Температура на въздуха подаван от климатика
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Температура на въздуха подаван от климатика
Надявам се да е интересно
При зададена температура 20*С за двете зони в купето и външна т-ра на въздуха 32*С (по показания на борда) климатроника вкарва през централната духалка на таблото въздух с т-ра 2.9*С


Вентилаторите са на AUTO, а духалката на студено (сините маркировки на врътката за регулиране)
В същото време температурата при датчика на блока за управление на климатроника е 20.1*С, което показва, че мери коректно ....
При зададена температура 20*С за двете зони в купето и външна т-ра на въздуха 32*С (по показания на борда) климатроника вкарва през централната духалка на таблото въздух с т-ра 2.9*С


Вентилаторите са на AUTO, а духалката на студено (сините маркировки на врътката за регулиране)
В същото време температурата при датчика на блока за управление на климатроника е 20.1*С, което показва, че мери коректно ....
- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
Аз доколкото знам, при макс натоварване на климатика - слагаш да духа най-висока степен, и 16 градуса на двете зони, трябва от централната духалка да излиза въздух с температура 4 градуса - мери се с термометър който се пъха в централната духалка. На мен така ми го мериха като ми допълваха с фреон, и наистина, с доливането на фреон температурата падна до 3-4 градуса на въздуха от централната духалка
Иначе наистина интересни снимки, доказващи че в БМВ всичко работи точно и коректно, както винаги
Иначе наистина интересни снимки, доказващи че в БМВ всичко работи точно и коректно, както винаги
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
Не знам колко трябва да е (сугурно са такива каквито трябва), но тези ниски стойности честно казано ме изненадаха
Идеята ми да покажа тези факти бе по-скоро да покажа, че струята от климатика е добре да се насочва в страни, а не към лицето и тялото, особено когато човек още не се е аклиматизирал ....
Идеята ми да покажа тези факти бе по-скоро да покажа, че струята от климатика е добре да се насочва в страни, а не към лицето и тялото, особено когато човек още не се е аклиматизирал ....
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
goguma написа:Аз доколкото знам, при макс натоварване на климатика - слагаш да духа най-висока степен, и 16 градуса на двете зони, трябва от централната духалка да излиза въздух с температура 4 градуса - мери се с термометър който се пъха в централната духалка. На мен така ми го мериха като ми допълваха с фреон, и наистина, с доливането на фреон температурата падна до 3-4 градуса на въздуха от централната духалка![]()
Иначе наистина интересни снимки, доказващи че в БМВ всичко работи точно и коректно, както винаги
Преди няколко дни като ми допълваха фреон термометърчето в духалките показа дори -1, но в тия жеги напоследък дори и това не ми се вижда достатъчно..
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
Интересна и полезна е темата
Температурата на изхода на духалките беше обсъдена нашироко в Е36 раздела viewtopic.php?f=8&t=259795&hilit=%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA като автора на темата при 9 градуса на централната духалка, пак не ни послуша да си дозареди системата с фреон 

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
tsb_bg написа:Не знам колко трябва да е (сугурно са такива каквито трябва), но тези ниски стойности честно казано ме изненадаха![]()
Идеята ми да покажа тези факти бе по-скоро да покажа, че струята от климатика е добре да се насочва в страни, а не към лицето и тялото, особено когато човек още не се е аклиматизирал ....
Да много си прав че не трябва да се носочва към тялото и към лицето защото оня ден карахме джетове на камелот после в колата и тука няколко дена навън 35-36 градуса а аз съм с 38.5..
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
От сервиза, който ми допълниха фреона ми казаха, че от духалките при 16* на макс, температурата, която трябва да излиза от там трябва да е между 4* и 11*. Отначало като замериха при мен - показваше 7*, след допълването падна на 4* 
Междодругото на един тир МАН климатика събира 1300г фреон, а на Е39-ките (не знам дали е на всички, но предполагам, че е за всички) събира 1100
Междодругото на един тир МАН климатика събира 1300г фреон, а на Е39-ките (не знам дали е на всички, но предполагам, че е за всички) събира 1100
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Температура на въздуха подаван от климатика
doomy525 написа:... Междодругото на един тир МАН климатика събира 1300г фреон, а на Е39-ките (не знам дали е на всички, но предполагам, че е за всички) събира 1100 ...
Количеството фреон не е показателно за ефективността на охлаждането (при еднакъв обем охлаждан въздух и изолация на кабината/купето)
По-скоро в случая са важни мощността и дебита на компресора (вкл. оборотите), размера на радиатора и кондензатора, потока въздух който преминава свободно и/или принудително през кондензатора и т.н.
В случая про MAN-а със сигурност компресора е по-мощен (може да си го позволят при мощен дизел без да влияе на оборотите), кондензатора във всички случаи е по-голям по размер и се обдухва по-ефективно (разположен е перпендикулярно на потока насрещен въздух и конструкцията на решетката пред радиаторите при камионите позволява по-големи отвори) и т.н.
Така си мисля де ....
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
Казах го просто като факт, колега 
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
При мен е 600 гр. Май все пак зависи от мотора ли де да знам и аз
Ама утре съм с термометъра в колата да меря при мен колко студено духа от духалките
Май това ще е начин да си проверяваме дали са за зареждане с фреон колите ни 
Ама утре съм с термометъра в колата да меря при мен колко студено духа от духалките

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
spiny написа:Преди няколко дни като ми допълваха фреон термометърчето в духалките показа дори -1 ...
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
doomy525 написа:От сервиза, който ми допълниха фреона ми казаха, че от духалките при 16* на макс, температурата, която трябва да излиза от там трябва да е между 4* и 11*. Отначало като замериха при мен - показваше 7*, след допълването падна на 4*
Междодругото на един тир МАН климатика събира 1300г фреон, а на Е39-ките (не знам дали е на всички, но предполагам, че е за всички) събира 1100
Преди 2 месеца, когато правих профилактика на климатика, при 1500 об., термометъра в духалките показа 2 гр.С - това, според майстора, било оптимална стойност при добра работа на климатика.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
badsharki написа:spiny написа:Преди няколко дни като ми допълваха фреон термометърчето в духалките показа дори -1 ...
И как я постигнахте тази температура след като при температура под 2 градуса на изпарителя компресора изключва?
моето изкара 1,8 на профилактиката преди лятото, но хондата преди мен ме уби: -16 градуса на духалките, като си задържиш ръката и направо изтръпва, момчето вика ебати климатика- ето на това може да реагираш-
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Температура на въздуха подаван от климатика
racing_team_vidin написа:badsharki написа:spiny написа:Преди няколко дни като ми допълваха фреон термометърчето в духалките показа дори -1 ...
И как я постигнахте тази температура след като при температура под 2 градуса на изпарителя компресора изключва?
моето изкара 1,8 на профилактиката преди лятото, но хондата преди мен ме уби: -16 градуса на духалките, като си задържиш ръката и направо изтръпва, момчето вика ебати климатика- ето на това може да реагираш-така
Айдеее ... и от към кой край на колеца се яде доматито викаш.
Мани ги ондите, тук за БМВ си лафим.
Ето защо реагирах така -
WDS написа:To protect the evaporator from icing up, the outlet temperature is monitored by means of a sensor (evaporator sensor) and the compressor is controlled by means of an electromagnetic clutch.
Evaporator control
The evaporator temperature controller is made up of a two-point controller on the basis of a variable positive switching threshold with 1 o K hysteresis. The refrigerant circuit is activated at an evaporator temperature > 3 o C and deactivated at an evaporator temperature < 2 o C for open-loop and at < 1 o C for controlled A/C compressor. This function prevents the evaporator from icing up.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

