530d странно поведение ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 15.07.2010
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

530d странно поведение ?

Мнение от vas33 » 11 Май 2011, 20:20

Значи колата няколко пъти като си тръгвам от работа ми прави следната мизерия. Тръгвам 1-ва, 2-ра намалявам на един „спящ полицай” и продължавам леко на втора. Дотук добре, след 100 метра трябва да намаля, че има светофар изключвам от скоротст, оборотите падат до тези на свободен ход и продуължават леко надолу като колата претриса. По навик натискам съединител и оборотите се връщат на неутралните (първо си мислех, че съм бил на скорост ама не е било това). Това ми го е правила 1-2 пъти като е студена. Тази вечер също забелязах друго странно явление при загрял двигател. Като намалявам на свободна стрелката за моментен разход се връща до нулата както си трябва и при около 10 – 15 км /ч скорост на колата труъгва леко нагоре (всичко това докато намалявам плавно от 40км/ч надолу), застава на средата между 0 и 10 седи там около секунда и после се връща на 0. Според мен на свободна след като се е върнала веднъж няма работа да ходи нагоре пак . На ДИС и ИНПА няма грешки по мотора. Имате ли идея какво може да не наред дебитомер, датчици валове или друго?
Благодаря на отзовалите се.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от gentata » 11 Май 2011, 21:07

За разходомера е нормално да се мести стрелката когато колата е в движение и на свободна и в същото време студен двигател (поне при мен е така тдс-а). Все пак нали се движи колата компа от къде да знае че не си на скорост (ако си с ръчка) :winky: Макар че при мен ако е загрял двигателя разходомера е на 0 когато газта е пусната (без значение дали е на скорост или не) но това е само когато е загрял ВДигатела :mhihi: А за съединителя незнам :roll:
:driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от vladobate » 11 Май 2011, 23:05

По първия въпрос колега и аз ще направя аналогия с по-стария дизелов двигател ТДС и ТД има го същото поведение дано не се засягаш нещо. Та това е дискутирано и го има и на двете ми коли ( 525ТДС и 318ТДС ) съм го изпитвал и се получава само когато извършиш по точно определен ред следното - искаш да намалиш и да изключиш от скорост за да спреш , първо натискаш педала на спирачката и задържаш след това натискаш педала на съединителя изклщчваш от скорост и пускаш последния педал като продължаваш да държиш педала на спирачката и като резултат оборотите падат под нормалните за празен ход и задържат. Само в тоя ред се получава , пробвай като се случи само да цъкнеш леко педала на съединителя и ще видиш как се въстановяват оборотите пак без да си извършил същинско натискане на съединителя . Аз лично си го обяснявам с ключетата дет се намират на дватат педала ( съединител и спирачки ) защото ще си въстановиш оборотите и ако пуснеш педала на спирачките и пак натиснеш да продължиш спирането , пробвал съм го многократно и мисля компа получава тея сигнали за натиснато копченце на някой от двата педала и си играе с оборотите . Сигурно ти се струва като небивалица ама пробвай това с лекинкото натискане на съединителя ( само да цъкне ключето ) и ще се видиш кво се получава . А за рзходомера е нормално поведението зашото движейки се по инерця примерноси дава минимален разхо ( граничещ с нула ) защото се движиш а педала на газта е на нулево положение демек не подаваш гориво за изгаряне и компа преценява че ще имаш незначителен разход ако продължиш да се движиш там примерно с 40км/ч без да натискаш ( подаваш гориво ) газта. Обаче като намалее тая скорост и в един момент компа смята че имаш все пак някакво изгаряне на гориво ( празен ход на двигателя ) ама изминатите километри ще са малко и така почва да се покачва показанието за разход докато при спряло положение ще иде до безкрайност демек нула изминати километри пък двигателя работи и харчи гориво , по формулата като раделиш изгорялото гориво на изминатите километри ( ама на място са 0 ) и ще получиш безкрайност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от gentata » 11 Май 2011, 23:51

При движение по инерция разходомера отчита разход при скорост по-голяма от 10км/ч, под тази скорост не помръдва от 0 (малка им скалата няма място за безкрайност :mhihi: ).
Бутона (машинката) на съединителя не е ли наличен само ако има темпомат, а и на спирачката тогава са две машинките т.е. тези прекъсвачи са нужни само за работата на темпомата. Това с оборотите наистина интересно защо се получава :roll: Колега vas33 след като претресе оборотите възтановяват ли се след секунда-две, като на празен ход без да натискаш съединител или продължават да са прекалено ниски т.е. да тресе и аха да угасне?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от Пресиян Василев » 12 Май 2011, 7:44

Това с разходомера е нормално.Това с оборотите ,е вьзможно от недостиг на гориво.Виж налягането на 2-те електрически помпи,сьщо налягането в реила.По качествена диагностика ще си покаже.
Но и от стоп машинката да е ,ако е прекьсната веригата кьм ДДЕ .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от LUCIFER'S » 12 Май 2011, 8:41

Пресиян Василев написа:.....Това с оборотите ,е вьзможно от недостиг на гориво.Виж налягането на 2-те електрически помпи,сьщо налягането в реила.По качествена диагностика ще си покаже.
Но и от стоп машинката да е ,ако е прекьсната веригата кьм ДДЕ .


:yes: горивен филтър... дебитомер, филтър картерни газове... покарай я още така тя ще си покаже в един момент от какво е, нещо е тръгнало да се разваля. А от това което може да го прави М57 е почти всичко примерно клапан регулатор на комонрейл помпата, изтърваща дюза... също и от задържащ/неработещ добре АГР клапан
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 15.07.2010
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от vas33 » 12 Май 2011, 8:55

Това с оборотите наистина интересно защо се получава :roll: Колега vas33 след като претресе оборотите възтановяват ли се след секунда-две, като на празен ход без да натискаш съединител или продължават да са прекалено ниски т.е. да тресе и аха да угасне?


Да тази сутрин го пробвах, претресе слезе до 100 - 200 оборота и се върна сама на нормални без съединител.

горивен филтър... дебитомер, филтър картерни газове... покарай я още така тя ще си покаже в един момент от какво е, нещо е тръгнало да се разваля. А от това което може да го прави М57 е почти всичко примерно клапан регулатор на комонрейл помпата, изтърваща дюза... също и от задържащ/неработещ добре АГР клапан


Колкото до филтрите и картерните са на 15к дебитомера го отвярях преди 2 месеца и го почиситих, но по мое мнение си беше ок, АГР-а ще го отворя другата седмица давидим какво е положението, дюзите последно като ги гледах бяха в норма на ИНПА но нищо не се знае :).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 24.09.2010
Местоположение: Лом,България
Пол: Мъж
Кара: 530d "99
Мечтае да кара: X6

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от tonilom » 12 Май 2011, 21:04

Това с разходомера (при намаляване,преди спиране, да се отделя от нулата и стига и над десет) се получава и при мен,но аз съм с автоматик и като го прави оборотите немърдат.И през това време съм на D.
Сега забелязах,че е свързано с натискането на спирачката при намаляване.
Последна промяна tonilom на 13 Май 2011, 16:54, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от vladobate » 12 Май 2011, 21:18

gentata написа:При движение по инерция разходомера отчита разход при скорост по-голяма от 10км/ч, под тази скорост не помръдва от 0 (малка им скалата няма място за безкрайност :mhihi: ).
Бутона (машинката) на съединителя не е ли наличен само ако има темпомат, а и на спирачката тогава са две машинките т.е. тези прекъсвачи са нужни само за работата на темпомата. Това с оборотите наистина интересно защо се получава :roll: Колега vas33 след като претресе оборотите възтановяват ли се след секунда-две, като на празен ход без да натискаш съединител или продължават да са прекалено ниски т.е. да тресе и аха да угасне?

Може на Е39 да е така макар че няма логика 0 разход без да се движи колата и а работи двигателя. Писал съм " на място " и наистина си отива на безкрайност , и като потегляш оттам се появява , а не от нулата и пак това до 98-ма година кола на Е34 и Е36 съм наблюдавал за уточнение. И за отчитане на разхода няма значение дали си на скорост или не , а сигнала от потенциометъра на педала на газта, оборотите и скоростта от датчика на дифа .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 15.07.2010
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от vas33 » 12 Май 2011, 23:16

А как мислите, може ли да мени така обороти защото смуче въздух. Сега се сетих, че преди 2 седмици махах предна броня за да оправям перката на климатика. Та тогава забелязах че въздуховода номер 6 на картинката http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20 има дупка около 4-5 милиметра на него. Но реших, че са я оставили за дренаж в случай че попадне вода в него и не я запуших. Та как мислите може ли тази дупка да прави мизерии.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от LUCIFER'S » 13 Май 2011, 7:16

vas33 написа:А как мислите, може ли да мени така обороти защото смуче въздух. Сега се сетих, че преди 2 седмици махах предна броня за да оправям перката на климатика. Та тогава забелязах че въздуховода номер 6 на картинката http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20 има дупка около 4-5 милиметра на него. Но реших, че са я оставили за дренаж в случай че попадне вода в него и не я запуших. Та как мислите може ли тази дупка да прави мизерии.


.... при М57 такива филми няма, казах ти от какво може да е ... просто покарай или си намери човек който разбира и да ти каже от кое точно е...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 15.07.2010
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от vas33 » 13 Май 2011, 13:58

.... при М57 такива филми няма, казах ти от какво може да е ... просто покарай или си намери човек който разбира и да ти каже от кое точно е...

Мерси колега, ще я наблюдавам, може пък и последните 40 литра нафта дето сипах да са мизерни.
И едно последно питане.

днес гледах на INPA докато карах ...
1st-Air mass [mg/HUB] границите са от 0 до 500.
На моменти примен отиваше до 800.

И rate Main-injection [mmi] с граници 0 до 20.
То също отиваше над 20 и даваше удивителна.

Трябва ли да ме притесняват тези че излизат извън норми или границите са за работа на двигателя в покой ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от LUCIFER'S » 13 Май 2011, 21:04

vas33 написа:
днес гледах на INPA докато карах ...
1st-Air mass [mg/HUB] границите са от 0 до 500.
На моменти примен отиваше до 800.

И rate Main-injection [mmi] с граници 0 до 20.
То също отиваше над 20 и даваше удивителна.

Трябва ли да ме притесняват тези че излизат извън норми или границите са за работа на двигателя в покой ?


За първото на обороти май около 300 трябва да е потока на въздуха на обороти...
А за второто мисля (но май бъркам ) е свързано с момента на впръскване... демек ако ти е хлабава вече веригата покачва стойностите...

Нека и колегите, които се занимават професионално и те да кажат, че аз моята кола вече не помня кога за последно съм и правил диагностика... т.е. съм се занимавал с диагностика
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от Z3Ro* » 30 Сеп 2019, 10:17

Здравейте! Темата е малко стара, но в нея видях, че се коментира стойност на rate main injection,та реших да пиша и аз тук. Колата е 530д. Проблемът е на празен ход, като се изразява в претрисане и клатене на купето. Проявява се инцидентно, като го наблюдавам от година и половина. Грешки не записва. Сменени са четири разпръсквача и сега няма чукане в работата на мотора, няма пушеци, разходът е нормален. На Инпа единствено забелязвам, че стойността на основното пръскане, посочена по-горе, се мени на празен ход, когато моторът трепери - варира от 4 до 12 милиграма. Когато работи равномерно и тази стойност е около 4 милиграма.
Чудя се дали сензорът на разпределителния вал прави тия мизерии, дали регулаторът на помпата не е тръгнал, въпреки че налягането в рейла е стабилно, или някоя от другите две дюзи не иска ремонт... Корекциите също са ок, а проблемът се проявява винаги на топъл мотор и най-вече след по-дълго каране извънградско...
Някой ако е брал подобни ядове, ще се радвам да сподели... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 17.09.2013
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е39 525д

Re: 530d странно поведение ?

Мнение от Dimitar_VN » 02 Окт 2019, 8:50

Здравейте,аз имам същия проблем с д25.Та на студено и топло от време навреме мотора се колебае на свободен ход колата е автоматик,и клати купето чак.Скоро почна да пали трудно все едно стартера или акумулатора ще сдават багажа,някой път върти както трябва.свалях дюзите да сменям гарнитурата на клапаните и видях че последната дюза откъм купето плува във нафта оказа се че гумичката на излишното гориво е изпуснала.още не съм я сменил,четох тук такава тема със аналогичен проблем и колегата каза че е от тези гумички и сега нямало проблеми с паленето.Като ги сменя ще пиша за резултати.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook