Виско или ел. перка е по-добре ...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- yordanzhelev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 9.09.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525tds '98
- Мечтае да кара: F16
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Благодаря, по-късно ще ида да погледам, да видим какво ще установя 

- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Пичове, първо, нямам Е39-ка и второ, колата ми е с 2 вентилатора на ток. Не усещам кога въртят. Веднъж вдигнах капака след бавно каране в горещо време и едната перка гледам се връцка лежерно. Постоях, погледах и по едно време и другата взе за помага и се засилиха. Качих се да направя почетна обиколка на квартала с 50-60 да охлади и тогава да я прибера в гаража и 100% няма никаква загуба на тяга. Както си пали джапанките без вентилатор/и, така и със. Охладителната с-ма е перфектно изчислена и си мислех, че тези вентилатори въобще не се включват.
Само за сведение, от моя модел фотомобил няма нито един прегрян двигател. В аудитата знам че "виското" много сгъва мощността. Повече от климатик.
Само за сведение, от моя модел фотомобил няма нито един прегрян двигател. В аудитата знам че "виското" много сгъва мощността. Повече от климатик.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Това за баирите, виското и липсата на турбина, просто изкърти. Моята скромна 350 Nm кола, ви праща много поздрави. Разбирам, че виското работи, като зафучи. По нищо друго не разбирам. Какво вие долавяте, колко осезателно, простете, но незнам за какво говорите. Аз карах 4 месеца колата си без работеща турбина. Знам какво е кола без турбина и да правите такива нелепи сравнения, просто..... Не говорете глупости, че се помнят.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Това за "без турбина" беше малко метафорично, ама карай...
А за всеки, който си мисли, че няма разлика при зацепено и не- виско, има един прост тест с хронометър и даване на газ. И по този въпрос винаги съм готов за залози...
А за всеки, който си мисли, че няма разлика при зацепено и не- виско, има един прост тест с хронометър и даване на газ. И по този въпрос винаги съм готов за залози...

- VanDal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330д
- Мечтае да кара: Е24S
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Хехе, това с камионите с виско беше интересно - значи казваш, че при едни средни 420-440к.с., 12 или 13 литров мотор и някъде около 2200-2300Нм въртящ момент се усеща "включването" на виското?
Съжалавям колега, имам не повече от 100к км на камиони, ама такова нещо не съм видял. Още повече, че там е виско, ама има и един ел.магнитен клапан, който пропуска вълшебната течност в определени моменти и преди двигателя да е достигнал до нужната температура...задълбах, извинявам се - замалко да объркам форума бгмама
Съжалавям колега, имам не повече от 100к км на камиони, ама такова нещо не съм видял. Още повече, че там е виско, ама има и един ел.магнитен клапан, който пропуска вълшебната течност в определени моменти и преди двигателя да е достигнал до нужната температура...задълбах, извинявам се - замалко да объркам форума бгмама

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Сетих се, имаше една приказка за принцесата и граховото зърно... Иначе продължавам да хрупам пуканки 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Никъде не съм цитирал на какви конски сили, въртящ момент или кубатура се усеща работата на виското при камионите, нито пък съм цитирал марки камиони, но в крайна сметка няма значение.
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Z3Ro* написа:Никъде не съм цитирал на какви конски сили, въртящ момент или кубатура се усеща работата на виското при камионите, нито пък съм цитирал марки камиони, но в крайна сметка няма значение.
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...
Удари едно клипче, колега



Ако сетя тия дни ще пробвам моята, че някакси нереално ми се струва


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- W140_S600_V12
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 16.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
- Мечтае да кара: S65 AMG
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Nickelback написа:Z3Ro* написа:Никъде не съм цитирал на какви конски сили, въртящ момент или кубатура се усеща работата на виското при камионите, нито пък съм цитирал марки камиони, но в крайна сметка няма значение.
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...
Удари едно клипче, колега![]()
0.7 сек до 100 е доста силно твърдение, предполагам ще го обориш достойно
![]()
Ако сетя тия дни ще пробвам моята, че някакси нереално ми се струваАджеба, как ги загрявате тия коли толкоз, че да зафучи виско
Моята, не от загряване зацепваше виското. Просто то се беше счупило - само че не както в повечето случаи да не сработва, а обратното беше станало постоянно зацепено на максимум. И като покарах така 1 месец и сега го смених, има осезаема разлика във вървежа и лекотата на развъртане на мотора. който твърди обратното просто не си познава колата щом не може да усети разлика при зацепено и не зацепено виско.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
W140_S600_V12 написа:Nickelback написа:Z3Ro* написа:Никъде не съм цитирал на какви конски сили, въртящ момент или кубатура се усеща работата на виското при камионите, нито пък съм цитирал марки камиони, но в крайна сметка няма значение.
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...
Удари едно клипче, колега![]()
0.7 сек до 100 е доста силно твърдение, предполагам ще го обориш достойно
![]()
Ако сетя тия дни ще пробвам моята, че някакси нереално ми се струваАджеба, как ги загрявате тия коли толкоз, че да зафучи виско
Моята, не от загряване зацепваше виското. Просто то се беше счупило - само че не както в повечето случаи да не сработва, а обратното беше станало постоянно зацепено на максимум. И като покарах така 1 месец и сега го смених, има осезаема разлика във вървежа и лекотата на развъртане на мотора. който твърди обратното просто не си познава колата щом не може да усети разлика при зацепено и не зацепено виско.
Дали?




Моята теория е, че като се разбучи и получавате адския акустичен дискомфорт и си викате - "Глей ся от това виско тая кола как се мъчи". И някакси по тоя начин се оправдава нещо, незнайно какво


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
За мен този спор е безсмислен...
Виското върти ли се от мотора - да! При зацепено виско усилието по-голямо ли е - да! Аз не виждам какво има за оборване
Не знам дали с ел.перка е по-добре, но също така факт е, че когато се търси пърформънс, ел.перките се предпочитат от хората с мозъците. Аз вече не участвам в тоя спор, лека на всички!
Виското върти ли се от мотора - да! При зацепено виско усилието по-голямо ли е - да! Аз не виждам какво има за оборване

Не знам дали с ел.перка е по-добре, но също така факт е, че когато се търси пърформънс, ел.перките се предпочитат от хората с мозъците. Аз вече не участвам в тоя спор, лека на всички!
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Z3Ro* написа:За мен този спор е безсмислен...
Виското върти ли се от мотора - да! При зацепено виско усилието по-голямо ли е - да! Аз не виждам какво има за оборване![]()
Не знам дали с ел.перка е по-добре, но също така факт е, че когато се търси пърформънс, ел.перките се предпочитат от хората с мозъците. Аз вече не участвам в тоя спор, лека на всички!
То че се върти, да, върти се. Да, товари.Въпроса колко процента повече е натоварен двигателя... Щото евентуалмо тия 2-3% дето ги усеща някой уж, не прави 0.7 сек. до 100. Накрая изкарахме тия в Мюнхен безмозъчни, и ни лъжат че са им перформънс М моторите. А бе лафче да върви

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
gentata написа:За виското незнам колко от мощността отнема за да се върти с едни 2-3000 об./мин. но ако се сложи един електрически вентилатор и на него му трябва ток че да се върти. За вентилатор с мощност 600W трябва да му се осигури ток 50A на 12V. Този ток ще се черпи от генератора, съответно ще се увеличи съпротивителния момент при въртенето на генератора. Шайбарта на генератора е значително по-малка от тази на на коляновия вал. Като се има впредвит предавателното отношение излиза че съпротивителния момент приложен към коляновия вал е доста значителен съответно пак има загуба на мощност за да се осигурят тези 50A ток за работата на електрическия вентилатор. Така че и в единия и в другия случай все се отнема от мощността на двигателя въпроса е при кой от вариантите тази мощност е по-малка. Едва ли ще е голяма разликата.
А сайтвете които предлагат performance системите за охлаждане нали трябва да ги продават все пак. Там едва ли ще се намери нещо за плюсовете на другите различни от предлаганите от тях системи, по-скоро ще бъдат споменати само минусите.


- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Махайте виското,пречи бе,Не можем да излетим.
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Nasko_325TD написа:Махайте виското,пречи бе,Не можем да излетим.
Ми то онзи "продавач" хубаво ти каза, че този модел нямали нужда от виско




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани