туринг Vmax
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
туринг Vmax
Здравейте колеги ,
знам , че седана има доста по-висока Vmax от тази на комбито и искам да знам дали единствено на диференциала се дължи тази разлика... и ако сложа диф от седан на моето комби , дали ще достигна Vmax-a на седана ?
мерси за отговорите !
знам , че седана има доста по-висока Vmax от тази на комбито и искам да знам дали единствено на диференциала се дължи тази разлика... и ако сложа диф от седан на моето комби , дали ще достигна Vmax-a на седана ?
мерси за отговорите !
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: туринг Vmax
според реалеом диференциалите са еднакви по скоро комбито е по тежко и няма такава аеродинамика като седана затова са и разликите във максималната скорост
Барай шишарката Минкеее ....
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: туринг Vmax
anzak написа:според реалеом диференциалите са еднакви по скоро комбито е по тежко и няма такава аеродинамика като седана затова са и разликите във максималната скорост
значи съм бил в голяма заблуда...винаги съм си мислел , че комбито има по-бавен диф , защото е направено за товарене .
мерси колега !
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: туринг Vmax
anzak написа:според реалеом диференциалите са еднакви по скоро комбито е по тежко и няма такава аеродинамика като седана затова са и разликите във максималната скорост
Какво общо има аеродинамиката с тежестта на колата? Комбито има по-ниска vmax именно заради последното, не заради по-лоша аеродинамика. Седана тежи 1574 кила, а комбито 1780. Челното съпротивление е 0,30 спрямо 0.32 седан/ комби. Едва ли 0.2 разлика в аеродинамиката са от толкова решаващо значение, колкото 300 кила разлика в теглото при еднакви двигатели.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: туринг Vmax
Elesar74 написа:anzak написа:според реалеом диференциалите са еднакви по скоро комбито е по тежко и няма такава аеродинамика като седана затова са и разликите във максималната скорост
Какво общо има аеродинамиката с тежестта на колата? Комбито има по-ниска vmax именно заради последното, не заради по-лоша аеродинамика. Седана тежи 1574 кила, а комбито 1780. Челното съпротивление е 0,30 спрямо 0.32 седан/ комби. Едва ли 0.2 разлика в аеродинамиката са от толкова решаващо значение, колкото 300 кила разлика в теглото при еднакви двигатели.
проблема идва от вертикалната задница на комбито , при такава скосена задница при висока скорост се получават завихряния , които спъват колата...
поне така си мисля аз
сигурно си забелязал какви флуидни задници имат разни аеродинамични прототипи , които гонят я разход , я Vmax
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: туринг Vmax
Челното съпротивление не е единствения фактор влияещ на скоростта от аеродинамична гледна точка.Ако погледнете сечението на едно самолетно крило, както и на всякакви витла и т.н. ще видите специфична форма, а именно предната част която атакува въздуха е по-дебела и от горе извивката е по голяма от колкото от долу.Поради тази специфична форма налягането от горе на крилото пада рязко като това под него се запазва, така се създава подемна сила.Именно тези въздушни потоци се ползват от дифузьорите в задната долна част на автомобилите.Та по темата - един седан има профил далеч по сходен с този на оптималното крило.А именно горната му повърхност е така извита че създава подемна сила която допълнително олекотява колата при движение.Плоския таван на комбито елиминира този ефект!Не мога да споря колко точно е този ефект, но при равни други условия седана е аеродинамично по-ефективен от едно комби
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: туринг Vmax
Не съм много съгласен с колета по-горе със самолетното крило по два параметъра, а те са:
1. Подемната сила при самолетните крила е търсен ефект, а при колите реално е НЕжелан ефект и се търси начин да се избегне. С други думи нещата стоят точно наобратно с подемните сили при самолетите и при автомобилите. При Формула 1 много често може да се чуе терминът "даунфорс", а именно притискането към земята, което се осигурява от аеродинамичните елементи в предната част (за предния мост) и задното антикрило (за задния мост). Не случайно тея пейки се казват "антикрила" - защото работят наобратно спрямо крилото.
2. Наличието на M5 туринг е факт доказващ, че няма особено голяма драма с комбитата и високите скорости. Това е в сила и при Audi RS6, което пък е предимно комби. Ако имаше проблем с аеродинамиката на комбитата щяха да си спестят риска и щяха да ги правят само седани тея по-бързичките колици.
1. Подемната сила при самолетните крила е търсен ефект, а при колите реално е НЕжелан ефект и се търси начин да се избегне. С други думи нещата стоят точно наобратно с подемните сили при самолетите и при автомобилите. При Формула 1 много често може да се чуе терминът "даунфорс", а именно притискането към земята, което се осигурява от аеродинамичните елементи в предната част (за предния мост) и задното антикрило (за задния мост). Не случайно тея пейки се казват "антикрила" - защото работят наобратно спрямо крилото.
2. Наличието на M5 туринг е факт доказващ, че няма особено голяма драма с комбитата и високите скорости. Това е в сила и при Audi RS6, което пък е предимно комби. Ако имаше проблем с аеродинамиката на комбитата щяха да си спестят риска и щяха да ги правят само седани тея по-бързичките колици.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: туринг Vmax
Elesar74 написа:anzak написа:според реалеом диференциалите са еднакви по скоро комбито е по тежко и няма такава аеродинамика като седана затова са и разликите във максималната скорост
Какво общо има аеродинамиката с тежестта на колата? Комбито има по-ниска vmax именно заради последното, не заради по-лоша аеродинамика. Седана тежи 1574 кила, а комбито 1780. Челното съпротивление е 0,30 спрямо 0.32 седан/ комби. Едва ли 0.2 разлика в аеродинамиката са от толкова решаващо значение, колкото 300 кила разлика в теглото при еднакви двигатели.
ами нищо общо няма ама и двете касаят максималната скорост и това дали 0.2 има или няма отношение едва ли си достатъчно комптетентен да кажеш ...
Барай шишарката Минкеее ....
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: туринг Vmax
Със сигурност твоите думи важат и за тебе колега, в една или друга степен. Ако не си разбрал, да повторя. В конретния случай и въпрос на колегата, тежестта на колата има по-голямо значение от аеродинамиката й по отношение на максималната й скорост. Разликите при седан/ комби са 10 км. в максималната скорост. Това не значи, че аеродинамиката няма значение, напротив. Моите изводи са на база на конкретни цифри, които споменах и никой не обори. И елементарна логика, която да ги свърже. Със сигурност не се иска кой знае каква квалификация за това. След като си способен да съдиш за компетенстността на аргументите срещу твоето мнение, би следвало да покажеш и докажеш с по-силни аргументи твоята гледна точка, хем всички можем да научим нещо ново. Виждам, че не го правиш. Обикновенно когато човек няма какво да каже, изпада в квалификации и оценки на другия. Тук не сме се събрали за това колега и да се изразя по-иначе, да си ги мерим. А да си помагаме и споделяме, без да се перчим с това кой колко знае и разбира. Щото всеки един, в определен момент е бил невежа и дължи нещо на други. Добре е да не се забравя.
P.S. Колега turbo, доколкото знам Е39 М5 Touring официално няма и не е слизало от конвейр. Мисля, че e произведена една бройка за някой от шефовете на BMW, но не претендирам за точна информация. И с уточнението, че става въпрос само за Е39.
P.S. Колега turbo, доколкото знам Е39 М5 Touring официално няма и не е слизало от конвейр. Мисля, че e произведена една бройка за някой от шефовете на BMW, но не претендирам за точна информация. И с уточнението, че става въпрос само за Е39.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: туринг Vmax
Под М5 визирах всички М5 комбинезони и най-вече Е61. Иначе Е39 М5, доколкото знам е произведено по принцип като прототип и после е отишло в началника на М подразделението.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: туринг Vmax
Elesar74 написа:Със сигурност твоите думи важат и за тебе колега, в една или друга степен. Ако не си разбрал, да повторя. В конретния случай и въпрос на колегата, тежестта на колата има по-голямо значение от аеродинамиката й по отношение на максималната й скорост. Разликите при седан/ комби са 10 км. в максималната скорост. Това не значи, че аеродинамиката няма значение, напротив. Моите изводи са на база на конкретни цифри, които споменах и никой не обори. И елементарна логика, която да ги свърже. Със сигурност не се иска кой знае каква квалификация за това. След като си способен да съдиш за компетенстността на аргументите срещу твоето мнение, би следвало да покажеш и докажеш с по-силни аргументи твоята гледна точка, хем всички можем да научим нещо ново. Виждам, че не го правиш. Обикновенно когато човек няма какво да каже, изпада в квалификации и оценки на другия. Тук не сме се събрали за това колега и да се изразя по-иначе, да си ги мерим. А да си помагаме и споделяме, без да се перчим с това кой колко знае и разбира. Щото всеки един, в определен момент е бил невежа и дължи нещо на други. Добре е да не се забравя.
P.S. Колега turbo, доколкото знам Е39 М5 Touring официално няма и не е слизало от конвейр. Мисля, че e произведена една бройка за някой от шефовете на BMW, но не претендирам за точна информация. И с уточнението, че става въпрос само за Е39.
сега .. ако се вгледаш в темата ще установиш че момчето пита защо я има тази разлика и аз му изкарах две причини и двете влияещи а ти тръгна да установяваш тука разни съпротивления и да пресмяташ кое били по важно и тъй като темата е защо е разликата а не кое оказва по голямо значение масата или аеродинамиката .... май нямаше нужда от изчисленията ти от сорта на а-б=ц и аз си стоя зад мнението че и двете са причина за по ниската максимална скорост
Барай шишарката Минкеее ....
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: туринг Vmax
именно колега, аеродинамичния профил + масата дават тази разлика....
към колегата по-горе - даунфорса е силата в посока към земята, която аеродинамичния поток оказва, но тук нали говорим за максимална скорост не за сцепление в завой.Колкото по-малък даунфорс, толкова по-голяма скорост, за това във Ф1 имат ДРС, който намалява даунфорса посредством намаляване на аеродинамичните елементи в задното крило.Но подемната сила се ползва и във Ф1, до миналата година превъзходството на Ред Бул, се дължеше да изключително ефективния им двоен дифузьор.С други думи, веднъж колата е направена така че да се олекотява в задната си част от въздушния поток, и втори път задното крило генерира даунфорс.Демек автомобила се движи уравновесявайки тези две сили, като разбира се дауфорса остава в повече.Така един болид не се бори с потока, а се движи вътре в него
точно както един самолет
, като това позволява минимални турбуленции в обдухващите потоци. Даунфорса по същество е добавъчна маса без хоризонтална инертност, ето защо един автомобил от Ф1 преодолява собственото си тегло при скорост около 180-200 км/ч и на теория е възможно да се движи по тавана 
към колегата по-горе - даунфорса е силата в посока към земята, която аеродинамичния поток оказва, но тук нали говорим за максимална скорост не за сцепление в завой.Колкото по-малък даунфорс, толкова по-голяма скорост, за това във Ф1 имат ДРС, който намалява даунфорса посредством намаляване на аеродинамичните елементи в задното крило.Но подемната сила се ползва и във Ф1, до миналата година превъзходството на Ред Бул, се дължеше да изключително ефективния им двоен дифузьор.С други думи, веднъж колата е направена така че да се олекотява в задната си част от въздушния поток, и втори път задното крило генерира даунфорс.Демек автомобила се движи уравновесявайки тези две сили, като разбира се дауфорса остава в повече.Така един болид не се бори с потока, а се движи вътре в него



"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1927
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: туринг Vmax
Стига вече аеродинамика. 
Разликата в максималната скорост на седан-комби идва от диференциалите:
520i-3.46 520k-3.64
523i-3.15 523к-3.23
528i-2.93 528к-3.07

Разликата в максималната скорост на седан-комби идва от диференциалите:
520i-3.46 520k-3.64
523i-3.15 523к-3.23
528i-2.93 528к-3.07

- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: туринг Vmax
Само ,че дай и числата на предавателните кутии .
С моето комби съм правил 230 и можеше още
С моето комби съм правил 230 и можеше още

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: туринг Vmax
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on за база съм взел 530д 2000г ръчка ... пише че са еднакви
Барай шишарката Минкеее ....
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани