E39 Tips & Tricks

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 10.11.2014
Пол: Мъж

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от g0p3to » 11 Авг 2015, 20:03

Може би въпроса е глупав въпроса, но при мен пръскалките на фаровете не работят от известно време. Къде да търся порблема? :paranoid: :mrgreen:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ е39 2.0i
Мечтае да кара: Е38 4.4i

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от SHeRiFa » 12 Авг 2015, 16:21

Виж/чуй дали ти работи помпата,ако не ,може да трябва нова,може да са запушени маркучи.
Andare Dopo Dio!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от gentata » 04 Окт 2015, 1:21

Изкарване на AUX вход.
Тема от 45 страници трудно може да се прочете и да се намери това което ни интересува за конкретен модел озвучаване (радио), макар и да има необходимата информация. За това реших да направя това обобщение.
Малко общи приказки за това което се цели в 80% от случаите на изкарване на вход за външен източник на звуков сигнал.
В схемата по-долу се вижда масовото изпълнение на музиката в колите ни (а и не само нашите). Ключовия елемент, който е необходим да можем да си пуснем външния сигнал е Audio Switch-a. В него влизат всички налични източници на звук. В общия случай, когато я няма налична опцията за фабричния AUX е необходимо да се жертва някой от източниците било то за постоянно или само до като ни е включен жака в буксата. Изключение може да прави входа за 6CDC тъй като той е наличен в менюто само ако има включен чейнджър някъде по IBus-a. Друго изключение е входа за AM на радиото. Има изпълнения при които от радио-тунера излизат L и R канали към които вътре в тунера се комутират аудио сигналите от FM и АМ. Но така или иначе към Аудио комутатора се подават два канала от тунера, които в последствие пак приндлежат на общия случай показан на схемата. Нивата необходими на входовете на комутатора са си стндартни осигурявани от всеки източник на звук т.е. 1Vpp. В повечето случаи не е необходим предусилвател.

Изображение

В останалите 20% подхода за изкарване на AUX е различен в зависимост от конкретния модел.
Метода е приложим независимо дали има DSP или не, тъй като всичко е аналогично преди DSP-то.

Това е схемата на фабричния кабел за AUX:
Изображение

Ето и моделите които са разисквани в темата:


- BMW Reverse RDS с IRIS

Тип I

Изображение

I метод NAPSTERS стр.4
NAPSTERS написа:такааа... след като свалите радиото, има писано как става.
отваряте капака и отвивате винчетата на механиката за да я извадите.

след това се запояват на късо кабелчетата на следния ключ които се намира под механиката
Изображение

след това на мястото на двата фабрични кондензатора които махаме се заместват ц 1Мф неполярни като на крачетата които отиват към чипа(предусилвателя) се запояват ляв и десен канал, масата може да я запоите и на корпуса на тунера
[Изображение


Изображение


накрая сглобявате всичко по обратния ред и готово
Изображение
незнам как да го обясня по-подробно, ако някои има вапроси да пита ;)

Изображение

благодарности на колегата FKING без които нямаше да е вазможен снимковия матерял.

ВАЖНО: при колегите с БИЗНЕС РДС схемата е различна и там се правят други нешта които са доста по-лесни без да се налага укъсяване на ключове и смяна на кондензатори.

чакаме колега с такъв за изкарване на вход 3,5мм за да има снимки и на този модел


Тип II

Изображение

I метод spirit_24 стр.6
spirit_24 написа:хора аз как да кача снимките да го видите на кои точки се запояжа кабела и на този модел не се връзват кондензатори просто тази интегрална схема CXA2510AQкато дръпните pdf-a ще видите че на 7 и 24 крак там трябва да запоите L i R и масата към корпус и това е има едно клуче на механиката на касетофона едната писта се прекъсва и кастофона работи и радиото се превключва и всичко си е перфектно :)

Снимките са на Ivo_Borisov
Ivo_Borisov написа:...
Изображение
Изображение
..


II метод sashozmeq стр.14
sashozmeq написа:
_-^Pampi^-_ написа:По моя въпрос някой да помогне?
Никъде не намирам информация за моето радио да му изкарам AUX...


Картинка 1:
На интегрална схема A2510Q проверяваш дали 2-ри и 29-ти крак излизат там където съм отбелязвал с червените стрелки.
Единия крак трябва да излезе на едната червена стрелка, другия на другата. Ако е така преминаваш към картинка 2.

Картинка 2:
Проверяваш дали 4-ти и 27-ми крак излизат там където съм ги отбелязал с розовите стрелки.Единия крак трябва да
излезе на едната розова, другия на другата. Ако е така преминаваш към картинка 3.

Картинка 3
С оранжеви стрелки съм отбелязъл къде трябва да си вкараш AUX сигнала (на крака на кондензатора). Трябва обаче да
прекъснеш сигнала от тримерите, за да няма смущения и шумове. Двата варианта са следните:

* Ако синята стрелка и оранжевата стрелка са на 1 точка, то може да използваш дупката
(където сочи синята стрелка) за по-лесно запояване. В този случай обаче трябва да
прекъснеш пътеката която съм отбелязал с червено кръгче и стрелка. За горния канал
(горната оранжева стрелка) нещата стоят по същия начин.

* Другият вариант е да отпоиш краката на кондензаторите, отбелязани с оранжевите стрелки,
и след като ги вдигнеш във въздуха - на тях да запоиш AUX сигналите.

При картинка 3 първият вариант е по-удобен. В случай че решиш да ползваш вторият вариант, то след запояването
няма да е лошо да залееш спойките и кондензаторите с горещ силикон за да не се мърдат и да се отпоят краката
на кондензаторите от към платката. Масата я хващаш където има маса (например ако на картинка 1 синята стрелка
е маса - то може там да си я хванеш, но предполагам че там не е маса и затова си докарай маса от корпуса с
едно допълнително кабелче). Препоръчително е да сложиш по 1 резистор (1 или 2 килоома е добре) за защита на
2-та канала серийно. На единия край на резистора запояваш AUX сигнала, а другия край го запояваш на кондензатора
от картинка 3.

Изображение
картинка1
Изображение
картинка2
Изображение
картинка3


- BMW Business RDS с IRIS

Изображение

I метод NAPSTERS стр.8
NAPSTERS написа:ето и снимките които обещах

Изображение

червените жици са съответно ляв и десен канал

Изображение

аз директно изхвърлих платката на педусилватела за главата за да не вкарва шумове, и по този начин звука е кристален

Изображение


II метод sashozmeq стр.11
sashozmeq написа:Здрвейте, бях тръгнал да правя нещо различно (това е друга тема), но в крайна сметка си изкарах AUX вход от касетофона. Тук ще дам моето решение на задачата (става въпрос за Business RDS касетофон, но спокойно може да се приложи и за другите модели касетофони).

Сигнала от главата на касетофона минава през пред-усилвател (БА3430FS за Business RDS), след това минва през Dolby Noise Reduction System (система за определен вид шумоподтискане - HA12161FP за Business RDS). От там звуковия сигнал влиза в интегралана схема (TEA6320), която регулира ниски/високи честоти и баланса.

Прочитайки темата до тук, видях че колегите вкарват AUX сигнала на входа на HA12161FP. Това ми се струва излишно, тъй като тази интегрална схема служи за подтискане на определен вид шум и внася изкривявания. Другото което не ми хареса на предложените до тук решения е това, че не се прекъсва изхода на пред-усилвателя (това води до излишни шумове и дори може да доведе до изместване на работната точка на крайните усилватели и изкривявания). Проследих изхода от схемата за шумоподтискане и установих, че пътеките водещи към схемата, регулираща баланса и честотите, излизат на площадки за рейка. Това ми се видя перфектното място на което мога да вкарам AUX сигнала. Разбира се, прекъснах пътеките, идващи от шумоподтискащата схема, за да нямам излишни шумове, пък и никога няма да сложа касетка и даже махнах цялата механика на касетофона. :)
Сложих последователно на AUX входа и защитни резисторчета от по 2 килоома (за всеки случай). Вътре в касетофона сложих и един стабилизатор на 5 волта и си изкарах УСБ захранване (да не ми се изтощава батерията на мп3 плеъра).

Купих си и шкафче с капаче (това което стои до подлакътника) и там изкарах кабелите (УСБ захранването и AUX входа). Тъй като бях с касеткодържател там, взех му осветлението и го сложих в шкафчето. :)
Изображение
Изходите на този интеграл са 9ти и 20ти крак. AUX IN входа го има само при HA12162FP.
Изображение
червено - там съм вкарал левия и десния канал
синьо - маса
зелено - прекъснатите пътеки
жълто - пред-усилвател
розово - шумоподтискаща схема
Изображение
цялостен изглед отдолу


- BMW Business CD RDS
Изображение
Изображение

I метод turbo стр.27

turbo написа:Включвам се, за да споделя, че май, май успяхме да преборим Business CD RDS-а по отношение на AUX-ченцето. Особеността тук и съответно известно забавяне дойде от това, че тук чипченцето не е TDA... , а е на PHILIPS ТЕА6320:
Изображение
Основната разлика е в това, че при този чип входчето от AM тунерчето си е едноканално и съответно е МОНО, което не е оферта, защото нали търсим добрия звук. Та се наложи малко развойна дейност, като се пробвахме, понеже на самото CD механиката му не беше в час, да се боднем на неговото място (горната снимка), но не се получи, както можеше и да се очаква. Съответно това, което сътворихме е да направим превключване през 3,5 mm стерео буксата, която монтирахме. Когато се включи жакчето в буксата, звукът от FM тунера се изолира (прекъсва) и чипът започва да възприема звук от външния източник на звук (IPOD, телефон и т.н.). Ето как изглежда буксата в долния десен ъгъл на CD-то:
Изображение Изображение
Ето това е платката от долната страна, където са прекарани съответните кабелчета, които отиват към буксата на панела:
Изображение
Можеше да направя и обща снимка как изглежда монтирано в колата на колегата и следващия път като се видим с него ще направя един брой такава снимка.

П.П.: Ето сниките от самата кола:
Изображение Изображение Изображение Изображение


- 4:3 monitor
Изображение

I метод gogokol стр.17
gogokol написа:Здр
ето ти снимката
с точни
червено - дясна
синьо - лява
кафява - маса
Взимаш едни стари слушалки или кабел примерно за от лаптопа към уредбата /стерео букса на чинчове / , изрязваме чинчовете и на този край ще запояваме .
Оголваш изолацията , вътре ще има в едниния каб червена жичка а в другия най вероятно бяла или синьо . Голите медни жички са ти маса на кафявата точка по снимката .
Най-важно е дали можеш да го разглобиш ?
Местата за запояване ще намериш когато успееш да изтеглиш шината с касетката !
Можеш и да ми се обадиш по тел когато си го свалил и почнеш да разглабяш.
0885878011 Жоро
Изображение
Изображение


II метод gentata стр.31
gentata написа:
ares2 написа:колеги това от снимката е малката навигация и радиото и .
дали мога да изкарам AUX от нея? и по специално на мястото на главата на дека? идеята ми е да си стои вътре една касета която само да задвижва механиката, поддавания сигнал да е от AUX?
дали има и по лесен начин за този модел?
Изображение
Изображение

На две места може да се подава външен сигнал от някакъв източник. Едното място е на изходите (19, 6) на интегралната схема BA3430FS, която е предусилвателя на сигнала от главата на касетофона. Второто място е на входовете (2,6) на интегралната схема TDA7053, която е НЧУ с мощност 2X1W но в случая играе роля на усилвател на сигнала излизащ от монитора (касетката) и заминаващ назад до багажника. Според мен втория начин е по-удачния защото BA3430FS има разни честотни корекции (необходими за касетката), които не са необходими в случая. Огледай сините (електролитни) кондензатори около TDA7053. Най вероятно два от тях имат връзка с входовете на интегралната схема. Разкачаш ги от страната, която не е към интегралната схема (ТДА-то) и подаваш сигнала (ляв и десен канал) на освободения им край и маса (някъде по платката).
ПП Това е да са качествени снимките :yes:


- 16:9 monitor
Изображение

I метод gentata стр.22

gentata написа:..
За тези които са хващали поялник :mhihi:
На снимката на самата платка отгоре са надписани на коя секция какво е изпълнено. Там където пише "Output amp" е крайния усилвател на касетофона. Изходния сигнал от този усилвател заминава към радиомодула в багажника Tape Right+, Tape Right-, Tape Left+, Tape Left-. Има два кондензатора по 2.2uF (C310, C311 очертани с червено) в задния край на платката, тези кондензатори са входните на крайния усилвател. Ако се подаде сигнала на тези кондензатори ще си се чува баш както си трябва :mhihi:. Как може да стане това: За да не се режат пътечки тези двата кондензатора се разпояват от платката и после се запояват само от страната на усилвателя, другите им крачета са във въздуха (отбелязани със синьо). На крачетата, които са във въздуха се запояват активните краища (за ляв и десен канал) на кабела ни за AUX а оплетката на кабела (масата) някъде на маса по платката. Тъй като този усилвател не е с кой знае каква чуствителност (1V RMS на входа за максималната му мощност) е възможно да се чува слабо. За да се отстрани този проблем ще е необходим някакъв предусилвател (има ги да се продават готови) включен между AUX-кабела и усилвателя.
Този вариант аз лично не съм го правил за това нямам преки впечатления.
Изображение

ПП И тук както и при всички варианти с премахване на касетката за сметка на AUX-a ще трябва да си има една дежурна касетка да си се врътка :mhihi: в касетофона.

^Метода е правен вече и резултата е търсения :yes:

- Радио модул BM24
Изображение

I метод AM Aux jivakula стр.26
jivakula написа:Ентусиазиран от идеята която Пресли намери, реших да изкарам AUX вход на BM24. Поразрових се и намерих от къде идва сигнала от АМ тунера до TDA7310 процесора. Това са крачета 21 (R) и 27 (L).
Изображение
Тези крачета се окъсени и за това входния сигнала е МОНО. Също така има едно съпротивление което се отпоява(оградено в зелено), за да се прекъсне сигнала от АМ тунера. Като се прекъсне пътечката (оградено в червено) имаме СТЕРЕО :yes: .
Изображение

Сложих два кондензатора 4,7мF 50V.
Изображение
Така с натискане на бутона АМ имаме сигнал от различни външни устройства. Звукът е чист, без изкривявания. Това според мен става за всички тунери с такъв процесор.


II метод AM Aux ares2 стр.31
ares2 написа:...
тук добавям две малко по ясни снимки за БМ24 и AUX от тунера АМ
на първата съм оградил местата , на втората какво трябва да се махне и кое трябва да се прекъсне като писта
Изображение
Изображение


III метод gentata не е като предните два но няма и снимки, когато направя ще опиша метода.

- Радио модул BM54
Изображение

При този радиомодул се поддържа фабричния AUX стига да е наличен кабела със съпротивлението и кондензаторите.

Моделите за които все още в тази тема няма описан начина за изкарване на AUX са:
- BMW Business С MID
Изображение

- BMW Business CD MID
Изображение

- BMW Business MD
Изображение


Има и други модели, които не се вграждат в Е39 но има описани процедурите:

- Alpine C33 бим стр.17

- Philips 22DC595/23
I метод CTORH стр.25
II метод gentata стр.38

- BMW Business RDS от Е38
gentata стр.27

- RDS Philips PH7850 Nickelback стр.14

И накрая както писах и в началото начина по който се чува сигнал от напрвения AUX до като е включен кабела в буксата:
gentata написа:..
Изображение
В допълнение на това ако се използва една букса от тип D и се запои още един стерео екраниран кабел на освободените от кондензаторите падчета се получава варианта: има жак в буксата слушаш AUX-a няма жак в буксата слушаш си касетката.
Идеално място за буксата е долу в ляво на държача за чаши. Има такива букси които са черни пластмасови, но качествена изработка (има ги да речем в Conrad)
ИзображениеИзображение
Изглежда като втората картинка но е изцяло пластмасова. Ако се използва такава дори и не се забелязва след монтажа. Иначе казано с този начин на изпълнение на AUX входа изобщо не се ограничават възможностите на ориг. система и интериора си остава непроменен.
:guitarist: :driving:

ПП Варианта с тази букса може да се използва не само за навигацията 16:9 :yes:



ПП Получи се гигантски пост за което се извинявам но това са 45 страници в едно мнение. Поне съм се постарал да събера начините в които е описана процедурата най-подробно и има снимки заради които е и толкова обемист поста. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от stenlipk » 25 Окт 2015, 17:13

Колеги, на една е39-ка 2003 година на ключа за фаровете има 0,габарит и къс,а до 0-та има едно "А" с фарове надолу.Някой да каже за какво е ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 13.04.2014
Местоположение: Варна / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от ivailo0 » 25 Окт 2015, 17:53

Автоматични светлини.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от stenlipk » 25 Окт 2015, 18:03

Ясно..Демек като оставиш на него и няма нужда всяко палене да ги пускаш?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от Kris » 25 Окт 2015, 22:03

stenlipk написа:Ясно..Демек като оставиш на него и няма нужда всяко палене да ги пускаш?

Горе долу е така.

Като си на "А", късите светлини автоматично се пускат, но само като се стъмни. А не при всяко палене.

Варианта да забравиш за ръчно пускане на фарове е да си активираш дневни светлини и след това поставяш на "А". Така като запалиш ще имаш дневни светлини, а като се стъмни достатъчно, ще се пускат късите светлини автоматично.

;) ;) ;)

P.S.
Сега ако питаш как се активират дневните светлини, то това става с определен софтуер и техника. Има тема, прочети ако си заинтересован. В нея също пише кой може да ти помогне/да ги активира.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 14.09.2015
Кара: 525 D

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от Mitoveca » 03 Юни 2016, 20:50

https://www.youtube.com/watch?v=wAYr1-q5UM0

Смятам, че е за тук. Страшно интересно и полезно, дано не е качвано.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от dir2cas » 08 Ное 2016, 10:14

Днес случайно попаднах на тази страничка: http://bmwtips.com/
В секцията Tips & Tricks има много добра селекция на такива. Дано е полезна на колегите с Е39.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от Hristo » 12 Авг 2017, 13:17

Колеги, повечето от линковете на първата страница не работят!
Най-вече търся ръководство за ползване, на английски или български.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 3.02.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 dA Touring
Мечтае да кара: BMW F11

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от feron » 23 Авг 2017, 21:28

Hristo написа:Колеги, повечето от линковете на първата страница не работят!
Най-вече търся ръководство за ползване, на английски или български.


Качил съм английска версия.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от Hristo » 23 Авг 2017, 21:37

:yes: :bowdown: :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 10.08.2021

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от jorch123georgi » 12 Авг 2021, 7:17

Здравейте колеги,
На база на коментарите ви тук и доста допълнително четене, успях да монтирам BLUETOOTH МОДУЛ на касетофона, вместо досадните AUX кабели. Някой проявява ли интерес да опиша процедурата? BLUETOOTH модула е стандартен стерео приемник за цена от 1 долар. съответно ивенстицията е нищожна и имате BLUETOOTH на вашия автомобил.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 8.05.2011
Пол: Мъж
Кара: е39 530da

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от joro803 » 06 Окт 2021, 16:54

Здравей,имам интерес ако може да дадеш повече информация.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Обзор/Бургас
Пол: Мъж
Кара: e39 530ia
Мечтае да кара: s50 Compact

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от Dimchev » 13 Окт 2021, 9:42

jorch123georgi написа:Здравейте колеги,
На база на коментарите ви тук и доста допълнително четене, успях да монтирам BLUETOOTH МОДУЛ на касетофона, вместо досадните AUX кабели. Някой проявява ли интерес да опиша процедурата? BLUETOOTH модула е стандартен стерео приемник за цена от 1 долар. съответно ивенстицията е нищожна и имате BLUETOOTH на вашия автомобил.


Здравей,
Ще се радвам да споделиш процедурата!

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook