Перката на климатика не работи - решен проблем !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от Pavlinius » 18 Юли 2012, 14:05

Ремонта с резисторите само за перките с 4 пина ли е ? Някакво решение за по-новите перки с 3-те пина ?

Някой може ли да обясни къде са бушони 75 и 76 ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от deyan-enchev » 18 Юли 2012, 15:14

Бях ти писал на ЛС къде е бушон 75, 76 ще да е до него.

deyan-enchev написа:...бушон номер 75 който е 50А, той стои зад жабката и зад самите бушони в нея, можеш да го видиш като легнеш в краката на пасажера, свалиш една кора зад жабката.
После поглеждаш нагоре и виждаш много контролни модули с доста кабели, бушон номер 75 не е обикновен а е доста голям, и стои в една от тия кутийки, тя е тясна и точно по него - от долния й край влизат 2 кабела - ти реално нямаш директен поглед в/у тоя бушон той се вкарва отгоре на тая кутийка ...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 7.10.2010
Местоположение: София.Божурище
Пол: Мъж
Кара: bmw 525tds
Мечтае да кара: bmw F10

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от mladenvv » 19 Юли 2012, 17:15

здравейте колеги,възможно ли е перката на климатика да работи само на 2 степен.като пусна климатика несе включва веднага а след време, примерно 5-7 мин.извадих буксата и давах ток и на трите степени но работи само на втора.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0#p2858173
от схемите в тази тема мисля че работи само на 2 степен.1- като ми е маса,на 2 и 4 неработи ,а само на 3,което пише че е втора степен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от sean-john » 19 Юли 2012, 20:59

След като ти се пуска 5-7 мин. след стартирането на климатика,най вероятно найстена не ти работи 1-ва степен.Включва се направо втора,защото системата е вдигнала налягането над 20 бара...причината да не ти работи първа степен е в резистора за нея,ако си с перката с 4 кабела.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от plam81 » 19 Юли 2012, 22:09

Поръчал съм резистори колеги, като ги сложа след 10-на дни ще напиша какво е станало ;)
ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 7.10.2010
Местоположение: София.Божурище
Пол: Мъж
Кара: bmw 525tds
Мечтае да кара: bmw F10

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от mladenvv » 20 Юли 2012, 1:20

мерси колеги,смених резисторите и вече всичко е наред :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от goguma » 20 Юли 2012, 19:09

И аз имах същия проблем, колеги, днес свърших работата. При мен беше думнала първата степен, втора включваше чак на 21 бара, и общо взето карах на втора степен, която след известно време сдаде багажа също. Имах малко перипетии около намирането на читава перка втора ръка /нова оригинална перка е хилядарка, Дару и Камор могат да ми го посмучат :mrgreen: /, и след като се оказах без налична перка втора ръка, в крайна сметка реших да направя ремонт на моята, защото климатроникът ми трябва за пътуване утре, а нямаше за кога да търся друга перка. Вчера вечерта отидох до Дару и си купих комплект оригинални резистори за 96 лева - ето как изглеждат:

http://prikachi.com/images/375/5032375z.jpg

Те са си с кабелите и пиновете, проблемът е в изкарването на старите пинове от буксата. Трябва специално устройство, но тъй като не беше налично, резнахме старите кабели точно преди буксата, отстранихме пиновете на новите резистори и ги запоихме точно преди буксата, един вид използвахме старите пинове с новите кабели. Ако имате устройството ще можете да извадите старите пинове и да си ползвате тези с новите кабели, но няма никакво значение, защото тези пинове не се развалят. После синята жичка, която излиза от малкия резистор 0,2 ома и влиза в моторчето се резва, и се запоява пак по същия начин с жичката на новия резистор. Спойките са железни, няма шанс да се прецака :mrgreen:

Това е всичко, проблемът е че се свалят бронята и фаровете за да се свали и перката, но това не е особено трудно за правене :yes:

Сега перката е с нови оригинални резистори, и със сигурност ще изкара минимум 4-5 години, така че ви препоръчвам този вариант с ремонта, защото на перка втора ръка не знаете кога ще й заминат резисторите, а на перката друго няма какво да й се развали освен резисторите, общо взето с този ремонт си правите нова перка с гаранция :) Пробвахме я преди да я закачим обратно, първа степен включва веднага с пускането на компресора, втора също включи след 5-6 минути духане в посока обратна на колата :mhihi: Трябваше да държа перката да духа в друга посока, защото ако първа степен охлажда фреона, не се знаеше след колко време ще включи втората, така че я насочих навън за да загрее по-бързо фреона и да вдигне налягане, и да включи втора степен.

Сега вече климатроникът е пушка, бачка като невидял, замръзнах на кокал и май настинах на връщане :mrgreen: За съжаление не успях да снимам целия процес, но колегата deyan-enchev e дал линк към подобна тема, но за е38, обаче няма разлика с е39-ките, всичко е същото! http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_au ... x_fan.html

Поздрави на всички :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 13.02.2010
Пол: Жена
Кара: E39
Мечтае да кара: Хиликоптел

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от dininska » 01 Авг 2012, 11:12

Здравейте,
днес цял ден чета из форума, но не успях да открия отговор на моя проблем.
Климатикът ми спря да работи, оказа се, че перката не се пуска. Намерихме въпросните бушони 75 и 76 и двата са здрави, но до бушон 75 не идва ток, когато му се подаде- перката си тръгва.
Ако може някой да помогне ще съм много благодарна.
Благодаря ви предварително :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от Skip_209 » 10 Авг 2012, 12:48

някой знае ли къде се намира бушон F105 ????
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от gentata » 11 Авг 2012, 10:16

Skip_209 написа:някой знае ли къде се намира бушон F105 ????

Над акумулатора в багажника

за седан
Изображение
in RH side of luggage compartment

за комби
Изображение
in rear RH side of luggage compartment behind trim

:driving:
ПП това е за Е39
Последна промяна gentata на 23 Юли 2017, 12:48, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 3.09.2015
Местоположение: севлиево
Пол: Мъж
Кара: 520и е39
Мечтае да кара: алпина д5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от Miroslav_rusev » 03 Сеп 2015, 23:09

И аз имах проблем с климатика на моето 520и от 97г. когато спра на място и спираше. оказа се че перката не работи.перка с 4-ри пина. кафяв "-", черен със син "+" 1-ва ск.,черен с червен "+" 2-ра ск. и черен с мисля че беше зелен "+" 3-та ск. започнах да търся проблема и установих че са изгорели резисторите на 1-ва и 2-ра скорост. 0.5ома 85вата + 0,2ома 80вата за 1-ва и само 0,2ома 80вата за 2-ра. след като свалих перката установих че са изгорели в следствие на отлепен магнит от статора на мотора на перката, който се е отлепил заради корозия в долната част. решението: разглобих мотора от страната на четките, залепих магнита с покси пол, сглобих, смених резисторите с втора употреба от друга перка от ударена кола, всичко по обратният ред и климата си е ОК
П.П. предполагам че при на 50% от случаите когато са изгорели резисторите, причината е отлепен магнит. макар че и с отлепен магнит понякога работи 1-ва скорост, дори и 2-ра.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 3.05.2017
Пол: Мъж

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от clown_dobri88 » 08 Май 2017, 18:34

Здравейте искам да питам и аз ако е удобно при мен няма ток на компресора и не иска да включени подавам му одел но 12v и тръгва сменяхме и управлението бушони гледах всичко е ок дори и фрийона проверих всичко е ок някой ако има схема да проследя кабела от къде идва към компресора

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: Düsseldorf
Пол: Мъж
Кара: 523i Steptronic 1998
Мечтае да кара: BMW E24

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от davidoff_ss » 18 Май 2017, 23:52

искам да попитам къде се намират релетата за 1ва и 2ра степен на перката за климата?
Благодаря предварително....
The Show Must Go On

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от Z3Ro* » 19 Май 2017, 14:19

davidoff_ss написа:искам да попитам къде се намират релетата за 1ва и 2ра степен на перката за климата?
Благодаря предварително....


По спомен 1-ва и 3-та степен са под филтърната кутия отпред при мотора, а 2-ра степен е зад жабката, най-дясното реле...

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 17.09.2012
Пол: Мъж
Кара: 320 D

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от cenkotoshkov » 10 Юли 2017, 11:59

да питам и аз , перката работят и 3-те степени с подаване на + и - , но на закачена букса не тръгва на никоя , бушоните 75 76 здрави , релета под филтъра здрави ... как да остановя каде е проблема

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook