tds гасне под 15 литра гориво

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от Ivo_Borisov » 06 Сеп 2010, 11:05

Ilko Ivanov написа:
Ivo_Borisov написа:Значи все пак е за смяна помпата :roll: Трябва да мисля за нова май :conf:

А защо не я извадиш и да провериш дали цедката не е запушена ?

Вадих я, цедката имаше съвсем малко петънце мръсотия. Продухах маркучите, проходими са. Помпата върти, но това е резултата :confused: Сутрин като я паля, пали. След това след 10 мин пристигам до работата и я гася. Ако пробвам след 1 час да я запаля много трудно пали. В маркуча след филтъра има въздух, виждат се мехурчета и то доста. И така е докато загрее. Загрее ли няма проблеми, няма въздух, върви без проблем. Пробвах я до над 4000 оборота, набира нормално, няма забиване, няма нищо. Проблема е като е студена. Дали помпата си заминава? :roll:

п.п. Само да допълня че тази струя е при пълен резервоар.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520
Мечтае да кара: X5 3.0d

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от vgeirgiev » 11 Сеп 2010, 13:19

Еми колеги истината е, че ниво 15 литра трябва да се приеме като индикатор за свършило гориво, просто добавяте и си карате. Мисля, че не е нужно винаги да се кара на червено, нали? Слагаш едни 15л. и от там само доливаш когато ги достигне. Разправия от сорта на два дни и 400 лева, при положение, че колата не създава проблеми при над 15л. не е необходима.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от Ivo_Borisov » 12 Сеп 2010, 11:32

Колеги проблема при мен остана и след смяна на помпата. Досега не ми е гаснала в движение дори и при около 15 л. Нямам проблем с придърпване и т.н. Проблема е сутрин като е студена, пали трудно. Загрее ли нямам никакви проблеми, няма въздух в маркучите. Но при първоначалното палене върви яко въздух в системата. Това ме навежда на мисълта че като я оставя вечерта, пада налягането и сутринта докато се обезвъздуши наново системета ми прави номерата. Забелязах и друго. Като сложих новата помпа не можеше да потече нафта отпред при филтъра. Когато стиснах с клещи маркуча отзад при помпата който е за обратната нафта, отпред започна да фърля нафта. Дали има някакъв клапан за обратната нафта при помпата в резервоара? Според мен проблема ми е някъде по тръбите и клапаните.
А, забравих. Имам клапан за обратната нафта преди филтъра, не бях му обърнал внимание. Смених го с друг, нов но пак пада налягането :dunno: Преди малко махнах клапана и сложих само маркуч. При контакт започна да тече силна струя от маркучето което е преди филтъра. Струва ми се че без клапана по силно тече нафата по маркучите.
Отзад при лявата част на резервоара възвратния клапан май си работи, поне като го надувам не изпуска.
Някой ако може да помогне със съвет ще съм много благодарен. Поздрави!

Иво
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от monogamnia » 12 Сеп 2010, 12:48

При мен също дърпаше въздух от някаде, смених скобите по цялата горивна система и се оправи. При помпата в резервоара маркучетата който влизат в самата помпичка вече са стари и не могат да направят нужния вакум и от там също дърпа да знаеш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от Ivo_Borisov » 14 Сеп 2010, 15:11

Колеги при мен проблема се реши най накрая със...смяна на горивен филтър :mhihi: Сутринта запалих, няма въобще въздух по системата. Най вероятно стария се е затлачил със "медузи" от мръсотия. Карах преди време един камион и филтъра беше със стъклено тяло. Та понякога като започваше да смуче въздух, отварям филтъра и вътре се поклаща с нафтата и "медуза" от някаква течност.
Филтъра го сменям на 30 хил като този беше на 28 но явно се е позапушил. Та имайте предвид и филтъра при проблеми като моя! Поздрави! :wave:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: PB
Кара: E34->Е39->Е38

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от gosho_d » 14 Сеп 2010, 15:28

Мисля, че е добре и да разкараш клапаните - при нова помпа не ти трябват, само ще те подвеждат при евентуални бъдещи проблеми. А тъкмо щях да те питам дали си сигурен, че помпата е истинска, щото като и напиша номера (16141183178) в гугъл и ми става лошо - пълно е с китайски произведения! Ето например - http://www.diytrade.com/china/4/product ... -001Z.html . Смятайте разни "вносители" дали не са се усетили и не продават такива "оригинални" части!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от Ivo_Borisov » 15 Сеп 2010, 11:25

Помпата е добра, не е китайска. Ама тя и старата си работеше. Клапана го махнах и оставих само маркуч защото и според мен не е нужен. Днес също няма въздух в системата :lalala:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 15.09.2010
Пол: Мъж

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от 525kombi » 15 Сеп 2010, 20:27

можели от горижния филтар да спадат оборотите и да влиза жаздух в системата понякога и гасне

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 594
Регистриран на: 24.11.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E30-ката да си пали джапанките
Мечтае да кара: E39 M5

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от JoRkAtA_pld » 16 Сеп 2010, 9:15

Възможно е. Смениго и също О-ринговете на маркучите които влизат към него.
My E30
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 11.10.2009
Пол: Мъж
Кара: БМВ
Детайли за колата: Ниско летяща принцеса!!

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от Miloslaff » 16 Сеп 2010, 15:53

Имах го същият проблем преди 2 години.Първо си мислех,че колата си изстърва нафтата и сложих преди и след горивния филтър по едно клапанче за да не изтърва нафта,обаче проблема се оказа от помпата в резервоара и като падне стрелката на 20 литра и гаснеше или почваше да върти зверски докато запали все едно няма нафта....Смених помпата в резервоара и работата се опраеви .
Аз съм млад,красив и чаровен.......Какво значение има какъв цвят ще е БМВ-то ми?Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 29.08.2006
Местоположение: Горно Уйно
Пол: Мъж
Кара: сивушка на нафта

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от Zapa » 16 Сеп 2010, 23:16

А възможно ли е нивомерите в резервоара да не отчитат коректно количеството нафта и съответно да подават грешна информация, която излиза на таблото и на борд компа ?!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от LUCIFER'S » 17 Сеп 2010, 10:53

Zapa написа:А възможно ли е нивомерите в резервоара да не отчитат коректно количеството нафта и съответно да подават грешна информация, която излиза на таблото и на борд компа ?!


то тва си е болест при Е39... :mhihi: всичко се върти около 15 литра... и гасненето и неправилното отчитане е под тези 15л
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от plam81 » 29 Авг 2012, 21:24

Колеги след доста четене , реших и аз днес да видя тази помпа. :)
Като дам на контакт помпата се чува.
Махнах маркуча след горивния филтър и дадох на контакт , но даже и капка не капна?!
Почистих цедката на помпата (имаше малко мръсотйи)
Проверих и графита на пластинките на поплавака и малко ги понатиснах (както беше казал колега)
Събрах всичко но........
1. Пак показва, че има нафта само в едната част.(дясната)
2. При откачане на буксите стрелката за горива си стой пак на същото място.Така ли трябва де ?
И като цяло след като се чува, че работи помпата защо не прехвърля?
ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от Speed_Am_All » 05 Сеп 2012, 15:25

plam81 написа:... И като цяло след като се чува, че работи помпата защо не прехвърля?


Ами и аз това се чудя, как на никой не му направи впечатление, че тия вълшебни 15 литра са в другата половина на резервоара. Ами една джаджа която се казва "SUCKING JET PUMP" прехвърля горивото. Това е вакумна (не електрическа) помпа, която прехвърля горивото от едната страна на резервоара в другата. Най-просто обяснено, електрическата помпа, изпомпва нафтата през нея и по някакъв начин това кара тази помпа да смучи нафта от другата половина на резервоара и да го прехвърля в половината където е електрическата помпа.

Част номер 7:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DF71&mospid=47543&btnr=16_0209&hg=16&fg=15

При мен (530д) електрическата помпа се намира отдясно (от страната на пасажера). Вакумната от ляво. Електрическата е свързана с вакумната с маркуч който се намира в резервоара. Заедно с него върви втори, който е за прехвърлянето на нафтата от едната половина в другата. Нафтата излиза от резервоара след вакумната помпа, от лявата страна на резервоара. От там отива на помпата, която е под седалката, която трябва да направи 4-5бара. При ТДС-а помпата в резервоара върши работата на двете при команрайла. От там на горивния филтър и в помпата за високо налягане през прозрачния маркуч. По средата на прозрачния маркуч има Т разклонение за обратната нафта, които отива към дясната страна на резервоара, където се намира електрическата помпа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1663
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: tds гасне под 15 литра гориво

Мнение от ildivvy » 06 Сеп 2012, 13:36

Ако резервоара е разделен на две половини (образно казано),не може ли просто да се сложи една тръба между двете половини?Когато в тръбата има гориво (напълно обезвъздушена) тя ще направи от двете половини напълно скачени съдове.Сега при по-малко от 15л и неработеща помпа,връзката между половините се губи.Така горивото ще се самоизравнява в двете половини винаги!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook