[Решено]- обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
[Решено]- обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Здравейте, реших да искам акъл от вас за разрешаване на следната мистерия:
Колата е с двоен ванос и газова Бардолини.
След неколкократно подаване на газ на свободна скорост изведнъж оборотите падат повечко (до 500), след което се получава някаква компенсация и скачат до 1000 (прилича на реакцията, която се получава при навиване на волана до края). След това нещата се уравновесяват.
Проблемът е доста по-осезаем на газ (там оборотите може да направят 2-3 пъти гореописаното преди да се уравновесят - на много студено, в комбинация с допълнителен товар от хидравликата дори гасне), на студена кола, но изглежда го има и на бензин.
Освен това (казвам го защото нямам идея дали има връзка между двете), при подаване на газ в ниските обороти (при паркиране е много осезаемо) се чува едно свистене, като пърдене
сякаш колата отнякъде дърпа въздух или някаква мембрана не затваря плътно. Майсторите казаха, че им звучи като незацепен ванос, но диагностиката не показа нищо там.
На колата е правена пълна компютърна диагностика, която отчете отлични показатели на работата на мотора (но топъл) и не отчете никакви значими грешки за 7-8 месеца назад. Отклонението в зацепването на ваносите е незначително и напълно приемливо - 1 градус. Колата е с точно сменени консумативи, филтъра на картерните е проверен и майсторите твърдят, че няма нужда от смяна (вкл. и маркучите).
Колата е с двоен ванос и газова Бардолини.
След неколкократно подаване на газ на свободна скорост изведнъж оборотите падат повечко (до 500), след което се получава някаква компенсация и скачат до 1000 (прилича на реакцията, която се получава при навиване на волана до края). След това нещата се уравновесяват.
Проблемът е доста по-осезаем на газ (там оборотите може да направят 2-3 пъти гореописаното преди да се уравновесят - на много студено, в комбинация с допълнителен товар от хидравликата дори гасне), на студена кола, но изглежда го има и на бензин.
Освен това (казвам го защото нямам идея дали има връзка между двете), при подаване на газ в ниските обороти (при паркиране е много осезаемо) се чува едно свистене, като пърдене
На колата е правена пълна компютърна диагностика, която отчете отлични показатели на работата на мотора (но топъл) и не отчете никакви значими грешки за 7-8 месеца назад. Отклонението в зацепването на ваносите е незначително и напълно приемливо - 1 градус. Колата е с точно сменени консумативи, филтъра на картерните е проверен и майсторите твърдят, че няма нужда от смяна (вкл. и маркучите).
Последна промяна thunderl на 30 Май 2013, 10:53, променена общо 1 път
- Conqueror
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
кога превклучва на газ колата веднага след запалване или на определена температура студената газ не се нарави на повечето мотори и прегледай гофрето за скъсано щом си минал диагностика прегледай и свещите лулите и запалките сигорен ли си че неямаше missfire на диагностиката ?

- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Conqueror написа:кога превклучва на газ колата веднага след запалване или на определена температура студената газ не се нарави на повечето мотори и прегледай гофрето за скъсано щом си минал диагностика прегледай и свещите лулите и запалките сигорен ли си че неямаше missfire на диагностиката ?
Колата превключва на определена температура (някъде малко след като излезе от синьото) като при това се замисля мотора 2-3-4 пъти (само на студена кола и ако не му подадеш газ) преди да премине изцяло. За кое гофре говориш? Не знам за missfire, поне не са ми казали. Свещи, лули и запалки не са гледани специално.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6275
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Клапана за картерните газове може да е сменен, но дали е направено както трябва и дали не смуче въздух там където влиза в смукателният колектор. Но това, което описваш по-скоро се дължи на тръбата, която води от капака на клапаните към клапана за картерните газове- провери да не са я счупили в гофрираната и част или също да не би да са счупили щипките на закрепването и към щуцерите на клапана и главата.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
thunderl написа:Здравейте, реших да искам акъл от вас за разрешаване на следната мистерия:
Колата е с двоен ванос и газова Бардолини.
След неколкократно подаване на газ на свободна скорост изведнъж оборотите падат повечко (до 500), след което се получава някаква компенсация и скачат до 1000 (прилича на реакцията, която се получава при навиване на волана до края). След това нещата се уравновесяват.
Проблемът е доста по-осезаем на газ (там оборотите може да направят 2-3 пъти гореописаното преди да се уравновесят - на много студено, в комбинация с допълнителен товар от хидравликата дори гасне), на студена кола, но изглежда го има и на бензин.
Освен това (казвам го защото нямам идея дали има връзка между двете), при подаване на газ в ниските обороти (при паркиране е много осезаемо) се чува едно свистене, като пърденесякаш колата отнякъде дърпа въздух или някаква мембрана не затваря плътно. Майсторите казаха, че им звучи като незацепен ванос, но диагностиката не показа нищо там.
На колата е правена пълна компютърна диагностика, която отчете отлични показатели на работата на мотора (но топъл) и не отчете никакви значими грешки за 7-8 месеца назад. Отклонението в зацепването на ваносите е незначително и напълно приемливо - 1 градус. Колата е с точно сменени консумативи, филтъра на картерните е проверен и майсторите твърдят, че няма нужда от смяна (вкл. и маркучите).
смени си майсторите ... също и цялата система на картерните газове клапан маркучи всичко и трябва да си решиш проблема
Барай шишарката Минкеее ....
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Има ли развитие колега проблема ти, че и аз съм подобен?
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
another90sm написа:Има ли развитие колега проблема ти, че и аз съм подобен?
Колега още не съм имал време да разследвам от къде точно идва това странно виене... Но газовата смятам да не я пипам докато не се убедя, че това не е въздух който се набива от някъде. Ако някой на някой му звучи познато да казва? Ти също, ако стигнеш до отговора
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Колегите са ти казали за картерната вентилация , а аз бих добавил че самия клапан визуално не може да се установи че е читав. Ако не си го сменил, бих ти препоръчал да го направиш. Оттук нататък следва почистване на дросела и стъпковото моторче за празния ход. Специално при мен проблема с клатенето на оборотите и гасненето /особено на газ, когато мотора не е добре загрял/ се оказа от дросела. Почистих го, но в края на краищата се наложи да го сменя /имах такъв наличен/ и чак тогава мотора заработи стабилно на празен ход. Дори в момента превключването от бензин на газ съм го направил на 20 градуса без да има каквито и да било драми.
Като се замисля, се сещам че съм чел някъде за бучащи изпарители на ГИ-та, но това едва ли е твоя проблем.
Като се замисля, се сещам че съм чел някъде за бучащи изпарители на ГИ-та, но това едва ли е твоя проблем.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
http://vbox7.com/play:0b0859f88d
колеги, това се чува при почти всяко даване на контакт и отделно понякога в движение най-силно изразено при 1500об.
Ако имате идеи ще се радвам да ги чуя. Интересното е , че се чува единствено при подаване на газ , надолнище с 1500об го няма свиренето (и на гас и на бензин е така)
колеги, това се чува при почти всяко даване на контакт и отделно понякога в движение най-силно изразено при 1500об.
Ако имате идеи ще се радвам да ги чуя. Интересното е , че се чува единствено при подаване на газ , надолнище с 1500об го няма свиренето (и на гас и на бензин е така)
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
another90sm написа:http://vbox7.com/play:0b0859f88d
колеги, това се чува при почти всяко даване на контакт и отделно понякога в движение най-силно изразено при 1500об.
Ако имате идеи ще се радвам да ги чуя. Интересното е , че се чува единствено при подаване на газ , надолнище с 1500об го няма свиренето (и на гас и на бензин е така)
@another90sm, колега звукът доста мяза на моя, но при мен е само при подаване на газ и е по-кратко. Иначе при даване на контакт не съм го чул до сега, но специално ще се заслушам на вдигнат капак и ще пиша.
@slav4o974 - много ти благодаря за изчерпателния отговор - проблемите с нестабилната работа поизчезнаха при мен сега със затоплянето и е по-трудно да ги пресъздам...сигурно пак ще ги имам като стане студено другата зима. А със звука ще почна по твоя списък - първо клапан картерни, ако не стане с него... ще го мисля. А чистене на дросел и чистене на стъпково моторче никога не съм правил и сам сигурно няма да мога... надявам се да не са сложни=скъпи манипулации?
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
@another90sm, проверих при мен, направи го само един път при превключване на контакт! В останалите случаи се чува нещо като кратко свистене, но не свирва. Сега остава да разберем кои маркучи се надуват при даване на контакт???
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Само от даване на контакт не може да има надуване на маркучи. Сработват обаче моторчето на дросела /ако си с електронна газ/, стъпковото моторче за празния ход и де що има клапани по вакуумната и охладителните системи.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Е възможно ли е колеги да цвили така грозно от стъпковия мотор или мотора на дросела (не съм сигурен дали съм с електронна гас) , но преди време си правих профилактиката на колекторите(сменях гарнитури, чистих дросел и стъпков мотор)
Някъде на мен ми се струва, че се чува от горивната рейка или от някоя от дюзите или регулатора за налягане на гориво , незнам е аз вече от къде може да е .
Някъде на мен ми се струва, че се чува от горивната рейка или от някоя от дюзите или регулатора за налягане на гориво , незнам е аз вече от къде може да е .
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Re: Проблеми с обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Проблемът бе решен със смяна на филтъра на картерните газове. Имаше и заминал тотално маркуч. Цена части 85 лв, труд 40. Благодаря на всички за помощта 
А за майсторите, които ме заблудиха и не вкараха във филма да пиша тая тема съм оставил коментара си тук: viewtopic.php?f=63&t=300742&start=285#p3707300
А за майсторите, които ме заблудиха и не вкараха във филма да пиша тая тема съм оставил коментара си тук: viewtopic.php?f=63&t=300742&start=285#p3707300
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: [Решено]- обороти на празен ход + мистериозно свирене?
Да , и аз като теб колега много се чудех и чудех какво аджеба става и накрая реших. Купих си филтър картерни газове с маркучи, смених го и пак същото(моя като го отворих мембраната беше спукана на едно място, а маркуча , който влизаше в картера усукан по старнен начин , така че един вид прекъснат и не вършещ никаква работа от предишни майстори, които и на мен ми казаха, че всичко там е наред). Проблема в случая не беше точно от там , но поне на време предотвратих появата на друг.
Историята продължава като дойде време за смяна на масло , заедно с него всички филтри и достигнал до извода , че свири от горивоподаващата система взех и една бензинова помпа(втора употреба). Преди това забравих да кажа , че тествах и регулатора за налягане на горивната рейка и препаснах наново всички дюзи.
Извод 1 - След смяната на всичко това и слагането на бензиновата помпа нещата най-накрая се нормализираха и свиренето спря.
Извод 2 - МОЖЕШ ЛИ ДА НАПРАВИШ НЕЩО ПО КОЛАТА СИ САМ ГО НАПРАВИ !!! На никой няма да му се занимава с твоята кола, колкото на теб и дори и най-добрите правят грешки , така че по-добре да опиташ първо сам и дори да не успееш тогава извикай майстор.
Това ми е втората кола и допреди това съм отварял капак само да проверя за масло и антифриз, така че смятам , че всеки , който има мерак и достъп до форума може да ги направи тези неща и да спести някой лев .
Поздрави!
Историята продължава като дойде време за смяна на масло , заедно с него всички филтри и достигнал до извода , че свири от горивоподаващата система взех и една бензинова помпа(втора употреба). Преди това забравих да кажа , че тествах и регулатора за налягане на горивната рейка и препаснах наново всички дюзи.
Извод 1 - След смяната на всичко това и слагането на бензиновата помпа нещата най-накрая се нормализираха и свиренето спря.
Извод 2 - МОЖЕШ ЛИ ДА НАПРАВИШ НЕЩО ПО КОЛАТА СИ САМ ГО НАПРАВИ !!! На никой няма да му се занимава с твоята кола, колкото на теб и дори и най-добрите правят грешки , така че по-добре да опиташ първо сам и дори да не успееш тогава извикай майстор.
Това ми е втората кола и допреди това съм отварял капак само да проверя за масло и антифриз, така че смятам , че всеки , който има мерак и достъп до форума може да ги направи тези неща и да спести някой лев .
Поздрави!
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
