Съвет за свещи
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Съвет за свещи
Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки
- s73r01d
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 13.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530iA '02 Sedan
- Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
- Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19
Re: Съвет за свещи
don't be написа:hishnika написа:s73r01d написа:Много проучвания съм правил за свещи, тези препоръчани от БМВ смърдят, лично мнение. Стар дизайн са.
Карам със Denso IK20TT, чувствителна разлика във вървежа сравнено с препоръчаните на Бош, обещали са 100к километра да изкарат, ще видим. Скъпо идват, че ги има само в Щатите и 6 бройки комплекта идва малко над 120 лв с доставката.
Даа и аз карам с такива на метан, наистина има разлика, иначе редовната цена в магазина е точно 20,7лв и се обезсмисля цялата дандания с поръчка от сащ...
По евтиния вариант на IK20TT е K20TT - 5,5лв бройката и живот на газ около 20 000 километра, като цяло серията "TT - Twin Tip" е доста добра
НЖК е хубава свещ, но на пазара е пълно с ментета...
Колега за М54 същите ли са ?
Моя мотор е M54B30, на този сайт може да си намериш свещите за колата, най-отдолу:
http://densott.com/
Не можах да видя 520, има само 525 и 530.
- hishnika
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: Съвет за свещи
Zlatiyan_Genchev написа:Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки
4-тири полюсна свещ на газ/метан - И какво означава по каталог - това че 96г. денсо не са измислили ТТ серията не означава, че тази свещ не е по добра от НЖК с дизайн 90г.
Като цяло проблема на НЖК е че е пълно с ментета, докато при денсо все още няма официални данни че има ментета, това от кухнята да Денсо...
- Powerslide
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 222
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: Съвет за свещи
bam-bam написа:Имат друг модел за 9 лв.
Този NGK BKR6EQUP е към 20.
Да не са те метнали нещо ?
В 2 магазина цената им е сходна , иначе ми даваха някакви други за 8 лв, но по вин после видяха, че излизат точно NGK BKR6EQUP.
Излъгал съм.
NGK BKR6EK са моите на М52Б28
7,90 лв/бр.
Re: Съвет за свещи
hishnika написа:Zlatiyan_Genchev написа:Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки
4-тири полюсна свещ на газ/метан - И какво означава по каталог - това че 96г. денсо не са измислили ТТ серията не означава, че тази свещ не е по добра от НЖК с дизайн 90г.
Като цяло проблема на НЖК е че е пълно с ментета, докато при денсо все още няма официални данни че има ментета, това от кухнята да Денсо...
Би ли обяснил какъв е проблема на 4-ри полюсна свещ на газ?
- s73r01d
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 13.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530iA '02 Sedan
- Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
- Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19
Re: Съвет за свещи
Май им е по-слаба искрата.
Не знам точната причина, обаче като хвърлих свещите с които купих колата - 4 полюсни бош и сложих евтините К20ТТ на Денсо (по грешка купих ТТ без иридиум), еми колата хвръкна, но изгоряха за 10к км. В момента съм с IK20TT, иридум+платина и според мен са най-добрите свещи които могат за момента да се купят с пари.
Все пак решението за свещите си го взема стопанина, ако иска да си вземе по каталог да си вземе по каталог. Аз си споделям опита и много съкратена част от четеното при моя избор на свещи.
Не знам точната причина, обаче като хвърлих свещите с които купих колата - 4 полюсни бош и сложих евтините К20ТТ на Денсо (по грешка купих ТТ без иридиум), еми колата хвръкна, но изгоряха за 10к км. В момента съм с IK20TT, иридум+платина и според мен са най-добрите свещи които могат за момента да се купят с пари.
Все пак решението за свещите си го взема стопанина, ако иска да си вземе по каталог да си вземе по каталог. Аз си споделям опита и много съкратена част от четеното при моя избор на свещи.
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Съвет за свещи
bioz написа:hishnika написа:Zlatiyan_Genchev написа:Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки
4-тири полюсна свещ на газ/метан - И какво означава по каталог - това че 96г. денсо не са измислили ТТ серията не означава, че тази свещ не е по добра от НЖК с дизайн 90г.
Като цяло проблема на НЖК е че е пълно с ментета, докато при денсо все още няма официални данни че има ментета, това от кухнята да Денсо...
Би ли обяснил какъв е проблема на 4-ри полюсна свещ на газ?
За NGK то много зависи откъде ще си купиш свеща и на каква цена ,няма как за 5 лв да е оригинална свещ ,ако е от новия вид 4 полюсна. И именно този модел който е NGK BKR6EQUP е Иридиева с платина. Точно 4 полюстната е разработена за коли които са и на LPG ,като повечето искра прави идеално изгаряне на газта. Bosch е нормално да има много повече менте , освен ако някой колега не е открил място където да е истинско освен официалния дилър. Всеки сам решава с какво да си кара колата,тук споделяме кой от кво е доволен/недоволен за да може когато му се наложи на човек да знае какво и от къде да си взима
Re: Съвет за свещи
Zlatiyan_Genchev написа:
Точно 4 полюстната е разработена за коли които са и на LPG ,
Така си мислиш ти колега. Не пиши неща в които не си сигурен
- bam-bam
- старши ентусиаст
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
Re: Съвет за свещи
Свещите вече са монтирани, но темата е хубава за колеги дето ще са пред моята дилема.
Понеже всеки си има мнение, както е видно и не знаех какво да направя, реших просто да изкарам една свещ и да видя какви са и да си сложа пак такива.
2 години карам така и нямам никакви проблеми зима/лято с палене и вървене, за това и реших въпроса по този начин малко.
Оказаха се оригиналните по каталог нжк 4 полюсните BKR6EQUP.
Възможно е еднополюсните да са по-добра алтернатива, но след като нямах толкова време проблеми пак си сложих такива, но пък може и да си е до кола/газова.
Иначе моята е бардолини , която също 2 години не беше виждала майстор и онзи ден я закачихме да видим има ли нужда от настройки - майстора отсече "всичко си е ок няма нужда от намеса"
п.п. но наистина всеки "майстор" си знае неговото и мненията са различни .. един с един нямат еднакво мислене
Понеже всеки си има мнение, както е видно и не знаех какво да направя, реших просто да изкарам една свещ и да видя какви са и да си сложа пак такива.
2 години карам така и нямам никакви проблеми зима/лято с палене и вървене, за това и реших въпроса по този начин малко.
Оказаха се оригиналните по каталог нжк 4 полюсните BKR6EQUP.
Възможно е еднополюсните да са по-добра алтернатива, но след като нямах толкова време проблеми пак си сложих такива, но пък може и да си е до кола/газова.
Иначе моята е бардолини , която също 2 години не беше виждала майстор и онзи ден я закачихме да видим има ли нужда от настройки - майстора отсече "всичко си е ок няма нужда от намеса"
п.п. но наистина всеки "майстор" си знае неговото и мненията са различни .. един с един нямат еднакво мислене
- hishnika
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: Съвет за свещи
bioz написа:hishnika написа:Zlatiyan_Genchev написа:Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки
4-тири полюсна свещ на газ/метан - И какво означава по каталог - това че 96г. денсо не са измислили ТТ серията не означава, че тази свещ не е по добра от НЖК с дизайн 90г.
Като цяло проблема на НЖК е че е пълно с ментета, докато при денсо все още няма официални данни че има ментета, това от кухнята да Денсо...
Би ли обяснил какъв е проблема на 4-ри полюсна свещ на газ?
Изключително слаба искра на газ/метан, като цяло 2-3-4 полюсните свещи са проектирани да изкарват по дълго време, защото уж износват електрода едновременно от всички страни.
Имам клипчета на които се вижда колко е слаба искрата в горивната камера на газ сравнена с бензин - това за 2-3-4 полюсните свещи. Утре ще се опитам да ги кача някъде, че са на компютъра във работата
- Николай_Славов
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 7.06.2017
- Пол: Мъж
Re: Съвет за свещи
А
Хубав ден от мен.
з си позволих да те послушам. Не се обърках ами направо си взех 6 бр. Denso K20TT и си ги смених ей така профилактично. Колкото искат да си карат. За 30лв. пей сърце. Кой знае какви разлики не съм усетил за сега но определено има подобрение. И определено си бяха за смяна. Разбиращите да кажат. Хубав ден от мен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Съвет за свещи
Николай_Славов написа:... Не се обърках ами направо си взех 6 бр. Denso K20TT и си ги смених ...
Аз направих същото. Ще е твърде недостатъчно да кажа, че резултата е уникален, смайващ и почти умопомрачителен... Смея да твърдя, че колата е в топ кондиция, и по производителност сигурно надвишава заводските си параметри. До днес винаги е карана със NGK BKR6EK (двуелектродни с еднокилоомов резистор), каквито ги дават и по каталог за M52B20 мотор. Винаги е вървяла по един и същи начин от поставянето на свещите до подмяната им с нови, на около 10 хилядния километър (винаги сменям нещата малко превантивно). Сега рекох ей така и аз, на майтап дето се казва, да ги пробвам тези DENSO K20TT все пак - 5 лева.
От години колата пали по един и същ начин, и винаги държа ключа едно и също време, до запалването на колaта, в следствие на което съм си изградил някакъв инстинкт, да пусна ключа в точно определено време след врътването му. Този път ме изненада, че запали за доста по-кратко време от обикновеното. Работата на мотора докато е още студен, се промени чувствително. Дори и малки едва доловими вибрации, които имаше със старите свещи, сега ги нямаше. Звука от двигателя дори се беше променил. Значително по-тих беше и на празен ход, и после в движение. А за движението... все едно до сега бях дърпал двутонно ремарке, което след смяната на свещите бях откачил. Уникално върви!
Моментално отидох и купих още един комплект, и смених и свещите на колата на баща ми (и той е с Е39 със същия двигател, като моя). Там резултатите бяха абсолютно същите
Пиша това защото съм скептик и принципно не вярвам... не вярвах, до сега, че може да има чак такъв ефект от свещи, които не са по предписание от бмв, но се оказа че греша. И 10 години, откакто я карам тази кола, буквално съм се мъчил, и мен и нея, с двулектродните NGK. Изключвам варианта да съм попадал само на ментеливи екземпляри, защото на две коли по 7-8 комплекта съм сменил, от различни търговци, и винаги са работили по един и същи начин. На тото, щях поне веднъж да съм нацелил читави NGK. А и мерих последните, нямат пробиви или промяна в съпротивлението на резистора, сиреч до последно са били ок. Ако някой колега, също толкова скептичен, като мен, се двоуми, дано да съм му помогнал в избора
П.П. На следващата смяна, мисля да взема иридиевите от ТТ серията
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Съвет за свещи
Ще е хубаво/полезно колегата да каже и колко километра е изкарал с тях и още ли е с тях...Не вярвам наистина да 'свършват' за 10хил.км
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Съвет за свещи
bam-bam написа:А това дали колата е на газ или бензин няма ли значение ?
Един газаджия ми каза, че като се кара на газ няма смисъл от 4ри полюсни и е било хубаво да са едно.
Нямам идея колко е вярно ...
Газаджията ти е безхаберник и това, което ти го е казал е пълна простотия! Карай с препоръчаните от БМВ свещи за М52( NGK BKR6EQUP ), струват около 13лв в интернет.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Съвет за свещи
Поради позитивните мнения за свещите Денсо, взех че ги смених и аз.
На няколко хиляди са старите NGK BKR6EQUP, но предвид цената на Denso K20TT реших да пробвам и аз, белким е по-добре. Намерих официалния дистрибутор и си взех 6бр. Колата е с мотор m52tu и резултата е.......... трагичен Много по-писклив звук има мотора, грам не върви след 5000 оборота и като цяло във всички други обороти е по-зле. Покарах 100тина км. и даже прескочихме 20-те литра градско (психологическа граница) с няколко отгоре - това е за газчица. Позитивното от цялата процедура е че разгледах как са нещата и поне сме на керемида с NGK-тата
Общата ми теория е, че гадните свещи вече с каквито и да бъдат сменени, винаги ще е по-добре
П.С. Имам 6 бр. на 100км, ако някой иска да ги пробва на неговата кола е добре дошъл
На няколко хиляди са старите NGK BKR6EQUP, но предвид цената на Denso K20TT реших да пробвам и аз, белким е по-добре. Намерих официалния дистрибутор и си взех 6бр. Колата е с мотор m52tu и резултата е.......... трагичен Много по-писклив звук има мотора, грам не върви след 5000 оборота и като цяло във всички други обороти е по-зле. Покарах 100тина км. и даже прескочихме 20-те литра градско (психологическа граница) с няколко отгоре - това е за газчица. Позитивното от цялата процедура е че разгледах как са нещата и поне сме на керемида с NGK-тата
Общата ми теория е, че гадните свещи вече с каквито и да бъдат сменени, винаги ще е по-добре
П.С. Имам 6 бр. на 100км, ако някой иска да ги пробва на неговата кола е добре дошъл
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани