Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- waterboy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e38 735i
- Мечтае да кара: вана
- Детайли за колата: M62
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Колеги ако знаете къде в София може да бъде погледнат таралежа за евентуален ремонт, моля споделете на лс
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте колеги
Да споделя и аз мойта неволя и да споделите мнение.
Колата я купих на скоро 520 98г и забелязах проблем с силата на духане на вентилатора. Направих сръвнение с друга кола и се оказа че моя вентилатор усилен на макс обдухва все едно е на половина усилен. Нямам проблеми с промяна на оборотите на вентилатора а само това че не обдухва с пълната си сила. Насочете ме моля в таралежа ли да търся проблема или някаде другаде. Благодаря предварително
Да споделя и аз мойта неволя и да споделите мнение.
Колата я купих на скоро 520 98г и забелязах проблем с силата на духане на вентилатора. Направих сръвнение с друга кола и се оказа че моя вентилатор усилен на макс обдухва все едно е на половина усилен. Нямам проблеми с промяна на оборотите на вентилатора а само това че не обдухва с пълната си сила. Насочете ме моля в таралежа ли да търся проблема или някаде другаде. Благодаря предварително
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Drago520 написа:Здравейте колеги
Да споделя и аз мойта неволя и да споделите мнение.
Колата я купих на скоро 520 98г и забелязах проблем с силата на духане на вентилатора. Направих сръвнение с друга кола и се оказа че моя вентилатор усилен на макс обдухва все едно е на половина усилен. Нямам проблеми с промяна на оборотите на вентилатора а само това че не обдухва с пълната си сила. Насочете ме моля в таралежа ли да търся проблема или някаде другаде. Благодаря предварително
най-вероятно е таралежа понеже силата му се регулира от него.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6145
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
ares2 написа:а всичките ли модели подлежат на рециклиране?
След като изчетох цялата тема и до колкото разбрах моделите валео ( тези с тънките бодли ) не подлежът на ремонт или няма гаранция че ще има промяна след ремонта
- stenlipk
- младши ентусиаст
- Мнения: 307
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
не всички
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Drago520 написа:Здравейте колеги
Да споделя и аз мойта неволя и да споделите мнение.
Колата я купих на скоро 520 98г и забелязах проблем с силата на духане на вентилатора. Направих сръвнение с друга кола и се оказа че моя вентилатор усилен на макс обдухва все едно е на половина усилен. Нямам проблеми с промяна на оборотите на вентилатора а само това че не обдухва с пълната си сила. Насочете ме моля в таралежа ли да търся проблема или някаде другаде. Благодаря предварително
Ако филтъра за купето е сменяван сравнително скоро (въздушната струя преминава свободно през него ) , то остава проблема да идва от таралежа ....
ares2 написа:а всичките ли модели подлежат на рециклиране?
Моделите с дебели бодли се възстановяват , тези с тънки - не (и не си заслужава , защото са евтини вариянти в които е спестено от към компоненти).
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Вентилатора ту, работеше, ту спираше. и най-накрая спря.
1 свалих таралежа
2 презапоих спойките
Като го върнах, всичко си тръгна и работи добре, ама...
Като изключа от контакт, вентилатора и след 1 час не спира. Единствения начин да го спра - откачам буксата на тарльо.
Някой има ли идеи?
1 свалих таралежа
2 презапоих спойките
Като го върнах, всичко си тръгна и работи добре, ама...
Като изключа от контакт, вентилатора и след 1 час не спира. Единствения начин да го спра - откачам буксата на тарльо.
Някой има ли идеи?
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
гургуров написа:Вентилатора ту, работеше, ту спираше. и най-накрая спря.
1 свалих таралежа
2 презапоих спойките
Като го върнах, всичко си тръгна и работи добре, ама...
Като изключа от контакт, вентилатора и след 1 час не спира. Единствения начин да го спра - откачам буксата на тарльо.
Някой има ли идеи?
Таралежа е проблема , не си го оправил както трябва ...... (презапояването на спойките не винаги решава проблема, нужно е малко повече ремонт.....).
- mosholov
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 6.04.2013
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D 150к.с. 2003г.
- Детайли за колата: Т.син комби.
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте колеги, искам и аз да се похваля с успешно направената интервенция върху моя таралеж. Направих всичко както е описано и с помоща на един приятел, който умее да запоява всичко стана идеално. Вече 3-4 дена нямам проблем с таралежа. Благодаря на всички, които дадоха мнението и опита си.
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Мой колега има проблем с парното - ефектът при него е, че вентилаторът върти на ниски обороти и духа слабо.
Вентилаторът не прекъсва и не си мени оборотите, но оборотите не се регулират. Сигналът от климатроника изглежда нормално.
Изчовъркахме заливката и запоихме транзисторите, но нищо не се промени. Поставихме мостове в буксата и вентилаторът завъртя на пълни обороти.
Някой може ли да ми даде други насоки, или да потърсим друг таралеж за проба? И колко трябва да е токът на мотора - на някои места четох 6-8 ампера, на други места 16..? А предполагам, че може би е над 20. Някой мерил ли го е точно колко е?
update: Проблемът е отстранен. Наистина дефектът беше нетипичен и нямаше нищо общо с коментираните в тази тема.
Може би затова и не получих никакви отговори.
Но благодаря на всички, които са имали желание да ми помогнат!
Благодаря и на автора, към когото бях отправил няколко въпроса на л.с. (- не, че изобщо ми отговори нещо -- напротив, дори и един ред не ми написа.) Но това сам да разбереш как работи нещо и да можеш да го ремонтираш е много по-ценно, отколкото някой да ти каже коя точно част да смениш, за да тръгне.
Оказа се, че не били никак сложни тези таралежи. А ремонтът им е по силите на всеки, разбиращ малко повече от електроника.
Затова не се колебайте. И не си губете времето с питане по форуми, а направо ги почвайте.. :)
Вентилаторът не прекъсва и не си мени оборотите, но оборотите не се регулират. Сигналът от климатроника изглежда нормално.
Изчовъркахме заливката и запоихме транзисторите, но нищо не се промени. Поставихме мостове в буксата и вентилаторът завъртя на пълни обороти.
Някой може ли да ми даде други насоки, или да потърсим друг таралеж за проба? И колко трябва да е токът на мотора - на някои места четох 6-8 ампера, на други места 16..? А предполагам, че може би е над 20. Някой мерил ли го е точно колко е?
update: Проблемът е отстранен. Наистина дефектът беше нетипичен и нямаше нищо общо с коментираните в тази тема.
Може би затова и не получих никакви отговори.
Но благодаря на всички, които са имали желание да ми помогнат!
Благодаря и на автора, към когото бях отправил няколко въпроса на л.с. (- не, че изобщо ми отговори нещо -- напротив, дори и един ред не ми написа.) Но това сам да разбереш как работи нещо и да можеш да го ремонтираш е много по-ценно, отколкото някой да ти каже коя точно част да смениш, за да тръгне.
Оказа се, че не били никак сложни тези таралежи. А ремонтът им е по силите на всеки, разбиращ малко повече от електроника.
Затова не се колебайте. И не си губете времето с питане по форуми, а направо ги почвайте.. :)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- dalogerttt
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 3.06.2016
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Някой може ли да ми обясни какда извадя таралежа. Свалих кората от лявата страна на пасажера извадих буквата от него тя е на щипки обаче не мога да извадя самия таралеж . Дърпам го но не излиза леко се мести само на вътре и на вън обаче все едно опира някъде и не може да го извадя. Бихте ли ми каза ли дали е възможно да е хванат някъде? Къде може да е проблема за да не мога да го извадя на щтипки ли е и той? Благодаря предварително?
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Има една пластмасова щипка-зъб, която го държи. (закача за единия му ръб, отляво на буксата)
Трябва да я отместиш навън от таралежа.
Ако имаш нужда от помощ, пиши ми на л.с., понеже в този..форум докато не направиш 20 мнения трябва да ти ги "одобряват", и кой-знае кога си питал за таралежа (може би още в петък-вечерта) - а предполагам, че не ти върши работа да остане за след уйкенда.
(* но пък така се стимулира писането на глупости по форума, за да докараш бързо заветната бройка. Веднъж разглеждах на разни хора какви са им първите 20 мсг-та - лелее..;)
Трябва да я отместиш навън от таралежа.
Ако имаш нужда от помощ, пиши ми на л.с., понеже в този..форум докато не направиш 20 мнения трябва да ти ги "одобряват", и кой-знае кога си питал за таралежа (може би още в петък-вечерта) - а предполагам, че не ти върши работа да остане за след уйкенда.
(* но пък така се стимулира писането на глупости по форума, за да докараш бързо заветната бройка. Веднъж разглеждах на разни хора какви са им първите 20 мсг-та - лелее..;)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- krasen9302
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 7.11.2015
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте, колеги. Днеска си карах със включен климатроник на 16 градуса. Не съм имал проблеми да си сменя температурата сам, да почва или да спира сам. Но когато изгасих колата се чуваше някакво фучене, все едно охлажда нещо, и не спира дори и след 16тата минута. После стана по-леко и като пробвах да запаля не палеше, явно акумолатора беше към края си. Колата е е46 99та година. Въпросът ми е това от таралежа ли е и ако да - да ми препоръчате майстор във Варна на лични. Благодаря.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани