Перката на климатика не работи - решен проблем !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Ремонта с резисторите само за перките с 4 пина ли е ? Някакво решение за по-новите перки с 3-те пина ?
Някой може ли да обясни къде са бушони 75 и 76 ?
Някой може ли да обясни къде са бушони 75 и 76 ?
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Бях ти писал на ЛС къде е бушон 75, 76 ще да е до него.
deyan-enchev написа:...бушон номер 75 който е 50А, той стои зад жабката и зад самите бушони в нея, можеш да го видиш като легнеш в краката на пасажера, свалиш една кора зад жабката.
После поглеждаш нагоре и виждаш много контролни модули с доста кабели, бушон номер 75 не е обикновен а е доста голям, и стои в една от тия кутийки, тя е тясна и точно по него - от долния й край влизат 2 кабела - ти реално нямаш директен поглед в/у тоя бушон той се вкарва отгоре на тая кутийка ...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- mladenvv
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 7.10.2010
- Местоположение: София.Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 525tds
- Мечтае да кара: bmw F10
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
здравейте колеги,възможно ли е перката на климатика да работи само на 2 степен.като пусна климатика несе включва веднага а след време, примерно 5-7 мин.извадих буксата и давах ток и на трите степени но работи само на втора.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0#p2858173
от схемите в тази тема мисля че работи само на 2 степен.1- като ми е маса,на 2 и 4 неработи ,а само на 3,което пише че е втора степен.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0#p2858173
от схемите в тази тема мисля че работи само на 2 степен.1- като ми е маса,на 2 и 4 неработи ,а само на 3,което пише че е втора степен.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
След като ти се пуска 5-7 мин. след стартирането на климатика,най вероятно найстена не ти работи 1-ва степен.Включва се направо втора,защото системата е вдигнала налягането над 20 бара...причината да не ти работи първа степен е в резистора за нея,ако си с перката с 4 кабела.
- plam81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 28.05.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
- Мечтае да кара: М5
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Поръчал съм резистори колеги, като ги сложа след 10-на дни ще напиша какво е станало 

- mladenvv
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 7.10.2010
- Местоположение: София.Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 525tds
- Мечтае да кара: bmw F10
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
мерси колеги,смених резисторите и вече всичко е наред 

- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
И аз имах същия проблем, колеги, днес свърших работата. При мен беше думнала първата степен, втора включваше чак на 21 бара, и общо взето карах на втора степен, която след известно време сдаде багажа също. Имах малко перипетии около намирането на читава перка втора ръка /нова оригинална перка е хилядарка, Дару и Камор могат да ми го посмучат
/, и след като се оказах без налична перка втора ръка, в крайна сметка реших да направя ремонт на моята, защото климатроникът ми трябва за пътуване утре, а нямаше за кога да търся друга перка. Вчера вечерта отидох до Дару и си купих комплект оригинални резистори за 96 лева - ето как изглеждат:
http://prikachi.com/images/375/5032375z.jpg
Те са си с кабелите и пиновете, проблемът е в изкарването на старите пинове от буксата. Трябва специално устройство, но тъй като не беше налично, резнахме старите кабели точно преди буксата, отстранихме пиновете на новите резистори и ги запоихме точно преди буксата, един вид използвахме старите пинове с новите кабели. Ако имате устройството ще можете да извадите старите пинове и да си ползвате тези с новите кабели, но няма никакво значение, защото тези пинове не се развалят. После синята жичка, която излиза от малкия резистор 0,2 ома и влиза в моторчето се резва, и се запоява пак по същия начин с жичката на новия резистор. Спойките са железни, няма шанс да се прецака
Това е всичко, проблемът е че се свалят бронята и фаровете за да се свали и перката, но това не е особено трудно за правене
Сега перката е с нови оригинални резистори, и със сигурност ще изкара минимум 4-5 години, така че ви препоръчвам този вариант с ремонта, защото на перка втора ръка не знаете кога ще й заминат резисторите, а на перката друго няма какво да й се развали освен резисторите, общо взето с този ремонт си правите нова перка с гаранция
Пробвахме я преди да я закачим обратно, първа степен включва веднага с пускането на компресора, втора също включи след 5-6 минути духане в посока обратна на колата
Трябваше да държа перката да духа в друга посока, защото ако първа степен охлажда фреона, не се знаеше след колко време ще включи втората, така че я насочих навън за да загрее по-бързо фреона и да вдигне налягане, и да включи втора степен.
Сега вече климатроникът е пушка, бачка като невидял, замръзнах на кокал и май настинах на връщане
За съжаление не успях да снимам целия процес, но колегата deyan-enchev e дал линк към подобна тема, но за е38, обаче няма разлика с е39-ките, всичко е същото! http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_au ... x_fan.html
Поздрави на всички

http://prikachi.com/images/375/5032375z.jpg
Те са си с кабелите и пиновете, проблемът е в изкарването на старите пинове от буксата. Трябва специално устройство, но тъй като не беше налично, резнахме старите кабели точно преди буксата, отстранихме пиновете на новите резистори и ги запоихме точно преди буксата, един вид използвахме старите пинове с новите кабели. Ако имате устройството ще можете да извадите старите пинове и да си ползвате тези с новите кабели, но няма никакво значение, защото тези пинове не се развалят. После синята жичка, която излиза от малкия резистор 0,2 ома и влиза в моторчето се резва, и се запоява пак по същия начин с жичката на новия резистор. Спойките са железни, няма шанс да се прецака

Това е всичко, проблемът е че се свалят бронята и фаровете за да се свали и перката, но това не е особено трудно за правене

Сега перката е с нови оригинални резистори, и със сигурност ще изкара минимум 4-5 години, така че ви препоръчвам този вариант с ремонта, защото на перка втора ръка не знаете кога ще й заминат резисторите, а на перката друго няма какво да й се развали освен резисторите, общо взето с този ремонт си правите нова перка с гаранция


Сега вече климатроникът е пушка, бачка като невидял, замръзнах на кокал и май настинах на връщане

Поздрави на всички

- dininska
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 13.02.2010
- Пол: Жена
- Кара: E39
- Мечтае да кара: Хиликоптел
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Здравейте,
днес цял ден чета из форума, но не успях да открия отговор на моя проблем.
Климатикът ми спря да работи, оказа се, че перката не се пуска. Намерихме въпросните бушони 75 и 76 и двата са здрави, но до бушон 75 не идва ток, когато му се подаде- перката си тръгва.
Ако може някой да помогне ще съм много благодарна.
Благодаря ви предварително
днес цял ден чета из форума, но не успях да открия отговор на моя проблем.
Климатикът ми спря да работи, оказа се, че перката не се пуска. Намерихме въпросните бушони 75 и 76 и двата са здрави, но до бушон 75 не идва ток, когато му се подаде- перката си тръгва.
Ако може някой да помогне ще съм много благодарна.
Благодаря ви предварително

- Skip_209
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: на Софията
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328ti
- Мечтае да кара: лястовица с рамка
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
някой знае ли къде се намира бушон F105 ????
www.Steroid-X.com
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Skip_209 написа:някой знае ли къде се намира бушон F105 ????
Над акумулатора в багажника
за седан

in RH side of luggage compartment
за комби

in rear RH side of luggage compartment behind trim

ПП това е за Е39
Последна промяна gentata на 23 Юли 2017, 12:48, променена общо 1 път
- Miroslav_rusev
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 3.09.2015
- Местоположение: севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: 520и е39
- Мечтае да кара: алпина д5
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
И аз имах проблем с климатика на моето 520и от 97г. когато спра на място и спираше. оказа се че перката не работи.перка с 4-ри пина. кафяв "-", черен със син "+" 1-ва ск.,черен с червен "+" 2-ра ск. и черен с мисля че беше зелен "+" 3-та ск. започнах да търся проблема и установих че са изгорели резисторите на 1-ва и 2-ра скорост. 0.5ома 85вата + 0,2ома 80вата за 1-ва и само 0,2ома 80вата за 2-ра. след като свалих перката установих че са изгорели в следствие на отлепен магнит от статора на мотора на перката, който се е отлепил заради корозия в долната част. решението: разглобих мотора от страната на четките, залепих магнита с покси пол, сглобих, смених резисторите с втора употреба от друга перка от ударена кола, всичко по обратният ред и климата си е ОК
П.П. предполагам че при на 50% от случаите когато са изгорели резисторите, причината е отлепен магнит. макар че и с отлепен магнит понякога работи 1-ва скорост, дори и 2-ра.
П.П. предполагам че при на 50% от случаите когато са изгорели резисторите, причината е отлепен магнит. макар че и с отлепен магнит понякога работи 1-ва скорост, дори и 2-ра.
- clown_dobri88
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 3.05.2017
- Пол: Мъж
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Здравейте искам да питам и аз ако е удобно при мен няма ток на компресора и не иска да включени подавам му одел но 12v и тръгва сменяхме и управлението бушони гледах всичко е ок дори и фрийона проверих всичко е ок някой ако има схема да проследя кабела от къде идва към компресора
- davidoff_ss
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: Düsseldorf
- Пол: Мъж
- Кара: 523i Steptronic 1998
- Мечтае да кара: BMW E24
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
искам да попитам къде се намират релетата за 1ва и 2ра степен на перката за климата?
Благодаря предварително....
Благодаря предварително....
The Show Must Go On
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
davidoff_ss написа:искам да попитам къде се намират релетата за 1ва и 2ра степен на перката за климата?
Благодаря предварително....
По спомен 1-ва и 3-та степен са под филтърната кутия отпред при мотора, а 2-ра степен е зад жабката, най-дясното реле...
- cenkotoshkov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 17.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
да питам и аз , перката работят и 3-те степени с подаване на + и - , но на закачена букса не тръгва на никоя , бушоните 75 76 здрави , релета под филтъра здрави ... как да остановя каде е проблема
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани