Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от NAPSTERS » 30 Ное 2011, 20:46

Здравейте колеги, намерих решение как да си поправим така прословутия каралеж.
отдавна правя тази процедура, но за да бъда сигурен в думите си, реших ,че когато бройката на поправените стигне 100 без да има проблеми, ще пусна тема.
така, днес този ден дойде ..... единственното условие е таралежа да е оригинален БМВ, а не валео, малео и т.н.
за ремонта са ви необходими , пистолет за горещ въздух, права отверка и поялник, както и малко сръчност и след 15 мин. сте готов.
обещавам при следващия ремонт на ежко да направя снимки с подробно обяснение стъпка по-стъпка.
ремонта е елементарен :D

по съвет на колегата Alexch чийто таралеж правихме днес реших да пусна тази тема дано е полезна
Последна промяна NAPSTERS на 01 Дек 2011, 22:23, променена общо 1 път
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46

Мнение от NAPSTERS » 30 Ное 2011, 22:44

Retrofit написа:
NAPSTERS написа:....


Топлата вода е открита одавна колега, проблемите на таралежа са два:

1 - Студена спойка на транзисторите
2 - Изгорели транзистори

Оригиналните транзистори са BUZ100 и трудно се намират, но идеално ги замества IRFZ48N който се намира лесно и е евтин.

много си прав, в повечето случаи са студените споики на транзисторите. ама като си открил топлата ваода що не си казъл по-рано та всички да ходиме да се миеме а?
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46

Мнение от NAPSTERS » 01 Дек 2011, 12:23

1. сваляте таралежа
Изображение
2.внимателно нагрявате заливката, и с права отверка я отстранявате.
Изображение
Изображение
3. трябва да стигнете до крачетата на транзисторите където са запоени към платката, именно там се получават студените спойки и таралежа започва да прави проблеми.
4. в червено са оградени местата на споиките.
Изображение
5.взимате поялник и препоявате спойките, за препоръчване е да имате и помпа за калай, за да отстраните стария калай и да направите спойките с нов.

Изображение
Изображение
6.запечатвате обратно със силикон и монтирате.
Изображение
Изображение
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.02.2011
Местоположение: Димитровград / Хасково
Пол: Мъж

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46

Мнение от uBaH » 01 Дек 2011, 14:14

Явно, презапояването е "по-лекия" вариант на проблема и съответно ремонта.
Предполагам, че ако от презапояването няма резултат, се прибягва до смяна на транзисторите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46

Мнение от NAPSTERS » 01 Дек 2011, 14:47

досега не ми се е налагало да сменям транзистори ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46

Мнение от sadex5 » 01 Дек 2011, 16:54

Милене ти каза тарльо да не е Валео, а на снимките е точно такъв, има ли разлика в моделите, не са ли всички еднакви ? Щото тези новите са с повече бодли :lol:
Евала отново за предоставената безплатна информация :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46

Мнение от NAPSTERS » 01 Дек 2011, 21:14

sadex5 написа:Милене ти каза тарльо да не е Валео, а на снимките е точно такъв, има ли разлика в моделите, не са ли всички еднакви ? Щото тези новите са с повече бодли :lol:
Евала отново за предоставената безплатна информация :yes:

прав си Емо, исках да кажа, че таралежа трябва да е оригинален, а не сменян с афтър маркет такъв.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46

Мнение от NAPSTERS » 01 Дек 2011, 22:38

spacepl написа:Ако може някой зелен да махне всичко освен поста със снимките и номерата на транзисторите, че другото е грозно.

BUZ 100 има достатъчно
http://www.hit-electronics.com/za-vas-t ... 00-850.htm
този транзистор , не гори освен ако мотора или инсталацията към него не е дала накъсо, въпреки, че първо ще изгори бушона, а не транзистора. в 99.9 % са студени спойки. :D
Справка за част
Номенклатурен номер : 64116923204
Описание : К��айно ������пало ВЕНТИЛАТОР
Ед.цена (с ДДС) : 177.49 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
идеята е да се спести някой лев, при елементарен ремонт.
Успех на всички!!!!
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 13.09.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 528 на газчица...
Мечтае да кара: МиГ-29

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от pkaramitev » 02 Дек 2011, 18:39

Браво на Милен,че намира време ,и му се занимава да пуска подробни обяснения и снимки на и без това неблагодарният българин!Както личи от темата има и такива.
Който не познава Милен и не е ходил при него ,и не му е стиснал ръката-няма право да казва лоша дума!
Страхотна тема,и страхото обяснение,аз преди време чрез подобна тема си оправих ЛСМ модула!
Евала на такива хора,като Милен! :bowdown:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1325
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от cls6666 » 02 Дек 2011, 19:43

:yes: едно благодаря и от мен засега още не съм имал проблеми с таралежа.... още :confused:
п.с.малко ме е яд на такива колеги които знаят кое как става и гледат сеира на страдащите такива и само пускат мнения и се надсмиват... за мен нямат място в форума ,добре че има колеги като автора
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от kalingk » 02 Дек 2011, 19:50

Относно този таралеж,днес за малко да си го вкарам в гащите...След като два дни ровичках по стоповете на лампите от багажника и днес рекох да запаля,акумулатора беше паднал.Запалих с бутане/поне бързо пали/ и след това какво да видя,вентилатора започна да играе както си иска,намаля усилва спира и тръгва,въобще не се влияе на натискане от копчето "+ и -",направо си рекох,че умре тоз еж :mhihi: .На скенера излезнаха доста грешки от този АС,то датчици не отчитат,то некви клапи спрели да работят,бе е.а си мамата.Откачих блока за управление дето е под касетофона от всичките букси и се оправи.Та мисълта ми е,че тези таралежи явно сдават багажа и от слаби и паднали акумулатори.Лично аз,повече без ток няма да го оставам този кош,че направо почват да горят половината работи от електрониката.

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Giorceto » 16 Дек 2011, 19:00

Благодаря за полезната тема. Разчистих излишните приказки :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 2.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е39 520И и Е36 318И
Мечтае да кара: Само БМВ

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от fori mitev » 19 Дек 2011, 19:12

И от мен хиляди благодарности на Милен, за точната, безплатна и коректна информация.Имам го този проблем, и вече съм спокоен,че знам как да го оправа.Сам не мога,но ще отида при Милен в сервиза и ще си тръгна със работещ таралеж.Благодаря. :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW E 83 3.0 бензин

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от антон » 19 Дек 2011, 23:19

И аз благодаря за полезните съвети!
При мен също пада два три пъти акумулатора и го отдавах на забравени отворени врати.Даже единият път го мерих на "заспало" :D ,консумацията беше в норми.
Третият път, обаче се усъмних и една вечер докато си човърках по таблото,чух ,че вентилатора съвсем леко върти,почти незабележимо.
Иначе си работи нормално и не играе.
Това проблем на таралежа ли е?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от landolin » 20 Дек 2011, 8:58

Само да вметна, че и транзисторите горят :) при мен бяха заминали и трябваше да се сменят - работата е доста тегава докато се изчопли платката със все карантиите.
Имаше и една тема със снимки на изчоплената платка във форума, но не мога да я намеря, иначе евалата на колегата, че е направил снимки :yes:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook