Виско или ел. перка е по-добре ...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds '98
Мечтае да кара: F16

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от yordanzhelev » 15 Сеп 2013, 12:33

Благодаря, по-късно ще ида да погледам, да видим какво ще установя :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2007

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от andy_forresite » 17 Сеп 2013, 19:18

Пичове, първо, нямам Е39-ка и второ, колата ми е с 2 вентилатора на ток. Не усещам кога въртят. Веднъж вдигнах капака след бавно каране в горещо време и едната перка гледам се връцка лежерно. Постоях, погледах и по едно време и другата взе за помага и се засилиха. Качих се да направя почетна обиколка на квартала с 50-60 да охлади и тогава да я прибера в гаража и 100% няма никаква загуба на тяга. Както си пали джапанките без вентилатор/и, така и със. Охладителната с-ма е перфектно изчислена и си мислех, че тези вентилатори въобще не се включват.
Само за сведение, от моя модел фотомобил няма нито един прегрян двигател. В аудитата знам че "виското" много сгъва мощността. Повече от климатик.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Elesar74 » 17 Сеп 2013, 20:56

Това за баирите, виското и липсата на турбина, просто изкърти. Моята скромна 350 Nm кола, ви праща много поздрави. Разбирам, че виското работи, като зафучи. По нищо друго не разбирам. Какво вие долавяте, колко осезателно, простете, но незнам за какво говорите. Аз карах 4 месеца колата си без работеща турбина. Знам какво е кола без турбина и да правите такива нелепи сравнения, просто..... Не говорете глупости, че се помнят.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Z3Ro* » 17 Сеп 2013, 21:52

Това за "без турбина" беше малко метафорично, ама карай...
А за всеки, който си мисли, че няма разлика при зацепено и не- виско, има един прост тест с хронометър и даване на газ. И по този въпрос винаги съм готов за залози... :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 26.06.2013
Пол: Мъж
Кара: 330д
Мечтае да кара: Е24S

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от VanDal » 17 Сеп 2013, 22:08

Хехе, това с камионите с виско беше интересно - значи казваш, че при едни средни 420-440к.с., 12 или 13 литров мотор и някъде около 2200-2300Нм въртящ момент се усеща "включването" на виското?
Съжалавям колега, имам не повече от 100к км на камиони, ама такова нещо не съм видял. Още повече, че там е виско, ама има и един ел.магнитен клапан, който пропуска вълшебната течност в определени моменти и преди двигателя да е достигнал до нужната температура...задълбах, извинявам се - замалко да объркам форума бгмама :P

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Nickelback » 17 Сеп 2013, 22:15

Сетих се, имаше една приказка за принцесата и граховото зърно... Иначе продължавам да хрупам пуканки :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Z3Ro* » 17 Сеп 2013, 22:47

Никъде не съм цитирал на какви конски сили, въртящ момент или кубатура се усеща работата на виското при камионите, нито пък съм цитирал марки камиони, но в крайна сметка няма значение.
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Nickelback » 17 Сеп 2013, 23:01

Z3Ro* написа:Никъде не съм цитирал на какви конски сили, въртящ момент или кубатура се усеща работата на виското при камионите, нито пък съм цитирал марки камиони, но в крайна сметка няма значение.
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...


Удари едно клипче, колега :yes: :ok: 0.7 сек до 100 е доста силно твърдение, предполагам ще го обориш достойно :roll:
Ако сетя тия дни ще пробвам моята, че някакси нереално ми се струва :roll: Аджеба, как ги загрявате тия коли толкоз, че да зафучи виско :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 16.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
Мечтае да кара: S65 AMG

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от W140_S600_V12 » 17 Сеп 2013, 23:27

Nickelback написа:
Z3Ro* написа:Никъде не съм цитирал на какви конски сили, въртящ момент или кубатура се усеща работата на виското при камионите, нито пък съм цитирал марки камиони, но в крайна сметка няма значение.
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...


Удари едно клипче, колега :yes: :ok: 0.7 сек до 100 е доста силно твърдение, предполагам ще го обориш достойно :roll:
Ако сетя тия дни ще пробвам моята, че някакси нереално ми се струва :roll: Аджеба, как ги загрявате тия коли толкоз, че да зафучи виско :ok:


Моята, не от загряване зацепваше виското. Просто то се беше счупило - само че не както в повечето случаи да не сработва, а обратното беше станало постоянно зацепено на максимум. И като покарах така 1 месец и сега го смених, има осезаема разлика във вървежа и лекотата на развъртане на мотора. който твърди обратното просто не си познава колата щом не може да усети разлика при зацепено и не зацепено виско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Nickelback » 17 Сеп 2013, 23:39

W140_S600_V12 написа:
Nickelback написа:
Z3Ro* написа:Никъде не съм цитирал на какви конски сили, въртящ момент или кубатура се усеща работата на виското при камионите, нито пък съм цитирал марки камиони, но в крайна сметка няма значение.
При е39 разликата до 100 с и без виско от няколко засичания на моята кола с моя хронометър е средно 0.7 секунди при равни други условия...


Удари едно клипче, колега :yes: :ok: 0.7 сек до 100 е доста силно твърдение, предполагам ще го обориш достойно :roll:
Ако сетя тия дни ще пробвам моята, че някакси нереално ми се струва :roll: Аджеба, как ги загрявате тия коли толкоз, че да зафучи виско :ok:


Моята, не от загряване зацепваше виското. Просто то се беше счупило - само че не както в повечето случаи да не сработва, а обратното беше станало постоянно зацепено на максимум. И като покарах така 1 месец и сега го смених, има осезаема разлика във вървежа и лекотата на развъртане на мотора. който твърди обратното просто не си познава колата щом не може да усети разлика при зацепено и не зацепено виско.


Дали? :dunno: Ежедневно помествам един 99-коньов двутонен мъртвец. Със/без виско си е същия спреляк. Никаква разлика. А трябваше да го убива като куче по вашите теории :dunno: А някой сравняваше виското с пуснат климатик :shock: Еми да, точно климатика го убива, но не и виското. Явно е по японска технология това виско и няма общо с тази на Е39 :mhihi:
Моята теория е, че като се разбучи и получавате адския акустичен дискомфорт и си викате - "Глей ся от това виско тая кола как се мъчи". И някакси по тоя начин се оправдава нещо, незнайно какво :dunno: Но това е само хипотеза за сега. Чакам колегата да покаже +0.7сек. до 100 да опровергае системата :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Z3Ro* » 18 Сеп 2013, 0:12

За мен този спор е безсмислен...
Виското върти ли се от мотора - да! При зацепено виско усилието по-голямо ли е - да! Аз не виждам какво има за оборване :dunno:
Не знам дали с ел.перка е по-добре, но също така факт е, че когато се търси пърформънс, ел.перките се предпочитат от хората с мозъците. Аз вече не участвам в тоя спор, лека на всички!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Nickelback » 18 Сеп 2013, 7:22

Z3Ro* написа:За мен този спор е безсмислен...
Виското върти ли се от мотора - да! При зацепено виско усилието по-голямо ли е - да! Аз не виждам какво има за оборване :dunno:
Не знам дали с ел.перка е по-добре, но също така факт е, че когато се търси пърформънс, ел.перките се предпочитат от хората с мозъците. Аз вече не участвам в тоя спор, лека на всички!


То че се върти, да, върти се. Да, товари.Въпроса колко процента повече е натоварен двигателя... Щото евентуалмо тия 2-3% дето ги усеща някой уж, не прави 0.7 сек. до 100. Накрая изкарахме тия в Мюнхен безмозъчни, и ни лъжат че са им перформънс М моторите. А бе лафче да върви :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от kluna_ » 18 Сеп 2013, 7:40

gentata написа:За виското незнам колко от мощността отнема за да се върти с едни 2-3000 об./мин. но ако се сложи един електрически вентилатор и на него му трябва ток че да се върти. За вентилатор с мощност 600W трябва да му се осигури ток 50A на 12V. Този ток ще се черпи от генератора, съответно ще се увеличи съпротивителния момент при въртенето на генератора. Шайбарта на генератора е значително по-малка от тази на на коляновия вал. Като се има впредвит предавателното отношение излиза че съпротивителния момент приложен към коляновия вал е доста значителен съответно пак има загуба на мощност за да се осигурят тези 50A ток за работата на електрическия вентилатор. Така че и в единия и в другия случай все се отнема от мощността на двигателя въпроса е при кой от вариантите тази мощност е по-малка. Едва ли ще е голяма разликата.
А сайтвете които предлагат performance системите за охлаждане нали трябва да ги продават все пак. Там едва ли ще се намери нещо за плюсовете на другите различни от предлаганите от тях системи, по-скоро ще бъдат споменати само минусите.
:driving:


:yes: Все някой трябва да я свърши тая работа с въртенето на перката дали ще е виско или от генератора все трябва едни 600-700W енергия, която се осигурява от едно и също място - двигателя с вътрешно горене на бмв :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Nasko_325TD » 18 Сеп 2013, 21:03

Махайте виското,пречи бе,Не можем да излетим.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Виско или ел. перка е по-добре ...

Мнение от Lawmaker » 18 Сеп 2013, 21:29

Nasko_325TD написа:Махайте виското,пречи бе,Не можем да излетим.

Ми то онзи "продавач" хубаво ти каза, че този модел нямали нужда от виско :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook