Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Едно от последствията след слагането на чип може да бъде голяма усмивка на лицето на водача при всяко подаване на газ на автомобила. Тя по принцип не слиза от визиономията на собственика, но е особено изразителна, когато той си помисли, че му предстои шофиране. Нещо такова: 

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
El Diablo написа:На един авер от чипа, с 2.5 дА, турбото замина веднага, после скоростите, колектора, голем филм и го махна, явно си е до късмет, а чепа беше слаган при лъчо
Пак, че не е стопила буталата....
Никой, ама никой не може да докара заводската пропорция на гориво-въздушната смес за определените обороти, всичко е едно към гьотере, така, че не се лъжете да си изтормозвате моторите... Чипа е равностоен на това все едно да карате не с дизелово гориво, а с котелно!!!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
LUCIFER'S написа:El Diablo написа:На един авер от чипа, с 2.5 дА, турбото замина веднага, после скоростите, колектора, голем филм и го махна, явно си е до късмет, а чепа беше слаган при лъчо
Пак, че не е стопила буталата....
Никой, ама никой не може да докара заводската пропорция на гориво-въздушната смес за определените обороти, всичко е едно към гьотере, така, че не се лъжете да си изтормозвате моторите... Чипа е равностоен на това все едно да карате не с дизелово гориво, а с котелно!!!
Е-е колега , стар кадър си ама тоя път се изказа повече от крайно ами от всичкото отгоре и не баш вярно . Кво да не може да се докара на заводските настройки кат те картите пред очите на мапера кво да не може да пипне или да върне в заводско състояние все пак това е софтуер не железа . Пък ти ако си карал с котелно гориво действително няма така да говориш. То ясно че се пуска повече гориво и обогатява сместа ама пък и кой уважаващ себе си мапер няма да ти каже че турбината не е ли в час ще свърши бързичко или поне няма да удовлетворява изискванията за наваксване откъм въздух . Пришку на езика им изленаха на турнерите да говорят за тез турбини колко са важни и какво да се прави за да има повече вятър или че голфета на правят смешни че от един двигател вадят 5 поне само от софт и малко повече въздух във всмукателите . Чупят се турбини като твойта щото се не чисти геометрията и това е по-често отколкото счупен поддържан мотор от "чип" .Поздрави

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
LUCIFER'S написа:El Diablo написа:На един авер от чипа, с 2.5 дА, турбото замина веднага, после скоростите, колектора, голем филм и го махна, явно си е до късмет, а чепа беше слаган при лъчо
Пак, че не е стопила буталата....
Никой, ама никой не може да докара заводската пропорция на гориво-въздушната смес за определените обороти, всичко е едно към гьотере, така, че не се лъжете да си изтормозвате моторите... Чипа е равностоен на това все едно да карате не с дизелово гориво, а с котелно!!!

- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Е тогава как М57 3.0д при е39 става от 184 на 193 коня,ако не с ремап?Според вас.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Чи то само 9 коня къ'в е тоя мижавия ремап?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Elesar74 написа:Чи то само 9 коня къ'в е тоя мижавия ремап?
Не е важно колко са конете,а по какъв начин се постигат.
Щом казвате,че ако се разместят заводските настройки е опасно,значи не сте много прави,които защитавате тази теза.
Да не говорим за VAG където,един и същи мотор е 140 и 170конски сили

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Да де ама на ФаК си ги променят моторите в завода и там ги настройват не ги карат в Казанлък на мапери.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Да си разясним нещо че темата тръгна в друга посока кой мапер за кво става и т.н. Чипването или тъй наречения ремап е промяна стойностите на горивните карти ( тези които казват на ЕКУ при еди какви си данни от сензори да пусне еди колко си гориво ) и картите на аванса ( някои мапери не го правят ) . Какво се получава в даден момент от работата на двг в някакъв си режим на натоварване оригиналния софт по карта дава стойност да речем 3 на количеството гориво което трябва да се впръсне и компа изпълнява давайки команда на гнп . При променен софт тази стойност е по-голяма да речем 4 и се впръсква повече гориво обаче тънкостта е в това обаче повече гориво означава че ще има повече изгорели газове с по-висока температура което веднага означава че турбината ще се развърти с по-висока скорост и ще направи по-голямо налягане което е равносилно на по-голямо количество кислород което пък от своя страна води до запазване на нормалната пропорция на гориво въздушната смес. Естествено тези процеси си имат някакъв диапазон в който протичат оптимално демек правилно сътношение гориво-въздух и това зависи най-вече от "здравето" на турбината осигуряваща нагнетения въздух която да поеме новите изисквания за повече от него. Турбината си има запас и може да отговори адекватно на новите потребности при повишение на количеството гориво и всичко изглежда нормално откъм правилно изгаряне и съответно поддържане на нормална работна температура на двг . Естествено това е на теория , а на практика все пак има повишение на темпаратурата най-вече на двигателното масло което играе роля и на охладител на турбината която е вече по-натоварена и с повишена температура. От всичко това логично може да се направи извод : лоши последствия за двг не би имало след ремап ако се обслужва двг редовно с качествено масло ( с необходимия вискозитет ) и поддържане на турбината в добро здраве. Лошо турбо =по-малко въздух в цилиндрите ( от необходимия ) = богата смес = интензивно показване температурата на мотора докато достигне новата точка на баланс , но ако не я стигне а продължи да се покачва всеки знае отговора. Естествено ролята на мапера е немалка и е по-важно не колко коли е чипнал , а колко умствен багаж има в главата си и колко правилно тълкува работата на всеки двг с който се захваща да му влива повер
. А какво би се случило ако авансатора на гнп сдадде багажа , ако турбината чака своя ред за профилактика и недосмогва , ако маслото което сипваме е кво да е и малко по-гъстичко щото разбийш ли двг го кльопа ( мамицата му ) и всичко това без чип. Успех на всички мераклии за чипосване , трябва здраво дупе господа иначе не си задавайте такива стряскащи въпроси.

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?

"Биг болз" дет' викат руснаците!
Тая тема е толкова обширна и тотално неизчерпаема. Аз все още държа на мнението за голеееемата усмивка, която е мноооого вероятно да предизвика слагането на чип, но също така знам, че има мотори, които едвам кретат горките, а има и други, които са в отлично здраве, но поради скапани маркучлета на вакуумите за управление на турбото (или други дреболии) се карат на 60-70% от реалните им заводски възможности. Има случаи какви ли не...

П.П.: Към колегата, чиито приятел е имал много дертове с 525дА-то и след махане на чипа всичко се е наредило. Сега без чип колата върви безпроблемно без да прави никакви мизерии така ли, че не разбрах? И, ако това е така дали е заради махането на чипа или поради факта, че всички проблемни възли вече са отремонтирани? Питам, защото един приятел, чиято кола вчера беше в мен (525дА 02/2002), я кара като за последно и е с чип от 100 хил.км насам (сега пише 300 хил. на таблото), с нова кутия е (втора употреба след отваряне и сменяне, на каквото е нужно, както и с повишено налягене на маслото), НО той не ми е споменавал и за секунда да връщаме на стария (оригинален) софт на мотора, макар че го имам на 3-4 места запазен. На тая кола не спира да й мига DSC-то до края на втора скорост (с летните гуми е още).

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
turbo написа::yes:
На тая кола не спира да й мига DSC-то до края на втора скорост (с летните гуми е още).

Малко по-рязко да тръгна и айдеееее,задницата тръгва и тя.В Мадрид не съм видял да ми светва АСЦето с подобно шофиране

Но определено разбирам какво искаш да кажеш,защото тдската ми имаше чип и помня много добре разликата, със и без него

Още повече,че карах с две ЕКУта и само сменях от време на време буксата,за да си спомня колко по-малко върви сток.И колко повече харчи.
Съжалявам за спама.
Темата определено е деликатна,защото си има агитка и от двете страни.Мое лично мнение е,че един съвестен ремап не може да навреди на мотора.Всичко трябва да е в границите на допустимото.Ако обаче някой реши да търси под вола теле....
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
....и освен мапера, важно е и състоянието на колата. Ако е неподдържана кошница и и се сложи чип, ще има повреда след повреда. Ако обаче мотора и възлите по него са перфектни, ще остане само усмивката 


- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
LUBO 555 написа:Е тогава как М57 3.0д при е39 става от 184 на 193 коня,ако не с ремап?Според вас.
Понеже се интересуваш ще ти кажа заводско един мотор се изчислява на поне 4 вида настройки изчислени термодинамично и зададени през определени интервали с различно натоварване на двигателя на стендове и вързани компове за следене на всички процеси в мотора, двигателя бачка с месеци, понякога и на мах мощност с часове и накрая се обобщават данните, моторите се разглабят и се почва дефектация на частите и се вижда и сравнява и подобряват компоненти, горивни камери сплави, бутала, тестове наново... и това може би е една от по-форсираните версии от тестовете на М57.... Може и по форсирана версия да има но за сметка на живота на мотора и др неща... някои фирми предлагат заводски чип така да се каже. Аз за това казвам, че от тунерите се променят параметрите на гор.- въздушната смес понягога много неточно....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
аз съм чипосвал...и съм ЗА!!!разликата във вървенето е огромна!разхода не се променя драстично!и си е филм!:)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани