Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
ylaine написа:Колеги, смених тоя клапан. Имах проблеми с оборотите на празен ход и наистина имаше ефект след смяната му. Обаче вчера го разкачихме за да стигнем до друго нещо и от клапана изтече течност като масло с цвят горе долу на боза.. Нормално ли е да се събира подобно нещо в него или не? Питам, защото проблемите с оборотите отново започнаха (след около месец след смяната му) и сега като изтече тая "гняз" отново всичко е ок. Сменихме и други нещица, но все си мисля, че проблема е в тоя клапан.
Колега разбра ли от къде се пълни клапана с тази мизерия и реши ли проблема?
Защото и аз съм с нов оригинален клапан заедно с мъркучите и за няколко месеца вчера забелязах че е издал багажа, колата, започна да пуши и губи повечко масло. Също така и вакума при отваряне на капачката за масло се появи.???
- alexandro85
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 6.05.2017
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Колега при мен е същото губи повечко масло и преглътва т.е клати и после пак тръгва с ряз и мирише на изгорели газове чак в купето вътре гори и бензин от това ли е същите симптоми като твоите
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3332
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
При работещ двигател, задължително трябва да има вакуум на капачката за маслото.
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Jok3ra_ написа:Колеги ако махна тоя клапан какво ще стане? Преди имах е36 с м50б20 с ванус мотор и понеже слагах спортен филтър и го бях махнал и запушил маркучите отиващи към него и нямаше проблеми колата ама тук сега незнам колата е 523 173к.с.
И аз мисля да го запуша дали е добра идея?
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Приятели , облак с размери на малко автобусче ако се образува зад мен при подаване на газ след спускане 4-500м дали може да има нещо общо с клапан , мотора мърка, върви равномерно, стабилни обороти, само дето лапа по килце мас на 1000км. Пуши черно при силен форсаж на място(според мен издухва сажди от изгоряло масло).
Моторът е великият М54б22
Моторът е великият М54б22
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Може, може и да е от друго. Няма лошо да провериш цялата инсталация на тоя сепаратор
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6218
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
spacepl написа:При работещ двигател, задължително трябва да има вакуум на капачката за маслото.
Колега, напротив- не трябва нищо да има на празни обороти при отвъртане на капачката на маслото. Двигателя трябва да продължи да работи спокойно. Поинтересувай се защо абревиатурата на клапана е PCV и ще разбереш защо е така.
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Колега бмв-тата имат CCV, а не PCV. Ако CCV-то работи коректно ТРЯБВА да има вакум от капачката на маслото както и от щеката на маслото. Вакума трябва да е минимален, но го има. Прекално голям вакум или наличие на налягане вместо вакум е признак на проблем.
При развиване капачката това трябва да се усети от мотора(леко претирасане от загубата на вакум) ако всичко е изправно, ако ли не пак проблем
При развиване капачката това трябва да се усети от мотора(леко претирасане от загубата на вакум) ако всичко е изправно, ако ли не пак проблем
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6218
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
bioz написа:Колега бмв-тата имат CCV, а не PCV. Ако CCV-то работи коректно ТРЯБВА да има вакум от капачката на маслото както и от щеката на маслото. Вакума трябва да е минимален, но го има. Прекално голям вакум или наличие на налягане вместо вакум е признак на проблем.
При развиване капачката това трябва да се усети от мотора(леко претирасане от загубата на вакум) ако всичко е изправно, ако ли не пак проблем
Колега, преди да пишеш нещо, с което може да накараш някой колега да изхарчи без да е необходимо около 300лв, може ли да обясниш разликата между PCV и CCV клапан- очевидно според теб е съществена и работят на различен принцип.
Както виждаш съм написал, за да не усложнявам излишно, че при отвъртане на капачката за маслото двигателя не трябва да промени работата си, защото в този момент клапана за картерна вентилация трябва да е практически затворил. Според BMW клапана за картерна вентилация, ако е в изправност, трябва да осигурява при празни обороти, разлика в налягането от околната среда от порядъка на +20 - 60mbar (милибар)- това са доста малки стойности на вакум и налягане, които може да се уловят с точен, специализиран за целта манометър, който го има в сервизите на BMW и се използва за диагностициране на клапана за картерна вентилация.
За да ги опростя още повече нещата- в youtube има десетки клипове, в които се демонстрира и обяснява с домакинско фолио, сложено на отвора на капачката за наливане на масло и отвора на кожуха на пръчката за измерване на нивото на маслото, че ако фолиото се засмуква силно, клапана е дефектен и трябва да се смени.
- boby_turbo
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 29.05.2008
- Местоположение: Sofia
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Здравейте колеги, знам че темата е малко стара, но искам да я използвам, та може ли клапанът да пуска масло в колектора ако от гарнитурата на капака на клапаните има теч? Питам защот мембраната вътре в клапана изглежда добре, но похарчва доста масло и се появи неприятно тресене при работа на ниски обороти
Boby turbo
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
boby_turbo написа:Здравейте колеги, знам че темата е малко стара, но искам да я използвам, та може ли клапанът да пуска масло в колектора ако от гарнитурата на капака на клапаните има теч? Питам защот мембраната вътре в клапана изглежда добре, но похарчва доста масло и се появи неприятно тресене при работа на ниски обороти
Неработещ клапан е една от възможните причини за харч на масло.
zvetiko написа:bioz написа:Колега бмв-тата имат CCV, а не PCV. Ако CCV-то работи коректно ТРЯБВА да има вакум от капачката на маслото както и от щеката на маслото. Вакума трябва да е минимален, но го има. Прекално голям вакум или наличие на налягане вместо вакум е признак на проблем.
При развиване капачката това трябва да се усети от мотора(леко претирасане от загубата на вакум) ако всичко е изправно, ако ли не пак проблем
Колега, преди да пишеш нещо, с което може да накараш някой колега да изхарчи без да е необходимо около 300лв, може ли да обясниш разликата между PCV и CCV клапан- очевидно според теб е съществена и работят на различен принцип.
Както виждаш съм написал, за да не усложнявам излишно, че при отвъртане на капачката за маслото двигателя не трябва да промени работата си, защото в този момент клапана за картерна вентилация трябва да е практически затворил. Според BMW клапана за картерна вентилация, ако е в изправност, трябва да осигурява при празни обороти, разлика в налягането от околната среда от порядъка на +20 - 60mbar (милибар)- това са доста малки стойности на вакум и налягане, които може да се уловят с точен, специализиран за целта манометър, който го има в сервизите на BMW и се използва за диагностициране на клапана за картерна вентилация.
За да ги опростя още повече нещата- в youtube има десетки клипове, в които се демонстрира и обяснява с домакинско фолио, сложено на отвора на капачката за наливане на масло и отвора на кожуха на пръчката за измерване на нивото на маслото, че ако фолиото се засмуква силно, клапана е дефектен и трябва да се смени.
Колега zvetiko ти си един от малкото хора които дават адекватни мнения и нямам желание да споря защото това което написа в този си пост е съвсем вярно.
НО малко по-горе пишеш нещо което съвсем не е така за това реших да те репликирам. В крайна сметка в двата си поста казваш 2 различни неща.
zvetiko написа:spacepl написа:При работещ двигател, задължително трябва да има вакуум на капачката за маслото.
Колега, напротив- не трябва нищо да има на празни обороти при отвъртане на капачката на маслото. Двигателя трябва да продължи да работи спокойно. Поинтересувай се защо абревиатурата на клапана е PCV и ще разбереш защо е така.
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Не виждам да се коментира в темата варианта за премахване изцяло на клапана и минусите на това действие.
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
zzvvmm написа:Не виждам да се коментира в темата варианта за премахване изцяло на клапана и минусите на това действие.
Възможно ли е?Мисля че и на мен ми предстои смяна на тоя клапан...
- 5ър
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Здравейте, колеги.
Да не отварям нова тема специално... Та взех си една Е39-ка, 528i , 10.1999г. Колата върви добре, обаче когато е студена (като я запаля сутрин, примерно), празния ход колебае и моторът не работи равно. Като поработи малко пък и започне да смъква оборотите (понеже е качила някой градус), за момемт падат прекалено много, почти да угасне, после ги възтановява и така... Като загрее, всичко е чук. Работи си гладко, оборотите не мръдват... като шестак. Всичко описано горе, имам предвид за работа на празен ход.
Иначе няма други проблеми. Не пуши, не мирише на масло или на богата смес, отзад. Пали винаги моментално. Дали е възможно този проблем със студения празен ход да е от този клапан?
Да не отварям нова тема специално... Та взех си една Е39-ка, 528i , 10.1999г. Колата върви добре, обаче когато е студена (като я запаля сутрин, примерно), празния ход колебае и моторът не работи равно. Като поработи малко пък и започне да смъква оборотите (понеже е качила някой градус), за момемт падат прекалено много, почти да угасне, после ги възтановява и така... Като загрее, всичко е чук. Работи си гладко, оборотите не мръдват... като шестак. Всичко описано горе, имам предвид за работа на празен ход.
Иначе няма други проблеми. Не пуши, не мирише на масло или на богата смес, отзад. Пали винаги моментално. Дали е възможно този проблем със студения празен ход да е от този клапан?
Still Speedin
- Lumornistar
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17.06.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530I
- Мечтае да кара: E39 520I
- Детайли за колата: Бавна
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
5ър написа:Здравейте, колеги.
Да не отварям нова тема специално... Та взех си една Е39-ка, 528i , 10.1999г. Колата върви добре, обаче когато е студена (като я запаля сутрин, примерно), празния ход колебае и моторът не работи равно. Като поработи малко пък и започне да смъква оборотите (понеже е качила някой градус), за момемт падат прекалено много, почти да угасне, после ги възтановява и така... Като загрее, всичко е чук. Работи си гладко, оборотите не мръдват... като шестак. Всичко описано горе, имам предвид за работа на празен ход.
Иначе няма други проблеми. Не пуши, не мирише на масло или на богата смес, отзад. Пали винаги моментално. Дали е възможно този проблем със студения празен ход да е от този клапан?
По-скоро имаш проблем с ванос-а
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани