Със или Без катализатор/и/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

с катализатор(и) ли карате, или са махнати ?

карам с катализатор(и)
255
60%
карам без катализатор(и)
173
40%
 
Общо гласове : 428
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 29.02.2008
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: Е46 330 CI
Мечтае да кара: Х5

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от veliki1 » 24 Сеп 2010, 10:52

колеги а как да разбера на 100% че ми е запушен и на кого да вярвам по назад някои беше написал че има едно заглъхване е аз го имам по някога колата заглъхва за момент и се оправя веднага дали е от катализатора за е39 525тдс става въпрос
Всичко хубаво започва с "Б" Бира... БМВ... Брюнетка...


Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 27.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E39 528i

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от Massacre » 24 Сеп 2010, 15:28

Ivo_Borisov написа:Добре де колега, за какво служат катализаторите? Защо да не ги сваляме? Обясни по подробно! Нали затова е темата? Ако знаеш нещо което ние не знаем пиши тук най малкото за да дадеш съвет на тези които смятат да махат!


Както каза и колегата blacksapphire, основното им предназначение е да покриват европейските екологични изисквания... обаче имат и още едно огромно предимство на което никой не обръща внимание - катализаторът е допълнителен шумозаглушител! За това като се махне, на негово място се поставя резонаторно гърне - за да заглушава шума от отработените газове. Предимството на катализатора (и особено оригиналния такъв) пред резонаторното гърне е това, че катализатора издържа страшно много години... с две думи ако оригиналния ви катализатор сдаде багажа и на негово място сложите нов, оригинален такъв (струват майка си и баща си), а не резонаторно гърне, то със сигурност ще погребете колата с него! Докато резонаторното ще го смените поне още няколко пъти. Но тая тема (както и много други) е необятна и за това, най-важното което трябва да знае човек е: Ако нямате проблеми с оригиналния катализатор, просто не го бутайте, защото няма смисъл! Те издържат в пъти повече от резонаторните гърнета които ще ви сложат тук.

Вие да не мислите, че пичовете дето ги изкупуват тия катализатори са малоумни?! Много пара има в тоя бизнес... ама това е друга тема ;)

П.П. Ако искате бавареца ви да реве като за последно - сваляте катализатора, заварявате права тръба на неговото място и заменяте крайното гърне със спортно такова (пък било то и от евтините). Те тогава хем баварията ще реве, хем вие ще ревете от актове :yes:

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от boksioraE39 » 24 Сеп 2010, 15:45

TDS-а така ще реве че нямам думи просто.. :mhihi:
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 29.02.2008
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: Е46 330 CI
Мечтае да кара: Х5

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от veliki1 » 24 Сеп 2010, 15:56

boksioraE39 написа:TDS-а така ще реве че нямам думи просто.. :mhihi:

от личен опит ли го знаеш колега защото крайното гърне е наред резонанс ли ще прави или ще реве :(
Всичко хубаво започва с "Б" Бира... БМВ... Брюнетка...

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от boksioraE39 » 24 Сеп 2010, 16:00

veliki1 написа:
boksioraE39 написа:TDS-а така ще реве че нямам думи просто.. :mhihi:

от личен опит ли го знаеш колега защото крайното гърне е наред резонанс ли ще прави или ще реве :(


Явно не схвана иронията?
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от im0tep » 25 Сеп 2010, 0:21

Моя тръгнах да го махам,свалиха го,казаха че е в изключително здраве и ме посъветваха да си го сложа пак...та ще си карам с него....че и без това се оказа някакъв дето не ги изкупували :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Сеп 2010, 9:37

Massacre написа:
Ivo_Borisov написа:Добре де колега, за какво служат катализаторите? Защо да не ги сваляме? Обясни по подробно! Нали затова е темата? Ако знаеш нещо което ние не знаем пиши тук най малкото за да дадеш съвет на тези които смятат да махат!


Както каза и колегата blacksapphire, основното им предназначение е да покриват европейските екологични изисквания... обаче имат и още едно огромно предимство на което никой не обръща внимание - катализаторът е допълнителен шумозаглушител! За това като се махне, на негово място се поставя резонаторно гърне - за да заглушава шума от отработените газове. Предимството на катализатора (и особено оригиналния такъв) пред резонаторното гърне е това, че катализатора издържа страшно много години... с две думи ако оригиналния ви катализатор сдаде багажа и на негово място сложите нов, оригинален такъв (струват майка си и баща си), а не резонаторно гърне, то със сигурност ще погребете колата с него! Докато резонаторното ще го смените поне още няколко пъти. Но тая тема (както и много други) е необятна и за това, най-важното което трябва да знае човек е: Ако нямате проблеми с оригиналния катализатор, просто не го бутайте, защото няма смисъл! Те издържат в пъти повече от резонаторните гърнета които ще ви сложат тук.

Вие да не мислите, че пичовете дето ги изкупуват тия катализатори са малоумни?! Много пара има в тоя бизнес... ама това е друга тема ;)

П.П. Ако искате бавареца ви да реве като за последно - сваляте катализатора, заварявате права тръба на неговото място и заменяте крайното гърне със спортно такова (пък било то и от евтините). Те тогава хем баварията ще реве, хем вие ще ревете от актове :yes:

Ами значи само заради шума излиза че някой може да съжалява че го е махнал. За екологията не вярвам някой да почне да се тръшка :mhihi: Аз съм махнал моите и единственото което е че се чува повече да фучи турбото. С права тръба съм на мястото на катализаторите. Така че съм си спестил пари от резонаторни гърнета и катализатори за сметка на малко повече свистене което се чува. Моето мнение е че не съм сгрешил и няма да съжалявам след година или две затова че ми отиват гърнетата ;) Всъщност вече стана година откакто съм ги махнал и 40 хил км. :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от xerial » 25 Сеп 2010, 17:02

Без катализатори , малко по шумна , но върви по-леко
Изображение Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 24.06.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 m52b28tu
Мечтае да кара: E39 m52b28tu

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от EvoBvlgari » 19 Окт 2010, 11:04

м52туб28, мирише на развалени яйца отзад. В Ем Комплект ми казаха, че съм със спортните катализатори...сиреч тези които вървят с колекторите и са с 4 ламбди, както и, че не е задължително да са запушени, за да миришат. Какво е най-разумното решение според вас? При този тип катализатори има ли опасност да се запушат сериозно и това да доведе до повреда по двигателя?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Мотопед :)
Мечтае да кара: колело
Детайли за колата: супер е

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от harko77 » 22 Окт 2010, 12:07

и аз съм пред тая дилема 525д е колата и ако някои знае къде ги изкупуват ще съм му благодарен да сподели

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от err0r » 22 Окт 2010, 12:30

Е39 M57D30 - преди махането на катализаторите - около 15/100 в София. След отстраняването им - ~9/100. Сами правете изводите. На тяхно място има прави тръби, звукът е много приятен и в никакъв случай не е дразнещ на дълъг път. Хубавото е, че не пуши изобщо, както си мислех, че ще стане.
Е36 М52В28 - още при трансплантацията катализаторите отлетяха. На тяхно място отново има прави тръби. Последното гърне е от М3 и звукът е чудесен. Отново не дразни по никакъв начин и не нарушава комфорта при пътуване. Понякога ми се струва, че е тихичка даже. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от Ivo_Borisov » 22 Окт 2010, 22:15

harko77 написа:и аз съм пред тая дилема 525д е колата и ако някои знае къде ги изкупуват ще съм му благодарен да сподели

Колега виж в раздел купува има обяви за изкупуване на катализатори!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 17.10.2009
Пол: Мъж

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от nikolay_pz » 17 Фев 2011, 21:23

за да не пускам нова тема ще попитам тук
махнах катализатора и на негово място сложих резонаторно гърне - от най-широките за да обира вибрацийте уж по-добре но греда... звука стана дрънчащ, е не като все едно е с тръба но пак си дрънчи след 2к оборота и ме дразни. Крайното гърне ми е оригиналното и не съм пипал нищо друго по цялата система. Чудя се може ли да преправя нещо за да не дрънчи така на ламарина когато оборотите се вдигат :dunno: мотора е м40б18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 17.12.2010
Пол: Мъж

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от van_helsing » 17 Фев 2011, 23:08

С катализатори съм ,но утре смятам да ги махам ,защото май са запушени и ще пиша ако има някъква промяна в звука и вървенето колата е 520д е39

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 11.04.2010
Местоположение: Planet Roterende
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp

Re: Със или Без катализатор/и/

Мнение от Krasimir19 » 17 Фев 2011, 23:58

Alexch написа:
iotkov написа:Здравейте колеги аз ходих в АСПО сервиз и там ми казаха че съм с 2 катализатора. Проблем било според тях да се махнат защото имам 2 сонди преди катализаторите и 2 след. Но нещата не спират до тук опулиха се като видяха че катализаторите играят роля едва ли не на колекторни тръби / топли катализатори/ и там не можело да се сложат резонаторни гарнета защото температурата е много висока и ще изгорят. Сигурен съм че много са минали по този път. Ако някои може да даде съвет. Благодаря!!!


Много правилно са му обяснили на колегата :yes: Вчера и аз минах преглед. При замерването CO2 беше повече от 3 пъти над нормата. Оказа се естествено, че катализатора е тотално запушен. Разбира се минах прегледа без проблем, защото проверяващите са ми приятели (не видях да се прилага замерването към документите). И на мен ми казаха, че махането на катализатора не е препоръчително, защото след известно време резонаторните гърнета, които се слагат на негово място ще се изпържат от изгорелите газове и после пак подмяна и пак разходи.... Това, което може да се направи при запушен катализатор ако не искате да купувате друг, е да се свали и да се разпробие, след което пак да се сложи. Не знам точно какво ще рече "разпробиване", но си мисля, че се прави дупка в питата за да минават газовете безпроблемно. Така разхода пада и двигателя се охлажда по-добре.


Затова сваляш катализатора без да го режеш от тръбите и от горната част на катализатора изрязваш една квадратна дупка, изкарваш всичко каквото има вътре и пак си заваряш изрязаната част за катализатора. И няма проблем вече 4 години един братовчед кара така колата си Е46 320 Д. За бензин не знам каква е процедурата, там си има и ламбди сонди но пък за сметка на това бензиновия не се запушва толко бързо ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook