централната конзола (БЯЛО-СИН) отива в pin32 на жълтата букса (X275) под шофьорската седалка.

Пасажерска:
Pin13 от централната конзола (БЯЛО-ЗЕЛЕН) отива в pin25 на жълтата букса (X279) под пасажерската седалка.
Pin22 от централната конзола (БЯЛО-КАФЯВ) отива в pin23 на жълтата букса (X279) под пасажерската седалка.


Масаж при кола с жълти букси:
Шофьорска седалка:
На pin15 от жълтата букса (X275) трябва да имаме P-BUS (синьо-червен кабел).
Pin11 от SZM конзолата с бутони (ЖЪЛТО-СИВ) към pin16 от жълтата букса (X275)

Пасажерска седалка:
На pin15 от жълтата букса (X279) трябва да имаме P-BUS (синьо-червен кабел).
Pin10 от SZM конзолата с бутони (ЖЪЛТО-СИН) към pin16 от жълтата букса (X279)

Т.е. и при масажа няма нещо особено, така че ако си вземеш седалките и SZM конзолата с техните букси, цвят по цвят ще съвпадат нещата.


От това което четох , проблем ще срещна с пиропаптроните , но мисля да сложа моите , за да изгася Айрбеците.

Оставам с впечатлението че:

1. Мога да направя номера с 2-те букси , т.е да запоя кабелите от жълтите букси (изпратиха ми жълти букси от фейслифтовата кола) към моите черните и да направя моята кола с 2 букси , някъде четох че някой го е правил по този начин (макар че там случая беше обратен , той слагаше пре-фейслифтов салон на фейслифтова кола) , знам че пиновете за подгрев и т.н са други , но ако ги редя кабел по кабел по цветове вероятно ще се получи , по скоро въпроса е дали броя кабели които излизат на черната букса са еднакви с тези на жълтата , или на жълтата излиза нещо повече което трябва да взема предвид и да добавя ?

2. Това че имам погрев в момента , вероятно ще помогне малко , смисъл че окабеляването за подгрева и сега си е там и няма да се налага да го окабелявам аз , видях че на моите седалки за подгрева пиновете са други , но тях ще ги транслирам правилно според това което каза колегата PeReZ. Тук въпроса е дали моята кола има реле К72 , или то не отговаря за подгрева , ами има друга функция ?

3. Сменяйки конзолата си представям как кабелите от моята (ASC/DSC и подгрева .... имам и ел.щора) ги обръщам , връзвам и K-BUS от климатроника ... отново Благодаря !

Генерално инсталацията си я представям така:

1. Лек вариант:

- Демонтирам седалките и корите
- Окабелявам от шофьорската врата към седалката - Не съм сигурен PBUS кабела , който трябва да е към ПИН19 на GM3 модула дали в момента е наличен при моята кола , също както релето К72 ??? т.е дали трябва да вадя жабката и да пускам този кабел ...
- Монтирам корите
- Запоявам и изолирам жълтите букси , заедно с черните , кабел по кабел и вече колата е с 2 букси.
- Демонтирам моята конзола с врътките за подгрев и инсталирам фейслифтовата , пренареждам кабелите като за фейслифтова кола + кабелите са масажа.
- Сменям пиропатроните на коланите на седалките.
- Монтирам седалките
- Тук в този момент връщам акумулатора и кодирам SA на колата , за да "знае" че вече има седалки с памет.
- Тествам дали всичко работи , и ако да .... сядам да пия бира :)

2. По-труден вариант:

- Всичко изброено в лекия вариант +
- Демонтиране на жабката и окабеляване за реле К72 , 5 пиновото реле , 12в на контакт - взимаха го колегите от Бушон 19 мисля , Маса , Бушон 13 , ПИН19 на ГМ модула и 50 апмеровия предпазител под пасажерската седалка , това беше окабеляването за което четох.
- Търсене на PBUS кабела към седалките , на кой пин трябва да ходи към седалката и съответно къде да го присъединя към ГМ3 шината.
- Ако номера с буксите не става , търсене на кабелите които не съответстват между старата (черна) и новата(жълта) букса и нареждането им. Искрено се надявам това да не ми се налага да го правя , защото там ще е каша голяма.

Нещо друго , което не съм предвидил ?

П.С Ще го правя в сервизни условия , така че имам инструменти и всичко необходимо за кодиране.

Благодаря !

ЕДИТ: Има развитие по темата:

Монтирах седалките , но това което си мислех се оказа ....... да кажем нищо общо. Оказа се , че инсталацията в шофьорската врата е малко по-различна (1 букса липсва при модула за сваляне и вдигане на стъклата и огледалата , при моята са 3 , при фейслифтовата са 2) , отделно , преходната букса между вратата и купето е различна и още на този етап ми стана ясно , че вероятно ще трябва да сменя цялото окабеляване на моята кола или да си търся окабеляване от кола с памет преди фейслифта (в което не знам има ли особен смисъл , при положение че слагам фейслифтов салон). Другата ми изненада беше когато демонтирах седалките и погледнах черните букси , най-вече тази част , че моята кола има само 3 кабела на шофьорската букса (интересното беше , че на пасажерската бяха повече , около 7) , това бяха 2-та кабела от копчето за подгрева и МАСА (дебелия кафяв кабел) и толкова. тук вече бях сигурен , че няма никакъв шанс да мина по "леката" процедура , но за съжаление времето вече беше доста напреднало (10 вечерта) и реших в крайна сметка просто да "свържа" седалките , за да може колата поне да се кара , пък като намеря пълната схема , да я разглобя цялата и да окабеля "като хората".

Разполагам със следните неща:

- Окабеляване за шофьорската врата , всички кабели и букси до преходна букса.
- Преходна букса към купето с кабели , които завършват в нищото , трябва да разбера как да ги подредя , допускам че някои от тях отиват директно към седалките или към конзолата
- Конзола с букса и доста кабели към нея , някои от пиновете трябваше да ги извадя , за да мога да разплета кабелите , но към самата букса имаше около 15-16 кабела с пинове , така че предполагам всички които са ми нужни са налични. Някои от тях бяха свързани директно с жълтите букси , което потвърждава цялостта на инсталацията с която разполагам. Имам нужда от цялата схема , за да ги подредя правилно. Конзолата e такава https://scontent-sof1-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/332052410_594788702494013_3129893241626305003_n.jpg?stp=dst-jpg_s600x600&_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=EtEVN-SoYjkAX_3n2Xa&_nc_ht=scontent-sof1-2.xx&oh=00_AfDOc41Ih315Z4B0EfFjKjsB6UNXGQJcBsjeQWMkyaxu8w&oe=63F81A99
- Жълтите букси към седалките с достатъчно дълги кабели. Тези които отиваха към конзолата са си с ПИН-овете на тях , за да мога да се ориентирам по-лесно после как да ги подредя.
- Реле К72 , което трябва да проверя в крайна сметка дали присъства в моята кола и ако не , да го инсталирам. за него поне схема имам , кое накъде ....

Имам спешна нужда от схема на цялото това нещо , явно ще трябва да окабеля колата от от нулата , или почти от нулата. 98% съм сигурен че имам всичко необходимо като кабели , за да го направя.

П.П Трябва ли ми този модул за паметта на седалките или функцията му е друга ? Изображение

П.П.2 Трябва ли ми някакъв друг допълнителен модул освен бутона за паметта и окабеляването му ?

П.П.3 Засега съм намерил това https://www.bmwgm5.com/Images/E39/E39_VA.htm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от PeReZ » 20 Фев 2023, 17:55

С други думи нямаш WDS?
GM3 не е шина, а модул.
P-BUS е шина, което ще рече кабел, чрез който определени модули са свързани в една обща мрежа и си комуникират един с друг.
Няма никакво значение къде точно ще се закачиш за нея, макар официално да има терминал, където са свързани всички отделни модули към дадената шина, която се намира зад жабката:
Screenshot (466).png


И от жабката P-BUS кабел тръгва към всеки един от следните модули, които твоята кола има:
Screenshot (468).png


Memory switch-а:
Screenshot (466).png


Преходната букса на вратата какво като е различна?
Модулът на шоф. врата е еднакъв при фейс и преди фейс.
Реле72 прави така, че паметта на седалката, волана и огледалата, да бъде достъпна още при събуждане на колата (например при отключване), а не, да речем, чак когато завъртиш до положение 1 на ключа.
Свързва се елементарно. Маса, постоянен плюс (terminal30), плюс след контакт (terminal15) и червено-жълт кабел (consumer shutdown или 12V при будна кола).

Изображение


Jenkov написа:П.П Трябва ли ми този модул за паметта на седалките или функцията му е друга?
П.П.2 Трябва ли ми някакъв друг допълнителен модул освен бутона за паметта и окабеляването му ?
П.П.3 Засега съм намерил това https://www.bmwgm5.com/Images/E39/E39_VA.htm


ПП: Ти го имаш. Не ти трябва друг, освен ако не си монтираш прибиращи огледала.
ПП2: Не.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 520i
Мечтае да кара: Pershing 115

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от Jenkov » 21 Фев 2023, 13:40

PeReZ написа:ПП: Ти го имаш. Не ти трябва друг, освен ако не си монтираш прибиращи огледала.
ПП2: Не.


Изключително много благодаря за схемите. Разрових и успях да намеря WDS online и някои схеми , ама бая съм загубил форма с тези неща , за което се извинявам...

Сега единствено остана да разбера ПИН-аут схемите на Жълтите букси към седалките и на конзолата в средата , за да няма объркване и там , понеже както споменах , съм решил да изкорубя цялата моя инсталация от страната на седалките и да инсталирам фейслифтовата която имам, тъй като до моите седалки отиват доста малко кабели. На практика до шофьорската отива единствено подгрева и нищо друго. Единствено частта между вратата и купето може малко да преправя , т.е вероятно след като окабеля вратата с фейслифтовата инсталация (не съм сигурен само на повдигача на стъклото дали ще пасне буксата , но това е бял кахър) , ще опитам да измъкна пиновете от старата букса от купето към вратата и да ги наредя на новата , за да не се налага и там да вадя всички кабели под волана и към бушоните и да ги прекарвам отново , понеже те вече са там , поне повечето. Доколкото ги огледах последния път , по цветове ще се случат нещата... макар това да не е най-професионалния подход ... Ще прекарам само "новите/допълнителните" , тези от бутона за паметта. Пффф и на тази букса ще ми трябва ПИН-аут. Бяха с 2 по-малко (по спомен , чисто като бройка) , но ако имам схемата , ще разбера лесно защо са по-малко и кои са новите , допускам с голяма вероятност , че единствените "нови" ще са тези от бутона с паметта.

- Х275 Шофьорска букса - https://bmwteka.com/wds/en/e39new/12bedeb0
- Х279 Пасажерска букса - https://bmwteka.com/wds/en/e39new/381d9ea1
- Буксата на конзолата - X1869 , от WDS успях да изкарам това

A169 Switching centre
Plug connector overview
Number X-pin, colour Description
X1869 23-pin, Black Plug connector Switching centre
Pin assignments at plug connector X1869
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 A Signal, seat heating on Heated seats
2 E Voltage supply, terminal 15 Fuse F17
3 E Signal, terminal 58g Connector, terminal 58g
4 E Signal EDC control unit EDC control unit
5 E Signal EDC control unit EDC control unit
6 E Voltage supply, terminal 15 Fuse F60
7 E Voltage supply terminal 30 Fuse F32
8 Not used
9 Not used
10 Not used
11 Not used
12 A Temperature signal, seat heating Heated seats
13 A Signal, seat heating on Heated seats
14 A Signal, sun blind Up Sun shades motor
15 A Signal, sun blind Down Sun shades motor
16 A Signal, ASC passive sensor Signal, DSC passive button ABS/ASC control unit ABS/DSC control unit
17 Not used
18 Not used
19 M Ground Ground connector
20 A Signal, sun blind Roller sunshade remote control switch
21 E/A K-bus signal line K-bus connector
22 A Temperature signal, seat heating Heated seats
23 E Voltage supply terminal R Fuse F45

П.П Гледам схеми след 1999-та , защото инсталацията и седалките ми са от фейслифтова кола.

- Буксата на вратата , не успях да и намеря кода :(

Това ли са правилните схеми които да следвам , моля просто за потвърждение и някакво допълнение ?

Още веднъж , голямо благодаря на колегата PeReZ за търпението и помощта .. :bowdown: :bowdown: :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от PeReZ » 21 Фев 2023, 22:06

Да, разбира се, точно това гледаш - към какво са свързани дадените кабели фабрично, т.е. щом седалките са след 03/1999, значи гледаш такива схеми и напасваш спрямо твоята кола.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 520i
Мечтае да кара: Pershing 115

Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев

Мнение от Jenkov » 20 Мар 2023, 15:31

Мислех да отворя нова тема , защото в търсачката не открих това което търся (много ясно , нали все съм по смотаните схеми :mhihi: :mhihi: :mhihi: ) , но реших че темата всъщност е продължение на терзанието ми със седалките и реших да пиша тук , дано отново да получа помощ като предния път , отново благодаря.

Предисторията по-горе със седалките , засега съм набавил всичко необходимо + всички необходими схеми , остана да имам време , да я разхвърлям до ламарина отпред и да окабеля всичко както трябва + да монтирам новата конзола ...

Обаче има развитие , понеже човека от който взех салона ми прати цялото окабеляване , на него стоят и 2-те тройни букси за ел.волана от донорската кола и той реши да ми направи подарък (Господ здраве да му дава) и да ми изпрати и ел.кормилния прът , за да мога да си сглобя пълния комплект ел.седалки + ел.волан с памет. И тук идва новия филм съответно , какво би станало ако тръгна да сменям и кормилния прът и в колко голям филм ще се вкарам.

До момента знам следното:

По отношение на окабеляването имам 2 букси с по 3 еднакви кабела , кабелите са 12V , Маса и третия кабел е управлението което идва от мемори модула в шофьорската седалка , реално мисля че това е всичко необходимо , за да го накарам да работи , чисто електрически. Но също като седалките , кормилния прът също е от фейслифтова кола и това е и причината да реша , че нещата няма просто да се получат с демонтаж/монтаж.

Четох из темите за смяна на волани , оттам разбрах някои неща (основно че ще имам проблеми), но и започнаха да ми изникват доста въпроси:

В повечето теми , хората сменят волана от преди фейс към такъв от фейслифт , а аз искам да направя горе-долу обратното. Искам да сложа фейслифтов кормилен прът с ел.реглаж на кола преди фейслифт-а , като не сменям нищо друго (самото кормило е под въпрос , ако се наложи ще го сменя , без това моето не е много красиво :)

Разбрах че:

1. Ако сменя кормилния прът с ел такъв , трябва да сменя пластмасата под волана , логично трябва да има място за лоста за реглаж на волана.

Въпросите които възникнаха:

1. Фейслифтовия кормилен прът ще пасне ли в долната част т.е ще мога ли да го монтирам без преправяне към кормилната уредба на колата ?
2. Ще мога ли да наредя лостовете за мигачите и чистачките , ще работят ли .... или трябва да взема също такива от фейслифтова кола ?
3. EWS гривна и контактен патрон , същото като 2 ... изобщо ще мога ли да пасна карантиите около кормилото или трябва да сменя някои от тях ... и ако да , кои ?
4. Ще пасне ли самия волан или трябва и него да го търся от фейслифтова кола ? Волана ми е 4 лъчев (този грозния) с мултифункция 11 бутона (6 отляво , 5 отдясно) преди фейслифта.

Наистина оценявам помощта !
Благодаря !

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook