малко помощ за монтаж на мултиволан
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
малко помощ за монтаж на мултиволан
Здравейте , малко я закъсах с монтажа на мултиволана на е39 тдс . Изчетох къде що намерих , но не намирам инфо за връзване на MFL модула . Колата е 98 г. волана е от първите от е38 с модула и копчето за включване ,което е на лайсната . Тази тема ми попадна http://www.e39-forum.de/print.php?threa ... 1baa7d5ec1 ,но и там не ми става много ясно , та ако някой се е мъчил и е успял ще съм много благодарен да ми помогне . Ако ме питате защо не съм си взел от по новите волани и да го направя по лесния начин ,амииии такива чаркалъци ми изпаднаха и така ще го мъча Благодаря предварително на отзовалите се
- DiGital
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
Мисля, че дизелите с мулти функция са без модула и няма да успееш. Обаче все пак някой който се е зблъсквал да сподели.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
Във WDS-а има схеми, много е лесно да се оправиш, стига да "чаткаш" нещата. Има схеми и с копче и без копче, всичко има. Плюс тази тема която си дал, трябва да можеш да се справиш Успех!
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
Вчера приключихме окончателно слагането на мултиволан на ТДС, НО воланът беше от по-нов ТДС (тези дето нямат копче на лайсната, а имат I/O копче на волана) и го сложихме на стар ТДС 96-та година. Хватката стана като добавихме едно копченце, което да активира автопилота и после с +/- се настройва скоростта вече и си работи. Наложи се да пуснем кабел от ЕКУ-то до таблото, за да пали лампата за автопилота при натискане на бутончето за активиране. И това си проработи.
При тебе воланът, който си взел няма "I/O" бутон предполагам, а само "О". Но твоят компютър е по-нов и няма да чака сигнал от допълнителен бутон, а може би ще разчете информациата от този бутон и ще активира автопилота.
При тебе воланът, който си взел няма "I/O" бутон предполагам, а само "О". Но твоят компютър е по-нов и няма да чака сигнал от допълнителен бутон, а може би ще разчете информациата от този бутон и ще активира автопилота.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
ясно ми е ,че с по новия волан ще го подкарам много лесно , но на тоя етап е това ( стария само с "0" ) ,интересно е ,че като го навържа по схемата модула , нищо не се случва , докато без модул пробвах ( пуснах си кабела от ДДЕ и i-bus от радиото) и му докарвам осветлението и като я натисна тая "0" и ми свети на таблото лампата за темпомата , но само дотам ... нищо неще да работи нито управление на радиото нито темпомат
- totopz
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
Имам въпрос към turbo - след като сте слагали темпомат на темпомат на по-старо БМВ (такова с копче) се чудя дали може да се сложи само копче, което да активира темпомата и да не се слага мулти волан?
Още нещо не ми е ясно - кък връзвате прекараните жиците към компютъра на колата? Аз веднъж се рових там и видях, че в компютъра влиза една огромна букса. Тогава като я гледах не ми дойде никаква идея как може да пусна жица до някой пин.
Още нещо не ми е ясно - кък връзвате прекараните жиците към компютъра на колата? Аз веднъж се рових там и видях, че в компютъра влиза една огромна букса. Тогава като я гледах не ми дойде никаква идея как може да пусна жица до някой пин.
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
Към Paff:
Щом като натиснеш "0" и на таблото ти светва индикацията за автопилот значи воланът си комуникира с ECU-то и остава само да вдигнеш над 40 км/ч и да натиснеш "+"-чето. Идеята е, че и старото ЕКУ на ТДС-а и новото чакат цифрова комуникация, но при старите волани натисканията на копчетата минават през модула на автопилота и после стават цифров сигнал, който се подава на ЕКУ-то, а при новият волан вече един вид този модул е интегриран във волана и от самия волан тръгва цифровата комуникация, която трябва да се подаде на ЕКУ-то.
Най-логично изглежда при теб копчетата от волана да си се прекарат през модула за автопилота от старата кола и после това цялото да се подаде на пина на ЕКУ-то. При такава схема при теб какво се получи?
Към totopz:
Не може само с копче, защото с него само се казва на един пин на ЕКУ-то да започне да слуша за команди от "+", "-" и т.н. бутоните от волана.
А при ТДС-а, който направихме от голямата букса на ЕКУ-то си излизаха необходимите каблечета, но не влизаха в купето на автомобила. Явно в този случай така са оставени нещата от производителя.
Щом като натиснеш "0" и на таблото ти светва индикацията за автопилот значи воланът си комуникира с ECU-то и остава само да вдигнеш над 40 км/ч и да натиснеш "+"-чето. Идеята е, че и старото ЕКУ на ТДС-а и новото чакат цифрова комуникация, но при старите волани натисканията на копчетата минават през модула на автопилота и после стават цифров сигнал, който се подава на ЕКУ-то, а при новият волан вече един вид този модул е интегриран във волана и от самия волан тръгва цифровата комуникация, която трябва да се подаде на ЕКУ-то.
Най-логично изглежда при теб копчетата от волана да си се прекарат през модула за автопилота от старата кола и после това цялото да се подаде на пина на ЕКУ-то. При такава схема при теб какво се получи?
Към totopz:
Не може само с копче, защото с него само се казва на един пин на ЕКУ-то да започне да слуша за команди от "+", "-" и т.н. бутоните от волана.
А при ТДС-а, който направихме от голямата букса на ЕКУ-то си излизаха необходимите каблечета, но не влизаха в купето на автомобила. Явно в този случай така са оставени нещата от производителя.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
работата е там ,че като навържа модула по горепосочените схеми нищо не тръгва и не свети (лампата на таблото и копчетата ) , а без модул по другите схеми свети волана и лампата на таблото , но и при двата случая копчетата не функционират
- milto
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: e39 525 turbalan
- Мечтае да кара: 740Li
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
при мен стана без проблем,волана мие също от е38 97г.юни месец и на старата е39 ка беше с отделно копче на таблото и с модул,на ТДС го сложих без това копче.I-BUS го вземах от радиото ,черния кабел го вързах на 32 pin на DDE а от 11 PIN на DDE на 15 ПИН на таблото за да светне лампата на таблото,над 40 км при натискане на О бутона се включва и с +\- променям скороста
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
Колеги как се премахваше допълнителното копче за активиране на автопилота и да става активацията само от волана?
Колата е tds, волана е фейс.
Волана е на колата от 2 години и всичко си работи просто си намерих хубави лайсни без отвор за този бутон и искам да го елеминирам.
Изпратено от моят Mi A3 с помощта на Tapatalk
Колата е tds, волана е фейс.
Волана е на колата от 2 години и всичко си работи просто си намерих хубави лайсни без отвор за този бутон и искам да го елеминирам.
Изпратено от моят Mi A3 с помощта на Tapatalk
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: малко помощ за монтаж на мултиволан
С кодиране на ГР модула, стига да е версия която поддържа активация само от волан (при ТДС самото ДДЕ).
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани