сериозен проблем със ел. стъкла

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Re: сериозен проблем със ел. стъкла

Мнение от CuMo » 01 Апр 2014, 19:52

Да не пускам нова тема.
Днес колата ме изненада.
Не иска да свали шофьорския прозорец (не се чудете че е десен, карам в Англия :D)
Всички други прозорци се свалят, само шофьорския не иска.
Като натисна бутона се чува цъкане като на реле, но не поема надолу.
Ето за какво става дума:

https://www.youtube.com/watch?v=I7-vEhI ... e=youtu.be

Някой сблъсквал ли се е с абсолютно същия симптом?
:smoke:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 19.05.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е83 3.0D 218 (2008)
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Карал:
520i e39 (97г)
e46 coupe 323 (2.5) 170 HP (2000г)

Re: сериозен проблем със ел. стъкла

Мнение от SlavchoSlavchev » 08 Апр 2014, 10:04

Аз също имах проблем с задно дясно стъкло. Препоръчаха ми едни момчета на Цар Борис III да отида. Там за 80 лв. ми го оправиха и ми дадоха гаранция (1 или 2 год. ще ви излъжа), но за момента не мога да се оплача. Там правят стъкла за всички марки и модели коли и стана за около 2 часа макс. Ако ви трябва повече инфо като местоположение пишете, ще погледна в гаранционната карта за име и точен адрес :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: сериозен проблем със ел. стъкла

Мнение от drifty » 10 Апр 2022, 16:17

Дойде и моят ред да се включа по темата с тия скапани стъклоповдигачи.

Питанката ми е - колко модела механизми има при Е39 и кой в какъв период е слаган? Преди няколко дни започнах да чувам припукване когато прозорецът тръгва да се смъква и не го смъквах повече от 10-20%, но като сменях гуми колата се беше напекла, та докато сменям свалих прозорците да се охлади и шофьорския прозорец след това се вдигна само на 1/3. Същият проблем имах и на пасажерския миналата година, като като свалих кората, жилото се беше закачило, в шината /има едни като рогчета на две места на шините, по които държачите на прозореца вървят нагоре/надолу/, освободих го и вдигнах прозореца с механизма, но от тогава го свалям само на 1/3, че може пак да остане долу, но още не знам защо излиза жилото от тия рогчета.

Мислейки, че и сега проблемът е същия, вчера се заех да разглобявам, но се оказа, че жилото е излязло от 2 от 4-те ролки, по които върви, както и, че едната ролка е счупена, съответно нямаше смисъл да връщам механизма обратно, ще излезе пак на първото смъкване или качване. Като цяло механизмът е доста износен, има и други поражения, които забелязах, като единия държач е с изкривен захват за шината и т.н.

Идеята ми е да взема два нови механизма за двата прозореца, изрових парт номера в реалоем -> 51338252393, обаче виждам два вида механизми, та се чудя кой кога е слаган. Единият е като моят, но другия е по-различен, липсват тия рогчета по шините, тоест не би трябвало да има шанс да се заклещи жилото, както стана при мен на пасажерския прозорец.

Четох, че могат и да се рециклират механизмите, но не знам как да подходя. Искам да не ги мисля тия прозорци, че се наложи да викам приятел да ме прибира от село, за да има къде да оставя колата на сухо. Което пак не е крайно зле, ама ако пътувах някъде и щеше да е неприятно, въпреки, че обикновено си нося инструменти като пътувам и щях да демонтирам пак целия цирк зад кората и да подпра джама, ама не е нещо, което ми се прави редовно :D.

Някой запознат ли е с видовете механизми? Взаимозаменяеми ли са? И има ли смисъл да търся механизъм втора ръка? Нови на Лемфьордер са около 200лв бройката, но колко ще изкарат, нямам си идея. То и това ми е притеснението - да не ги направя сега и след 6 месеца пак да стоя с паднал прозорец и да гледам тъпо, а аз си ги ползвам редовно стъклата.

Това са двата вида механизми. И двата отговарят на горния парт номер.
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=9979752 ... f=94077826
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=9979853 ... f=94077826

Моят е като втория, колата е седанче, 07/2000г.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: сериозен проблем със ел. стъкла

Мнение от Dyakov » 11 Апр 2022, 13:11

Основно са 2 вида поставените стъклоповдигачи (ножици) в Е39. Първите и по-здравите, и сполучливи за мен са монтирани до междинното обновяване на модела 03/99 г. - 51338159831, 51338236859 (втората снимка която си приложил, по-масивния). Вторият модел се монтира след 03/99 г. - 51338252393 (първата снимка която си приложил). Двата модела са взаимозаменяеми.
Според мен най-добрият начин е рециклирането на оригиналните, ако имаш при кого да го направиш или можеш сам (продават се ремонтни комплекти). Масово новите които се предлагат са китайски и тайвански, с не най-добро качество.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: сериозен проблем със ел. стъкла

Мнение от drifty » 11 Апр 2022, 19:08

Интересно, моята е 2000г, и е с по-масивния, а си е произведена и продадена през юли 2000г, не е застояла бройка. Може би е сменян в някакъв етап и са сложили по-стария.

За рециклирането сам не знам дали ще го направя хубаво, доста проблеми забелязах както писах, не съм сигурен, че мога да оправя всичко и слагането на жилото е мъка. Тук от форума намерих една фирма - Микрон Доцев, който ги рециклира, сигурно ще се свържа с тях за оферта.

За новите си прав, и аз не съм убеден, че ще се качествени, въпреки че гледам Лемфордер/Валео, които за мен са си еталонът за афтърмаркет.
Трябва да сменям и термостат, който вече сменях и бях купил висок клас, та затова съм колеблив, макар по принцип да предпочитам новото.
Изображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook