Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Elesar74 » 09 Юни 2010, 8:50

Колега, LUCIFER'S, смятам че поста ти е доста тенденциозен. Колегата по-горе споделя личен опит, а и в крайна сметка всеки знае поведението на колата си и всяка промяна се усеща веднага, аз поне за себе си знам. Твърдението ти, че падането на мощността е от куп други фактори, само не и от премахнатите клапи, звучи доста нелогично, тъй като едва ли нещо друго е пипано по мотора. Изобщо незнам защо се създава някакво противопоставяне за някаква теза. Който е убеден да ги махне, нека, който не, ОК, какво скачат всички, махай та махай. По мое наблюдение и други колеги са се оплаквали от падането на мощността в ниските обороти, може би това е цената за "спокойния сън". Колата ми е на 270 000 км, върви като разпрана и спя с спокойно с клапите на колектора, въобще даже не ги мисля.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от mad_presley » 09 Юни 2010, 9:05

Elesar74 написа:... Изобщо незнам защо се създава някакво противопоставяне за някаква теза.

Ами няма противопоставяне, от 50 човека, които са ги махнали тези клапи, само един да каже, че след махането им колата му е умряла...аз също съм на 200% сигурен, че умирането на колата на колегата няма абсолютно нищо общо с пеперудките. По-скоро са забравили да вкарат някой вакуум маркуч някъде.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Lacho » 09 Юни 2010, 9:14

Проблема 100% е сигурно, че не е от махането на клапите, на колегата pacific като ги махнахме и заедно с това почистихме ЕГР-а(който беше изолиран незнайно защо) сменихме уплътненията на колектора и каза, че колата му върви по леко, става въпрос за 525дА, даже е хубаво да се сменят всички вкууми под колектора както и фланеца за антифриза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от LUCIFER'S » 09 Юни 2010, 9:24

Elesar74 написа:... Колата ми е на 270 000 км, върви като разпрана и спя с спокойно с клапите на колектора, въобще даже не ги мисля.


незнам колко ти е "спокоен съня" като караш с парчета желязо в колектора, които доказано правят проблем..., но трябва и да си чувал за максимата, " че смелостта понякога е в следствие на глупостта".... както и в твоя случай...карай с клапите и се моли дано не издрънчи мотора.

http://www.youtube.com/watch?v=1gBDLzhX ... re=related
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от nightdriver » 09 Юни 2010, 11:55

...пеперудите са опасни и при първи удобен момент ги махайте ! Тука един познат изрева с е-60 530д за 8000 евро ремонт на двигател , заради една пеперуда и хем при този модел , диаметъра на оста е по-голям ! Тука тази интервенция се прави и от БМВ - премахането им !
Аз моите ги махнах миналата година , бяха си здрави , но имаше леко омасляване около тях , значи луфт и начлото на края ! На местото на дупките завих 5мм болтчета , резбата намазана с антивибрационно лепило като преди това пуснах метчик и така !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Elesar74 » 09 Юни 2010, 13:47

LUCIFER'S написа:
Elesar74 написа:... Колата ми е на 270 000 км, върви като разпрана и спя с спокойно с клапите на колектора, въобще даже не ги мисля.


незнам колко ти е "спокоен съня" като караш с парчета желязо в колектора, които доказано правят проблем..., но трябва и да си чувал за максимата, " че смелостта понякога е в следствие на глупостта".... както и в твоя случай...карай с клапите и се моли дано не издрънчи мотора.

http://www.youtube.com/watch?v=1gBDLzhX ... re=related


Колега, благодаря ти за "добрите думи", очаквах подобна реакция, която на мене едни други неща ми говори, ма нейсе, няма да правя въпрос от това. Всеки има глава на раменете и може да взема сам решения. Не го мисли моя мотор, ако се счупи, пари от тебе няма да взема за да го оправя. Тъй че, остави това на моите грижи. Аз продължавам да спя спокойно, ти раздавай мъдрост.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от boris_m » 09 Юни 2010, 18:58

Нещо загрубяха нещата в дискусията и реших, че сега е времето да се консултирам за още един проблем свързан (може би) с пеперудките като ви отвлека вниманието. :) Моята е 530Д автомат от 2003 година и си я купих с махнати 'пеперудки'. Та при скорост около 90-95 км в час / около 1500 оборота ако я пусна без газ започва едно бясно сменяне на предавки - една надолу, една нагоре и съответно оборотите нагоре-надолу...Мислите ли, че причината може да е именно в тези клапани 'пеперудки'? А, и да добавя, че при маалко по-ниски, съответно по-високи обороти нещата се нормализират :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от mad_presley » 09 Юни 2010, 19:39

Не съм видял никой да се заяжда с някого, така че темата си върви в добрия тон :D
Всеки си е свободен да избира съдбата на колата си, така че който иска да експериментира, нека си кара с пеперудки, който слуша предписанията на инженерите от BMW ги маха, преди да е станал мармалад (защото точно мармалад става, виждал съм го с очите си на един прятел, дето и 6-те пеперуди бяха засмукани).

Относно въпросът ти за превключването на предавки, нормално е и това се случва само по баир надолу, когато си пуснал колата без газ. Идва момент, в който се движиш точно на ръба за превключване и кутията се ошашква. Просто намали малко скороста или я вдигни малко и ще се оправи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от boris_m » 09 Юни 2010, 19:57

Благодарности за 'светкавичния' отговор. Признавам си, че се поуспокоих :) Що се касае до пеперудите, моите са махната, както споменах и въпреки, че не е бил мой избора, абсолютно го подкрепям :yes: :yes: :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 3.06.2010
Пол: Мъж

Re: Re:

Мнение от Ninov » 10 Юни 2010, 15:24

LUCIFER'S написа:
Ninov написа:
d0berman написа:Няма ли някой, който ги е махнал тия клапи да каже има ли промяна.


Днес махнах омразните клапи/530 D/.Въпреки твърденията,че не се отразява на мощността т.е. няма никаква разлика в поведението на колата,мога отговорно да кажа,че не е вярно.Колата "умря" в малките обороти и чак след 3000 об. се случва нещо.Аз,колеги,мисля да си купя нов колектор,щото тия "нещица" явно имат смисъл,и не са ги сложили случайно..


Аз пък ще ти кажа, че няма нищо общо с премахнатите клапи.... провери си всичко дали е сглобено както трябва, вакум маркучетата, буксата отзад колектора на датчика и вакума на АГРа и т.н. закачи колата за диагностика. За сведение моята е ръчка и изобщо колектора е без клапи и този мотор с К&N филтър трябва още от 1500об да дърпа злобно...

Това е проблема клапите ги махнаха хора които са грамотни и работйат само БМВ освен това автомата започна да вклучва на по високи обороти ако имате нйакаква идейа сн
те бада благодарен да споделите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Re:

Мнение от mad_presley » 10 Юни 2010, 20:57

Ninov написа:Това е проблема клапите ги махнаха хора които са грамотни и работйат само БМВ освен това автомата започна да вклучва на по високи обороти ако имате нйакаква идейа сн
те бада благодарен да споделите
;)
Или си внушаваш или сменяй майсторите. Другия вариант е, от всички хора по света, а те не са никак малко, които са ги махнали, ти да си уникален и при теб да има проблем, което ужасно ме съмнява.

Нали първо колата беше "умряла" и тръгвала над 3000 оборота, сега пък казваш, че автомата ти превключва на по-високи обороти :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 3.06.2010
Пол: Мъж

Re: Re:

Мнение от Ninov » 14 Юни 2010, 21:28

mad_presley написа:
Ninov написа:Това е проблема клапите ги махнаха хора които са грамотни и работйат само БМВ освен това автомата започна да вклучва на по високи обороти ако имате нйакаква идейа сн
те бада благодарен да споделите
;)
Или си внушаваш или сменяй майсторите. Другия вариант е, от всички хора по света, а те не са никак малко, които са ги махнали, ти да си уникален и при теб да има проблем, което ужасно ме съмнява.

Нали първо колата беше "умряла" и тръгвала над 3000 оборота, сега пък казваш, че автомата ти превключва на по-високи обороти :dunno:

колата варви сурер без клапи един датчик не беше включен не намирам разлика без клапи

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Lacho » 28 Юни 2010, 16:00

Айде и мойте пеперудки излетяха към кофата, и засега не намирам никаква промяна в поведението на колата, като свалих колектора не видях да има нещо нередно, даже самите клапи все още си бяха чисти след миналогодишното пролетно почистване на ЕГР, колектор и клапи. Ето как изглежда колектора след кастрацията :mhihi:

Изображение

Uploaded with ImageShack.us

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от joropc » 28 Юни 2010, 16:44

nightdriver написа:... Тука един познат изрева с е-60 530д .....

Ако става въпрос за двигателя с 218 коня, той пеперуди НЯМА.Или поне моя на Е53(Х5) нямаше.Не казвам, че са свалени, а просто никога не е имало.Свалихме колектора с цел да ги махаме,
а тях.......ги няма. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от LUCIFER'S » 28 Юни 2010, 17:24

joropc написа:
nightdriver написа:... Тука един познат изрева с е-60 530д .....

Ако става въпрос за двигателя с 218 коня, той пеперуди НЯМА.Или поне моя на Е53(Х5) нямаше.Не казвам, че са свалени, а просто никога не е имало.Свалихме колектора с цел да ги махаме,
а тях.......ги няма. ;)


Е60 имат но при е53 мотора е без клапи :wave:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook