Е39 520i задавена?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от Karlo » 06 Фев 2021, 22:00

drifty написа:Гориво и ток има ли?


Естествено. И бушоните и помпата си бачкат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от Karlo » 13 Фев 2021, 0:41

Така, сега понеже темата е важна, ето как се решава проблема:

1. Хората от британското АА са го описали (важи за всички бензинови инжекциони): газта до долу, плътно, тогава се дава на контакт и се почва да се върти докато запали.
https://www.theaa.com/breakdown-cover/a ... rol-engine

2. Ако е минало повече време, бензина ще да отмил маслото от цилиндрите, така че няма да има компресия да запали.

3. Ако първото не става, тия пичове са показали - свещите трябва да се обгорят хубаво, и тогава да се направи паленето.
https://www.youtube.com/watch?v=dr3ownWG8EM

4. Това също може да е от полза - понеже на тоя във видеото нище не му се разбира, има текст в описанието. Описал е това, което говори.
https://www.youtube.com/watch?v=DhtT74ywjFQ


Реално за свалих свещите, обгорих ги с газова горелка (по 2-3 мин. на свещ), като преди това ги киснах в Meglio и после спирт. Последните две може да са излишни. Не съм ги пилил, шкурил и други глупости - може да се прееХХт свещите, а моите са NGK на година. Самите NGK казват, че няма смисъл да се чистят, но ако толкова държим - с метална четка. Така или иначе, в случая искаме само да ги изсушим добре.

През нощта колата остана без свещи, да подишат цилиндрите. Понеже от предните опити звука при въртене беше много странно равен - цялото масло отмито - и нямаше компресия, вкарах със спринцовка по 20-ина кубика на цилиндър.

Върнах свещите по места, с газта до ламарината въртях 10 сек. Почти запали. На втория опит пак с газта до долу разпали. 1-2 цилиндърта началото не работеха. Понеже всичко става в подземен гараж, заради маслото в цилиндрите настана ад. По най-бързия начин изкарах на булевард, зад мен поне 5-6 мим. беше плътна димна завеса. Съжалих, че съм шприцнал толкова много масло. След 20-30 км каране мотора се държи перфектно (по-добре от преди, както се казва), в следващите дни студения старт (и топли са ОК).


Извод - при студено време и студен старт, давайте малко време на колата да развърти преди да гасите. Не е само М52, не са само Беемветата, всички бензинови инжекциони при нередовно каране и подходящи услвия могат да се задавят.

От 14 г. я имам тая кола, за пръв път се случва такова нещо...

Това е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Re: Е39 520i задавена?

Мнение от Karlo » 13 Фев 2021, 0:46

Ето за всеки случай описанието от второто видео, технически грамотно, ясно и изчерпателно написано:


Here's the Fix for Cranking but not Start. See this case in particular is an classic example of Piston Ring/Cylinder Wash due to fuel flooding and this can happen to a lot of modern fuel injected vehicles.

What happens is when you cold start the car and specially in colder weather, the ECU dumps more fuel, So if you've started the motor and then moved your car for a bit and then shut down too quickly without letting the motor warm up, lets say within a min or so then the excess fuel gets left in the combustion chamber. And if you dont restart the motor soon enough and leave the car there for some time; in my case which was few days, What will happen is the left over un burnt fuel sitting on the piston will slowly seep down and wash off the fine film of oil that sits between the piston rings and cylinder heads walls and not only lubricates but also makes a seal, a lot of race motors have a system which sprays to make this seal and often a lot of the street cars just rely on splash from the crank to make it while your car runs. Your engine depends on that fine film of motor oil to maintain its compression, without which your compression will drop and therefore it will crank but wont start and may as well cause premature wear, Hence when you have a car sitting for too long, you always put a few drops of oil down the spark plugs. Getting back on the subject, in such a case you will have Fuel, Spark, Timing and everything all right but that wont help because there is little compression.

Now this is the solution for this particular case, I personally know a lot of these cars suffer from Crank and Cam Sensor Problems along with bad fuel pumps, but if they all check out, then this is what you could try and do.

Remove the coil packs and spark plugs, use some electronic parts cleaner/maf cleaner or brake cleaner and let them dry a bit as they are likely soaked in fuel and carbon. Meanwhile put some engine oil or atf fluid down in the spark plug holes into the motor so its sitting on your pistons, use a teaspoon or a oiler squinter or just a syringe whatever works, just around 10 - 20ml of oil is enough. Then disconnect your Fuel Supply (take out the fuel pump relay and fuse) And then crank the car a few times, 5 - 10 seconds in between, do this for a couple of mins.

Then put your spark plugs back in, (clean up the holes where they sit) and reinstall the coil packs and do it all back up. Then crank a few times more, now put your fuel pump relay and fuse back and floor the accelerator / gas pedal while you crank it up, this will in turn cause the ECU in most cars to cut down on the fuel, as in Flood Mode, Do a few cranks like that and then leave it. Then remove your foot off the gas and try to start it as usual, it will hesitate for a min or two, you will see plenty of smoke from your tail pipe which is the oil being burnt, I have heard some scary noises, backfires you name it, then maintain idle till the car warms up to operating temp as in let it idle on its own, once warmed up and all is good, then you can shut the car down. From here it should be as it was.

And in the future remember if you start it up in cold weather and shut the car down immediately, and then dont start it back up for a while, you might run into this problem.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook