Е39 520i задавена?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 22.03.2011
Пол: Мъж

Е39 520i задавена?

Мнение от tonius » 23 Мар 2011, 16:23

Здравейте,

колата е Е39 520 бензин, 1998 със сингъл ванос

преди 2 дни една сутрин колата отказа да запали след като предната вечер я бяй палил само за има няма 1 минута за да я преместя. Освен това беше с малко гориво, около 10 литра. Стартера въртеше и двигателя покашляше от време на време, но не запали и така докато падна акумулатора. Изчетох всички теми по темата във форума и започнах препоръчаните от вас проверки.

1. Долях гориво
2. Проверих бушоните
3. Бензиновата помпа жужи при контакт
4. Пробвах с резервния ключ за да елиминирам имобилайзер като вариант
5. Изчаках едно денонощие да се оправи от само себе си (да се изпари бензин, да се стечат масла и т.н.)
6. Свалих и заредих акумулатора
7. Днес след около 10 опита (усещаше се, че с всеки опит е все по-близо до паленето)
8. Замириса яко на неизгорели газове
9. Запали, отначало немощно и несугурно и с малко тресене като липса на цилиндър и след 10ина секунди изравни оборотите и ги закова. След като загря малко, я форсирах да се продуха и я покарах 15ина минути на по-високи обороти.
10. Върви много добре, имам чувството, че по-добре от преди, но това го отдавам на еуфорията и по-високите от нормално обороти които подържах.

Според моите наблюдения на лаик ми звучи като задавена. Тук идва и въпроса на века, какво точно означава задавена кола? Свещи ли се зацапват, пренасища се с гориво ли, дюзи ли се запушват? Еднократен проблем свързан с експлоатацията ли е или трябва да се вземат мерки за да не се повтаря? Трябва ли да сменя свещите - лично съм я взел от Германия на 70,000 а сега е на 130,000 и никога не съм ги сменял, май са си оригиналните (бях решил този сезон да го направя). Ако е желателно и/или задължително да ги сменя, бихте ли ми препоръчали с какви?

Благодаря на всички предварително за полезните мнения

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от Dirty M5 driveR » 23 Мар 2011, 20:36

Сменяй свещите! 60 000км пробег + не се знае колко още. Тия свещи не са вечни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от bmw_n00b » 23 Мар 2011, 22:54

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT ето това са свещите за твоята кола. Няма смисъл да се зарибяваш по "мощни" свещи, просто ги сменяй редовно. Може и друга да е причината, може и акумулатора да е бил поумрял, я някой датчик да се обажда... Смени ги първо, а после ще гледаш.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 6.10.2010

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от kokoko » 23 Мар 2011, 23:00

колегите са прави смени си свещите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от Stennli » 23 Мар 2011, 23:10

Много ме съмнява проблема да е само свещи.Свеща ако се прецака си остава прецакана,пък и няма да се развалят изведнъж всичките,ще му прекъсва 1месец предварително.Като запали едва ли ще работи добре после.Докато въртя колега миришеше ли на бензин?Има ли газова уредба?
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 22.03.2011
Пол: Мъж

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от tonius » 23 Мар 2011, 23:24

Благодаря за мненията. Сменям свещите още в петък. Доколкото разбрах трябва да търся японски NGK BKR6EK, защото четох, че имало и френски ама не били много добри? Ауто Хелп май били вносителите на NGK?

Ако колата работи нормално, на диагностика има ли смисъл да ходя, ще покаже ли нещо или само когато е закъсала ще покаже грешка?

Нямам газова и да, миришеше на неизгорели газове докато се опитваше да запали

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от spacepl » 24 Мар 2011, 0:33

Това е доста често срещан проблем на М52. По американските форуми има доста писано, палиш за малко, гасиш и на другия ден ядове. Не се проявява постоянно, но явно е често явление - доста хора са писали какви ли не обяснения, но май никой за сега не е открил от какво точно е. Не ми се търси сега, но ето последното място където четох за проблема:

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/854393

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от sadex5 » 24 Мар 2011, 2:28

Това от последното мнение на човека го изпитах на гърба си. Тези О пръстени са голяма отврат.Веднъж имах кола, която тресеше студена, като загрее си беше нормално всичко. Смених квото се сетите по нея, и пак си остана проблема. За майтап размених мястото на два инжектора и се оправи. И се сетих за тъпите О пръстени, смених и тях и поведението на мотора се промени.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 22.03.2011
Пол: Мъж

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от tonius » 24 Мар 2011, 10:48

Четох и аз по американските форуми за този проблем с палене и гасене в рамките на една минута и според мен е поради факта, че колата още работи на смукач и не е загряла, а се гаси в този момент и влиза прекалено много гориво и зацапва свещите. Така поне аз си го обяснявам без да съм експерт.

Сега на въпроса със свещите, от Аутохелп им излиза, че NGK BKR6EK са за Е34, а за Е39 им дава NGK BKR6EKUP по 25лв. Моля, някой който е сменял да ме посъветва кои са точните свещи? Колата е 1998, 150кс, сингъл ванос. Благодаря.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от dbanchev » 24 Мар 2011, 11:17

И на мен ми се е случвало същото нещо като на колегата. Паля за няколко минути вечер (да я преместя само) и на другата сутрин... блокаж, пали от 10тия път и тресе все едно мотора ще излети през капака. Дави ли се, какво става... незнам, свещи, лули, датчици колянов, разпределителен вал всичко съм сменял скоро и си е ок, о пръстените на дюзите също смених преди има няма 2 месеца и пак го прави това при кратко палене, гасене и престой после......... :dunno: , други коли съм имал преди това и дизели и бензини такова чудо не се е случвало, явно м52ките си имат собствено мнение по въпроса..... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от Sesko » 24 Мар 2011, 11:19

Това според мен е от о-ринговете на ваноса или от повдигачите ... И при мен е ставало обаче не толкова гадно , че да не запали колата. Има само някакво тресене и после се оправя като позагрее малко.
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от Karlo » 03 Фев 2021, 18:25

Колеги, и на мен ми се случи това нещо - при запалване на студено, два пъти колкото да се премести кола. След това не иска да запали, върти и отвреме-навреме съвсем леко претриса. Извадих и обгорих свещите със запалка, след поставянето обратно почти запали на първо въртене. Но не запали, и последващите опити са пак само въртене. Преди това колата нямаше никакви симптоми и проблеми със студен старт. Последно време не се кара често.

Въпросът е - има ли какво да направя без намеса на майстори?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от drifty » 03 Фев 2021, 20:40

Пробвай на скорост да запалиш и виж после дали ще се оправи. Това ако има ток на свещите и помпата бензиновата работи. Ако запали на скорост, ще имаш насока вече.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от Karlo » 05 Фев 2021, 21:00

drifty написа:Пробвай на скорост да запалиш и виж после дали ще се оправи. Това ако има ток на свещите и помпата бензиновата работи. Ако запали на скорост, ще имаш насока вече.


Не става и с бутане...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от drifty » 06 Фев 2021, 20:54

Гориво и ток има ли?
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook