Горивен филтър, ламбда сонда

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Горивен филтър, ламбда сонда

Мнение от redex » 12 Юни 2006, 8:37

Привет колеги,
Реших да сменям горивния филтър но немога да го намеря (срам) :help: гледах в задната част на резервоара но него намирам. Става въпрос за голямият метален филтър не този, който се слага на маркуча в двигателния отсек. Друго нещо което ми направи впечатление е че немога да видя ламбда сондата, колата е с премахнат катализатор (така я купи) но нито преди гърнето (средното) нито след него има ламбда. Разгледах картинката от менуала но и там немога да видя въпросната сонда. Възможно ли е да е премахната по някакъв начин и двигателя да е приспособен да работи без сондата ? колата е Е39 520i 97-ма г.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 20.09.2005
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: бавно
Детайли за колата: нищо особено

Мнение от gego_n » 12 Юни 2006, 9:10

Здрасти ,

Горивния филтър се намира в лявата част на пода на колата,
горе - долу под шофьорската седалка , има пластмасов капак,
който се маха и се осигурява достъп до филтъра .Съвет - вземи и нови скоби !

Разгледай за ламбдите по - внимателно отгоре , откъм двигателя.
Гледай от дясната страна на мотора / по посока на движение на колата/ , където са изпускателните колектори .
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 12 Юни 2006, 10:58

Нямаш сонда - виж тази тема:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=34175
Ако все пак се съмняваш, иди в някой сервиз за ауспуси ги питай.
Touring & windsurf club

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 12 Юни 2006, 12:11

Благодаря за отговорите.
Значи горивният филтър е разположен както е при Е36, незнам защо се забих да търся в задната част :roll: Относно сондата гледах уж внимателно от към изпускателните колектори но неможах да открия къде се намира, това че е махната добре ли е или зле?Немога да схвана след като няма лабда датчик компютъра как дозира горивната смес? нали сондата подава данни именно за това. Ако е сложен симулатор и параметрите са фиксирани това няма ли да прави неоптимална работата на двигателя(горенето) от там влияние на мощността и разхода на гориво ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 3.01.2006
Местоположение: софия

Мнение от bate borko » 14 Юни 2006, 14:57

колата ти трябва да има ламбда сонда
ако си от софия мога да ти погледна колата и да я видя как работи в реално време
ако имаш интерес пиши ми на лична

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 21.05.2004
Местоположение: gr Sofia

Мнение от Bobaka » 15 Юни 2006, 14:49

Има има и не една а две ламди сонди.На нашта сега и ги сменят в момента.струват 350лв двете ако някой го интересува.Те колите преди 20 години имат ламди сонди та тия няма да имат.Тея работи ги слагат за да са по-икономични дееба и копторите. :mhihi:
Истината е Е30 М42 :mhihi:
И Батето е бил трезвен някога.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 16 Юни 2006, 7:52

Добре ако наистина правят някакви простотии със ламбда датчиците за икономичност то това невлиаели и на мощността и други фактори ? Аз знам че трябва да има две сонди но няколко пъти гледах и неможах да ги открия. Ще взема да отида до Камор да видя тази работа.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook