Колонки за тавана на комби
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Колонки за тавана на комби
Здравейте.
Искам да попитам, дали някой е сменял колонките на тавана на бмв-то.
Дали има разлика от стандартните говорители и дали е проблем ако сложа малко по мощни говорители.Стандартните до колкото знам са 35w 4 ома а тези които искам да сложа аз да са около 45w на 2 ома 3лентови или 2лентови
Идеята ми е да постигна нормален саунд в колата.Не нещо силно и мощно а просто по добър звук и малко по отчетлив бас.
До момента колонките са ми стокови и отзад свирят много зле а предните са ми отличи,Може да е защото отпред са разделени и високи средни и ниски.
Против слагането на усилватели и басове съм защото не съм фен на чак толкова силна музика в кола.
Искам да попитам, дали някой е сменял колонките на тавана на бмв-то.
Дали има разлика от стандартните говорители и дали е проблем ако сложа малко по мощни говорители.Стандартните до колкото знам са 35w 4 ома а тези които искам да сложа аз да са около 45w на 2 ома 3лентови или 2лентови
Идеята ми е да постигна нормален саунд в колата.Не нещо силно и мощно а просто по добър звук и малко по отчетлив бас.
До момента колонките са ми стокови и отзад свирят много зле а предните са ми отличи,Може да е защото отпред са разделени и високи средни и ниски.
Против слагането на усилватели и басове съм защото не съм фен на чак толкова силна музика в кола.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Колонки за тавана на комби
45-те вата не са проблем но 2-та ома са. Също и мястото там е доста малко а и няма на къде да се разширява ако са ти по "дълбоки" новите говорители. Варианта ако са такива е единствено с някакви фланци но обема на кухината е малък и едва ли ще се промени звука, дори напротив може и да стане по-зле. Така че само с говорители без доработка на стандартните места не е решение - пробвано
.
ПП Стандартните говорители са 25W /4 Ohm на не DSP система каквато явно е при теб.

ПП Стандартните говорители са 25W /4 Ohm на не DSP система каквато явно е при теб.
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: Колонки за тавана на комби
Това са колонките с които мисля да сменя стоковите
http://www.avitel-bg.com/pioneer-ts-g1333i
Дали няма да има разлика с тези говорители...все пак са малко по мощни ,трилентови са а пък са и пайнер.
Но иначе се побират иделно в дубките.
Страх ме е да не ми изгори крайното стъпало на плеъра/навито на колата.. Възможно ли е ?
http://www.avitel-bg.com/pioneer-ts-g1333i
Дали няма да има разлика с тези говорители...все пак са малко по мощни ,трилентови са а пък са и пайнер.
Но иначе се побират иделно в дубките.
Страх ме е да не ми изгори крайното стъпало на плеъра/навито на колата.. Възможно ли е ?
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Колонки за тавана на комби
fissikela написа:Това са колонките с които мисля да сменя стоковите
http://www.avitel-bg.com/pioneer-ts-g1333i
Дали няма да има разлика с тези говорители...все пак са малко по мощни ,трилентови са а пък са и пайнер.
Но иначе се побират иделно в дупките.
Страх ме е да не ми изгори крайното стъпало на плеъра/навито на колата.. Възможно ли е ?
Щом се събират на местата на оригиналните ги пробвай ако има възможност преди да ги платиш. Усилвателя няма общо с плеъра/навито (по-скоро с радиомодула ако го има) така че тях не ги мисли. Няма какво да му стане на усилвателя, говорителите са 4 омови.
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
- Ivo.Ganchew
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring
Re: Колонки за тавана на комби
Извинявам се, че се меся в темата на колега.
Някой може ли да ми даде информация за предните говорители на вратите на седан? С какви мога да ги заменя да свирне малко по-добре?
Някой може ли да ми даде информация за предните говорители на вратите на седан? С какви мога да ги заменя да свирне малко по-добре?
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Колонки за тавана на комби
Ако автомобилът е с Hi-Fi озвучаване (усилвател в багажника вляво и басс каса вдясно) - имаш ниски, средни, високи в предните врати и високи в задните, но ако е само с радиомодула ситуацията - имаш само ниски и високи в предните и нищо в задните врати.
Когато е с Hi-Fi имам леко съмнение, че самият усилвател не е много в час, а говорителите не са толкова зле.
Имам приятел само с радиомодул и си сложи усилвател с каса в багажника и звукът стана много, много приятен.
Идеята не е басът да думка, докато задният номер остане да се държи само на катаджийския нит, а басът да се интегрира към цялостната звукова картина в колата, тъй като няма как колонки с диаметър 5 инча да покрият ниските честоти. Няма смисъл да са дву- или трилентови говорителите в тавана, защото високите честоти ще забиват надолу в багажа - неслучайно спикерите за високите в предните врати са насочени към купето и пасажерите съответно.
А пък при една друга марка автомобили се правят сложни схеми от фирмата Bang & Olufsen, за да могат да насочат височките честоти към ушите на пасажерите:


Когато е с Hi-Fi имам леко съмнение, че самият усилвател не е много в час, а говорителите не са толкова зле.
Имам приятел само с радиомодул и си сложи усилвател с каса в багажника и звукът стана много, много приятен.
Идеята не е басът да думка, докато задният номер остане да се държи само на катаджийския нит, а басът да се интегрира към цялостната звукова картина в колата, тъй като няма как колонки с диаметър 5 инча да покрият ниските честоти. Няма смисъл да са дву- или трилентови говорителите в тавана, защото високите честоти ще забиват надолу в багажа - неслучайно спикерите за високите в предните врати са насочени към купето и пасажерите съответно.
А пък при една друга марка автомобили се правят сложни схеми от фирмата Bang & Olufsen, за да могат да насочат височките честоти към ушите на пасажерите:


БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Колонки за тавана на комби
Безсмислено е да сменяш говорителите на тавана. Сменяш цялата музика с DSP и ще ти свирне колата, приятно и комфортно. Стандартната музика за седан/комби от този клас е просто "пиклива".
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: Колонки за тавана на комби
Колега,аз ако ще давам много пари за дсп, то по добре да дам още малко и да си взема и усилвател и колони та даже и бас каса...да думка.На мен целта ми е да е приятно.
Проблема ми е че задните са толкова стокови колкото да запълват дупката.
Днес опитах с тези пайнерки за които попитах.резултата бе много разочароващ.
След което пробвах с едни Блаупункт ,доста по голям ... Мислянче беше 18,20см. Е разликата беше от земята до небето.Уникално.
В крайна сметка се хванах и проверих кой размер колони могат да се поберат.Установих че без никакъв проблем се пъхат кръгли херцове DSK 165
Само че пак се притеснявам да не изгори нещо ,защото тези са по силни но пак са 4ома
Проблема ми е че задните са толкова стокови колкото да запълват дупката.
Днес опитах с тези пайнерки за които попитах.резултата бе много разочароващ.
След което пробвах с едни Блаупункт ,доста по голям ... Мислянче беше 18,20см. Е разликата беше от земята до небето.Уникално.
В крайна сметка се хванах и проверих кой размер колони могат да се поберат.Установих че без никакъв проблем се пъхат кръгли херцове DSK 165
Само че пак се притеснявам да не изгори нещо ,защото тези са по силни но пак са 4ома
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Колонки за тавана на комби
Слагай ги - нищо не може да изгори. Направи и някоя снимка да видим как става, че може и ние да се ъпгрейднем.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Колонки за тавана на комби
fissikela написа:Колега,аз ако ще давам много пари за дсп, то по добре да дам още малко и да си взема и усилвател и колони та даже и бас каса...да думка.На мен целта ми е да е приятно.
Проблема ми е че задните са толкова стокови колкото да запълват дупката.
Аз за приятното говорех колега, даже и комфортно....
Сменяш цялата музика с DSP и ще ти свирне колата, приятно и комфортно
Многото пари за DSP далеч не са толкова много вече.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Колонки за тавана на комби
Колеги,току що монтирах ето тези колонки на тавана на моето комби: http://aval-bg.com/7/Hertz+DCX+165.3
Дупките за винтовете обаче не пасват и навих на всяка по 4 самонарезни видии и стана супер здраво,стегнато и плътно.
Сега да кажа за звука.Наистина има голама разлика.Не очаквайте обаче чудеса.Наистина звука стана много по силен и чист,баса е по-отчетлив,но за това разстояние и за тези говорители толкоз.Ако някой се двоуми,моето мнение е да сменя с по-силни.Който не търси яко джангър,а нормален и чист звук(особено от чейджъра) да сменя.

Дупките за винтовете обаче не пасват и навих на всяка по 4 самонарезни видии и стана супер здраво,стегнато и плътно.
Сега да кажа за звука.Наистина има голама разлика.Не очаквайте обаче чудеса.Наистина звука стана много по силен и чист,баса е по-отчетлив,но за това разстояние и за тези говорители толкоз.Ако някой се двоуми,моето мнение е да сменя с по-силни.Който не търси яко джангър,а нормален и чист звук(особено от чейджъра) да сменя.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: Колонки за тавана на комби
Става много приятно в колата.Единствения проблем е че не могат да се сложат гриловете на на колонките и стоят две черни петна на тавана като погледнеш в огледалото.
При мен кофтито е че самата колона е компонентна ( говорител и отделно пищялка) и в момента от зад се чуват предимно ниски.
При мен кофтито е че самата колона е компонентна ( говорител и отделно пищялка) и в момента от зад се чуват предимно ниски.
- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
Re: Колонки за тавана на комби
Elesar74 написа:Безсмислено е да сменяш говорителите на тавана. Сменяш цялата музика с DSP и ще ти свирне колата, приятно и комфортно. Стандартната музика за седан/комби от този клас е просто "пиклива".
Абсолютно вярно. Само не мога да си обясня защо при по-нисък клас автомобили стандартното озвучаване е на много по-високо ниво. Например Вектра Б 2000 г. със фабричния касетофон Филипс звука е мнооого по-добър от на бавареца. Мерцедес Е класа 1996 г. - много по-добър звук. Фиат Браво 2000 г. е на същото ниво като БМВ-то. И двете коли с фабрични колони и плеъри....


- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Колонки за тавана на комби
Най-вероятно защото при Бмв има няколко нива на оборудване от към озвучаване. И на мен ми е странно при VW звука на най-обикновенно озвучаване със заводско радио - например Пасат 4 или Голф 4 е доста по-добро и почти няма нужда от интервенцията със смяна на говорители. Там е по-голям говорителя откъдето идва и по-плътния звук най-вероятно,както и предвидения обем и говорител 

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани