Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- asotsf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 87
- Регистриран на: 10.08.2012
- Местоположение: Plaza Dance
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci Stahlgrau
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Колега проблемът е, че това въпросното бръмчене се чува след като изгася колата и извадя ключа и имам притеснения, че може да ми скапе акумулатора. Предполагам, че захранването се подава от самият регулатор и за това търсих причината в него.
п.с. таралежа ми е оригинален Бер.
п.с. таралежа ми е оригинален Бер.
- Николай К
- младши ентусиаст
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
asotsf написа:Колега проблемът е, че това въпросното бръмчене се чува след като изгася колата и извадя ключа и имам притеснения, че може да ми скапе акумулатора. Предполагам, че захранването се подава от самият регулатор и за това търсих причината в него.
Не колега той спира като "заспи" колата- 16минути след като извадиш ключа от контакта тя преминава в режим на покой,и въпросното бръмчене изчезва... така че проблем няма... притеснявай се ако си чуваш самия вентилатор на климатроника да фучи без да си в нея , и без да е включен.
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- asotsf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 87
- Регистриран на: 10.08.2012
- Местоположение: Plaza Dance
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci Stahlgrau
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Мерси за отговора. Не знаех, че това бучене е нормално и се бях притеснил за акумулатора, защото това са си 16 минути все пак, но явно консумацията не е голяма. А и възможно ли е вентилатора да се включи след тези 16 минути, когато захранването е спряно?
Иначе след манипулациите върху регулатора, забелязах единствено че след спиране на климатроника се чува едно придухване ненормално за мен за около 2-3 секунди и чак тогава спира напълно. Също така се чуват и някакви странни чукащи звуци които също не си обяснявам, което ме навежда на мисълта че има проблем.
Ето малко снимки да не съм офф:
Иначе след манипулациите върху регулатора, забелязах единствено че след спиране на климатроника се чува едно придухване ненормално за мен за около 2-3 секунди и чак тогава спира напълно. Също така се чуват и някакви странни чукащи звуци които също не си обяснявам, което ме навежда на мисълта че има проблем.
Ето малко снимки да не съм офф:
- Николай К
- младши ентусиаст
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
А за включване на вентилатора след 16мин?
Възможно е колега ,при проблем с таралежа.
А тези звуци при изключване на контакта са затваряне на клапи на климатроника, което мисля е нормално...
Възможно е колега ,при проблем с таралежа.
А тези звуци при изключване на контакта са затваряне на клапи на климатроника, което мисля е нормално...
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- Ivo.Ganchew
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Колеги, може ли изведнъж да спре да духа парното и проблема да е в Ежко? Вчера си духаше добре, цяла зима не ми е правила номера с температурите или да спира да духа. Единствено в дясно духалките от време на време не тръгват, но знам че там трябва да се почистят клапите. Тази вечер малко ми захладня и реших да си пусна парното ама нъцки.. Не тръгва. Чуват се как се отварят и затварят клапите при стартиране/спиране.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Или таралеж или вентилатор за ремонт.
- rosko3001
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.05.2013
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 530Д 2002г.
- Мечтае да кара: БМВ Ф10 530хд
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Eвала на колегата за полезната информация,аз мисля да не рискувам и да си отида направо при него да ми оправи таралежа , че да не направя някоя по голяма беля
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Колеги имам проблем с таралежа на е39. когато го сложа и за няколко секунди загрява до такава степен че неможе да се пипне. Казаха ми че е повреден сложих друг а тои и при спряна колко ми работи климатроника и сега немога да разбера и 2 загряха супер много и спират да работят какъв може да е проблема????
- mavro1978
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 18.05.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
- Детайли за колата: E39 3.0d Touring 07.2001
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
scoti_m написа:Колеги имам проблем с таралежа на е39. когато го сложа и за няколко секунди загрява до такава степен че неможе да се пипне. Казаха ми че е повреден сложих друг а тои и при спряна колко ми работи климатроника и сега немога да разбера и 2 загряха супер много и спират да работят какъв може да е проблема????
А ти мушна ли таралежите на местото им когато ги пробва? Защото до колкото знам те се обдухват от вентилатора за да не прегряват затова са им и бодлите де Според мен си ги прецакал ако си ги пробвал без да ги поставиш на место
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
scoti_m написа:Колеги имам проблем с таралежа на е39. когато го сложа и за няколко секунди загрява до такава степен че неможе да се пипне. Казаха ми че е повреден сложих друг а тои и при спряна колко ми работи климатроника и сега немога да разбера и 2 загряха супер много и спират да работят какъв може да е проблема????
този който си го сложил и той е развален щом работи вентилатора при върнат контакт, а иначе ако не си го вкарал в отвора да се охлажда е нормално да загрява, даже ако си ги опекъл и двата нищо чудно да са за боклука вече, то затова са му тези бодли това е радиатора на транзисторите т.е чрез тях се охлажда таралежа като го обдухва вентилатора, затова е хубаво ако го щракваш за проба да е за кратко иначе го повреждаш таралежа.
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
ЗНАЧИ КОЛЕГИ СЛАГАМ ГО НОВИЯ НА МЯСТОТО ПРОРАБОТВА ОБАЧЕ СЛЕД 3 4 МИНУТИ СПИРА ВАДЯ ГО ОТ МЯСТОТО МУ И ДО ТАКАВА СТЕПЕН Е ЗАГРЯЛ, ЧЕ НЕМОЖЕ ДА СЕ ПИПА. ВЪЗМОЖНО ЛИ Е НЕЩО ПЕРКАТА ДА ПРАВИ ЗАЩОТО ИЗДАВА СТРАНИ ШУМЯЩИ ЗВУЦИ
- strik3rs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 71
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
здравейте колеги . Проблема е следния до преди няколко дена парното работеше и всичко беше нормално. Онзи ден както тръгнах да карам забелязах че парното не работи . От там видях темата за таралежа свалих го , дадох го на човек който каза че разбира от тоци и му казах да запой спойките от снимките където са показали колегите(да вмъкна че моят таралеж е Valeo) . Направи всичко точно,даде ми таралежа и аз го сложих на колата - парното започна да духа и всичко беше добре до 15 минута от запалването на колата и спря отново . Кажете какво да направа с този таралеж ако там е проблема защото не виждам къде на друго място да е : 1 перката не е защото работеше след като сложих презапоеният таралеж 2 панела на климатроника работи защото работят копчетата който регулират на къде да духа парното . Дайте някакви идеи понеже аз мисля че проблема е 100% в таралежа но какво да направя на друг майстор ли да го дам ? отворен съм към всякакви идеи и разбира се не отписвам варианта ако не може да се направи нищо за нов ... Мерси предварително
- Magnat_Master
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 24.01.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Бмв 525ТДС /98г.
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Хиляди благодарности на колегата NAPSTERS. Поправката му е елементарна след като хора като него ти напишат нагледно какво трябва да се направи.
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Огромно БЛАГОДАРЯ!
Редовно чета и се образовам от тук, но не съм писал. Сега и моят таралеж се скапа и се оправих без пари!
Симптомите при мен бяха:
Вентилатора започна да спира и да се включва, когато му е кеф. Естествено, когато ми трябва най-много не работеше. Обикновено при по-топло време не искаше да тръгне. Като се поохлади колата тръгваше, но често спираше. Забелязах, че ако държа оборотите по-ниски по-рядко спираше. Сменяше оборотите, но не така, че да дразни. В крайна сметка вентилатора спря тотално и край – никакви признаци на живот.
Прочетох всичко написано в темата – пак благодаря на всички писали тук, но най-вече на NAPSTERS.
Свалих таралежа за 10 мин., като гледах снимките на another90sm – никакъв проблем, дори не се изпотих, а беше жега.
Мушнах го в джабката и по пътя за офиса минах през познат телевизионен техник. Преди това изчоплих смолата (пада лесно и без пистолет за топъл въздух) и видях, че почти всички спойки на транзисторите са напукани!
На техника му отне има, няма 2-3 мин. да ми ги презапои, като му казах, да ползва по-издръжлив на температура припой.
Пробвах го, без да го монтирам на мястото му – само мушнах кабелите. Тръгна всичко, но спрях, за да не се прецака от това, че не се обдухва.
След това пак при техника и му сложи и високотемпературен силикон – запълни пак дупката.
Обратния монтаж ми отне по-малко от 10 мин. Вече като знаеш как се сваля е още по-лесно.
Пропуснах да кажа, че моят таралеж е с 3 транзистора Simens същия като на снимката на another90sm. Всички бяха с напукани спойки. Аз не заголих изцяло смолата, а само около транзисторите – нали от неговата снимка се вижда къде е...
Сега да видя колко време ще изтрае. Иначе бях готов да купувам нов за 100 лв. Сега ще изчакам да видя колко ще изтрае така. Надявам се да е по-дълго. Техника направи добри спойки. И аз мога да работя с поялник, но на човека това му е работата и според мен добре го запои. С кеф му дадох 10 лв.
Редовно чета и се образовам от тук, но не съм писал. Сега и моят таралеж се скапа и се оправих без пари!
Симптомите при мен бяха:
Вентилатора започна да спира и да се включва, когато му е кеф. Естествено, когато ми трябва най-много не работеше. Обикновено при по-топло време не искаше да тръгне. Като се поохлади колата тръгваше, но често спираше. Забелязах, че ако държа оборотите по-ниски по-рядко спираше. Сменяше оборотите, но не така, че да дразни. В крайна сметка вентилатора спря тотално и край – никакви признаци на живот.
Прочетох всичко написано в темата – пак благодаря на всички писали тук, но най-вече на NAPSTERS.
Свалих таралежа за 10 мин., като гледах снимките на another90sm – никакъв проблем, дори не се изпотих, а беше жега.
Мушнах го в джабката и по пътя за офиса минах през познат телевизионен техник. Преди това изчоплих смолата (пада лесно и без пистолет за топъл въздух) и видях, че почти всички спойки на транзисторите са напукани!
На техника му отне има, няма 2-3 мин. да ми ги презапои, като му казах, да ползва по-издръжлив на температура припой.
Пробвах го, без да го монтирам на мястото му – само мушнах кабелите. Тръгна всичко, но спрях, за да не се прецака от това, че не се обдухва.
След това пак при техника и му сложи и високотемпературен силикон – запълни пак дупката.
Обратния монтаж ми отне по-малко от 10 мин. Вече като знаеш как се сваля е още по-лесно.
Пропуснах да кажа, че моят таралеж е с 3 транзистора Simens същия като на снимката на another90sm. Всички бяха с напукани спойки. Аз не заголих изцяло смолата, а само около транзисторите – нали от неговата снимка се вижда къде е...
Сега да видя колко време ще изтрае. Иначе бях готов да купувам нов за 100 лв. Сега ще изчакам да видя колко ще изтрае така. Надявам се да е по-дълго. Техника направи добри спойки. И аз мога да работя с поялник, но на човека това му е работата и според мен добре го запои. С кеф му дадох 10 лв.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани