E39 520i тресе докато е студена

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 9.07.2015

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от iliqnzahariev » 24 Сеп 2015, 15:53

Здравейте колеги. Изчетох темата кято сте написали. Имам почти същия проблем. Колата е Е39 520 2-ен ванос. Сутрин веднага след като запаля, минава 30 секунди и колата започва да тресе. Тресенето е доста силно изразено и губи мощност. След като загрее я изгасям,паля и всичко си идва на място.
На другата сутрин или пак ще тресе или след като запаля чувам повдигач или клапан да чука. ТОГАВА не тресе! Смених прословутия клапан картерни газове и всички тръбички към него но колата пак си тресе или чука повдигач и това е!!! Пак казвам че се съмнявам за хидравличен повдигач или клапан! Вие какво мислите ? Моля за съвет. Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от insane_v » 12 Дек 2015, 14:23

iliqnzahariev написа:Здравейте колеги. Изчетох темата кято сте написали. Имам почти същия проблем. Колата е Е39 520 2-ен ванос. Сутрин веднага след като запаля, минава 30 секунди и колата започва да тресе. Тресенето е доста силно изразено и губи мощност. След като загрее я изгасям,паля и всичко си идва на място.
На другата сутрин или пак ще тресе или след като запаля чувам повдигач или клапан да чука. ТОГАВА не тресе! Смених прословутия клапан картерни газове и всички тръбички към него но колата пак си тресе или чука повдигач и това е!!! Пак казвам че се съмнявам за хидравличен повдигач или клапан! Вие какво мислите ? Моля за съвет. Благодаря.


Някакво развитие по твоя проблем, колега?
И аз се боря с едни мисфайъри на М54Б30 в момента. Прави ми ги рядко и то само като е студено.
До момента съм сменил доста неща:
- Смених свещи и лули, бобините са гледани на осцилоскоп и диагностика твърди, че са си наред. Ламбда сондите също били наред и не записват никакви грешки. Разменях бобините и нищо не хванах. Дава ми мисфайъри на различни цилиндри, но най-често на 6ти, без значение от това коя бобина къде съм сложил.
- Смених всичката карантия по картерната вентилация.
- Смених гарнитурите на капака на клапаните (заради течове).
- Смених дросела и дебитомера (заради друг проблем)
- проверявал съм за течове и загуба на вакуум - не намерих нищо съмнително.
- мерил съм компресията на студен мотор (винаги се мери на студен мотор!) и ми даде между 10,3 и 10,5 на всички цилиндри. По спецификация я дават 10,2 :dunno:
- Чистил съм стъпковото моторче няколко пъти.
- Слагах присадки на бензина да си почистя дюзите - също без никакъв ефект.

Иначе колата си върви отлично. Има страхотна динамика. Понеже не съм карал друга подобна, няма как да кажа със сигурност, но си замервах ускорението и вдигнах от 0 до 100 за 8 секунди, а по книга я дават 7,4 за автомат и 4х4. По това съдя, че мотора си е в отлично състояние. Единствено тия мисфайъри ме дразнят и не мога да намеря причината. Проблема е и в това, че се появяват само като е студено и то не винаги и затова е трудно да се хване проблема. Не мога да разбера кое от нещата по-горе е повлияло положително и кое е било без никакъв ефект.

В момента колата е "под ножа".

1. Правя ревизия на главата и клапаните. Всички клапани ще се припаснат. Надявам се да излезе, че някой клапан ще е "течал" и от това проблема да се реши.

2. Проверихме повдигачите и изглеждат наред. Никога не са ми тракали. Всичките са твърди и дори като ги извадя не мога да ги стисна да им изкарам маслото. Иначе буталцата им се въртят свободно настрани. По това съдя, че клапаните не са се "спекли", а просто са си като нови и клапанчетата държат и затова не мога да ги стисна.

3. Взел съм и един комплект о-пръстени за ваносите, че сигурно вече са спечени. Все пак мотора е вече на 230к, а тия о-пръстени май само първите 30к държали здраво и от там нататък се броят за "пътници".

4. Като съм отворил мотора, реших да сменя и веригите заедно с обтегачите и плъзгачите. Поне ще знам, че мотора ми е обслужен напълно и ще си карам спокойно след това.

5. Профилактично ще сменя и гарнитурите на смукателния колектор и отново ще сменя и гарнитурите на капака на клапаните.

* Като махнахме главата с изненада видях, че дори хониговката на цилиндрите още се вижда и цилиндрите нямат никакво ръбче в горния край. Това означава, че мотора наистина е много запазен, макар че колата идва от Италия. Явно автомата наистина пази много добре мотора дори и при по-спортно каране. Също така мотора беше и учудващо чист и нямаше никакви отлагания, което може би се дължи и на това, че откакто я имам (2+ години) си сменям маслото на 7-9к (сменям го веднага щом цвета му започне да не ми харесва и вискозитета му се промени чувствително) и карам само с хубави масла.

Тия дни колата ще е готова и ще видим дали проблема ще се реши. Ако не, следващия "заподозрян" ще са повдигачите. Както е писал по-рано колегата, това че изглеждат отлично и никога не са тракали, не е гаранция, че са наред.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.10.2015
Пол: Мъж
Кара: е39 520i touring/Mercedes CLK200

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от R.Rafailov » 18 Окт 2016, 11:54

Колеги, включвам се и аз с подобен проблем. Колата е 520 М52, с ГИ, когато я запаля сутрин работи нормално ако не пипам педала на газта, при най-малкия опит за подаване на газ и потегляне губи мощност и обороти. Ако не върна педла започва да припуква и да кюфка. След като позагрее се оправя. Проблема не зависи от външната температура, не записва грешки, клапана ка картерната вентишация е махнат, сипвах и добавки ефект няма. Оборотите стоят стабилно и мотора работи равномерно ако не се подава газ.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от kokok0 » 17 Ное 2016, 22:15

Здравейте, и аз се включвам с подобно събитие. Колата е е46 330xi с ГИ, автомат. При студен старт, пали от половин оборот - супер бързо.
Заработва съвсем нормално, след около 5-10 сек. започва да тресе и за около 15-30 сек. направо се клати цялата кола. Когато подам газ,
се изчиства, форсира се съвсем нормално, но пусна ли педала прекъсва. Не гасне. От време на време записва грешка мисфайър на рандъм цилиндри.
След около 20-30 сек. се нормализира и заработва като часовник. Колата върви безупречно както на газ така и на бензин. Пали безпроблемно,
харчи нормално. Понякога при студен старт се чува прицъкване на повдигач. При топъл старт - няма проблем.
Сякаш зимата се изостря този проблем. Лятото има сутрини, в които не се усеща въобще такъв проблем.

Ако някой е стигнал до нещо ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от bioz » 17 Ное 2016, 23:03

kokok0 написа:Здравейте, и аз се включвам с подобно събитие. Колата е е46 330xi с ГИ, автомат. При студен старт, пали от половин оборот - супер бързо.
Заработва съвсем нормално, след около 5-10 сек. започва да тресе и за около 15-30 сек. направо се клати цялата кола. Когато подам газ,
се изчиства, форсира се съвсем нормално, но пусна ли педала прекъсва. Не гасне. От време на време записва грешка мисфайър на рандъм цилиндри.
След около 20-30 сек. се нормализира и заработва като часовник. Колата върви безупречно както на газ така и на бензин. Пали безпроблемно,
харчи нормално. Понякога при студен старт се чува прицъкване на повдигач. При топъл старт - няма проблем.
Сякаш зимата се изостря този проблем. Лятото има сутрини, в които не се усеща въобще такъв проблем.

Ако някой е стигнал до нещо ...


Само диагностика ще ти каже, иначе може да е от инжектори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: E39 520i тресе докато е студена

Мнение от kokok0 » 18 Ное 2016, 6:53

Ето и от днес грешките . За трети път едни и същи в рамките на 1 месец.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook