Смяна волан на е39 - преди `99-та

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 19.03.2017

Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та

Мнение от desonator » 16 Фев 2021, 8:22

Dyakov написа:Първо колата ти не е фейслифт. Окабеляването както си го изброил е правилно и не би трябвало да добавяш още нещо. Темпомата трябва да ти тръгне и без кодиране. Провери си пак окабеляването и самата мултифинкция дали работи коректно, както и лентовия кабел.


От лявата страна бутоните за музиката си работят, от дясно темпомата не тръгва.
Кабелите са само три и ги просвирих преди да вържа новия бушон 44.
Аз си мислех, че трябва да се каже на таблото, че колата вече има темпомат, но явно това е само за новите модели.

Незнам какво да гледам на лентовия кабел. Той не е свалян и пиман. Само включих буксата от мултиволана в него и затворих всичко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та

Мнение от georgi_1986 » 16 Фев 2021, 8:40

Колега, ако колата е със с ръчна скоростна кутия, трябва и датчик(машинка) за съединителя иначе няма да тръгне.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та

Мнение от Dyakov » 16 Фев 2021, 10:27

Всички Е39 след 03/97 г. го имат датчика за съединителя, независимо дали са оборудвани с темпомат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 19.03.2017

Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та

Мнение от desonator » 16 Фев 2021, 12:48

Dyakov написа:Всички Е39 след 03/97 г. го имат датчика за съединителя, независимо дали са оборудвани с темпомат.

Явно си напълно прав. Понеже преди да започна процедурата проверих за датчиците на спирачката и съединителя.

Днес сутринта като излязох с колата отново тествах автопилота и .... Оооо чудо, работи.
Явно колата е имала нужда да преосмисли новата екстра :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 520i
Мечтае да кара: Pershing 115

Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та

Мнение от Jenkov » 26 Яну 2024, 16:10

Здравейте,

реших леко да повдигна темата , тъй като не открих отговор на това което търся , макар че я изчетох цялата.

При мен ситуацията е следната: колата е Е39 03/1998 с 4 лъчев волан (11 бутона - темпомата е с бутон 1/0 , без допълнителен бутон)

Аз карам леко отзад напред , а именно:

Преди няколко месеца смених салона и монтирах такъв с памет (от фейслифтова кола) - съответно скоро ми предстои да пренаредя цялото окабеляване (буксите вече съм ги сменил , по точно добавих и жълтите) , но тъй като салона е с масаж, трябва да сменя и централната конзола и т.н... тук нещата са ми ясни горе долу...

Сдобих се обаче и с ел.кормилния прът от въпросната фейслифтова кола и реших да сглобя целия комплект , за да подкарам и "easy entry" функцията (мисля че така се казваше това дето мърда волана нагоре и седалката назад) а и самия волан да стане ел.

Съответно тук се налага да сменя и волана с такъв след 03/99-та година , нещо което и без това искам да направя отдавна , но не ми се занимаваше с преправяне на волани и така си остана.

Имам следните неща:

1. Ел кормилния прът от фейслифтова кола.
2. Лостче за реглаж на волана.
3. Лостчетата за чистачки и мигачи от фейслифтова кола - не бях сигурен дали моите ще станат , но видях че са с различни парт.номера и реших да се застраховам.
4. Лентов кабел от фейслифтовата кола.
5. Долната пластмаса под кормилния прът - логично е да е различна , заради допълнителното лостче (горна нямам , надявам се моята да стане)
6. Волан , сцепен лъч.
7. Кабели и букси за ел. частта на кормилния прът имам , взех ги още със салона (взех цялата инсталация)

Основния въпрос е , ако сменя всички тези неща , ще се налага ли някъде нещо да преправям ?
Предполагам че ще има заигравка , заради 2 стейджовия еърбег на новия волан , но в този случай не съм съвсем сигурен къде точно ще трябва да пренареждам кабели.

Ще съм благодарен за кратко разяснение по въпроса , за да избегна подводните камъни при манипулацията.

Благодаря !

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook