Със или Без катализатор/и/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- veliki1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 29.02.2008
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330 CI
- Мечтае да кара: Х5
Re: Със или Без катализатор/и/
колеги а как да разбера на 100% че ми е запушен и на кого да вярвам по назад някои беше написал че има едно заглъхване е аз го имам по някога колата заглъхва за момент и се оправя веднага дали е от катализатора за е39 525тдс става въпрос
Всичко хубаво започва с "Б" Бира... БМВ... Брюнетка...
Re: Със или Без катализатор/и/
Ivo_Borisov написа:Добре де колега, за какво служат катализаторите? Защо да не ги сваляме? Обясни по подробно! Нали затова е темата? Ако знаеш нещо което ние не знаем пиши тук най малкото за да дадеш съвет на тези които смятат да махат!
Както каза и колегата blacksapphire, основното им предназначение е да покриват европейските екологични изисквания... обаче имат и още едно огромно предимство на което никой не обръща внимание - катализаторът е допълнителен шумозаглушител! За това като се махне, на негово място се поставя резонаторно гърне - за да заглушава шума от отработените газове. Предимството на катализатора (и особено оригиналния такъв) пред резонаторното гърне е това, че катализатора издържа страшно много години... с две думи ако оригиналния ви катализатор сдаде багажа и на негово място сложите нов, оригинален такъв (струват майка си и баща си), а не резонаторно гърне, то със сигурност ще погребете колата с него! Докато резонаторното ще го смените поне още няколко пъти. Но тая тема (както и много други) е необятна и за това, най-важното което трябва да знае човек е: Ако нямате проблеми с оригиналния катализатор, просто не го бутайте, защото няма смисъл! Те издържат в пъти повече от резонаторните гърнета които ще ви сложат тук.
Вие да не мислите, че пичовете дето ги изкупуват тия катализатори са малоумни?! Много пара има в тоя бизнес... ама това е друга тема

П.П. Ако искате бавареца ви да реве като за последно - сваляте катализатора, заварявате права тръба на неговото място и заменяте крайното гърне със спортно такова (пък било то и от евтините). Те тогава хем баварията ще реве, хем вие ще ревете от актове

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Със или Без катализатор/и/
TDS-а така ще реве че нямам думи просто.. 


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- veliki1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 29.02.2008
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330 CI
- Мечтае да кара: Х5
Re: Със или Без катализатор/и/
boksioraE39 написа:TDS-а така ще реве че нямам думи просто..
от личен опит ли го знаеш колега защото крайното гърне е наред резонанс ли ще прави или ще реве

Всичко хубаво започва с "Б" Бира... БМВ... Брюнетка...
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Със или Без катализатор/и/
veliki1 написа:boksioraE39 написа:TDS-а така ще реве че нямам думи просто..
от личен опит ли го знаеш колега защото крайното гърне е наред резонанс ли ще прави или ще реве
Явно не схвана иронията?

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Със или Без катализатор/и/
Моя тръгнах да го махам,свалиха го,казаха че е в изключително здраве и ме посъветваха да си го сложа пак...та ще си карам с него....че и без това се оказа някакъв дето не ги изкупували 

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Със или Без катализатор/и/
Massacre написа:Ivo_Borisov написа:Добре де колега, за какво служат катализаторите? Защо да не ги сваляме? Обясни по подробно! Нали затова е темата? Ако знаеш нещо което ние не знаем пиши тук най малкото за да дадеш съвет на тези които смятат да махат!
Както каза и колегата blacksapphire, основното им предназначение е да покриват европейските екологични изисквания... обаче имат и още едно огромно предимство на което никой не обръща внимание - катализаторът е допълнителен шумозаглушител! За това като се махне, на негово място се поставя резонаторно гърне - за да заглушава шума от отработените газове. Предимството на катализатора (и особено оригиналния такъв) пред резонаторното гърне е това, че катализатора издържа страшно много години... с две думи ако оригиналния ви катализатор сдаде багажа и на негово място сложите нов, оригинален такъв (струват майка си и баща си), а не резонаторно гърне, то със сигурност ще погребете колата с него! Докато резонаторното ще го смените поне още няколко пъти. Но тая тема (както и много други) е необятна и за това, най-важното което трябва да знае човек е: Ако нямате проблеми с оригиналния катализатор, просто не го бутайте, защото няма смисъл! Те издържат в пъти повече от резонаторните гърнета които ще ви сложат тук.
Вие да не мислите, че пичовете дето ги изкупуват тия катализатори са малоумни?! Много пара има в тоя бизнес... ама това е друга тема
П.П. Ако искате бавареца ви да реве като за последно - сваляте катализатора, заварявате права тръба на неговото място и заменяте крайното гърне със спортно такова (пък било то и от евтините). Те тогава хем баварията ще реве, хем вие ще ревете от актове
Ами значи само заради шума излиза че някой може да съжалява че го е махнал. За екологията не вярвам някой да почне да се тръшка




- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
- EvoBvlgari
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 24.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 m52b28tu
- Мечтае да кара: E39 m52b28tu
Re: Със или Без катализатор/и/
м52туб28, мирише на развалени яйца отзад. В Ем Комплект ми казаха, че съм със спортните катализатори...сиреч тези които вървят с колекторите и са с 4 ламбди, както и, че не е задължително да са запушени, за да миришат. Какво е най-разумното решение според вас? При този тип катализатори има ли опасност да се запушат сериозно и това да доведе до повреда по двигателя?
- harko77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 26.05.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Мотопед :)
- Мечтае да кара: колело
- Детайли за колата: супер е
Re: Със или Без катализатор/и/
и аз съм пред тая дилема 525д е колата и ако някои знае къде ги изкупуват ще съм му благодарен да сподели
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Със или Без катализатор/и/
Е39 M57D30 - преди махането на катализаторите - около 15/100 в София. След отстраняването им - ~9/100. Сами правете изводите. На тяхно място има прави тръби, звукът е много приятен и в никакъв случай не е дразнещ на дълъг път. Хубавото е, че не пуши изобщо, както си мислех, че ще стане.
Е36 М52В28 - още при трансплантацията катализаторите отлетяха. На тяхно място отново има прави тръби. Последното гърне е от М3 и звукът е чудесен. Отново не дразни по никакъв начин и не нарушава комфорта при пътуване. Понякога ми се струва, че е тихичка даже.
Е36 М52В28 - още при трансплантацията катализаторите отлетяха. На тяхно място отново има прави тръби. Последното гърне е от М3 и звукът е чудесен. Отново не дразни по никакъв начин и не нарушава комфорта при пътуване. Понякога ми се струва, че е тихичка даже.


- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Със или Без катализатор/и/
harko77 написа:и аз съм пред тая дилема 525д е колата и ако някои знае къде ги изкупуват ще съм му благодарен да сподели
Колега виж в раздел купува има обяви за изкупуване на катализатори!

- nikolay_pz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 17.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Със или Без катализатор/и/
за да не пускам нова тема ще попитам тук
махнах катализатора и на негово място сложих резонаторно гърне - от най-широките за да обира вибрацийте уж по-добре но греда... звука стана дрънчащ, е не като все едно е с тръба но пак си дрънчи след 2к оборота и ме дразни. Крайното гърне ми е оригиналното и не съм пипал нищо друго по цялата система. Чудя се може ли да преправя нещо за да не дрънчи така на ламарина когато оборотите се вдигат
мотора е м40б18
махнах катализатора и на негово място сложих резонаторно гърне - от най-широките за да обира вибрацийте уж по-добре но греда... звука стана дрънчащ, е не като все едно е с тръба но пак си дрънчи след 2к оборота и ме дразни. Крайното гърне ми е оригиналното и не съм пипал нищо друго по цялата система. Чудя се може ли да преправя нещо за да не дрънчи така на ламарина когато оборотите се вдигат

- van_helsing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 17.12.2010
- Пол: Мъж
Re: Със или Без катализатор/и/
С катализатори съм ,но утре смятам да ги махам ,защото май са запушени и ще пиша ако има някъква промяна в звука и вървенето колата е 520д е39
- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: Със или Без катализатор/и/
Alexch написа:iotkov написа:Здравейте колеги аз ходих в АСПО сервиз и там ми казаха че съм с 2 катализатора. Проблем било според тях да се махнат защото имам 2 сонди преди катализаторите и 2 след. Но нещата не спират до тук опулиха се като видяха че катализаторите играят роля едва ли не на колекторни тръби / топли катализатори/ и там не можело да се сложат резонаторни гарнета защото температурата е много висока и ще изгорят. Сигурен съм че много са минали по този път. Ако някои може да даде съвет. Благодаря!!!
Много правилно са му обяснили на колегатаВчера и аз минах преглед. При замерването CO2 беше повече от 3 пъти над нормата. Оказа се естествено, че катализатора е тотално запушен. Разбира се минах прегледа без проблем, защото проверяващите са ми приятели (не видях да се прилага замерването към документите). И на мен ми казаха, че махането на катализатора не е препоръчително, защото след известно време резонаторните гърнета, които се слагат на негово място ще се изпържат от изгорелите газове и после пак подмяна и пак разходи.... Това, което може да се направи при запушен катализатор ако не искате да купувате друг, е да се свали и да се разпробие, след което пак да се сложи. Не знам точно какво ще рече "разпробиване", но си мисля, че се прави дупка в питата за да минават газовете безпроблемно. Така разхода пада и двигателя се охлажда по-добре.
Затова сваляш катализатора без да го режеш от тръбите и от горната част на катализатора изрязваш една квадратна дупка, изкарваш всичко каквото има вътре и пак си заваряш изрязаната част за катализатора. И няма проблем вече 4 години един братовчед кара така колата си Е46 320 Д. За бензин не знам каква е процедурата, там си има и ламбди сонди но пък за сметка на това бензиновия не се запушва толко бързо

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани