Климатроника не изстудява

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 750 IA

Мнение от Apunch » 24 Юли 2007, 19:36

Преди да купуваш перка пробвай поотделно да подадеш ток на всяка от клемите на вентилатора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: `05 E61 530d

Мнение от krasikamex » 24 Юли 2007, 19:41

Apunch написа:Преди да купуваш перка пробвай поотделно да подадеш ток на всяка от клемите на вентилатора.


Това го направих преди малко, и на трите скорости перката не върти!

П.С. Кои клеми имаш предвид, директно на моторчето или на клемата която е отстрани между перката и фара, защото аз само нея разкачих и на нея пробвах?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 750 IA

Мнение от Apunch » 25 Юли 2007, 7:09

Точно клемата до радиатора имах впредвид.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 27 Юли 2007, 20:23

аз имам същия проблем, не охлажда на празен ход, а в движение изстудява, фреон има точно в нормата-1250 гр., филтрите са сменени, но като пусна компресора започва да скърца, днес я закарах в сервиз за климатици, замериха и казаха, 4е компресора губи налягане на ниските обороти, може да е необходимо само смазване, но можело и да е повредена - смачкана някаква тръба в компресора, но в понеделник като го свалим ще разберем... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 750 IA

Мнение от Apunch » 28 Юли 2007, 20:53

Аз смених съпротивленията, но като махнаха вентилатора, за да ги подменят и напръскаха с обезмаслител зад перката започна да пеняви, мамицата му - спукан е бил и изпускаше съвсем малко. Сега съм с нов радиатор и работещ вентилатор.

Само за да се разсеят всички съмнение:
1. Вентилаторът има три степени (а не 2 както се коментира по горе)
2. Включва се веднага след включването на климатика (а не след минути и т.н. - ако това се случва означава, че сработва директно на втора степен)
3. Прегледайте си радиаторите защото като се задънят и става лошо! Работата е за 2-3 часа, но си заслужава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: `05 E61 530d

Мнение от krasikamex » 29 Юли 2007, 1:29

Apunch написа:Само за да се разсеят всички съмнение:
1. Вентилаторът има три степени (а не 2 както се коментира по горе)
Има E39 и Е39, има автомобили с вентилатори и на 2 и на 3 степени /докато обикалях да си търся перка, намерих 2 бр. за Е39 само с две скорости, но като мойта нямаше ...... къмет да го е**/

Apunch написа:2. Включва се веднага след включването на климатика (а не след минути и т.н. - ако това се случва означава, че сработва директно на втора степен)
Напротив, не означава нищо такова със сигурност, упраленито на вентилатора е възоснова на налягането на фреона в системата /важи за всички скорости на перката/. При работа, фреона не се отчита дали е вдигнал температура като ДВГ, а какво му е налягането.

Apunch написа:Само за да се разсеят всички съмнение:
Само за да се разсеят всички съмнения:


Не искам да всявам съмнения, просто говоря от опит, а не защото някой псевдо майстор ми е казал. Въртя по 200-250 хил. км. на година с TDS-и и вече какво ли не ми се е случвало!

П.С. налягането на фреона може да се вдигне за секунди, но за сметка на това спада по бавно, миналата седмица като ми гръмна перката, климата отказа да се включва след 15 мин., при замерване се оказа, че налягането в системата е в пъти повече над нормалното, след два дни без да е карана колата /беше разглобена/ налягането още не беше спаднало до толкова, че да е в норма.
Мисълта ми е, че когато се кара с вкл. климатик в жега е съвсем нормално перката да се включва едновременно с климатика, дори колата да не е карана известно време!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 750 IA

Мнение от Apunch » 29 Юли 2007, 8:55

Колите са различни - аз имам наблюдение за 525д само, не изключвам при ТДС да е различно! При мен се оказва, че първата скорост няма нищо общо с налягането - включяа се директно при пускане на компресора без значение каква е външната температура!

Благодаря за корекцията! :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 30 Юли 2007, 16:03

Колеги при мен се оказа компресора, за съжаление е за смяна, втора употреба е около 450-500 лв. :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 29 Фев 2008, 20:21

И такаааа, карам си аз днеска и си викам чакай да ръчна климатроника малко че жегааа, и нещеш ли както катеря един як баир (3-ти март, за тези от Плевен) и изведнъж отпред от дясно където е десния филтър на климатроника почна да се дига пара покарй капака, изключих климатика и спря. Прибирам се пред блока, отварям капака и гледам колектора на първи цилиндър леко омазан с нещо мазно и се чува съскане отнякъде. След 30-40 секунди търсене установих че точно под колектора, отгоре на самия компресор където влиза (или излиза - незнам точно) тръбата към радиатора на климатика има едно малко клапанче което изпуска фреон (прилича малко на болтче с дупка посредата). Съскаше си и спря по едно време - тои фреона едва ли е безкраен :) та имал ли е някои подобен проблем и ако да, как го е решил? Аз си мисля че налягането в системата е станало прекалено високо и това е някакъв клапан които предотвратява нарушаване на целоста на системата на климатроника (е те тва е най-сложния начин да кажа избухване на климата :) )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 750 IA

Мнение от Apunch » 29 Фев 2008, 23:09

С настъпване на ппролетта темата отново ще стане актуална!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 29 Фев 2008, 23:16

Брат, затова е препоръчително в студения сезон за по 15минути на седмица да си включваш клима/климаанлаге-то.
Прецакват се съединения, гумички и там каквото има още ...
Не е клапан, който изпуска налягането - просто на съединението му е дошло времето - отиваш сменяш. слагаш 1240гр. фреон (за Е34 М51Д25) е толкова и пак ще имаш фризер :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 01 Мар 2008, 21:57

абе човек аз видях откъде го издухва - съединителя работи перфектно включва изключва - странни звуци няма. То си излизаше пара (фреон) от тва клапанче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 03 Мар 2008, 11:49

Във връзка с настъпващите горещини проверете си дали вентилатора на радиатора климатика сработва веднага след като се пусне климатроника.
Моя не сработваше и с помоща на описаното в тая тема си смених едно от съпротивленията и сега всичко е ок. В момента в който включа климатроника и перката започва да се върти. Някой казват че не е задължително веднага да се завърти, други - че трябва веднага да тръгне. Зависи от налягането на фреона в системата , но каквото и да е до 2-3 мин трябва да сработи.
Добре е тая тема да отиде във важните. Оригиналните резистори са скъпи около 90лв (казаха ми и 150лв в един магазин) и в доста магазини не излизат като резервна част ,а искат да ви продадат направо целия вентилатор с резисторите- около 480лв( неоторизиран сервиз и магазин) . Истината е че тези резистори са просто електрически компоненти :
1. 80W / 0.2 ома
2. 85W / 0.5 ома
Направете си проба дали вентилатора работи на макс. скорост като подадете (+) на кафевия кабел и (- ) на дебелия черен кабел от буката пред радиатора както е описано в темата преди това.За степените може да проверите като подавате (-) на другите черни кабели и (+ ) на кафевия.
Дори ако само единия резистор е изгорял ( моя случай ) перката не сработва въобще или ако сработва - само на най високата степен ( но аз не съм я чувал ) .
Намерих единия резистор 80W / 0.2 ома от стара перка а за другия си купих 2 резистора по 7.20лв на 50W / 1 ом ,които като се свържат паралелно се получава 100W / 0.5 ома - точно каквото е ориналното но дори малко по-мощно. Те ми останаха неизползвани тъй като само малкия 80W / 0.2 ома беше изгорял и подмених само него.
ВАЖНО - Задължително е резисторите да се запоят с голям и мощен поялник тъй като кабелите са много дебели и докато ги запойте с малкия може да ги прегреете и изгорите и със сигурност спойката няма да е качествена.
Не е нужно резисторите да са с абсолютно точна стойност , но е желателно тъй като те просто намалят оборотите на перката и разлика с 10 оборота в минута повече или по малко едва ли ще е фатална.
Надявам се да съм бил полезен.
Доста кончета в един обор.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 03 Мар 2008, 12:50

Колеги, след като прочетох темата веднага проверих и моята перка, днес беше около 18-19 градуса, на запален двигател включих климатроника и наблюдавах перката която почна да върти след около 5-6 сек, въртя около 1 мин, и спря, изключих климата и я включих отново, но перката не завъртя повече, колата работи на място и почти 10 мин не сработи, явно имам и аз някъкъв проблем. :shock:
Нищо лично ,Просто бизнес !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 25 Мар 2008, 10:11

Apunch написа:С настъпване на ппролетта темата отново ще стане актуална!

Факт. Оня ден се прибирах в жегата... цъкам копчето - дръжки. Почна да духа по-силно, ама разлика в температурата много не усетих. :confused:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook