Пак за разхода на масло при m54

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от Ganchev__ » 12 Авг 2017, 23:48

Да вдигна малко темата.
По случайност попаднах на дискусия в една английска група.
Става въпрос за добавяне на допълнителен вакумен маркуч от масления сепаратор към всмукателния колектор.
На самия сепаратор има затапена тръбичка.Отваря се и се свързва с маркуч към свободен отвор на всмукателния колектор.
За да стане по - лесно се сваля филтъра на купето и с огледалце се оглежда за свободния отвор в колектора.
Не знам колко е ефективно, въпреки че бяха писали за значителен спад в консумацията на масло.
Имаше и снимков материал, ама с един бърз прочит толкова.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от vipboy » 24 Юли 2019, 19:38

Ganchev__ написа:Да вдигна малко темата.
По случайност попаднах на дискусия в една английска група.
Става въпрос за добавяне на допълнителен вакумен маркуч от масления сепаратор към всмукателния колектор.
На самия сепаратор има затапена тръбичка.Отваря се и се свързва с маркуч към свободен отвор на всмукателния колектор.
За да стане по - лесно се сваля филтъра на купето и с огледалце се оглежда за свободния отвор в колектора.
Не знам колко е ефективно, въпреки че бяха писали за значителен спад в консумацията на масло.
Имаше и снимков материал, ама с един бърз прочит толкова.


Да допълня това, за което е споменал колегата.
Ето линк как точно се прави манипулацията на Е46:
https://youtu.be/Fo2rLSzNzt0
Темата е доста интересна и се надявам и други колеги да се включат, ако методът е надежден и няма вредни последствия за двигателя мисля, че е едно добро решение за спиране на големия разход на масло в този тип двигатели. Вакумът се повишава и увеличава притискането на сегментите и от там намалява разхода на масло драстично. Поне аз така го разбрах. Друга важна особеност е, че това действа само в региони с топъл климат. Ако температурите са отрицателни се запушват тръбичките от появата на конденз (като майонеза). Но в коментарите под клипа прочетох, че за климат като нашия през зимата ако колата е в гараж и не нощува навън няма проблем. Другото, което ми дойде като идея е да си направите някакъв стопер или клапан и да спирате ръчно навия маркуч, когато е студено зимно време и после като се постопли пак да си го пускате.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от mad_presley » 25 Юли 2019, 23:09

vipboy написа:
Да допълня това, за което е споменал колегата.
Ето линк как точно се прави манипулацията на Е46:
https://youtu.be/Fo2rLSzNzt0
Темата е доста интересна и се надявам и други колеги да се включат, ако методът е надежден и няма вредни последствия за двигателя мисля, че е едно добро решение за спиране на големия разход на масло в този тип двигатели. Вакумът се повишава и увеличава притискането на сегментите и от там намалява разхода на масло драстично. Поне аз така го разбрах. Друга важна особеност е, че това действа само в региони с топъл климат. Ако температурите са отрицателни се запушват тръбичките от появата на конденз (като майонеза). Но в коментарите под клипа прочетох, че за климат като нашия през зимата ако колата е в гараж и не нощува навън няма проблем. Другото, което ми дойде като идея е да си направите някакъв стопер или клапан и да спирате ръчно навия маркуч, когато е студено зимно време и после като се постопли пак да си го пускате.

Докато не вземеш синьото хапче и да разбереш истината, че проблема са сегменти, а не маслена вентилация. Разхода на масло спира единствено и само след смяна на сегменти, но междувременно може да се забавляваш с други "решения" докато стигнеш до горчивата истина.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от vipboy » 26 Юли 2019, 1:42

Прав си колега на всички им е ясно, че основно на сегменти се дължи проблемът с харча на масло, но ако тръгнеш да сменяш сегменти ще ти коства няколко хиляди лева и доста време по сервизите, а този метод поне по това, което прочетох в коментарите, има ефект и се прави за 30мин., като ти трябва само един маркуч. Дори да става само през топлите месеци си е добра алтернатива пред основен ремонт. Аз моята кола я имам едва от седмица и още не съм я засякал даже дали гори и колко масло, но повечето колеги с такъв мотор си имат висок разход. На мен ми стана интересно и взех да гледам и чета из Интернет и попаднах на този материал. Споделил съм всичко, което съм разбрал. Ако някой е пробвал нещо подобно да пише.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 2.10.2007

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от zigzag22 » 03 Сеп 2021, 9:29

Определено искам да направя тази интервенция на моя М54В30 ,но не се чувствам сигурен във възможностите си и искам да помоля ако има някой колега от Шумен Варна и региона, който може да го направи срещу заплащане ще съм много благодарен.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook