Климатроник-Сензор външна температура
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Nasic написа:...А за подгрева на огледалата и пръскалките .... май външния върши работата.
Не играе роля. Подгревът на пръскалките и страничните огледала се включва когато пуснеш размразяване на предно стъкло.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Климатроник-Сензор външна температура
georgieva написа:sean-john написа:Да има масло в компресора и когато се сменя фреона е хубаво и маслото да се смени.
е как става това?
Ами като отидеш да ти сменят фреона там трябва да ти сменят и маслото... аз незнам как става това просто знам,че се сменя

А по темата... дали играе роля външния сензор за климатика... ДА! играе роля... аз лично съм изпадал в следната ситуация(вярно пуснал съм парното на топло,а не климатика на студено,но не мисля,че има разлика...

Пуснал съм парното на ~24 градуса на Автоматичен режим... датчик външна температура показва +10C силата на струята въздух в купето е слаба,може би 4-5 чертички... минавам през 1 дупка и на БЦ-то започва да показва -30 (датчика ми явно има заголена жица или слаба връзка,незнам точно) и автоматично струята горещ въздух започва да духа на най-силна степен....
- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Според мен за да работи климатика той се нуждае от две стойности,външна и вътрешна температура.Първо за да не замръзва,и второ за икономия.Ако навън е 16 градуса,и ти му зададеш отвътре толкова,според мен няма да се включи компресора,ами само ще вкара въздух отвън.Ако на колегата му е заминал единия датчик,може и да се бърка цялата работа.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Dodo 155 написа:Nasic написа:...А за подгрева на огледалата и пръскалките .... май външния върши работата.
Не играе роля. Подгревът на пръскалките и страничните огледала се включва когато пуснеш размразяване на предно стъкло.
Да да ама не


- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Колеги, сложих днес термистор 4,7 Khom и започна много бавно да сваля темп. също днес сложихме на една Е34 и от раз показа темп. навън. Дали не съм сложил правилния ?
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Климатроник-Сензор външна температура
georgieva написа:sean-john написа:Да има масло в компресора и когато се сменя фреона е хубаво и маслото да се смени.
е как става това?
това става с изсмукване на фреона заедно с маслото ... от стенд за зареждане на автомобилни климатични системи, съответно вакумиране, тестване на системата, дозиране на количество фреон (грама... ) и сътветно и масло (млл... )
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- kudo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 24.07.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 3,0D
- Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Мисля ,че сензора за външна тем.няма нищо общо с климатици и темподобни щуротии.Климата не взема инфо от него!
- georgieva
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 13.03.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Жена
- Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11
Re: Климатроник-Сензор външна температура
kudo написа:Мисля ,че сензора за външна тем.няма нищо общо с климатици и темподобни щуротии.Климата не взема инфо от него!
аз предлагам на тези, които им работят АЦтата, да си разкачат сензора и да видят дали АЦто им ще работи и дали ще работи както трябва разбирасе и след това да напише тук, подробно "научен" доклад от - до как е минал експеримента и така тези които, искат да знаят и тръгнат да четат в тази тема... да не четат 5 страници с догатки и свободни съчинения
LUCIFER'S написа:georgieva написа:sean-john написа:Да има масло в компресора и когато се сменя фреона е хубаво и маслото да се смени.
е как става това?
това става с изсмукване на фреона заедно с маслото ... от стенд за зареждане на автомобилни климатични системи, съответно вакумиране, тестване на системата, дозиране на количество фреон (грама... ) и сътветно и масло (млл... )
Аз съм от Русе, някой знае ли къде тук има такъв сервиз, (аз знам няколко и всичките са само за допълване с фреон, с подвижно уредче с 2 барометара и една ботилка навързани с няколко маркучета) за да отида да питам колко ще ми струва това нещо. А ако ли няма в Русе такъв сервиз, някои запознат с цените да ми каже какви пари да си нося като тръгвам на патешествие из България да си оправям този проблем (най вероятно към варна за да го комбинирам с плажа :П предполагам там няма начин да е като в "село" Русе
(олелее бях написала България с малка буква


- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Климатроник-Сензор външна температура
kudo написа:Мисля ,че сензора за външна тем.няма нищо общо с климатици и темподобни щуротии.Климата не взема инфо от него!
А от къде ?

има една вероятност в интелигентните коли при проблем с датчик външна Т, да се черпи инфо от температурата, на входящия въздух в мотора, но не е сигурно...

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
Re: Климатроник-Сензор външна температура
LUCIFER'S написа:kudo написа:Мисля ,че сензора за външна тем.няма нищо общо с климатици и темподобни щуротии.Климата не взема инфо от него!
А от къде ?
има една вероятност в интелигентните коли при проблем с датчик външна Т, да се черпи инфо от температурата, на входящия въздух в мотора, но не е сигурно...
От сензора в купето, който е в модула за управление на климатика в колата.
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Здравейте!
Да споделя малко челен опит от вчера, пък може на някой да му е от полза. Колата - Е39 525tds, 1996 г. Проблемът беше именно сензорът за външна температура и по-скоро липсата му и показание на -40 градуса по целзий на таблото. На пръв поглед климатроникът си работеше нормално и си духаше хладно, но ми направи впечатление, че ел. перката се палеше за по 30-40 секунди на бързата си скорост, почиваше си 10-15 секунди и пак газ. Вътре в колата нещата изглеждаха нормално и посоките на духането бяха зададени на "Auto". След поставяне на терморезистор (4.7 кОм, защото такъв имаше в магазина) или термистор, или който както и да го нарича на мястото на оригиналния датчик, на таблото продължи да показва -40 градуса. Тъй като и преди съм се борил с този датчик, дадох на късо за малко двата проводника и на таблото изписа +50 градуса и след махане на късото започна да показва +30.5 градуса. Това не е съвсем точно, защото стойността на този термистор не е 5 кОм, но все пак е нещо.
Изненадата обаче бе, когато установих, че при включен климатроник ел. перката отпред започна да си работи на бавната степен, както би трябвало да бъде и бързата не се включваше повече. Не мога да се сетя защо има връзка, но е факт. Другото е, че духането в краката стана и то студено при "Auto" бутон натиснат, а преди това не беше така.
Изводът от цялата работа е, че тея коли гледат 1000 неща и правят още 1000 въз основа на това дето го виждат, а това значи, че всички дертове, които се появяват трябва да се отстраняват своевременно, за да НЕ изпадаме после в чуденки кое, как и защо.
Да споделя малко челен опит от вчера, пък може на някой да му е от полза. Колата - Е39 525tds, 1996 г. Проблемът беше именно сензорът за външна температура и по-скоро липсата му и показание на -40 градуса по целзий на таблото. На пръв поглед климатроникът си работеше нормално и си духаше хладно, но ми направи впечатление, че ел. перката се палеше за по 30-40 секунди на бързата си скорост, почиваше си 10-15 секунди и пак газ. Вътре в колата нещата изглеждаха нормално и посоките на духането бяха зададени на "Auto". След поставяне на терморезистор (4.7 кОм, защото такъв имаше в магазина) или термистор, или който както и да го нарича на мястото на оригиналния датчик, на таблото продължи да показва -40 градуса. Тъй като и преди съм се борил с този датчик, дадох на късо за малко двата проводника и на таблото изписа +50 градуса и след махане на късото започна да показва +30.5 градуса. Това не е съвсем точно, защото стойността на този термистор не е 5 кОм, но все пак е нещо.
Изненадата обаче бе, когато установих, че при включен климатроник ел. перката отпред започна да си работи на бавната степен, както би трябвало да бъде и бързата не се включваше повече. Не мога да се сетя защо има връзка, но е факт. Другото е, че духането в краката стана и то студено при "Auto" бутон натиснат, а преди това не беше така.
Изводът от цялата работа е, че тея коли гледат 1000 неща и правят още 1000 въз основа на това дето го виждат, а това значи, че всички дертове, които се появяват трябва да се отстраняват своевременно, за да НЕ изпадаме после в чуденки кое, как и защо.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Климатроник-Сензор външна температура
georgieva написа:kudo написа:Мисля ,че сензора за външна тем.няма нищо общо с климатици и темподобни щуротии.Климата не взема инфо от него!
аз предлагам на тези, които им работят АЦтата, да си разкачат сензора и да видят дали АЦто им ще работи и дали ще работи както трябва разбирасе и след това да напише тук, подробно "научен" доклад от - до как е минал експеримента и така тези които, искат да знаят и тръгнат да четат в тази тема... да не четат 5 страници с догатки и свободни съчиненияLUCIFER'S написа:georgieva написа:sean-john написа:Да има масло в компресора и когато се сменя фреона е хубаво и маслото да се смени.
е как става това?
това става с изсмукване на фреона заедно с маслото ... от стенд за зареждане на автомобилни климатични системи, съответно вакумиране, тестване на системата, дозиране на количество фреон (грама... ) и сътветно и масло (млл... )
Аз съм от Русе, някой знае ли къде тук има такъв сервиз, (аз знам няколко и всичките са само за допълване с фреон, с подвижно уредче с 2 барометара и една ботилка навързани с няколко маркучета) за да отида да питам колко ще ми струва това нещо. А ако ли няма в Русе такъв сервиз, някои запознат с цените да ми каже какви пари да си нося като тръгвам на патешествие из България да си оправям този проблем (най вероятно към варна за да го комбинирам с плажа :П предполагам там няма начин да е като в "село" Русе
(олелее бях написала България с малка буква![]()
)
В ,,село'' Русе отиваш там където едно време до КАТ бяха масларите, има едно момче Йонко, който от има няма 15 години се занимава с автоклиматици и готово. Машината е ,,специална'' дозира сама маслото и дава бележка даже Парите са към 80 лв. защото фреона навсякъде има една и съща цена
Доколкото до хората с двата манометъра, аз сам заредих два климатика на БМВ, даже без кантарче, само по манометри.
- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Колеги, ще се включа с моя проблем тук, за да не отварям ненужно друга тема, а и проблемът ми мисля че е свързан. Днес за втори път откакто имам колата ми се случи климатроникът да не спре да работи след като го изключа от копчето, дори и след като изгася колата и извадя ключа. Първият път беше преди време. Искам да подчертая изрично, че и двата пъти това ми се случва след пускане на духалката на предното стъкло 2-3 пъти подред, защото се запотяваше. Ако не ползвам духалката на предното стъкло, не се случва това. Въпреки че много пъти съм пускал духалката на предното стъкло защото се запотява при по-лошо време, този проблем се случва само след многократно пускане по време на едно каране, или при по-дълго духане на духалката на предното стъкло. Като спра климатроника от копчето, духа само на краката и отзад, като го пусна от копчето духа на каквато настройка му сложиш - в краката, в тялото и т.н. Но като го пусна от копчето, духа на максимална степен, независимо на каква сила му дам да духа. Като изгася колата и извадя ключа пак си духа само в краката, но леко, и не спира.
Значи четох някъде преди време, че това духане е с цел да се уравновеси по някакъв начин външната и вътрешната температура, затова и писах в тази тема. Първия път когато ми се случи, бях учуден, но си духа около 15 минути и спря. Сега обаче не иска да спре само, какъв може да е проблемът?
Има ли някаква поредица от натискане на копчета, които могат да спрат климатроника 
Всъщност нормално ли е всичко това, или е индикация за проблем
Значи четох някъде преди време, че това духане е с цел да се уравновеси по някакъв начин външната и вътрешната температура, затова и писах в тази тема. Първия път когато ми се случи, бях учуден, но си духа около 15 минути и спря. Сега обаче не иска да спре само, какъв може да е проблемът?


Всъщност нормално ли е всичко това, или е индикация за проблем

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Според мен проблема ти е в тъй наречения таралеж, който отговаря за управлението на мотора на парното.
- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Климатроник-Сензор външна температура
Retrofit написа:Според мен проблема ти е в тъй наречения таралеж, който отговаря за управлението на мотора на парното.
Първото, което ми мина през акъла беше прословутият таралеж, но нямам разлика в топлината на духания въздух през клапаните. При проблем с таралежа в средата духа топло, а отстрани студено, това при мен го няма. Освен това мисля че таралежът дава постоянно симптоми, докато при мен проблемът е САМО когато ползвам по-продължително духалката за предното стъкло

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани