Със или Без катализатор/и/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Със или Без катализатор/и/
LUCIFER'S написа:... те и сега си проверяват като минаваш преглед, обаче едно към гьотере се отчитат и записват данните...
Газ-анализаторите имат принтер, който отпечатва дата, час и измерените стойности и този фиш се прилага към документите за прегледа. за да се докарат стойности в рамките на изискванията се правят по няколко разпечатки от кола с работещ катализатор и ....
Не че е невъзможно, но не е и елементарно
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Със или Без катализатор/и/
tsb_bg написа:LUCIFER'S написа:... те и сега си проверяват като минаваш преглед, обаче едно към гьотере се отчитат и записват данните...
Газ-анализаторите имат принтер, който отпечатва дата, час и измерените стойности и този фиш се прилага към документите за прегледа. за да се докарат стойности в рамките на изискванията се правят по няколко разпечатки от кола с работещ катализатор и ....
Не че е невъзможно, но не е и елементарно
Аз ако ти кажа как съм виждал да се минава газ анализатор


- dimitar_kodoshev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 2.08.2008
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw
Re: Със или Без катализатор/и/
С катализатор съм и нямам намерение да го свалям и да го пазя за времето когато ще ги изискват.
А и не е зле да помислим и за екология, не само за икономия.
А и не е зле да помислим и за екология, не само за икономия.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Със или Без катализатор/и/
iotkov написа:Здравейте колеги аз ходих в АСПО сервиз и там ми казаха че съм с 2 катализатора. Проблем било според тях да се махнат защото имам 2 сонди преди катализаторите и 2 след. Но нещата не спират до тук опулиха се като видяха че катализаторите играят роля едва ли не на колекторни тръби / топли катализатори/ и там не можело да се сложат резонаторни гарнета защото температурата е много висока и ще изгорят. Сигурен съм че много са минали по този път. Ако някои може да даде съвет. Благодаря!!!
Много правилно са му обяснили на колегата

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- emil_shumanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 24.06.2009
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Със или Без катализатор/и/
Много правилно са му обяснили на колегата
Вчера и аз минах преглед. При замерването CO2 беше повече от 3 пъти над нормата. Оказа се естествено, че катализатора е тотално запушен. Разбира се минах прегледа без проблем, защото проверяващите са ми приятели (не видях да се прилага замерването към документите). И на мен ми казаха, че махането на катализатора не е препоръчително, защото след известно време резонаторните гърнета, които се слагат на негово място ще се изпържат от изгорелите газове и после пак подмяна и пак разходи.... Това, което може да се направи при запушен катализатор ако не искате да купувате друг, е да се свали и да се разпробие, след което пак да се сложи. Не знам точно какво ще рече "разпробиване", но си мисля, че се прави дупка в питата за да минават газовете безпроблемно. Така разхода пада и двигателя се охлажда по-добре.[/quote]
Мойта е с разпробит катализатор,но е много шумна така, особено около 2000-2500 оборота ръмжи все едно е спукано някое гърне а на по ниски не се чува. Мисля си ако сложа резонаторно гърне дали ще е по тиха?

Мойта е с разпробит катализатор,но е много шумна така, особено около 2000-2500 оборота ръмжи все едно е спукано някое гърне а на по ниски не се чува. Мисля си ако сложа резонаторно гърне дали ще е по тиха?
Re: Със или Без катализатор/и/
най-кофти е като заминат тотално и удариш някъде генерацията, тогава се натрушават и запушват назад моята спра да върви тотално и тогава щеш нещеш махаш!
- jordao75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 520 i 97
Re: Със или Без катализатор/и/
Махнах го защото се запуши.Намерих си хубаво резонаторно гърне и разлика в звука почти не се усеща.
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: Със или Без катализатор/и/
Alexch написа:iotkov написа:Здравейте колеги аз ходих в АСПО сервиз и там ми казаха че съм с 2 катализатора. Проблем било според тях да се махнат защото имам 2 сонди преди катализаторите и 2 след. Но нещата не спират до тук опулиха се като видяха че катализаторите играят роля едва ли не на колекторни тръби / топли катализатори/ и там не можело да се сложат резонаторни гарнета защото температурата е много висока и ще изгорят. Сигурен съм че много са минали по този път. Ако някои може да даде съвет. Благодаря!!!
Много правилно са му обяснили на колегатаВчера и аз минах преглед. При замерването CO2 беше повече от 3 пъти над нормата. Оказа се естествено, че катализатора е тотално запушен. Разбира се минах прегледа без проблем, защото проверяващите са ми приятели (не видях да се прилага замерването към документите). И на мен ми казаха, че махането на катализатора не е препоръчително, защото след известно време резонаторните гърнета, които се слагат на негово място ще се изпържат от изгорелите газове и после пак подмяна и пак разходи.... Това, което може да се направи при запушен катализатор ако не искате да купувате друг, е да се свали и да се разпробие, след което пак да се сложи. Не знам точно какво ще рече "разпробиване", но си мисля, че се прави дупка в питата за да минават газовете безпроблемно. Така разхода пада и двигателя се охлажда по-добре.
emil_shumanov написа:Много правилно са му обяснили на колегатаВчера и аз минах преглед. При замерването CO2 беше повече от 3 пъти над нормата. Оказа се естествено, че катализатора е тотално запушен. Разбира се минах прегледа без проблем, защото проверяващите са ми приятели (не видях да се прилага замерването към документите). И на мен ми казаха, че махането на катализатора не е препоръчително, защото след известно време резонаторните гърнета, които се слагат на негово място ще се изпържат от изгорелите газове и после пак подмяна и пак разходи.... Това, което може да се направи при запушен катализатор ако не искате да купувате друг, е да се свали и да се разпробие, след което пак да се сложи. Не знам точно какво ще рече "разпробиване", но си мисля, че се прави дупка в питата за да минават газовете безпроблемно. Така разхода пада и двигателя се охлажда по-добре.
Мойта е с разпробит катализатор,но е много шумна така, особено около 2000-2500 оборота ръмжи все едно е спукано някое гърне а на по ниски не се чува. Мисля си ако сложа резонаторно гърне дали ще е по тиха?[/quote]
СО2 не се увеличава при запушен каталитичен неутрализатор. Напротив, повече е когато католизаторът е ок. В пунктовете за ГТП работят прекалено много дилетанти, които не знаят нито какво измерват, нито как да го измерят, като често го правят с неизправна апаратура. Какво точно мерихте - СО? СО2? Колко е стойността? Азотни окиси? Въглеводороди?
Много от от неутрализаторите се свалят работещи (особено важи за бензиновите ДВГ), а след това собствениците се самоубеждават, че автомобилът върви по-добре. Как в сервизите решават, че катализаторът е запушен? Да не би да мерят диференциално налягане?
Лудия.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Със или Без катализатор/и/
Двигателист написа:СО2 не се увеличава при запушен каталитичен неутрализатор. Напротив, повече е когато католизаторът е ок. В пунктовете за ГТП работят прекалено много дилетанти, които не знаят нито какво измерват, нито как да го измерят, като често го правят с неизправна апаратура. Какво точно мерихте - СО? СО2? Колко е стойността? Азотни окиси? Въглеводороди?
Много от от неутрализаторите се свалят работещи (особено важи за бензиновите ДВГ), а след това собствениците се самоубеждават, че автомобилът върви по-добре. Как в сервизите решават, че катализаторът е запушен? Да не би да мерят диференциално налягане?
Колега, става въпрос за СО. Нормата е 0,5% обемни, а при мен беше 1,7. За автомобилите регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. нормата е 0,3% обемни. Това е при работа на двигателя на празен ход с минимална честота на въртене. Замерването беше направено с нова апаратура (знам, защото оборудваха пункта миналата година, пък аз от 9 години минавам ГТП там). Отчитат се и други показатели, но не разбирам чак толкова. Според теб завишен СО признак ли е на неизправен неутрализатор? Ако не, сподели какви са симптомите и как може/трябва да се провери.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
Re: Със или Без катализатор/и/
dimitar_kodoshev написа:С катализатор съм и нямам намерение да го свалям и да го пазя за времето когато ще ги изискват.
А и не е зле да помислим и за екология, не само за икономия.

- BAHKATA_TDI
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: Sofia, BG
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
- Мечтае да кара: new BMW
Re: Със или Без катализатор/и/
(320 д -136к.с.). Без катализатор съм, с тръба на 63мм вместо 60мм съм. Не се залъгвам колко работещ е бил катализатора ми преди да го отрежа, след като колата ми е на 255 000 км (поне толкова показва
). Катализатора е ефектвен до към 100-те хиляди километра, после му се налага подмяна. А който вярва, че колата му за 10-на годинки му е навъртяла 123 500км из Европа - нека да вярва. Тука в БГ под 200-300 много трудно.
Запушеният катализатор е вреден за мотора (все едно да Ви карат да тичате с запушена една ноздра на носа ви).

Запушеният катализатор е вреден за мотора (все едно да Ви карат да тичате с запушена една ноздра на носа ви).
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Със или Без катализатор/и/
На мен ми казаха, че съм с 4-ри катализатора. Някой сменял ли ги е и 4-те?
Re: Със или Без катализатор/и/
Аз съм все още с катализатори и смятам да бъда така колкото е необходимо. Иначе бях в Крафт по друг повод и там ми споменаха, че това може скоро да ми дойде на главата и те имат идеално решение. Но живо се интересувам от това колата да не замърсява околната среда. Неотдавна бях в Румъния и там има толкова стари Дачии, че буквално не можеш да си поемеш дъх от тези изгорели газове, много специфична, ужасна миризма. А в Германия можеш да застанеш на най-голямата магистрала А3, покрай тебе да минават хиляди коли, а ти си мислиш, че си в някоя борова горичка и си поемаш дълбоко въздух. Иска ми се това да стане някой хубав ден и при нас и не искам да допринасям за обратното.
- Simeonov86
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: София
- Кара: 525d
Re: Със или Без катализатор/и/
Вече без 4-ри катализатора и съм много доволен. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани