Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 3.04.2008
Местоположение: Варна

Мнение от pigeon » 01 Ное 2008, 20:30

Длъжен съм да се извиня на колегата "badsharki ", пусто недоглеждане от моя страна!!!
А относно от това дали някой има симптоми които да доведат до смяна на Клапана за картерни газове......трудно е да се определи, винаги ще има мнения "ЗА" и "Против" , но все пак който има средства е хубаво да го направи, аз доколкото си го обяснявам този клапан е нещо като "филтър", "сепаратор", и може би още нещо, което ме навежда на мисълта, че като всички останали подобни части по колата се сменят периодично така и този клапан ! ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 02 Ное 2008, 21:55

При мен има симптоми 1,3,4 и 5. това изсъскване като загася двигателя направо ме хвъляше в дълбоки размисли всеки път...изсъскването при падаване на газ на ниски обороти също...а харча на масло...по цели нощи не съм спал. Утре отивам да купя всичко и да го сменя, единствено ме притеснява, че колата е така откакто я купих, а не се знае от кога е задръстен тоя клапан. А и от доста време като загрее колата след продължително каране определено се чува потропване като от клапан или повдигач. Дано утре се оправи всичко...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 02 Ное 2008, 22:12

Joro_Paveto написа:........... А и от доста време като загрее колата след продължително каране определено се чува потропване като от клапан или повдигач. Дано утре се оправи всичко...

да това не съм го описал ,но и то ще изчезне и при мен потропваше и изчезна ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 03 Ное 2008, 14:19

Айде и аз го смених.Цената на целият компкет (клапан + маркучи):

ИзображениеИзображение
Както си и знаех, цялата работа за мен си беше просто да съм в джаза :mhihi: Колата си върви, както си вървеше и преди смяната.
Старият ми клапан си е в перфектно здраве:
Изображение

Изображение

Иначе, цялата работа ми отне точно 25мин и не знам кои ще са тези, които да искат да свалят колекторите, за да го сменят :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 449
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 520i

Мнение от Dozo » 03 Ное 2008, 15:58

Цялата работа със свалянето на колектора е оправдание да ти съдерат кожата. :D
Всеки има значение,иначе никой няма значение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 03 Ное 2008, 19:11

Аз все си мисля, че този клапан ако се избуши, колата ще стане самолет :mhihi:
Принципно, това е заради екологичните изисквания и ти вкарва картерните газове в колекторите за изгаряне.Това не води до нищо друго, освен до спъване на колата и задръстване на дюзите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комерсиални БМВ-та...

Мнение от lakmus » 04 Ное 2008, 11:55

А аз ако искам да сменя този клапан и маркучите, кои от всичките макучи да сменя??? Или всички .... ?

Става дума за М52ТУ
Дали ще трябва да се свалят колекторите ???

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 04 Ное 2008, 20:07

Номер 2 и номер 4 бяха при моята, при теб гледам, че има още един маркуч (№6 и №3), а и капана не е като на по-старите.Не знам при теб дали наистина няма да се наложи сваляне на колекторите, защото разликата е доста голяма.

Най-добре си вземи всички маркучи, защото старите ти вече са се опекли и еори да не са скъсани, има голяма вероятност да се скъсат при демонтажа ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 3.04.2008
Местоположение: Варна

Мнение от pigeon » 04 Ное 2008, 21:32

Ако някой знае точното действие на този клапан да вземе да обясни, защото колегата "mad_presley" е описал че едната функция му е да доизгаря картерните газове, но маркуча който идва от Вануса и влиза в клапана за какво е???А и на мене ми се струва че долната част от същия клапан е нещо като сепаратор!!!???Ако е така малко се объркват обясненията каква точно му е функцията, ако някой колега е по на "Ти" с двигателите да обясни, ще му бъдем много благодарни ! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 04 Ное 2008, 21:54

Ами това е клапан (мембрана), който се отваря при определено налягане на картерните газове и ги пуска в смукателния колектор.Това отдолу е точно сепаратор.Там се отлага кондензиралия каререн газ и в горивната система влизат уж само чисти пари.
Защо отива във ваноса обаче не знам.Предполагам е с цел изравняване на налягането в картера и капака на разпределителния вал, но не съм сигурен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 04 Ное 2008, 22:56

Вчера сутинта го смених - засмукващия звук при рязко подаване на газ в ниските обороти си остана, изсъскването 2-3сек след като изгася двигателя също си остана. Разликите, които усетих и видях са следните - преди, когато отворех капачката за наливане на маслото двигателя почти не променяше работата си, сега след смяната на клапана, като махна капачката - двигателя изгасва почти веднага. Започна да работи по-тихо, а леките претрисания на загрят мотор изчезнаха, потропването на клапан или повдигач също изчезна...а от ауспухът не се носи гадната тежка миризма на масло и изгорели газове. Имаше и едно давене при потегляне, което също изчезна. Но най-изразената разлика е, че гасне при отворена капачка на малслото - в Е36 подфорума имаше цялата тема какво трябва да се случва и така и никой не каза дали да гасне или да работи или да работи неравномерно и какви са причините за трите случая- е отговорът при изправен клапан на картерните газове, при отваряне на капачката на маслото двигателя изгасва.
Двата маркуча бяха в много добро състояние, имаше лек нагар по стените, но като цяло сечението не беше стеснено, даже в първия момент мислех, че съм се прецакал, че се набутах да купувам нови...но пък после осъзнах, че и малкото глеч и лайна от тези маркучи, ще отидат в новия клапан.
Като цяло само положителни неща от смяната и парите дадени за частите си заслужават.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 04 Ное 2008, 23:21

Joro_Paveto написа:Но най-изразената разлика е, че гасне при отворена капачка на малслото...

Ето я причината, маркуча да влиза във ваноса ;)
За съскането, погледна ли дали не ти е била напукана втулата към колектора. №3 от схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=11

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 05 Ное 2008, 6:58

И аз исках да сменя дая втула, понеже е гумена и сигурно и тя си заминава, но в дару я нямаха като купувах другите части. :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 05 Ное 2008, 19:34

badsharki написа:И аз исках да сменя дая втула, понеже е гумена и сигурно и тя си заминава, но в дару я нямаха като купувах другите части. :(

И аз по същата причина не я купих, а сега ме е яд, че не я поръчах за 3 дни щеше да дойде и да я сменя...но при следващото ходене ще я поръчам.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 08 Ное 2008, 1:41

колеги здравейте.
карам 525 тдс-ка и реших да си сменя филтъра на турбото обаче се оказа при мен че не е точно филтър на турбото, а се води филтър на картерните газове, това да не е същия този клапан.
ако не е възможно ли е да ми покажете на картинка от realoem.com къде точно се намира това животно :)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook