4 бутални апарати на Е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: 4 бутални апарати на Е39

Мнение от In_Memoriam » 26 Яну 2015, 13:55

racing_team_vidin написа:Изображение
Ако някой има въпроси съм насреща, критика също търпя :lol:


Единственото нещо, което не ми харесва е, че голяма част от площта на диска е останала неизползвана, поради това че апаратите които си избрал ползват накладки с по-малък pad depth от ширината на периферията на диска. Явно дисковете от Порше са с по-тясна периферия. Не е голям проблем, но търкаляш излишно тегло и се губи максималния ефект от подобрените спирачки. По-лошо е ако беше обратното - накладката да е по-широка от периферията.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: 4 бутални апарати на Е39

Мнение от racing_team_vidin » 26 Яну 2015, 14:38

Прав си затова, но на БМВ дисковете са с много широка площ, а ако бях избрал дискове от друга марка щеше да има много раминавания на централен делителна и т.н
След тези дискове, които са на снимката, сложих перфорирани.
На пистата до Видин бяха загряли до 320градуса (IR термометър на темп. диска), и държаха без промяна.
Последна промяна racing_team_vidin на 17 Мар 2015, 19:40, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 14.03.2014
Кара: 535i e39

Re: 4 бутални апарати на Е39

Мнение от spitfire924 » 03 Фев 2015, 22:38

Ход по диаметър на главния цилиндър трябва да е равен на сумата от ход по диаметър на всички апарати, имай го в предвид това като правиш тоя мод, че ако дигнеш площта на апаратите , се губи смисъла на упражнението.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: 4 бутални апарати на Е39

Мнение от Nickelback » 04 Фев 2015, 22:24

spitfire924 написа:Ход по диаметър на главния цилиндър трябва да е равен на сумата от ход по диаметър на всички апарати, имай го в предвид това като правиш тоя мод, че ако дигнеш площта на апаратите , се губи смисъла на упражнението.


Прав си, но обикновено практически разликата е малка. Леко се удължава хода на педала... Вероятно благодарение на малките по размер буталца, чиято обща площ е често пъти по-малка от площа на буталото на еднобутален апарат. Освен това благодарение на двустранното им разположение получаваш спирачен ефект при два пъти по-малък ход на буталцата сравнено с еднобутален апарат ;) Хода на буталото за преместването на плаващата челюст при еднобутален апарат реално е два пъти по-голям отколкото хода на едното бутало при симетричен (двустранен) двубутален апарат. За сметка на това пък при двубуталния имаш два пъти по-голяма обща площ на тия две бутала, което пък компенсира и все същото общо количество спирачна течност трябва да навлезе в цилиндъчетата, за да имаш спирачен ефект :) Което потвърждава твоята теза, че сумата от площите (не диаметрите! ;) ) умножена по хода на всяко бутало е хубаво да се запази :yes:

С това искам да кажа, че когато се сравнява площта на буталата на един многобутален симетричен двустранен апарат е необходимо да се вземат в предвид площите на бутала САМО от едната му страна и да се сравнят като сума с площта на буталото на еднобуталния апарат!

По-важно е да се запази донякъде разпределението на спирачния ефект преден-заден мост :yes: Това няма как да се постигне точно, но според мен, ако човек си подбере отношението на диаметрите на новите преден/заден диск да е равно на отношението преден/заден стоков диск, и запази също отношението на площите на предна/задна накладка (респективно запази приблизително и отношението на площите на предни/задни буталца), би трябвало до голяма степен да го уцели :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 14.03.2014
Кара: 535i e39

Re: 4 бутални апарати на Е39

Мнение от spitfire924 » 09 Фев 2015, 11:29

Така де , аз под диаметър имах в предвид площ. :bchug:

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook