перка климатик е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- windmaster
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 26.01.2014
- Пол: Мъж
перка климатик е39
Здравейте колеги,
малко не съм запознат и не знам към кого да се обърна за помощ.
Имам е39 комби (528i) . Както при всички останали електрониката се скапа на перката на климатика преди няколко години. до сега карах така тъй като градско карах с отворен прозорец а извънградско с климатик, но сега съм с малко бебче в колата и няма как да го карам така. Исках да си сложа бутон принудително пускане. Оказа се мотора е безчетков и не е възможно. Има ли модел от който мога да взема съответно перка с четков мотор дори и да не му работи електроника и да си го приспособя с бутон?
малко не съм запознат и не знам към кого да се обърна за помощ.
Имам е39 комби (528i) . Както при всички останали електрониката се скапа на перката на климатика преди няколко години. до сега карах така тъй като градско карах с отворен прозорец а извънградско с климатик, но сега съм с малко бебче в колата и няма как да го карам така. Исках да си сложа бутон принудително пускане. Оказа се мотора е безчетков и не е възможно. Има ли модел от който мога да взема съответно перка с четков мотор дори и да не му работи електроника и да си го приспособя с бутон?
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: перка климатик е39
Това е за е36, но положението би трябвало да е същото: http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=26149
Бих го пробвал на моята ама съм с 4 кабела
Бих го пробвал на моята ама съм с 4 кабела

- spitfire924
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 14.03.2014
- Кара: 535i e39
Re: перка климатик е39
windmaster написа:Здравейте колеги,
малко не съм запознат и не знам към кого да се обърна за помощ.
Имам е39 комби (528i) . Както при всички останали електрониката се скапа на перката на климатика преди няколко години. до сега карах така тъй като градско карах с отворен прозорец а извънградско с климатик, но сега съм с малко бебче в колата и няма как да го карам така. Исках да си сложа бутон принудително пускане. Оказа се мотора е безчетков и не е възможно. Има ли модел от който мога да взема съответно перка с четков мотор дори и да не му работи електроника и да си го приспособя с бутон?
3 пиновата и 4 пиновата са взаимозаменяеми,но има разлика само в корпуса при бензиновите и дизелите, иначе нова 3 пинова перка струва към 300лв, 4 пинова около 200 и нещо. Не ОЕМ, но е по-добре от побългарявен.Така че не се занимавай с глупости, да правиш супер ненадеждни системи.
- windmaster
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 26.01.2014
- Пол: Мъж
Re: перка климатик е39
Мерси за отговора, но там изпълнението е съвсем различно. Слага се допълнителен вентилатор. А аз си имам такъв вече. Въпроса е мога ли да сложа от друг модел (пример 4 пина ) на мойта кола, която е с 3 пина? Друг въпрос който изкача е дали има четкови мотори на вентилатори на бмв-тата и кои модели, защото само такива могат да се направят с бутон в купето.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: перка климатик е39
4-пиновата е с четков двигател.
На 3-пиновата имаш постоянен "+" и "-" на буксата (3-ия пин е управлението). Можеш да вземеш 4-пинов вентилатор, там единия пин е маса (-) на другите 3 се подава "+" за трите скорости, които има вентилатора (има и резисторен блок). Така с това ключе (което трябва да е бая ключ способен да понесе повече от 40А ток), което си намислил ще може да си вклчваш една от трите скорости, пък ако сложиш три такива ключета може да си ги щракаш и трите скорости в зависимост от температурата
И аз ще кажа че по-удачния вариант е да се подмени вентиалтора с работещ такъв, нов или втора употреба в зависимост от желанието
На 3-пиновата имаш постоянен "+" и "-" на буксата (3-ия пин е управлението). Можеш да вземеш 4-пинов вентилатор, там единия пин е маса (-) на другите 3 се подава "+" за трите скорости, които има вентилатора (има и резисторен блок). Така с това ключе (което трябва да е бая ключ способен да понесе повече от 40А ток), което си намислил ще може да си вклчваш една от трите скорости, пък ако сложиш три такива ключета може да си ги щракаш и трите скорости в зависимост от температурата

И аз ще кажа че по-удачния вариант е да се подмени вентиалтора с работещ такъв, нов или втора употреба в зависимост от желанието

- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: перка климатик е39
Ако може да ползвам темата на колегата да попитам като години на производство кога се слагат 3 и 4 пин перки и коя е по- надеждна? 

- spitfire924
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 14.03.2014
- Кара: 535i e39
Re: перка климатик е39
windmaster написа:Мерси за отговора, но там изпълнението е съвсем различно. Слага се допълнителен вентилатор. А аз си имам такъв вече. Въпроса е мога ли да сложа от друг модел (пример 4 пина ) на мойта кола, която е с 3 пина? Друг въпрос който изкача е дали има четкови мотори на вентилатори на бмв-тата и кои модели, защото само такива могат да се направят с бутон в купето.
Колега,
Ще ме прощаваш, но заради такива изпълнения сумати коли са хвърлили глави. Тая перка се води auxiliary fan , което ще рече спомагателна перка, идеята и е не само да работи за да охлажда кондензатора на климатика, но ако ти увехне виското, да те спаси от прегряване на двигателя. С копче да я командваш трябва релета да слагаш, китайските релета са боклуци, а там тока е голям ( особено в първия момент като тръгва при четковия мотор имш ток на късо). Хубавите релета струват пари и пак слагаш една допълнителна супер ненадеждна система. В една ситуация която ти хвърли кърпата виското и забравиш да включиш ел перката или ти изгори релето на перката ( при чанг-чунг релетата не е невиждано) - двигателя е капут. Така че имай доверие на немските инженери и си възстанови оригинлната версия на системата, за да няма после "тия коли за нищо не стават". Не е безумно скъпо, никой не те кара да идеш да дадеш 800лв за OEM перка, има добри заместители, а втора ръка се намират и за по 100лв.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: перка климатик е39
на някой да му се намира такава прецакана перка, да я отворим и да видим какво толкова и гори, защото имам усещането, че е нещо простичко 

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: перка климатик е39
Cyberloner написа:на някой да му се намира такава прецакана перка, да я отворим и да видим какво толкова и гори, защото имам усещането, че е нещо простичко
Има цяла тема по въпроса.
- spitfire924
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 14.03.2014
- Кара: 535i e39
Re: перка климатик е39
Cyberloner написа:на някой да му се намира такава прецакана перка, да я отворим и да видим какво толкова и гори, защото имам усещането, че е нещо простичко
Верно е простичко - BLDC драйвер с PWM вход за управление, 20на транзистора и един ASIC контролeр.

- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: перка климатик е39
Дай линк, че аз намира само тази за перката с 4 кабела
- Dyakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани