Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
Здравейте колеги,
Първо искам да кажа, че съм ползвал търсачката и проблема ми се различава от масовите "светнаха ми АСЦ и АБС и не гаснат!!!! и километража полудя" и чието решение най - често са задни датчици, доколкото прочетох.
Моя проблем е, че когато я паля сутрин, студена, за момент ми светва АСЦ-то , но не и АБС. И нищо друго, няма проблем с другите прибори. Присвяткането е кратко, да речем около секудна. Понякога просто примигва. Ако я загася и запаля пак , няма проблем, не светва. Топла и по време на каране също не светва. Проблема се появи преди няколко дена и не знам доколко е сериозно.
Искам да подчертая ,че не става дума за първоначалното святкане на таблото , когато се даде на контакт. Говоря само за момента на запалването, в случай че някой се засили да обеснява че е нормално да светне като се даде на контакт.
Проверих за грешки, няма и в двата модула. Живите данни на АСЦ съм ги гледал на запалена, на място, колелета седят на 0, оборотите на двигателя са нормалните. Проверих реално дали бачкат двете системи - всичко ок, АСЦ-то си светка когато тръгва да буксува. Честно казано, това което ме смущава, е че преди малко ,като слезнах да направя едно кръгче, когато я запалих, светна и АБС. което е ново 20 защото както казах , досега винаги ставаше дума само за АСЦ при студено палене а колата сега беше топла, относително.
Колата е масовия 525 тдс, 97'.
Благодаря предварително на отзовалите се и бих искал да ги помоля ако предположенията са им за датчици или някакви букси, да обяснят точно къде да гледам.
Първо искам да кажа, че съм ползвал търсачката и проблема ми се различава от масовите "светнаха ми АСЦ и АБС и не гаснат!!!! и километража полудя" и чието решение най - често са задни датчици, доколкото прочетох.
Моя проблем е, че когато я паля сутрин, студена, за момент ми светва АСЦ-то , но не и АБС. И нищо друго, няма проблем с другите прибори. Присвяткането е кратко, да речем около секудна. Понякога просто примигва. Ако я загася и запаля пак , няма проблем, не светва. Топла и по време на каране също не светва. Проблема се появи преди няколко дена и не знам доколко е сериозно.
Искам да подчертая ,че не става дума за първоначалното святкане на таблото , когато се даде на контакт. Говоря само за момента на запалването, в случай че някой се засили да обеснява че е нормално да светне като се даде на контакт.
Проверих за грешки, няма и в двата модула. Живите данни на АСЦ съм ги гледал на запалена, на място, колелета седят на 0, оборотите на двигателя са нормалните. Проверих реално дали бачкат двете системи - всичко ок, АСЦ-то си светка когато тръгва да буксува. Честно казано, това което ме смущава, е че преди малко ,като слезнах да направя едно кръгче, когато я запалих, светна и АБС. което е ново 20 защото както казах , досега винаги ставаше дума само за АСЦ при студено палене а колата сега беше топла, относително.
Колата е масовия 525 тдс, 97'.
Благодаря предварително на отзовалите се и бих искал да ги помоля ако предположенията са им за датчици или някакви букси, да обяснят точно къде да гледам.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
Колега щом ти присветват лампите по време на паленето се замисли за акумулатор 
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
dinozab написа:Колега щом ти присветват лампите по време на паленето се замисли за акумулатор

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
+1 Акумулатор
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
Мерих го сутринта , напрежението беше 12,5 волта, пред да я запаля. Запалена кове 14 волта. Тези напрежения са си нормални, доколкото знам.
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
Според мен е нормално при самото палене да присветне. И при чисто нов акумулатор и 2 год по-късно винаги ми присветва АСЦто и АБСа. Сигурно в 20-30 клипчета в нета съм наблюдавал същото.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
dinozab написа:Колега щом ти присветват лампите по време на паленето се замисли за акумулатор
Няма друг отговор
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- chocaseto85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: квото му падне :)
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
премериго и виж колко заряд има и как зарежда колата
)
Оригинални масла,консумативи и авточасти:)ПРОМО МАСЛА И ФИЛТРИ-
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
- jordao75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 520 i 97
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
Обяснението на проблема ти (ако може да се нарече изобщо проблем) с присветкането на лампата за ASC-то в момента на паленето е много просто. 
ASC-то е вързано на CAN шината. CAN работи на 5 волта, като толеранса +- волта е много малък за коректната му работа (сега не се сещам точно колко). В момента, който палиш, ако акумулаторът ти не е добър или със слаб стартов ток, се изключват всички излишни консуматори, за да можеш да запалиш безпроблемно. Съответно пада напрежението по CAN и лампата за ASC светва за момент и веднага щом запалиш напрежението по CAN се възстановява и лампата гасне. Със сигурност имаш записана грешка, но не знаеш къде да гледаш или не сте чели колата с хубава диагностика. Грешката обаче е записана в шадоу меморито (там се записва информация за грешки, които са неприсъствени в момента, но биха били от съществена важност за диагностицирането на автомобила - или както ги наричат някои - самоизтриващи се грешки
).
ASC-то е вързано на CAN шината. CAN работи на 5 волта, като толеранса +- волта е много малък за коректната му работа (сега не се сещам точно колко). В момента, който палиш, ако акумулаторът ти не е добър или със слаб стартов ток, се изключват всички излишни консуматори, за да можеш да запалиш безпроблемно. Съответно пада напрежението по CAN и лампата за ASC светва за момент и веднага щом запалиш напрежението по CAN се възстановява и лампата гасне. Със сигурност имаш записана грешка, но не знаеш къде да гледаш или не сте чели колата с хубава диагностика. Грешката обаче е записана в шадоу меморито (там се записва информация за грешки, които са неприсъствени в момента, но биха били от съществена важност за диагностицирането на автомобила - или както ги наричат някои - самоизтриващи се грешки
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
badsharki написа:Обяснението на проблема ти (ако може да се нарече изобщо проблем) с присветкането на лампата за ASC-то в момента на паленето е много просто.
ASC-то е вързано на CAN шината. CAN работи на 5 волта, като толеранса +- волта е много малък за коректната му работа (сега не се сещам точно колко). В момента, който палиш, ако акумулаторът ти не е добър или със слаб стартов ток, се изключват всички излишни консуматори, за да можеш да запалиш безпроблемно. Съответно пада напрежението по CAN и лампата за ASC светва за момент и веднага щом запалиш напрежението по CAN се възстановява и лампата гасне. Със сигурност имаш записана грешка, но не знаеш къде да гледаш или не сте чели колата с хубава диагностика. Грешката обаче е записана в шадоу меморито (там се записва информация за грешки, които са неприсъствени в момента, но биха били от съществена важност за диагностицирането на автомобила - или както ги наричат някои - самоизтриващи се грешки).
От това по точно обяснено,здраве му кажи
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
badsharki написа:Обяснението на проблема ти (ако може да се нарече изобщо проблем) с присветкането на лампата за ASC-то в момента на паленето е много просто.
ASC-то е вързано на CAN шината. CAN работи на 5 волта, като толеранса +- волта е много малък за коректната му работа (сега не се сещам точно колко). В момента, който палиш, ако акумулаторът ти не е добър или със слаб стартов ток, се изключват всички излишни консуматори, за да можеш да запалиш безпроблемно. Съответно пада напрежението по CAN и лампата за ASC светва за момент и веднага щом запалиш напрежението по CAN се възстановява и лампата гасне. Със сигурност имаш записана грешка, но не знаеш къде да гледаш или не сте чели колата с хубава диагностика. Грешката обаче е записана в шадоу меморито (там се записва информация за грешки, които са неприсъствени в момента, но биха били от съществена важност за диагностицирането на автомобила - или както ги наричат някои - самоизтриващи се грешки).
да, колегата наистина е особено изчерпателен, както и се очакваше де, той беше първия който беше писал в темата за софтуер (благодарности за което, между другото. доста полезно четиво...)
както казах и в началото, наистина не ми се вярваше да е "проблем", или особено па "сериозен". това което ме смущаваше е че се появи скоро и че акумулатора има същия волтаж както когато го взех. не знаех, че здава багажа. исках просто да попитам дали на някой му се е случвало. между другото , тези дни па не е святкала, дори и студена. това ме дразни - че го прави когато си иска. ако беше падащ акумулатор, се надявах все по често да виждам това присветкане. а и самия акумулатор е добър, на 6 месеца е и не вярвах да сдаде багажа толкова лесно....
за shadow memory знам но съм го виждал само в dde модула през импа. но ще почопля малко повече по въпроса. първосигнално проверих в asc модула, надявайки се там да открия грешка ама не..
както и да е , благодаря на всички отзовали се колеги и особено на badsharki.
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
По-добре късно, отколкото никога 
Както и се очакваше, бяхте прави за акумулатора. Чак сега го смених, защото както стана ясно, проблема е козметичен и не съм си давал много зор. Оказа се, че стария е 75Аh, 800A стартов ток. Но реално беше паднал на 730 А, мерихме го обстойно. Взех си нов, на 90Аh, 900А стартов ток но при замерване даде над 1000А , и сега пали с много по-голяма лекота и без гореспоменатите светлинни ефекти.
Искам да благодаря, макар и късно, на всички колеги които се отзоваха и споделиха мнение. Темата може да се заключва.
П.С. - Понеже използвах случая да замеря останалите варианти за падащ акумулатор, погледнах алтернатора и консумацията на колата и бих искал да споделя и конкретни цифри в случай че на някой му се наложи да мери за отечка. Както е споменато в много теми , е39 (а и не само) "заспива" точно на 16тата минута. Дотогава консумацията е 450 мА. След това по спецификация трябва да падне под 50мА. Моята падна до 10mA.
Както и се очакваше, бяхте прави за акумулатора. Чак сега го смених, защото както стана ясно, проблема е козметичен и не съм си давал много зор. Оказа се, че стария е 75Аh, 800A стартов ток. Но реално беше паднал на 730 А, мерихме го обстойно. Взех си нов, на 90Аh, 900А стартов ток но при замерване даде над 1000А , и сега пали с много по-голяма лекота и без гореспоменатите светлинни ефекти.
Искам да благодаря, макар и късно, на всички колеги които се отзоваха и споделиха мнение. Темата може да се заключва.
П.С. - Понеже използвах случая да замеря останалите варианти за падащ акумулатор, погледнах алтернатора и консумацията на колата и бих искал да споделя и конкретни цифри в случай че на някой му се наложи да мери за отечка. Както е споменато в много теми , е39 (а и не само) "заспива" точно на 16тата минута. Дотогава консумацията е 450 мА. След това по спецификация трябва да падне под 50мА. Моята падна до 10mA.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с лампата на ASC при палене когато е студена
mmc написа:...
Честито за отстранения "проблем".
Поне си щадил алтернатора със стария акумулатор, сега ще му се наложи да поработи повече.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

