E39 520i тресе докато е студена

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

E39 520i тресе докато е студена

Мнение от tsb_bg » 16 Май 2009, 22:17

Колеги колата както се вижда от заглавието е E39 520iА, M52В20, VANOS, Автоматик, 1997 г. а проблема е следния:

1. Независимо от външната температура, сутрин колата пали без проблеми и задържа стабилни обороти
2. След около 5-10 sec. започва постепенно да тресе (оборотите остават стабилни) и така докато стрелката на температурата стигне до края на синия сектор (около 40-60 sec.), след което всичко се оправя до другата сутрин.

При това:
- колата си има и мощност и ускорение
- като загрее един път, след това дефекта не се проявява и си държи обороти на празен ход
- ако се гаси през деня, дори и да седи с часове дефекта не се проявява докато не изстине напълно (на другия ден)
- ако тръгнеш веднага колата си върви нормално (просто загрява по-бързо)
- ако я форсираш леко на място спира да тресе
- оборотите не се влияят от климатик, хидравлика и т.н. консуматори

Сменени са:
- гофриран маркуч
- гарнитурите по смукателните колектори
- датчиците за температура на въздуха (на смукателния колектор) и двойния температурен датчик (на блока на двигателя)
- клапан-регулатор на картерните газове (под смукателния колектор)
- свещи и лули
- тампони на двигател и скорости
- масло и всички филтри

Диагностика в Дару:
- не отчита грешки (диагностиката е правена и на студен и на топъл двигател)

Колебая се между:
- моторче празен ход (ICV)
- дебитомер (MAF)
- регулатор на налягането на горивото
- клапан - отдушник на изпаренията от резевоара
- бубини (не съм ги пипал, защото трябва да намеря една читава и да я завъртя по 6-те цилиндъра)
- свещи (въпреки че са нови BOSCH)
- ламбда сонди (ако ги сваля трябва да ги хвърля дори да не е от тях)

Четох доста теми по въпроса (вкл. и по чужди форуми) и общо взето всичко писано се върти в тази посока, но нищо конкретно няма.

За съжаление намирам доста стари теми където със сигурност проблема е решен, но след като си е свършил работата никой не пише как.

Ако имате някакви идеи ще се радвам да споделите, ще ми спестите и нерви и време и $$$.
До тук наблегнах на смяната на консумативи, на които и без това идваше времето, като рутинна поддръжка
Имам чувството, че нещо дребно (или очевадно) недовиждам и в един момент зациклих около няколко общи причини ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 16 Май 2009, 22:22

замери си налягането на горивото ,ако е в норми можеш да си изчистиш дюзите от това винаги има положителна промяна ,виж си и бобинките да нямат пробиви

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 16 Май 2009, 22:39

Налягането на горивото не съм го проверявал до сега, защото си мисля, че то сериозно се отразява на паленето и ускорението (т.е. тогава когато рязко се покачва подаваното гориво), а там проблеми няма грам
Бубините на външен вид са добре (което нищо не значи), а за по-голяма сигурност трябва да завъртя една работеща по всички цилиндри, или да ги сменя всички с работещи.

Лошото е, че дори да се локализира причината, това ще стане ясно чак на другия ден (когато мотра изстине напълно) :(

Все едно и двете неща които казваш предстои да се правят (както и други), въпроса е от всички мнения да си измисля някакъв приоритет на проверките, или по-скоро да преценя вероятността къде може да е причината

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 16 Май 2009, 22:49

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 20:11, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 16 Май 2009, 23:00

WALL написа:.... На абсолютно студен двигател трябва да си замериш компресия и да видиш дали има разлика между цилиндрите, от което също тресе студен двигател.


Това не се ли отразява и на загрял двигател ?

Мислех си, че не е толкова голяма разликата в компресията при студен и загрял двигател - просто никога не съм се занимавал да сравня стойностите ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 16 Май 2009, 23:04

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 20:09, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 16 Май 2009, 23:05

Във времето, в което тресе, извади щекера на магнитния вентил на ваноса (като си пред двигателя най-отпред на главата ,сребрист цилиндър, вляво) Двигателят влиза в авариен режим, но ако е във ваноса проблема оборотите заспиват и двг спира да тресе. Ако е това, знаеш как се решава проблема, благодарение на mad_presley и spacepl
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от meha » 16 Май 2009, 23:07

Малко извън темата,но абсолютно същите 1:1 симптоми при друга марка автомобил и двигател(2-литров бензин)

Установена диагноза:
Маслената помпа вдига голямо налягане,при което пренапомпва повдигачите и клапаните остават по малко отворени,от което е неравномерна работа на двг при студено за кратко време

Решение:на всички коли е сменена маслена помпа,изпразване и почистване на хидравличните повдигачи на клапаните......=>проблема е решен!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 16 Май 2009, 23:13

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 20:08, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 16 Май 2009, 23:36

VANOSA е проверен по описания начин и не е от него, а маслото (налягането) ми дойде ново като възможна причина и ми се ще да го оставя за по-накрая :D

А и двигателя работи много тихо и мазно и на студено и на топло - сменени са и всички ролки, ремъци и обтегачи :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 16 Май 2009, 23:42

WALL написа: ...Не толкова колкото на студен. докато омазни на всякъде докато се загрее/разшири малко всичко...


Може би трябва да добавя, че това се получи изведнъж и не мога да го свържа с нищо конкретно, което е правено или се е случило на колата :?:

Мисля си че износването не се проявява от раз, а и аз поназнайвам и щях да усетя че мирише на ядове и изваждане (или поне така си мисля)

И още нещо се сещам: колта пали и около 10 секунди работи перфектно, след това постепенно започва да тресе (за около минута) и след това всичко изчезва
Ако компресията на студено е различна и това е причината би трябвало дефекта да се проявява най-силно тогава (на сухи цилиндри) а не като обърка маслото и качи налягането (вкл. към VANOS и клапани - повдигачи)
Може и да не съм прав ама така мисе иска ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 17 Май 2009, 0:01

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 20:06, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 17 Май 2009, 0:13

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 17 Май 2009, 1:52

Аз имам същия проблем, но само когато навън е под 5 градуса, симптомите са същите. Сменил съм същите неща като колегата + ламда сонди и о-ринга на ваноса и ще почакам няколко месеца за да доидат пак студените утрини и да вида дали промлема е наличен всеоще.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 17 Май 2009, 9:14

И при мене се прояви същия проблем, даже бях писал във форума. Единствената разлика в симптомите е, че като подам газ пак не се оправяше тресенето, и се появяваше само като е влажно времето зимата, ако е студ го нямаше, другото е едно кам едно. Смених всичко което и ти си описал - ролки, ремъци, обтегачи, свещи, лули на бобините, гарнитура на кпака на клапаните, клапан картерни газове, водна помпа и рециклирах акумулатора, без температурни датчици и гарнитура на всм. колектори и от тогава ми го е правела много рядко (от ноември до сега 1-2 пъти).

Това което ми правеше впечатление е че като запаля сутрин, даржи оборотите около 900 както трябва да е на студен двигател, но след около 10 секунди, се чуваше леко просвирване и падаха на около 750 и почва тресенето. Така че първото ми съмнение беше алтернатор, който според мен точно след тия 10 сек. зацепваше и товареше двигателя. Другото ми съмнение беше, че ако има теч на охладителна течност, тя капе долу по кората на двигателя, след което като загасиш двигателя се изпарява и влиза навсякаде - лули, свещи и след като се запали сутрин тая влага прави мизерията докато се изпари - около минута. Ето тук един колега американец се е борил доста упорито с проблема, накрая не става много ясно каква е развъзката, но казва че е убеден че е от теч на антифриз http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-seri ... 55513.html

Другите ми съмнения са в които не сам абсолутно убеден, защото не съм съвсем сигурен в принципа им на работа са: демпферен маховик, докато се разбие маслото в скоростната кутия се получава радиалян луфт (или както му се вика) или демпфер, като се износи се измества центровката, но това е повече проблем при дизелите. :roll:

Наскоро пък докато бях в сервиз, с майстора си говорехме нещо за проблеми по БМВ (майстора кара Е65), и ми каза че сутринта му направила същия проблем, разтресла се за около минута като запалил, съмненията му бяха - влага.

Ако се сетя още нещо ще пиша, но ми е много интересно каква ще е развръзката при тебе, защото като съм се ровил из нета за тоя проблем, има доста писано, но никога няма еднозначно и точно решение, или изобщо няма.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook