Прoблем с развиване на свещ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Прoблем с развиване на свещ
Колеги, ако може да споделите някакъв трик при развиването на свещите. Значи опитах на студен мотор, пръсках ВД40, чаках цяла нощ и не помръдва. После загрях до към 40 градуса, и духах през ключа за да направя нещо като пропелер за въздуха и да охладя свеща и разчитайки на различните коефициенти на разширение на алуминия и стоманата, но не се получи.....
Мисля си вече да пробвам с онези спрейове като течен азот за замразяване, но пък точно тогава стоманата става много крехка...
Страх ме е да напъна здраво за да не скъсам свеща. Ползвам оригинален ключ на БМВ така че не мисля че проблема е в инструмента
Мотора е М62, но в случая това няма значение. Срамота е машинен инженер съм, а да ме спъва такъв елементарен проблем....
Мисля си вече да пробвам с онези спрейове като течен азот за замразяване, но пък точно тогава стоманата става много крехка...
Страх ме е да напъна здраво за да не скъсам свеща. Ползвам оригинален ключ на БМВ така че не мисля че проблема е в инструмента
Мотора е М62, но в случая това няма значение. Срамота е машинен инженер съм, а да ме спъва такъв елементарен проблем....
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Прoблем с развиване на свещ
удърен винтоверт или напъваш с по-голямо рамо
какво я мислиш свеща няма да се скъса преди резбата
риск има!
риск има!Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Прoблем с развиване на свещ
ощ загрей мотора до работна температура и тогава алуминия ще отпусне /разшири/ и тогава напъвай...и после обезателно мажеш новата с медна или графитна гресчица
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Прoблем с развиване на свещ
sadex5 написа:Срамота е машинен инженер съм, а да ме спъва такъв елементарен проблем....
Всъщност малко встрани от темата, но точно там е проблема - интелекта ти ти казва да не напъваш много. Смешно е, но и аз така съм гледал някакви устройства или каквото се сетиш, с цел да не стане по зле после.

Re: Прoблем с развиване на свещ
спирт за горене напръскай и ако помръдва малко ще се отвие без проблем .аз оперирам по този начин.спирта не позволява на алуминия да завлече разбата.
- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Прoблем с развиване на свещ
При мен бе същата мъка, но след наливане на малко спирачна течност при леко загрял мотор чудото стана
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Прoблем с развиване на свещ
Това ми звучи добре
Точно исках да чуя практически решения. Идеята е да разкисна малко нагара, после като я отвивам ще позавивам малко, и пак развиване, но дотам не съм стигнал още.
Намерих специална метрична вложка, и ще пробвам с нея, да видим.
Съвсем теоретично, всички резби, външни и вътрешни, би трябвало да се мерят при 20° и да отговарят на калибрите си при 20°. Нормално е и да се работи с тях в близки температури. Съвсем друг въпрос е, че допускът ISO2 (6H), ако е този - нормалния, на среден диаметър на резба с диаметър и стъпка на свещ е около 0.02 мм, което е значително повече от температурното разширение/свиване на съответната резба в работния диапазон на двигателя.....
Как може да ги наврат там чак тези свещи
Намерих специална метрична вложка, и ще пробвам с нея, да видим.
Съвсем теоретично, всички резби, външни и вътрешни, би трябвало да се мерят при 20° и да отговарят на калибрите си при 20°. Нормално е и да се работи с тях в близки температури. Съвсем друг въпрос е, че допускът ISO2 (6H), ако е този - нормалния, на среден диаметър на резба с диаметър и стъпка на свещ е около 0.02 мм, което е значително повече от температурното разширение/свиване на съответната резба в работния диапазон на двигателя.....
Как може да ги наврат там чак тези свещи
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Прoблем с развиване на свещ
загрей мотора до работна температура, капни 10мл нафта и остави да изтине хубаво.
после напъвай
после напъвай

- King Nothing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 3.09.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d '02
- Мечтае да кара: подводница
Re: Прoблем с развиване на свещ
Имам същия проблем (М57) - пръсках с всякакви пръскалца и мазилки, свещта тръгна но върви супер стегнато. Реших, че риска да се скъса е прекалено голям и си я оставих както си е - и с 5 здрави свещи пали нормално 
- AcTePuKc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 23.11.2007
- Местоположение: Варна-Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: '06 е60 530i & '96 e36 328i
- Мечтае да кара: e60 M5
Re: Прoблем с развиване на свещ
Аз имах същия проблем.Първо впръснах спрей против ръжда на Вюрт,изчаках една вечер и на другата пробвах,но първо много плавно в посока завиване,и чак след това пробвах да развия.Никакви проблеми 
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
