Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- shnitzera
- ентусиаст
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Преди няколко дена пуснах тема за неизвестен до тогава за мене проблем описан така :
"Какво се случва -преди около месец в едно голямо задръстване ,жега ,климата бумка с пълна пара ,перки -мерки ,само на 1-ва не ми зацепи силикона и колата позагря малко около 100-110 градуса, спрях пуснах парното на топло и стрелката си дойде на 12 часа за секунди ,дотук всичко ток ,смених виското още същия ден обаче се появи едно много гадно клатене на маторя ,стрелката на оборотите не мърда а колата клати осезаемо ,на другия ден след като запалих колата заработи нормално ......докато не достигна работна температура и пак заклати ,сега ми прави впечатление ,че като е много студена има и едно замисляне преди да тръгне прихълца-прихълца па тръгне, иначе си върви, не харчи повече, не пуши, абе както си е била винаги само, че..... клати "
Става въпрос за М50 и М52 мотори!
Тук е мястото да добавя някои други симптоми, които ги нямаше при мен, но са се появявали при доста колеги. Значи обобщени симптомите за издухан клапан на картерните газове са следните :
1. Харчи масло до 2 литра на 1000 км (може и повече може и по-малко), а има и моменти когато не го пипа
2. Като при мен прекъсва студена, тресе топла
3. Като отвориш капака мирише на изгорели газове
4. Като загасиш мотора изсъсква
5. Като подаваш газ при падането на оборотите се чува вземане на въздух от под колекторите и др.
6.Не го хваща диагностика.
Цената в Вари, Дару и Камор е една - 106 ,70 лв. Частта няма реплика(не си губете времето да търсите като мен)!
Смяната е много лесна и не се налага демонтирането на всмукателния колектор, както писаха някой колеги.
Значи въпросния клапан се намира под колектора и за да се стигне до него трябва да се демонтират няколко работи. Нужните инструменти са:
1. Права отверка
2. Гаечно ключе 10
3. Луличка 10
1. Първо се демонтира кутията на възд. филтър ,която се държи на един болт с глава 10 и се разкачат щипките на дебитомера и скобата след него
кутията се дърпа напред и излиза цялата ,
след това с въртеливо движение се сваля буксата на дебитомера и последния се маха да не пречи
след това с помоща на отверка махнете тръбата на стъпковото моторче и демонтирайте целия гумен маншон /въздуховод/ направо с резонатора отдолу
вече е свободно и клапана се вижда ясно
след това с леко стискане отсранете маркуча /пластмасов/ от вануса
и по същия начин от клапана
след като сте го маханали този маркуч има още един който излиза без скоби в долната част на клапана и влиза в основата на щеката на маслото ,съветвам ви да си го подмените с нов ,че беше почнал да се скапва ,в всеки железарски магазин срещу 2-3 лв . искате 30 см. маслоустойчив 12мм маркуч
сега е ред на трите болтчета ,които отвивате с помощта на лула 10
след като сте ги отвили хващате клапана и го издърпвате в посока към главата за да излезне от колектора ,където просто влиза в една дупка с гумен О-пръстен /без скоби и тем подобни / и внимателно го изваждате зад алтернатора .
След като го извадих го разглобих и иии вътре беше мармалад -нагари ,гняс,масло,абе страшен калишак ,а мембраната ,която всъщност върши цялата работа беше на тарлък
след това взимате новия и по обратния ред
значи хубаво огледайте маркуча ,който влиза във ваноса и клапана ,оказа се почти запушен пробит и след като не знаех ,че е в такова състояние не го и купих /което е хубаво вие да направите / не е скъп 10-ина лева е ,но до понеделник ще е така
след което последва киснене в кореселин ,чегъртане ,потропване ,от него излезе една шепа кал и след това така
и така
ми това е общо взето колеги ,цялата галимация е 30-40 мин.
Надявам се да съм ви бил полезен ,ако някой нещо не разбира да пита
"Какво се случва -преди около месец в едно голямо задръстване ,жега ,климата бумка с пълна пара ,перки -мерки ,само на 1-ва не ми зацепи силикона и колата позагря малко около 100-110 градуса, спрях пуснах парното на топло и стрелката си дойде на 12 часа за секунди ,дотук всичко ток ,смених виското още същия ден обаче се появи едно много гадно клатене на маторя ,стрелката на оборотите не мърда а колата клати осезаемо ,на другия ден след като запалих колата заработи нормално ......докато не достигна работна температура и пак заклати ,сега ми прави впечатление ,че като е много студена има и едно замисляне преди да тръгне прихълца-прихълца па тръгне, иначе си върви, не харчи повече, не пуши, абе както си е била винаги само, че..... клати "
Става въпрос за М50 и М52 мотори!
Тук е мястото да добавя някои други симптоми, които ги нямаше при мен, но са се появявали при доста колеги. Значи обобщени симптомите за издухан клапан на картерните газове са следните :
1. Харчи масло до 2 литра на 1000 км (може и повече може и по-малко), а има и моменти когато не го пипа
2. Като при мен прекъсва студена, тресе топла
3. Като отвориш капака мирише на изгорели газове
4. Като загасиш мотора изсъсква
5. Като подаваш газ при падането на оборотите се чува вземане на въздух от под колекторите и др.
6.Не го хваща диагностика.
Цената в Вари, Дару и Камор е една - 106 ,70 лв. Частта няма реплика(не си губете времето да търсите като мен)!
Смяната е много лесна и не се налага демонтирането на всмукателния колектор, както писаха някой колеги.
Значи въпросния клапан се намира под колектора и за да се стигне до него трябва да се демонтират няколко работи. Нужните инструменти са:
1. Права отверка
2. Гаечно ключе 10
3. Луличка 10
1. Първо се демонтира кутията на възд. филтър ,която се държи на един болт с глава 10 и се разкачат щипките на дебитомера и скобата след него
кутията се дърпа напред и излиза цялата ,
след това с въртеливо движение се сваля буксата на дебитомера и последния се маха да не пречи
след това с помоща на отверка махнете тръбата на стъпковото моторче и демонтирайте целия гумен маншон /въздуховод/ направо с резонатора отдолу
вече е свободно и клапана се вижда ясно
след това с леко стискане отсранете маркуча /пластмасов/ от вануса
и по същия начин от клапана
след като сте го маханали този маркуч има още един който излиза без скоби в долната част на клапана и влиза в основата на щеката на маслото ,съветвам ви да си го подмените с нов ,че беше почнал да се скапва ,в всеки железарски магазин срещу 2-3 лв . искате 30 см. маслоустойчив 12мм маркуч
сега е ред на трите болтчета ,които отвивате с помощта на лула 10
след като сте ги отвили хващате клапана и го издърпвате в посока към главата за да излезне от колектора ,където просто влиза в една дупка с гумен О-пръстен /без скоби и тем подобни / и внимателно го изваждате зад алтернатора .
След като го извадих го разглобих и иии вътре беше мармалад -нагари ,гняс,масло,абе страшен калишак ,а мембраната ,която всъщност върши цялата работа беше на тарлък
след това взимате новия и по обратния ред
значи хубаво огледайте маркуча ,който влиза във ваноса и клапана ,оказа се почти запушен пробит и след като не знаех ,че е в такова състояние не го и купих /което е хубаво вие да направите / не е скъп 10-ина лева е ,но до понеделник ще е така
след което последва киснене в кореселин ,чегъртане ,потропване ,от него излезе една шепа кал и след това така
и така
ми това е общо взето колеги ,цялата галимация е 30-40 мин.
Надявам се да съм ви бил полезен ,ако някой нещо не разбира да пита
Последна промяна shnitzera на 19 Окт 2008, 9:09, променена общо 1 път
- zlobicar
- младши ентусиаст
- Мнения: 661
- Регистриран на: 2.12.2006
- Местоположение: София,Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
супер, ЕВАЛА
много се радвам като се напише една такава супер тема
нека модераторите я пратят в полезни.......
много се радвам като се напише една такава супер тема
нека модераторите я пратят в полезни.......
- Dozo
- младши ентусиаст
- Мнения: 449
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520i
Браво,колега!Само да вмъкна-на 12.09.08 по фактура от Дару кар цената на клапана 86.80лв,а на маркуча/цепнатия от снимките/-29.30лв.Цените са без ДДС.Цялата сума с ДДС-139.32лв.
Всеки има значение,иначе никой няма значение.
- shnitzera
- ентусиаст
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
moniglow написа:Полезна тема!Браво!
Някой знае ли след какъв пробег горе-долу този клапан издава багажа?
Ми по принцип е консуматив и го дават между 40 и 60 хил ,но този моя е оригиналния и е на 240 000 и сдаде сега така че..........
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Браво колега. Евалата. Това е качествена тема.
Как е колата сега след тази манипулация. Изчезнаха ли всички симптоми които беше описал. Питам щото и моята като я купих, неможеше да се разбере, че работи, ама сега я усещам че претриса леко.
Как е колата сега след тази манипулация. Изчезнаха ли всички симптоми които беше описал. Питам щото и моята като я купих, неможеше да се разбере, че работи, ама сега я усещам че претриса леко.
- shnitzera
- ентусиаст
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
badsharki написа:Браво колега. Евалата. Това е качествена тема.
Как е колата сега след тази манипулация. Изчезнаха ли всички симптоми които беше описал. Питам щото и моята като я купих, неможеше да се разбере, че работи, ама сега я усещам че претриса леко.
все едно е угасена
точно тази работа /на мотора / чаках
- vladi_nn
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Велико Търново
Мисля че тази тема трябва да бъде преместена във важни. Много полезна информация. Сега разбирам защо моята прави някой от горе споменатите проблеми. Решението вече е ясно благодарение на колегата.
- pantzer3
- ентусиаст
- Мнения: 879
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57Д30
- Мечтае да кара: Е65
- popai
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 1.11.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325 ti, e63 3.0 i
- Мечтае да кара: м5
браво колега, евала
имам проблема със съскане, след като спра да подавам газ, и започва да се чува точно от там изпускането на въздух все едно, но иначе колата си работи идеално без да прекъсва нещо,
ще го сменям значи...
имам проблема със съскане, след като спра да подавам газ, и започва да се чува точно от там изпускането на въздух все едно, но иначе колата си работи идеално без да прекъсва нещо,
ще го сменям значи...
- Zaho
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
Колега "shnitzera" ако след като направя тоя ремонт се оправят и при мен тея симптоми!
Да си го кажа по нашенски:
- Че те намера дека си и, че те замакна в некоя арна кръчма да те отрова от пиене и ядене!!! Също и колегата "zAcK" !!!
Да си го кажа по нашенски:
- Че те намера дека си и, че те замакна в некоя арна кръчма да те отрова от пиене и ядене!!! Също и колегата "zAcK" !!!
- shnitzera
- ентусиаст
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани