Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от mafiata_ » 03 Май 2017, 5:13

ylaine написа:Колеги, смених тоя клапан. Имах проблеми с оборотите на празен ход и наистина имаше ефект след смяната му. Обаче вчера го разкачихме за да стигнем до друго нещо и от клапана изтече течност като масло с цвят горе долу на боза.. Нормално ли е да се събира подобно нещо в него или не? Питам, защото проблемите с оборотите отново започнаха (след около месец след смяната му) и сега като изтече тая "гняз" отново всичко е ок. Сменихме и други нещица, но все си мисля, че проблема е в тоя клапан.

Колега разбра ли от къде се пълни клапана с тази мизерия и реши ли проблема?
Защото и аз съм с нов оригинален клапан заедно с мъркучите и за няколко месеца вчера забелязах че е издал багажа, колата, започна да пуши и губи повечко масло. Също така и вакума при отваряне на капачката за масло се появи.???

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 6.05.2017
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от alexandro85 » 06 Май 2017, 17:28

Колега при мен е същото губи повечко масло и преглътва т.е клати и после пак тръгва с ряз и мирише на изгорели газове чак в купето вътре гори и бензин от това ли е същите симптоми като твоите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от spacepl » 09 Май 2017, 14:11

При работещ двигател, задължително трябва да има вакуум на капачката за маслото.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 10.05.2017
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от Tehnik323 » 10 Май 2017, 17:01

Jok3ra_ написа:Колеги ако махна тоя клапан какво ще стане? Преди имах е36 с м50б20 с ванус мотор и понеже слагах спортен филтър и го бях махнал и запушил маркучите отиващи към него и нямаше проблеми колата ама тук сега незнам колата е 523 173к.с.


И аз мисля да го запуша дали е добра идея?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от mihal » 07 Юни 2017, 16:52

Приятели , облак с размери на малко автобусче ако се образува зад мен при подаване на газ след спускане 4-500м дали може да има нещо общо с клапан , мотора мърка, върви равномерно, стабилни обороти, само дето лапа по килце мас на 1000км. Пуши черно при силен форсаж на място(според мен издухва сажди от изгоряло масло).
Моторът е великият М54б22
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от bioz » 07 Юни 2017, 20:56

Може, може и да е от друго. Няма лошо да провериш цялата инсталация на тоя сепаратор

Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от zvetiko » 08 Юни 2017, 8:24

spacepl написа:При работещ двигател, задължително трябва да има вакуум на капачката за маслото.


Колега, напротив- не трябва нищо да има на празни обороти при отвъртане на капачката на маслото. Двигателя трябва да продължи да работи спокойно. Поинтересувай се защо абревиатурата на клапана е PCV и ще разбереш защо е така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от bioz » 08 Юни 2017, 9:38

Колега бмв-тата имат CCV, а не PCV. Ако CCV-то работи коректно ТРЯБВА да има вакум от капачката на маслото както и от щеката на маслото. Вакума трябва да е минимален, но го има. Прекално голям вакум или наличие на налягане вместо вакум е признак на проблем.

При развиване капачката това трябва да се усети от мотора(леко претирасане от загубата на вакум) ако всичко е изправно, ако ли не пак проблем :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от zvetiko » 11 Юни 2017, 14:27

bioz написа:Колега бмв-тата имат CCV, а не PCV. Ако CCV-то работи коректно ТРЯБВА да има вакум от капачката на маслото както и от щеката на маслото. Вакума трябва да е минимален, но го има. Прекално голям вакум или наличие на налягане вместо вакум е признак на проблем.

При развиване капачката това трябва да се усети от мотора(леко претирасане от загубата на вакум) ако всичко е изправно, ако ли не пак проблем :mhihi:


Колега, преди да пишеш нещо, с което може да накараш някой колега да изхарчи без да е необходимо около 300лв, може ли да обясниш разликата между PCV и CCV клапан- очевидно според теб е съществена и работят на различен принцип.
Както виждаш съм написал, за да не усложнявам излишно, че при отвъртане на капачката за маслото двигателя не трябва да промени работата си, защото в този момент клапана за картерна вентилация трябва да е практически затворил. Според BMW клапана за картерна вентилация, ако е в изправност, трябва да осигурява при празни обороти, разлика в налягането от околната среда от порядъка на +20 - 60mbar (милибар)- това са доста малки стойности на вакум и налягане, които може да се уловят с точен, специализиран за целта манометър, който го има в сервизите на BMW и се използва за диагностициране на клапана за картерна вентилация.
За да ги опростя още повече нещата- в youtube има десетки клипове, в които се демонстрира и обяснява с домакинско фолио, сложено на отвора на капачката за наливане на масло и отвора на кожуха на пръчката за измерване на нивото на маслото, че ако фолиото се засмуква силно, клапана е дефектен и трябва да се смени.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 29.05.2008
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от boby_turbo » 29 Юли 2017, 9:39

Здравейте колеги, знам че темата е малко стара, но искам да я използвам, та може ли клапанът да пуска масло в колектора ако от гарнитурата на капака на клапаните има теч? Питам защот мембраната вътре в клапана изглежда добре, но похарчва доста масло и се появи неприятно тресене при работа на ниски обороти
Boby turbo

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от bioz » 03 Авг 2017, 23:31

boby_turbo написа:Здравейте колеги, знам че темата е малко стара, но искам да я използвам, та може ли клапанът да пуска масло в колектора ако от гарнитурата на капака на клапаните има теч? Питам защот мембраната вътре в клапана изглежда добре, но похарчва доста масло и се появи неприятно тресене при работа на ниски обороти

Неработещ клапан е една от възможните причини за харч на масло.

zvetiko написа:
bioz написа:Колега бмв-тата имат CCV, а не PCV. Ако CCV-то работи коректно ТРЯБВА да има вакум от капачката на маслото както и от щеката на маслото. Вакума трябва да е минимален, но го има. Прекално голям вакум или наличие на налягане вместо вакум е признак на проблем.

При развиване капачката това трябва да се усети от мотора(леко претирасане от загубата на вакум) ако всичко е изправно, ако ли не пак проблем :mhihi:


Колега, преди да пишеш нещо, с което може да накараш някой колега да изхарчи без да е необходимо около 300лв, може ли да обясниш разликата между PCV и CCV клапан- очевидно според теб е съществена и работят на различен принцип.
Както виждаш съм написал, за да не усложнявам излишно, че при отвъртане на капачката за маслото двигателя не трябва да промени работата си, защото в този момент клапана за картерна вентилация трябва да е практически затворил. Според BMW клапана за картерна вентилация, ако е в изправност, трябва да осигурява при празни обороти, разлика в налягането от околната среда от порядъка на +20 - 60mbar (милибар)- това са доста малки стойности на вакум и налягане, които може да се уловят с точен, специализиран за целта манометър, който го има в сервизите на BMW и се използва за диагностициране на клапана за картерна вентилация.
За да ги опростя още повече нещата- в youtube има десетки клипове, в които се демонстрира и обяснява с домакинско фолио, сложено на отвора на капачката за наливане на масло и отвора на кожуха на пръчката за измерване на нивото на маслото, че ако фолиото се засмуква силно, клапана е дефектен и трябва да се смени.

Колега zvetiko ти си един от малкото хора които дават адекватни мнения и нямам желание да споря защото това което написа в този си пост е съвсем вярно.
НО малко по-горе пишеш нещо което съвсем не е така за това реших да те репликирам. В крайна сметка в двата си поста казваш 2 различни неща.

zvetiko написа:
spacepl написа:При работещ двигател, задължително трябва да има вакуум на капачката за маслото.


Колега, напротив- не трябва нищо да има на празни обороти при отвъртане на капачката на маслото. Двигателя трябва да продължи да работи спокойно. Поинтересувай се защо абревиатурата на клапана е PCV и ще разбереш защо е така.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от zzvvmm » 04 Авг 2017, 14:35

Не виждам да се коментира в темата варианта за премахване изцяло на клапана и минусите на това действие.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 18.12.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E39

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от IvanGt » 22 Сеп 2017, 22:15

zzvvmm написа:Не виждам да се коментира в темата варианта за премахване изцяло на клапана и минусите на това действие.

Възможно ли е?Мисля че и на мен ми предстои смяна на тоя клапан...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.07.2009
Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
Мечтае да кара: E46 М3CSL

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от 5ър » 10 Окт 2017, 11:02

Здравейте, колеги.

Да не отварям нова тема специално... Та взех си една Е39-ка, 528i , 10.1999г. Колата върви добре, обаче когато е студена (като я запаля сутрин, примерно), празния ход колебае и моторът не работи равно. Като поработи малко пък и започне да смъква оборотите (понеже е качила някой градус), за момемт падат прекалено много, почти да угасне, после ги възтановява и така... Като загрее, всичко е чук. Работи си гладко, оборотите не мръдват... като шестак. Всичко описано горе, имам предвид за работа на празен ход.

Иначе няма други проблеми. Не пуши, не мирише на масло или на богата смес, отзад. Пали винаги моментално. Дали е възможно този проблем със студения празен ход да е от този клапан?
Still Speedin

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 17.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530I
Мечтае да кара: E39 520I
Детайли за колата: Бавна

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от Lumornistar » 10 Окт 2017, 12:38

5ър написа:Здравейте, колеги.

Да не отварям нова тема специално... Та взех си една Е39-ка, 528i , 10.1999г. Колата върви добре, обаче когато е студена (като я запаля сутрин, примерно), празния ход колебае и моторът не работи равно. Като поработи малко пък и започне да смъква оборотите (понеже е качила някой градус), за момемт падат прекалено много, почти да угасне, после ги възтановява и така... Като загрее, всичко е чук. Работи си гладко, оборотите не мръдват... като шестак. Всичко описано горе, имам предвид за работа на празен ход.

Иначе няма други проблеми. Не пуши, не мирише на масло или на богата смес, отзад. Пали винаги моментално. Дали е възможно този проблем със студения празен ход да е от този клапан?


По-скоро имаш проблем с ванос-а

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook