Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Ivo_Borisov » 15 Авг 2012, 9:03

Ico PZ написа:Здравейте колеги значи да питам и аз нещо по темата,свалих презапоих пробвах го но без да паля колата само на контакт,работеше перфектно след това сглобихме всичко обратно паля колата пускам парното и пак същия проблем почва да духа както си иска усилва се сам изключва се намалява и т.нт.Направи ми впечатление че докато го пробвах преди да сглобим всичко го държах в ръка и като пипнах отзад буксата усетих че започна леко да си мени оборотите пак но си помислих че нещо не съм я вкарал както трябва ли незнам та вапроса ми е възможно ли е проблема да е и от буксата нещо и има ли значение дали двигатела на колата работи или не щото като го пробвах на контакт работеше супер

Да не би проблема да е в буксата? Има и такива случаи. Пробвай да я зачистиш и да я пръснеш с контактен спрей!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Ico PZ » 15 Авг 2012, 21:11

Е толкова за бързо възможно ли е да прегрее става въпрос за секунди не съм го държал много просто усилих до край намалих и това е не повече от 20 30 сек.те транзисторите вътре в него ли са?Май май ще се взима нов :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от another90sm » 21 Сеп 2012, 15:11

Колеги , само аз ли немога да го намеря тоя таралеж махам я кората на средна конзола от пасажерската страна. Гледам там където е показано на снимките виждам като един капак от едната страна с щипка от другата с болт ама за да развия болта трябва да сваля жабката така ли е или може и да не се сваля ако изобщо съм се ориентирал правилно :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от bmw325tds » 23 Сеп 2012, 21:26

another90sm написа:Колеги , само аз ли немога да го намеря тоя таралеж махам я кората на средна конзола от пасажерската страна. Гледам там където е показано на снимките виждам като един капак от едната страна с щипка от другата с болт ама за да развия болта трябва да сваля жабката така ли е или може и да не се сваля ако изобщо съм се ориентирал правилно :kuku:
Що си мисля, че е под волана като на е36...


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от ivoo » 23 Сеп 2012, 21:52

bmw325tds написа: Що си мисля, че е под волана като на е36...

Ми щото не е :mhihi: Всъщност под волана е , ама на Англичанките :mhihi: http://www.youtube.com/watch?v=DYUVnoR2yjo
и тук viewtopic.php?f=35&t=282151

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от another90sm » 23 Сеп 2012, 22:47

Колеги гледал съм и клипа и темата, която ми е пратил колегата ивоо. Правя това, което е показано : махам кората отстрани на пасажерската страна и единственото , което виждам са пластмаси :D Зад въздуховода, от където духа към краката виждам като капак от едната стрна е със щипка от другата е с болт(мисля еврейска звезда) там ли се намира? Понеже ако е там за да отвъртя този болт незнам колко работи трябва да сваля за да стигна до него :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от another90sm » 29 Сеп 2012, 18:43

Колеги, моля ви дайте ми някаква насока какво трябва да се махне за да сваля тоя таралеж :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от another90sm » 15 Ное 2012, 23:33

Най-накрая го открих този таралеж. За хората, които не са много ориентирани като мен ще поясня точно къде се намира и ще кача снимки.
1. маха се страничната кора на пасажерската седалка (2 щипки, 1 болт)
2.jpg


2.маха се и кората която е под жабката хващяш и дърпаш към седалката
3.jpg


3. вече има видимост към таралежа. той е тук, където съм махнал буксата на сниката.
4.jpg


Пиниза при изкарването на пустия таралеж е: като изкарате буксата и го хванете, в долната му част има пластмасов зъб , който го държи трябва да го натиснете надоло и веднага го освобождава (за да не се мъчите 30мин като мен :mhihi: )
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от another90sm » 02 Дек 2012, 22:05

Ето колеги снимка на изкормен таралеж СИМЕНС (който има разлика от ВАЛЕО) Сименса е с 3 транзистора , а ВАЛЕО-то е 2 , от което идва и разликата , че сименса има 3 места с по 3 спойки , а не като ввалео 2 места с по 3 спойки.

IMG_20121202_215059.jpg


IMG_20121202_215501.jpg


Сами може да направите разликата между тези снимки и снимките от 1-вия пост.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 7.10.2010
Местоположение: гр.Бяла Черква
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 530д
Детайли за колата: бмв 525тдс 97год.

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от seykov » 03 Дек 2012, 18:13

направих всичко както е обяснено и чудото стана,но на другя ден отивам в гаража и вентилаторите работят сами не на макс а съвсем бавно.някой ако има престава къаво става моля да пише.само да вметна,че това с силикона не съм слагал просто сложих таралежа на място :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от another90sm » 04 Дек 2012, 0:24

Колега каква марка ти е таралежа Валео или Сименс , моя е Сименс и бяха забравили да презапоят 3 спойки и стана същата работа като при теб . Скоро ще го дам да го направят наново да видим дали ще стане нещо от него и да проверят да няма изгорял транзистор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от kener » 04 Дек 2012, 15:35

Само да добавя, че за да ви държат добре спойките по-дълго време, трябва да се ползва припой от калай-олово. Не трябва да има сребърни примеси или по-лошо да е безоловен припоя. В последите два варианта има голяма опасност да се спукат споиките след това пак.
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от im0tep » 14 Яну 2013, 11:42

А някой да е имал такъв случай и евентуална причина за такова стабилно загряване ,че да се разтече? Има и след от капки под таралежа,тоест не е монтирано така разтечено а е текло на място?




2013-01-14-1135.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 10.08.2012
Местоположение: Plaza Dance
Пол: Мъж
Кара: 330ci Stahlgrau

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от asotsf » 15 Яну 2013, 18:24

Първо благодаря на колегата за полезната информация. Сега да кажа какъв е при мен проблемът:
Значи забелязах, че след гасене на двигателя някъде от климатроника продължава да се чува леко жужене като от перка. Освен това няколко пъти ми се случва климатроникът сам да усили степента на духане и от изчетеното досега се насочих към ремон на въпросния таралеж. Днес след извесно лутане успях да го сваля и направих всичко както беше описано в началото на темата. Нагряване, сваляне на заливката, запояване и заливане със силикон. Сложих таралежа на мястото му и парното се включи на максимална степен от самосебеси, което не го беше правило преди това. Разкачих пак, напръсках с контактен спрей и обратно. Нямаше го вече това включване, но и жуженето след гасене остана. Като цяло проблема не е отсранен и ще съм благодарен ако дадете някакви идеи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 292
Регистриран на: 27.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 52Oi

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Николай К » 15 Яну 2013, 18:55

Колега въпросното жужене не е от таралежа, а е от вентилатора в управлението на климатроника,под копчетата за вдигане и сваляне на температурата на шофьора има една решетка ,зад нея е вентилаторчето което жужи... http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=64118375645
Сваля се почиства се от праха и се смазва с тънко масло и проблема е решен....
Поздрави!
Николай Кадийски

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook