Температура на въздуха подаван от климатика

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от tsb_bg » 26 Авг 2011, 12:55

Надявам се да е интересно :D
При зададена температура 20*С за двете зони в купето и външна т-ра на въздуха 32*С (по показания на борда) климатроника вкарва през централната духалка на таблото въздух с т-ра 2.9*С :!:

Изображение

Изображение

Вентилаторите са на AUTO, а духалката на студено (сините маркировки на врътката за регулиране)
В същото време температурата при датчика на блока за управление на климатроника е 20.1*С, което показва, че мери коректно ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от goguma » 26 Авг 2011, 13:09

Аз доколкото знам, при макс натоварване на климатика - слагаш да духа най-висока степен, и 16 градуса на двете зони, трябва от централната духалка да излиза въздух с температура 4 градуса - мери се с термометър който се пъха в централната духалка. На мен така ми го мериха като ми допълваха с фреон, и наистина, с доливането на фреон температурата падна до 3-4 градуса на въздуха от централната духалка :)

Иначе наистина интересни снимки, доказващи че в БМВ всичко работи точно и коректно, както винаги :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от tsb_bg » 26 Авг 2011, 13:42

Не знам колко трябва да е (сугурно са такива каквито трябва), но тези ниски стойности честно казано ме изненадаха :dunno:
Идеята ми да покажа тези факти бе по-скоро да покажа, че струята от климатика е добре да се насочва в страни, а не към лицето и тялото, особено когато човек още не се е аклиматизирал ....

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 17.01.2011
Пол: Мъж

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от spiny » 26 Авг 2011, 13:43

goguma написа:Аз доколкото знам, при макс натоварване на климатика - слагаш да духа най-висока степен, и 16 градуса на двете зони, трябва от централната духалка да излиза въздух с температура 4 градуса - мери се с термометър който се пъха в централната духалка. На мен така ми го мериха като ми допълваха с фреон, и наистина, с доливането на фреон температурата падна до 3-4 градуса на въздуха от централната духалка :)

Иначе наистина интересни снимки, доказващи че в БМВ всичко работи точно и коректно, както винаги :D



Преди няколко дни като ми допълваха фреон термометърчето в духалките показа дори -1, но в тия жеги напоследък дори и това не ми се вижда достатъчно.. :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от Alexch » 26 Авг 2011, 13:53

Интересна и полезна е темата :yes: Температурата на изхода на духалките беше обсъдена нашироко в Е36 раздела viewtopic.php?f=8&t=259795&hilit=%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA като автора на темата при 9 градуса на централната духалка, пак не ни послуша да си дозареди системата с фреон :dummy:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от boksioraE39 » 26 Авг 2011, 14:29

tsb_bg написа:Не знам колко трябва да е (сугурно са такива каквито трябва), но тези ниски стойности честно казано ме изненадаха :dunno:
Идеята ми да покажа тези факти бе по-скоро да покажа, че струята от климатика е добре да се насочва в страни, а не към лицето и тялото, особено когато човек още не се е аклиматизирал ....


Да много си прав че не трябва да се носочва към тялото и към лицето защото оня ден карахме джетове на камелот после в колата и тука няколко дена навън 35-36 градуса а аз съм с 38.5.. ;) :yes:
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от doomy525 » 26 Авг 2011, 14:35

От сервиза, който ми допълниха фреона ми казаха, че от духалките при 16* на макс, температурата, която трябва да излиза от там трябва да е между 4* и 11*. Отначало като замериха при мен - показваше 7*, след допълването падна на 4* :)

Междодругото на един тир МАН климатика събира 1300г фреон, а на Е39-ките (не знам дали е на всички, но предполагам, че е за всички) събира 1100 :mhihi:
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от tsb_bg » 26 Авг 2011, 14:52

doomy525 написа:... Междодругото на един тир МАН климатика събира 1300г фреон, а на Е39-ките (не знам дали е на всички, но предполагам, че е за всички) събира 1100 ...

Количеството фреон не е показателно за ефективността на охлаждането (при еднакъв обем охлаждан въздух и изолация на кабината/купето)
По-скоро в случая са важни мощността и дебита на компресора (вкл. оборотите), размера на радиатора и кондензатора, потока въздух който преминава свободно и/или принудително през кондензатора и т.н.
В случая про MAN-а със сигурност компресора е по-мощен (може да си го позволят при мощен дизел без да влияе на оборотите), кондензатора във всички случаи е по-голям по размер и се обдухва по-ефективно (разположен е перпендикулярно на потока насрещен въздух и конструкцията на решетката пред радиаторите при камионите позволява по-големи отвори) и т.н.
Така си мисля де ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от doomy525 » 26 Авг 2011, 15:11

Казах го просто като факт, колега ;)
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от tsb_bg » 26 Авг 2011, 15:26

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от Ivo_Borisov » 26 Авг 2011, 20:09

При мен е 600 гр. Май все пак зависи от мотора ли де да знам и аз :dunno:
Ама утре съм с термометъра в колата да меря при мен колко студено духа от духалките :mhihi: Май това ще е начин да си проверяваме дали са за зареждане с фреон колите ни :lol:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от badsharki » 26 Авг 2011, 22:02

spiny написа:Преди няколко дни като ми допълваха фреон термометърчето в духалките показа дори -1 ...

:shock: И как я постигнахте тази температура след като при температура под 2 градуса на изпарителя компресора изключва?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 4.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i M52B20TU

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от mishoval » 26 Авг 2011, 23:16

doomy525 написа:От сервиза, който ми допълниха фреона ми казаха, че от духалките при 16* на макс, температурата, която трябва да излиза от там трябва да е между 4* и 11*. Отначало като замериха при мен - показваше 7*, след допълването падна на 4* :)

Междодругото на един тир МАН климатика събира 1300г фреон, а на Е39-ките (не знам дали е на всички, но предполагам, че е за всички) събира 1100 :mhihi:


Преди 2 месеца, когато правих профилактика на климатика, при 1500 об., термометъра в духалките показа 2 гр.С - това, според майстора, било оптимална стойност при добра работа на климатика.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от racing_team_vidin » 27 Авг 2011, 1:24

badsharki написа:
spiny написа:Преди няколко дни като ми допълваха фреон термометърчето в духалките показа дори -1 ...

:shock: И как я постигнахте тази температура след като при температура под 2 градуса на изпарителя компресора изключва?

моето изкара 1,8 на профилактиката преди лятото, но хондата преди мен ме уби: -16 градуса на духалките, като си задържиш ръката и направо изтръпва, момчето вика ебати климатика- ето на това може да реагираш- :shock: така

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Температура на въздуха подаван от климатика

Мнение от badsharki » 27 Авг 2011, 8:02

racing_team_vidin написа:
badsharki написа:
spiny написа:Преди няколко дни като ми допълваха фреон термометърчето в духалките показа дори -1 ...

:shock: И как я постигнахте тази температура след като при температура под 2 градуса на изпарителя компресора изключва?

моето изкара 1,8 на профилактиката преди лятото, но хондата преди мен ме уби: -16 градуса на духалките, като си задържиш ръката и направо изтръпва, момчето вика ебати климатика- ето на това може да реагираш- :shock: така

Айдеее ... и от към кой край на колеца се яде доматито викаш. :mhihi:
Мани ги ондите, тук за БМВ си лафим. :)
Ето защо реагирах така - :shock: :
WDS написа:To protect the evaporator from icing up, the outlet temperature is monitored by means of a sensor (evaporator sensor) and the compressor is controlled by means of an electromagnetic clutch.

Evaporator control
The evaporator temperature controller is made up of a two-point controller on the basis of a variable positive switching threshold with 1 o K hysteresis. The refrigerant circuit is activated at an evaporator temperature > 3 o C and deactivated at an evaporator temperature < 2 o C for open-loop and at < 1 o C for controlled A/C compressor. This function prevents the evaporator from icing up.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook