Upgrade от ASC към DSC
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
Upgrade от ASC към DSC
Привет колеги искам да дам храна за размисъл на технически запознатите с ASC и DSC идеята ми е може ли на кола с ASC да се направи ъпгрейд към DSC и колко би струвало едно такова начинание. Благодаря предварително !!!
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Upgrade от ASC към DSC
nakoye написа:Привет колеги искам да дам храна за размисъл на технически запознатите с ASC и DSC идеята ми е може ли на кола с ASC да се направи ъпгрейд към DSC и колко би струвало едно такова начинание. Благодаря предварително !!!
Би ти струвало продажбата на колата и купуване на такава с DSC и това е най-евтиния вариант.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Upgrade от ASC към DSC
omegaart написа:nakoye написа:Привет колеги искам да дам храна за размисъл на технически запознатите с ASC и DSC идеята ми е може ли на кола с ASC да се направи ъпгрейд към DSC и колко би струвало едно такова начинание. Благодаря предварително !!!
Би ти струвало продажбата на колата и купуване на такава с DSC и това е най-евтиния вариант.
+1

Re: Upgrade от ASC към DSC
Имате предвид, че е много играчка ли?
Нещата стават ли от кола с десен волан?
Нещата стават ли от кола с десен волан?
- dmxl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d 05
- Мечтае да кара: F10 M550D
- espressto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 11.12.2011
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d, E39 540i
Re: Upgrade от ASC към DSC
Колега Ilko Ivanov беше правил преди време тази гимнастика и той може най добре да те светне но май филма беше голям. Мисля че се сменяше цялата инсталация на колата 

- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
- d3
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 28.08.2008
- Кара: 320d, M47
- Мечтае да кара: ///M3 Coupe
Re: Upgrade от ASC към DSC
Тази "странна" идея за ъпгрейд от ASC към DSC на старата ми бима ме напече и мен това лято. И тъй като намерих само наченки на дискусия за това тук и по чужди форуми, ще поспамя малко, ако това е полезно на някой занапред.
Причините, които могат да ни провокират да мислим за подобна стъпка са от "поредната екстра, която да сложим на колата си" - така де, нали другите го имат, до "бе това DSC каква му е функцията, как изобщо работи". Мен ме човърка най-вече второто
И в двата случая това ни струва известно количество време, занимавка, пари. Колко е оправдано изобщо да го правим?
Но най-вече тук водещо трябва да е сигурността!
Спирачната система е една от най-важните системи за сигурност в автомобила!
А в случая с този ъпгрейд (ASC -> DSC), то тя трябва да се замени почти изцяло!
Всъщност общите компоненти са педалът и вакуумния серво-усилвател, меките връзки към колелетата, спирачните апарати, накладките и дисковете ;о)
DSC се вгражда при двигатели от 2,8л кубатура нагоре. Има две основни версии при Е46 - до и след 09.2000, с последна модификация от 09.2001.
Разлики спрямо ASC:
1) спирачния цилиндър + двата сензора за налягане (за двете линии)
2) разширителния съд за спирачната течност
3) хидравличния модул заедно с електрониката (DSC модула)
4) всички тръби! (до меките връзки)
5) ABS сензорите (след 09.2000) като предни ляв и десен са също различни
6) цялото окабеляване
Допълнително оборудване спрямо ASC:
1) сензор за ъгъл на завъртане на волана
2.1) до 09.2001 - сензори за странично ускорение и сензор за скорост
2.2) след 09.2001 - DSC сензор (обединява горните два)
3) до 09.2000 - DSC-компресор, след 09.2000 системата е оптимизирана и компресорът е премахнат
DSC е необходимо да се препрограмира:
1) по VIN на колата
2) с калибрация на сензора за ъгъл на волана
3) по модификацията на мотора?
Последното за момента ми е най-неясно! Освен спирачния апарат, DSC командва и двигателното усилие. Дали е от значение типа мотор - дизел/бензин, не-common-rail/common-rail, броя цилиндри и т.н. нямам все още представа
Дали DME/DDE се оправя само? Ако някой се е борил с това, нека сподели.
Причините, които могат да ни провокират да мислим за подобна стъпка са от "поредната екстра, която да сложим на колата си" - така де, нали другите го имат, до "бе това DSC каква му е функцията, как изобщо работи". Мен ме човърка най-вече второто

И в двата случая това ни струва известно количество време, занимавка, пари. Колко е оправдано изобщо да го правим?
Но най-вече тук водещо трябва да е сигурността!
Спирачната система е една от най-важните системи за сигурност в автомобила!
А в случая с този ъпгрейд (ASC -> DSC), то тя трябва да се замени почти изцяло!
Всъщност общите компоненти са педалът и вакуумния серво-усилвател, меките връзки към колелетата, спирачните апарати, накладките и дисковете ;о)
DSC се вгражда при двигатели от 2,8л кубатура нагоре. Има две основни версии при Е46 - до и след 09.2000, с последна модификация от 09.2001.
Разлики спрямо ASC:
1) спирачния цилиндър + двата сензора за налягане (за двете линии)
2) разширителния съд за спирачната течност
3) хидравличния модул заедно с електрониката (DSC модула)
4) всички тръби! (до меките връзки)
5) ABS сензорите (след 09.2000) като предни ляв и десен са също различни
6) цялото окабеляване
Допълнително оборудване спрямо ASC:
1) сензор за ъгъл на завъртане на волана
2.1) до 09.2001 - сензори за странично ускорение и сензор за скорост
2.2) след 09.2001 - DSC сензор (обединява горните два)
3) до 09.2000 - DSC-компресор, след 09.2000 системата е оптимизирана и компресорът е премахнат
DSC е необходимо да се препрограмира:
1) по VIN на колата
2) с калибрация на сензора за ъгъл на волана
3) по модификацията на мотора?
Последното за момента ми е най-неясно! Освен спирачния апарат, DSC командва и двигателното усилие. Дали е от значение типа мотор - дизел/бензин, не-common-rail/common-rail, броя цилиндри и т.н. нямам все още представа

Дали DME/DDE се оправя само? Ако някой се е борил с това, нека сподели.
Get the proper tool,
be patient and stay cool
be patient and stay cool
Re: Upgrade от ASC към DSC
По тази тема дали има някакво развитие?
Питам, защото "леко принудително" може да ми се наложи да сменя ABS/ASC модула (влезе в F9 - kain ASC3 ID или нещо подобно в IKE-то след пълен ремонт на окачването на предницата + корм. накрайници + тампони на двигател), та ... някаква мисъл за подобен ъпгрейд ми се завъртя и на мен.
Колата е 46-та печка с 2л. горивни камери и се прави на 150 коня ... ама понякога
Та така, въпросът бе - има ли успешни прототипи?
P.S.
извън темата - приемам съвети как може да изляза от създалото се положение с липсващо ИД на ASC-то и/или забилия му CAN само с повторна адаптация, връзване на някоя жичка, натъкмяване на някой куплунг ... или нещо подобно. Колата е в движение без забележими ефекти (днес обиколих голямото село по околовръстния и скоростната тангента без да "натискам" над разрешените скорости, без занасяния и резки спирачки), само и светят лампите - три на брой, касаещи АБС, АСЦ & спирачки, така че ако нямате конкретни и ясни предложения или оферти за ремонта - не е необходимо да отговаряте на P.S.-a.
Питам, защото "леко принудително" може да ми се наложи да сменя ABS/ASC модула (влезе в F9 - kain ASC3 ID или нещо подобно в IKE-то след пълен ремонт на окачването на предницата + корм. накрайници + тампони на двигател), та ... някаква мисъл за подобен ъпгрейд ми се завъртя и на мен.
Колата е 46-та печка с 2л. горивни камери и се прави на 150 коня ... ама понякога

Та така, въпросът бе - има ли успешни прототипи?
P.S.
извън темата - приемам съвети как може да изляза от създалото се положение с липсващо ИД на ASC-то и/или забилия му CAN само с повторна адаптация, връзване на някоя жичка, натъкмяване на някой куплунг ... или нещо подобно. Колата е в движение без забележими ефекти (днес обиколих голямото село по околовръстния и скоростната тангента без да "натискам" над разрешените скорости, без занасяния и резки спирачки), само и светят лампите - три на брой, касаещи АБС, АСЦ & спирачки, така че ако нямате конкретни и ясни предложения или оферти за ремонта - не е необходимо да отговаряте на P.S.-a.
- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
Re: Upgrade от ASC към DSC
На мен така ми светнаха всички лампи...
В крайна сметка се оказа кабел на датчика на абс на предна лява гума - беше му се прекъснла изолацията на едно място и медната жичка вътре се беше разпаднала буквално. Като я закачиш на компютър излиза кой датчик прави проблема, като го оправиш - чистиш грешката и всички системи сработват, иначе кофти.
Успех!
В крайна сметка се оказа кабел на датчика на абс на предна лява гума - беше му се прекъснла изолацията на едно място и медната жичка вътре се беше разпаднала буквално. Като я закачиш на компютър излиза кой датчик прави проблема, като го оправиш - чистиш грешката и всички системи сработват, иначе кофти.
Успех!
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани